recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo TX-SR805 HDMI-HDMI opskalering?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo TX-SR805 HDMI-HDMI opskalering?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
tbbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2007
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2007 kl. 13:10
Nej det har du ret i!
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2007 kl. 13:14
Ok, skulle bare lgie være HELT sikker... Står jo selv og skal have sådan en satan!!
Men det kunne godt se ud som om jeg må have mig en 875 istedet!

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
kikkomaniac Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2007 kl. 20:45

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Ok, skulle bare lgie være HELT sikker... Står jo selv og skal have sådan en satan!!
Men det kunne godt se ud som om jeg må have mig en 875 istedet!

Hmmm, nu gør I mig fandme nervøse gutter! Jeg har nemlig selv bestilt en 805'er samt et FULL HD 1080P tv.

Mit setup vil blive:

Ps3 som sender i 1080P via HDMI videre til 805'eren som skal lave 1080P passthrough til mit sharp 1080P lcd tv.

(ps3 opskalerer alt til 1080P)

Siger I nu at 805'eren IKKE kan lave 1080P passthru??



Redigeret af kikkomaniac - 21-Oktober-2007 kl. 20:45
Til top
tbbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2007
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2007 kl. 20:55

Hej

Nej, det gør den sikkert fint.

Mit problem er at jeg har en skæv opløsning.

Jeg har dog løst mit problem, jeg justerede på nogle indstillinger på HTPC'en. Jeg tror det er en uheldig kombination af mine tre apparater (pana, bundkort og 805'eren), der gør at det ikke er plug'n play.

Men med lidt tålmodighed lykkedes det.

Mvh

Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2007 kl. 21:45

hej Drengene

Alle de nye Onkyo HD-receiver fra 605 og op efter, kan lave et pass-through via HDMI!..også fra 605 - 905 kan opskalere til 1080i..1080p kan de "kun" sende videre (siges det, jeg er dog ikke selv i stand til at prøve dette, da min projektor ikke kan og vil modtage et 1080p signal)!..Altså hvis i har en PS3 og sender et 1080p signal igennem, skal i ikke være "bange" for signalet bliver dårligt eller noget!..Men altså jeg har selv 875, og jeg kan da klart anbefale til dem der står mellem valget 805 / 875, så vil jeg helt sikkert vælge 875!..indmaden er selvfølgelig lidt bedre, og silicon HQV Reon er virkelig noget der rykker!..så det kan jeg klart anbefale 875, selvom man sender et 1080p signal gennem, fra sin PS3, eller andet!...

SÅ brug de ekstra tusinder kroner, og købe en 875!..Men igen, det kommer an på hvad du skal bruge den til!..Hvis du kun bruger den til en PS3, så kan du lige så godt nøjes med en 805...Men i mit tilfælde, hvor jeg bruger en bærbar, PC, og 2 Dvd (HD-DVDafspiller og DVD), så var der ingen andre muligheder end 875!..

Så det kommer an på jeres behov!..

mvh Zirio

Til top
tbbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2007
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2007 kl. 22:49

Hej

Hvis det er pass-throug, når man køre HDMI-HDMI, har jeg følgende problemstilling:

Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor mit fjernsyn behandler signalet forskelligt, alt efter om det kommer direkte fra min HTPC eller køre det i gennem 805'eren.
Direkte fra HTPC'en har jeg billede til kant, men i gennem 805'eren er der ikke billede til kant.

Til top
Abolsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2006
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2007 kl. 23:07
Der sidder et Radeon X1200 baseret grafikkort på sådan et bundkort, og jeg må indrømme det er lige lovlig længe siden jeg har haft fat i andet en et Nvidia kort....

Men mit råd er: Hold dig til den rigtige opløsning. Dit TV understøtter 720p, så lad grafikkortet sende i 720p. Herefter bør du tjekke grafikkortets driver/kontrol panel (der må ligge et eller andet radeon kontrol panel halløj et sted, hvis ikke, så må du kunne hente det på atis site.) og led efter en funktion der kan ændre dit skrivebords størrelse. Det ændrer ikke ved opløsningen, men det finjusterer bare skrivebordet, altså det der egentlig er værd at kigge på. Det kan lade sig gøre med de fleste moderne grafikkort. Held og lykke.

Hvorfor Faroudjaen i 805'eren ikke laver decideret passthrough skal jeg ikke kunne gøre mig klog på... Tror sgu selv jeg snupper en 875'er en af dagene, så render jeg forhåbentlig ikke ind i den slags irriterende HD problemer.


Redigeret af Abolsen - 21-Oktober-2007 kl. 23:12
Til top
AlexKBH Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

hej Drengene

Alle de nye Onkyo HD-receiver fra 605 og op efter, kan lave et pass-through via HDMI!..også fra 605 - 905 kan opskalere til 1080i..1080p kan de "kun" sende videre (siges det, jeg er dog ikke selv i stand til at prøve dette, da min projektor ikke kan og vil modtage et 1080p signal)!..Altså hvis i har en PS3 og sender et 1080p signal igennem, skal i ikke være "bange" for signalet bliver dårligt eller noget!..Men altså jeg har selv 875, og jeg kan da klart anbefale til dem der står mellem valget 805 / 875, så vil jeg helt sikkert vælge 875!..indmaden er selvfølgelig lidt bedre, og silicon HQV Reon er virkelig noget der rykker!..så det kan jeg klart anbefale 875, selvom man sender et 1080p signal gennem, fra sin PS3, eller andet!...

SÅ brug de ekstra tusinder kroner, og købe en 875!..Men igen, det kommer an på hvad du skal bruge den til!..Hvis du kun bruger den til en PS3, så kan du lige så godt nøjes med en 805...Men i mit tilfælde, hvor jeg bruger en bærbar, PC, og 2 Dvd (HD-DVDafspiller og DVD), så var der ingen andre muligheder end 875!..

Så det kommer an på jeres behov!..

mvh Zirio

Hvis man bruger PS3 til almindelig DVD afspilning, ville det ikke være bedre at sende billedet videre med SD til Onkyo'en, som brugte sin HQV Reon chip til at opskallere billedet til 1080P?

Er der nogen der har prøvet? Gør PS3 det næsten ligeså godt som Onkyo'ens HQV Reon chip?

Til top
tbbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2007
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af AlexKBH AlexKBH skrev:

Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

hej Drengene

Alle de nye Onkyo HD-receiver fra 605 og op efter, kan lave et pass-through via HDMI!..også fra 605 - 905 kan opskalere til 1080i..1080p kan de "kun" sende videre (siges det, jeg er dog ikke selv i stand til at prøve dette, da min projektor ikke kan og vil modtage et 1080p signal)!..Altså hvis i har en PS3 og sender et 1080p signal igennem, skal i ikke være "bange" for signalet bliver dårligt eller noget!..Men altså jeg har selv 875, og jeg kan da klart anbefale til dem der står mellem valget 805 / 875, så vil jeg helt sikkert vælge 875!..indmaden er selvfølgelig lidt bedre, og silicon HQV Reon er virkelig noget der rykker!..så det kan jeg klart anbefale 875, selvom man sender et 1080p signal gennem, fra sin PS3, eller andet!...

SÅ brug de ekstra tusinder kroner, og købe en 875!..Men igen, det kommer an på hvad du skal bruge den til!..Hvis du kun bruger den til en PS3, så kan du lige så godt nøjes med en 805...Men i mit tilfælde, hvor jeg bruger en bærbar, PC, og 2 Dvd (HD-DVDafspiller og DVD), så var der ingen andre muligheder end 875!..

Så det kommer an på jeres behov!..

mvh Zirio

Hvis man bruger PS3 til almindelig DVD afspilning, ville det ikke være bedre at sende billedet videre med SD til Onkyo'en, som brugte sin HQV Reon chip til at opskallere billedet til 1080P?

Er der nogen der har prøvet? Gør PS3 det næsten ligeså godt som Onkyo'ens HQV Reon chip?

Det er kun 875-905'eren der har HQV Reon chip'en.

mvh

Til top
tbbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2007
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 13:06

Oprindeligt skrevet af Abolsen Abolsen skrev:

Der sidder et Radeon X1200 baseret grafikkort på sådan et bundkort, og jeg må indrømme det er lige lovlig længe siden jeg har haft fat i andet en et Nvidia kort....

Men mit råd er: Hold dig til den rigtige opløsning. Dit TV understøtter 720p, så lad grafikkortet sende i 720p. Herefter bør du tjekke grafikkortets driver/kontrol panel (der må ligge et eller andet radeon kontrol panel halløj et sted, hvis ikke, så må du kunne hente det på atis site.) og led efter en funktion der kan ændre dit skrivebords størrelse. Det ændrer ikke ved opløsningen, men det finjusterer bare skrivebordet, altså det der egentlig er værd at kigge på. Det kan lade sig gøre med de fleste moderne grafikkort. Held og lykke.

Hvorfor Faroudjaen i 805'eren ikke laver decideret passthrough skal jeg ikke kunne gøre mig klog på... Tror sgu selv jeg snupper en 875'er en af dagene, så render jeg forhåbentlig ikke ind i den slags irriterende HD problemer.

Når man sender et 720p @ 50 HZ i gennem 805'eren giver den overscan, hvilket er fint, så kan man justere signalet så billedet passer med en skæv opløsning.

Når man sender et 720p @ 60 HZ i gennem 805'eren vises billedet ikke ud til kanten på fjernsynet, så der hjælper det ikke at justerer på skrivebordet. Dette var mit oprindelige problem. Jeg fik det løst ved. at "rode" rundt i indstillingerne på grafikkortet.

Det er mig stadigt en gåde hvorfor Pana'en ikke reagere ens, alt efter om signalet køres i gennem 805'eren eller ej.

Det skal dog siges, at jeg har løst mit problem og er ok med løsningen.

mvh

Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2007 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af AlexKBH AlexKBH skrev:

Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

hej Drengene

Alle de nye Onkyo HD-receiver fra 605 og op efter, kan lave et pass-through via HDMI!..også fra 605 - 905 kan opskalere til 1080i..1080p kan de "kun" sende videre (siges det, jeg er dog ikke selv i stand til at prøve dette, da min projektor ikke kan og vil modtage et 1080p signal)!..Altså hvis i har en PS3 og sender et 1080p signal igennem, skal i ikke være "bange" for signalet bliver dårligt eller noget!..Men altså jeg har selv 875, og jeg kan da klart anbefale til dem der står mellem valget 805 / 875, så vil jeg helt sikkert vælge 875!..indmaden er selvfølgelig lidt bedre, og silicon HQV Reon er virkelig noget der rykker!..så det kan jeg klart anbefale 875, selvom man sender et 1080p signal gennem, fra sin PS3, eller andet!...

SÅ brug de ekstra tusinder kroner, og købe en 875!..Men igen, det kommer an på hvad du skal bruge den til!..Hvis du kun bruger den til en PS3, så kan du lige så godt nøjes med en 805...Men i mit tilfælde, hvor jeg bruger en bærbar, PC, og 2 Dvd (HD-DVDafspiller og DVD), så var der ingen andre muligheder end 875!..

Så det kommer an på jeres behov!..

mvh Zirio

Hvis man bruger PS3 til almindelig DVD afspilning, ville det ikke være bedre at sende billedet videre med SD til Onkyo'en, som brugte sin HQV Reon chip til at opskallere billedet til 1080P?

Er der nogen der har prøvet? Gør PS3 det næsten ligeså godt som Onkyo'ens HQV Reon chip?

1. Ja jeg ved godt det kun er 875 og 905 der har Silicon Reon HQV...Altså det jeg gør, det er at sætte min afspiller til at out-putte det maximale (i dit tilfælde 1080p), også sæt Onkyo'en til out-putte 720p fx...Det giver det bedste billede, det er i hvert fald min overbevisning! (jeg kører med Toshiba HD-E1 og 875)!..

mvh Zirio



Redigeret af zirio - 23-Oktober-2007 kl. 12:43
Til top
tbbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2007
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2007 kl. 15:56

Personligt bruger jeg min HTPC til at afspille DVD.

Mvh

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu