recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opbevaring af musik-cd'er
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opbevaring af musik-cd'er

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opbevaring af musik-cd'er
    Sendt: 30-Maj-2014 kl. 11:03
Beklager hvis det er det gale forum. Jeg kunne ikke finde andet hvor det passede ind. Wink

Min cd samling er ved at få lejligheden til at eksplodere. 4000 stk i jewel cases og digipaks fylder gevaldigt og jeg kan jo ikke blive ved med at flytte.
Jeg leder efter en løsning der kan reducere volumen. Min ide er umiddelbart at købe et hav af kasser i ikea a la dem her  - og stille dem på de stigereoler jeg har brugt tidligere på gammeldags vis.
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/70263620/
...og så opbevare cd'erne i lommer i disse. Jeg antager at der kan være ca 100 af slagsen i hver. 

Men...og nu kommer spørgsmålet Clap - hvilke lommer er bedst og mest solide? Har kigget lidt på de danske forhandlere men deres priser virker horrible. Alternativt har Amazon billigere løsninger, men om de så kan sende 4000 lommer til danmark er så en anden sag. Jeg skal have plads til både cd og bilag og poserne skal helst holde til at blive brugt. Alle udgivelser i Boksæt og digipaks uden bilag hvor info er trykt på selve coveret, kommer ikke i poser. 

og nej...de bliver ikke rippet til en megadisk og smidt ud så det forslag behøver I ikke lufte Wink.
Alle andre ideer er særdeles kærkomne Smile

Tak. 
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
atdjei Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér atdjei Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 11:53
Jeg købte for nogle år siden nogle tykke plast lommer hos Nierle, se evt. her om der er noget du kan bruge.

http://www.nierle.com/dk/artikelgruppe/18/CD-DVD-Arkivering.html

Hilsen Jimmi
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 12:01
Mest kompakt må være 400 stks kufferter med lommer. 10 af dem og de koster godt 100kr stykket så vidt jeg husker.

Redigeret af Kampus - 30-Maj-2014 kl. 12:03
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 12:32
Godt udvalg hos Nierle. Den skal jeg kigge nærmere på Smile
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Mest kompakt må være 400 stks kufferter med lommer. 10 af dem og de koster godt 100kr stykket så vidt jeg husker.


Kufferter lyder lidt for uhåndterligt, specielt hvis man skal have 400 cd'er i kuffert ud af en reol hver gang. TP lavede nogen som jeg bruger til film som fungerer udemærket. De står dog et sted for jeg har adgang oppefra. Og TP er jo gået konkurs så de er givetvis ikke til at få fat i længere.

Jeg vil dog godt se de kufferter du snakker om. Har du et link?Smile

I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 14:41
Jeg bruger bare nogen no-name lommer, med noget kunstof ting som ikke ridser. De står så i nogen cd opbevaringskasser hvor der nok er 150-200 i hver.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 15:41
Kufferterne var til salg i Føtex, Bilka og Rema for få år siden. Alufarvet yderside med ægte alu kanter og hjørner, ligesom dem lydfolk bruger til deres udstyr. Indeni er der ophæng til lommerne der er incl. Medfølger indexblad, så man har styr på indholdet.

Har selv en kuffert med 200 lommer i til DVD'er jeg har optaget. Måske er den størrelse mere handy end den med 400.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 16:14
Kuffertløsningen er meget besværlig hvis der stadig foretages ændringer i samlingen og man ønsker at holde det hele sorteret.

Prøv om du kan finde et sted (firma?) der bruger meget printerpapir og spørg, om du må få de tomme kasser, dvs. de papkasser, der rummer 5 pakker á 500 ark papir. De har en størrelse, der gør, at de kan rumme 2 x 2 x 20 = 80 cd'er per kasse. Disse kasser står for mit eget vedkommende så på en stigereol. Og nej, de står ikke i stuen. Selv om visse printerpapirskasser er nogenlunde neutrale kunne de godt være kønnere at se på.

Jeg kan ikke nænne at kassere min CD-samling men jeg har dog forlængst rippet dem til FLAC så jeg kan høre dem i fuld kvalitet uden at skulle grave dem frem fra samlingen. Der er ingen der forlanger at du smider dem ud fordi du ripper dem :) Det er muligt at du ikke ønsker at høre tale om den løsning men når du først er nået dertil hvor skiverne er pakket i kasser eller DJ-cases og du ikke bare kan plukke en tilfældig skive fra hylden uden at skulle rode i disse kasser kan jeg næsten godt garantere, at du får en anden opfattelse af din samling. Out of sight, out of mind.
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 17:04
Se på den her: http://www.nierle.com/s01.php?shopid=s01&sp=dk&cur=dkr&ag=1&pp=aa&bnr=8759&news=2263_kw22&letterid=398

Jeg bruger en model fra Aldi med 2 x 80 pladser, som de har solgt flere gange. Den grimme sorte forside (på mine) fixes med en label. De er ret gode men de er lige akkurat for små til at putte coveret i lommerne, men hvis de må sidde lidt i spænd er det kun bagsiden der er et problem.

Jeg så på et tidspunkt på A5 mapper til formålet, og det var en løsning, men så kom Aldi tilbuddet (er også set andre steder).
mvh Infinity
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Kuffertløsningen er meget besværlig hvis der stadig foretages ændringer i samlingen og man ønsker at holde det hele sorteret..

Hvad er det der er besværligt? Lommerne hænge løst på skinner, lige til at tage op. Så ændringer kan let foretages.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Kuffertløsningen er meget besværlig hvis der stadig foretages ændringer i samlingen og man ønsker at holde det hele sorteret..

Hvad er det der er besværligt? Lommerne hænge løst på skinner, lige til at tage op. Så ændringer kan let foretages.


Alle lommer i alle kufferter jeg selv har købt har været nummerede, dvs. den første lomme rummer nr. 1+2, den næste nr. 3+4 osv.

Hvis man er ligeglad med disse numre kan man selvfølgelig tage lomme 509+510 og indsætte den mellem 1+2 og 3+4 hvis der skulle blive behov for det, men hvis man ønsker at holde lommerne i nummerorden og samtidig holde skiverne sorteret i alfabetisk rækkefølge eller hvilken orden man måtte ønske så kræver det, at man flytter en stor del af skiverne hvis man skal indsætte eller fjerne en eller flere skiver.

Man kan selvfølgelig blot fylde på i vilkårlig rækkefølge og så have et Excel-ark, der viser, i hvilken lomme i hvilken boks man kan finde en bestemt titel. Men det system er måske knap så smart hvis man gerne vil spille flere skiver af samme kunstner når man først har fundet den rigtige boks frem.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Kuffertløsningen er meget besværlig hvis der stadig foretages ændringer i samlingen og man ønsker at holde det hele sorteret..

Hvad er det der er besværligt? Lommerne hænge løst på skinner, lige til at tage op. Så ændringer kan let foretages.


Alle lommer i alle kufferter jeg selv har købt har været nummerede, dvs. den første lomme rummer nr. 1+2, den næste nr. 3+4 osv..

På mine sidder numrene på den tværpind der er stukket ind foroven gennm lommen. Ergo er nummeret ikke fast på lommen, så der kan let skiftes uden besvær.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Kuffertløsningen er meget besværlig hvis der stadig foretages ændringer i samlingen og man ønsker at holde det hele sorteret..

Hvad er det der er besværligt? Lommerne hænge løst på skinner, lige til at tage op. Så ændringer kan let foretages.


Alle lommer i alle kufferter jeg selv har købt har været nummerede, dvs. den første lomme rummer nr. 1+2, den næste nr. 3+4 osv..

På mine sidder numrene på den tværpind der er stukket ind foroven gennm lommen. Ergo er nummeret ikke fast på lommen, så der kan let skiftes uden besvær.


Fair nok, det gør de også på mine, men det er da næsten lige så besværligt at rykke en masse tværpinde som det er at flytte indholdet af lommerne?!?

Hvis du har 200 skiver i alfabetisk rækkefølge og lommerne stadig er i nummerorden og du så skal indsætte en ny skive omkring starten kan du godt tage en lomme fra bagest i rækken, pille pinden ud og placere den omkring starten men så skal du da alligevel til at flytte knap 200 pinde? Ellers er der noget, jeg har misforstået.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu