recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opd: Ikke Powerline - Hvilket netværkskabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opd: Ikke Powerline - Hvilket netværkskabel

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 11:02
Er det her fint nok?

Har læst lidt op og ned ift udendørs/indendørs kabler og umiddelbart ift placeringen af mit kabel, ser jeg mig ikke nødsaget til at bruge udendørskabel.

Vil jeg kunne bruge sådan et her:
http://www.harald-nyborg.dk/p5925/netvaerkskabel-cat6-10-0m-utp

Det må siges at være en minimum udgift så ift de andre overvejelser jeg har haft:).
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 11:18
Tag ned til din elektrikker og køb hvad du skal bruge af kabel-underlag-udtag og konnektorer og lav en netværks installation i stedet for at trække en forlængerledning! Når du nu, fornuftigt, har valgt den bedste løsning skal du ikke snuble ved at gøre det til en hovsa løsning. Ja, det koster mere men så holder det også.
 
BS
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

20-25 mbit. Vil det være nok til at streame 1080p?

Har du optimale betingelser for det powerline netværk? Tænker på stikdåser eller kontakt inplug?

Bemærk at jeg skriver megabyte per sekund, og ikke megabit. De sidder direkte i væggen på hver sin etage. De kører med samme hastighed i alle husets stikkontakter. Men som andre er inde på, kan det tit bedre svare sig med kabel hvis det er muligt at trække et netværkskabel Smile
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

hmm Begynder at overveje det ski.... udendørs netværkskabel og så en gang for alle for kablet forbindelse til. Tv, PS4, AppleTV, Mini Mac og så receiver..

Nogle der har kendskab/links til et udendørskabel der skal kunne trække min 60/60 fibernet, hvor der sikkert vil blive opgraderet på et tidspunkt?.

Det skal være godt 10 meter langt. Da jeg har en træterrasse på stort set hele den længde kablet skal trækkes behøver det ikke at blive gravet ned, men blot ligges løst under terrassen.

Det må meget gerne være et komplet kabel, altså med stik på
Løsningen er klart den bedste, men hullet til kabel + stik skal være væsentligt større, end hvis du blot skal have kabel igennem.
Og som andre skriver - få det lavet rigtigt, med en stikdåse i hver ende. Om du selv vil prøve eller få en elektriker til det, må du afgøre... Wink
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Dev Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Februar-2014
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 11:44
Cat5e er lige så godt og billigere op til gigabit hastighed
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 11:48
Jeg er nu heller ikke til de der hovsa løsninger, men her vil jeg være noget udfordret med en egentlig dåse dertil, da det er på samme væg som tv møblet står. Og så ville jeg skulle sætte tv bænken 5-10 cm ud fra væggen.
Af samme grund har jeg afmonteret tv udtags boksen og trukket kablet direkte til mit tv.
Min stue er indrettet som den vil være resten af min tid her, så ser det ikke som det store problem. Og kan monteres igen, når der engang skal sælges:-)

Men tænker på at købe løst kabel og selv sætte hovedet på, netop pga hul str. De er nu boret i forvejen til tv
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

så ville jeg skulle sætte tv bænken 5-10 cm ud fra væggen.

Er det ikke muligt at skære hul i bagbeklædningen ?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 12:51
Det gør jeg ikke på et 10.000 kr tv-møbel ift et kabeludtag til 99kr, der er skjult bag selve tv-møblet:)

Redigeret af Bromberg5 - 19-Marts-2014 kl. 12:56
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu