recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opd: Ikke Powerline - Hvilket netværkskabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opd: Ikke Powerline - Hvilket netværkskabel

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opd: Ikke Powerline - Hvilket netværkskabel
    Sendt: 18-Marts-2014 kl. 17:19
EDIT: Jeg har nu besluttet mig for at trække netværks kabel, da det efter overvejelser ikke er så besværligt alligevel og jeg faktisk har det udstyr jeg skal bruge herhjemme allerede, foruden netværkskabel.

Jeg er dog i tvivl om kvalitet og type der skal til, så håber i vil hjælpe mig.

Jeg vil gøre sådan at jeg trækker et kabel fra min Fiberboks ud igennem husmuren og ud under min terrasse og ind igen ved tv osv.
Her vil jeg placere min TimeCapsule, som så skal lave huset Wi-Fi og smide kablet netværk til min PS4, Mini Mac (late 2012), Apple TV3 og Yamaha V1073 receiver. Så er alle 4 porte brugt og min Mac på kontoret må gå på Wi-Fi nettet istedet.
Så jeg søger et kabel det kan trække mit Fibernet 60/60 tabsfrit og ellers ved jeg ikke hvad jeg ellers skal være opmærksom på.

10 meter skulle være perfekt længde.



Jeg skal have forbundet en receiver til mit hjemmenetværk. Og senderen er forholdsvis dyr ift jeg egentlig gerne ville have koblet andre enheder på.
Så min tanke var powerline hvilket ikke er første gang jeg tænker på den løsning.

Jeg vil gerne trække min ps4, atv3, mini Mac og en yamaha receiver.
Jeg har fibernet 60/60 linie. Udseende er ligemeget da alt er gemt.

Tillægsspørgsmål er, hvad har det af konsekvenser for strømmen i det hele taget?
Jeg trækker nemlig alt hifi over en skinne, som den her powerline også skal tilsluttes




Redigeret af Bromberg5 - 19-Marts-2014 kl. 10:55
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 19:15
Umiddelbart skulle det ikke betyde noget for strømmen, men jeg bliver nødt til at sige glem alt om at smide Powerline netværk i en strømskinne. Der er en stor risiko for at det vil fejle. MEN WD powerline har i virkeligheden en switch så du i den ene ende kan smide 4-5 enheder på den samme linje, men der er MEGET stor forskel i performance. jeg havde kun adaptere i alt og performance svingede fra 10mbit til 80mbit. Det er måske ikke den bedste løsning at smide ALT på. Især ikke hvis der er nogle af delene der skal på netværket samtidigt.
Så hvis du køber noget så skal du faktisk have mere end 2 adaptere. Så laver den et grid i dit hjem (smider på i flere rum) og dermed får en langt mere stabil forbindelse og med bedre performance til følge.

(og igen. Jeg kan ikke pointere det nok. LAD VÆRE med at koble powerline via en strømskinne.)

hvis du køber nogle belkin eller tplink eller netgear - så kan du eventuelt smide en lille 5-port switch i røven af den ene i det rum hvor du har dine enheder. MEn igen køb 3 hvis det er, så du kan få en bedre performance.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 19:29
Jeg har bare ingen stik kontaktet der hvor jeg skal bruge den.
Der har jeg trukket en laaaaang ledning hvor jeg har monteret en skinne, hvor tv, ps, receiver og mini Mac er tilsluttet.

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener?, men har heller ikke forstand på det skal jeg indrømme.

Lad mig forklare hvordan jeg tror det hænger sammen:-). Jeg tager den ene enhed og kobler til min router.
Den anden tilslutter jeg kontakt (i mit tilfælde en strømskinne). Men den "anden" havde jeg tænkt skulle have 4 porte? Som så kunne trækkes til diverse dimser. Er det ikke det man kan?
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 08:02
Denne har jeg rigtig gode erfaringer med. 
http://www.zyxel.com/dk/da/products_services/pla4225.shtml?t=p

Bruger en PLA4205 i den anden ende, og har en gennemsnitlig hastighed mellem dem på 20-25MB/sek.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 08:18
20-25 mbit. Vil det være nok til at streame 1080p?

Har du optimale betingelser for det powerline netværk? Tænker på stikdåser eller kontakt inplug?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 08:22
Jeg er ked af at måtte fortælle dig den eneste ordentlige løsning:

Træk et kabel!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 09:03
Af erfaring - gør som Klaus skriver. Glem alt om Power Line eller tilsvarende.
Igen Igen - træk et kabel !
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 09:06
Ja det ved jeg nok er det bedste KlausDM. I første omgang er det en forbindelse der skal opkoble en receiver til internettet til airplay. Tænker at det ikke nødvendigvis behøver være en løsning der kan trække en 60/60 linje?

Har også Apple Express i tankerne..

Ellers skal der bores hul i husmuren og trækkes under en terrasse OG bores ind i husmuren igen.. Meget arbejde for lidt syntes jeg:)
 - Hvad gør det for indeklimaet at bryde en husmur mon?
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér teleplus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 09:11
Efter jeg har testet/prøvet 3-4 Powerline / MOCA adaptere denne løsning viste sig som den bedste:

http://www.edbpriser.dk/router/asus-rt-ac68u-id-7614086.aspx
http://www.edbpriser.dk/router/linksys-wumc710-id-6959290.aspx

Disse to taler på 5GHz og hastigheden er på ca. 170 Mbit/sec (jeg overfører ca. 19MB/sec)
Intern hastighed mellem enheder på WUMC710 er meget høj - her er det indbygget hard disk i min media PC der sætter begrænsning). Afstand mellem min router og WUMC710 er ca. 8 meter.
P.S. Alt jeg har streamet via denne forbindelse (1080P) har fungeret perfekt


Redigeret af teleplus - 19-Marts-2014 kl. 09:20
Til top
Ersgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ersgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 09:29
Hej.

Har netop erhvervet mig denne:
http://www.edbpriser.dk/homeplug-powerline/tp-link-tl-wpa4220kit-av500-2-port-wifi-powerline-adapter-starter-kit-id-7417251.aspx

Og min erfaring er, modsat andre i tråden, rigtig god.
Uden en større ombygning er det desværre umuligt at trække net-kabel til mit fjernsyn og reciever i stuen.
Både sender og modtager sidder i strømskinner (af den billige slags fra Ikea, så vidt jeg husker).
Har YouSee med en 48/24-linie, og min powerline er IKKE flaskehals. Den trækker fuld skrue og opnår samme hastigheder, som min PC, der er kablet direkte til routeren, dvs. ping 7-10 og max. mbit. op og ned.


/Ersgaard
/Ersgaard
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 10:06
Jeg har sådan et sæt Philips adaptere: http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=SYE5600/00&slg=DA&scy=DK

Jeg har brugt dem både direkte i vægkontakten og via forlængere/strømskinner og de virker uanset hvad jeg prøvede.
Jeg har også prøvet dem i et andet hus, hvor resultatet var katastrofalt = de kunne dårligt nok forbinde med hinanden.

Så efter min mening bør du gøre forsøget og se hvordan det fungerer hos dig, da det ikke er til at vide, om det fungerer eller ej.
Et væsentligt punkt er om de to kontakter er på samme sikringsgruppe, da det absolut er at foretrække.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 10:24
hmm Begynder at overveje det ski.... udendørs netværkskabel og så en gang for alle for kablet forbindelse til. Tv, PS4, AppleTV, Mini Mac og så receiver..

Nogle der har kendskab/links til et udendørskabel der skal kunne trække min 60/60 fibernet, hvor der sikkert vil blive opgraderet på et tidspunkt?.

Det skal være godt 10 meter langt. Da jeg har en træterrasse på stort set hele den længde kablet skal trækkes behøver det ikke at blive gravet ned, men blot ligges løst under terrassen.

Det må meget gerne være et komplet kabel, altså med stik på


Redigeret af Bromberg5 - 19-Marts-2014 kl. 10:25
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu