recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering til Windows 10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering til Windows 10

 Besvar Besvar Side  <1234 14>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2015 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

I øvrigt SKAL Windows 10 jo også fejle, når man følger historien:

Windows 95
Windows 98 
Windows ME (fejludgivese)
Windows 2000
Windows XP
Windows Vista (fejludgivelse)
Windows 7
Windows 8
Windows 10 (fejludgivelse)

Du har glemt "2.-udgaven" af Windows 95. Ligesom Windows 2000 var ment som en professionel udgaven af Win98/ME, og kørte sideløbende med disse, til servere/arbejdsstationer.

M.v.h.


Redigeret af Henrik B. - 03-August-2015 kl. 12:47
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2015 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

I øvrigt SKAL Windows 10 jo også fejle, når man følger historien:

Windows 95
Windows 98 
Windows ME (fejludgivese)
Windows 2000
Windows XP
Windows Vista (fejludgivelse)
Windows 7
Windows 8
Windows 10 (fejludgivelse)

Du har glemt "2.-udgaven" af Windows 95. Ligesom Windows 2000 var ment som en professionel udgaven af Win98/ME, og kørte sideløbende med disse, til servere/arbejdsstationer.

M.v.h.

Windows 95 OSR2 var det som svarede til en service release. Man tæller jo heller ikke service pakker med på Windows XP som nye versioner. Det er Windows NT4 som var alternativet til Windows 95/98 på workstations.
Windows 2000 Professionel, var installeret flere steder en Windows Me.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2015 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Mange opdateringer virker eksempelvis ikke hvis der ligger en fyldt MSR partition, som også er benyttet som service partition til gendannelse af maskinen. Mange Dell maskiner har denne opsætning.

Ok, så fordi Dell har en bestemt opsætning, så er der Microsofts skyld?
Nej, men skal det gå ud over en masse forbrugere ude i verden at nogle leverandører har en opsætning som ikke spiller optimalt med en Windows?
Det kunne jo også være andre ting som spiller ind som f.eks. skærmdrivere der giver problemer.
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det er også før set at man får blå skærm af diverse opdateringer og Microsoft har nogle gange været måneder om at rette de fejl. Men det er vel også lige meget om brugerens computer ikke virker, når systemet er "Gratis".

Sjovt, det har jeg aldrig oplevet, hverken alle de år, jeg har kørt Windows 7 eller Windows 8. Kan det måske skyldes skrammel hardware, skrammel drivere eller andet, som ikke fungerer optimalt, på de maskiner som opdateres?
Bare fordi du aldrig har oplevet det, så er det ikke ensbetydende med at det ikke sker:

Fejl på windows opdatering med Dell: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/after-installation-of-update-kb2670838-win-7-keeps/66be9f5a-2257-4c4a-9c9c-5dc6f0f55d37?auth=1

Fejl på Windows opdatering med HP: http://h30434.www3.hp.com/t5/Other-Notebook-PC-Questions/Bluescreen-after-Microsoft-update/td-p/110832

Fejl på Windows opdatering med Lenovo: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/kb2670838-installation-and-igdpmd64sys-blue-screen/e8f13e0f-7ea0-4d10-b1b5-71c084110473

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg kan godt forstå hvis mange brugere synes at Windows 10 er super!
Men det er måske også dem som er vant til noget mere simpelt som eksempelvis en tablet.

Vrøvl! Det lyder mere, som en som arbejder med IT til dagligt, som "tuder" over, at ikke alle muligheder er synlige/fundet endnu, i et helt nyt OS!
Også til PC-brug er Windows 10 ganske fremragende - også med de indstillingsmuligheder som findes.

M.v.h.
Ja - jeg arbejder med IT til dagligt og har derfor opdaget at ALLE funktioner ikke er tilstede i den nye Windows.
Windows 10 er sikkert fint nok til den gængse tablet bruger, der bare følger strømmen.
Jeg har aldrig oplevet et større forsøg på at "trække" et OS ned over hovedet på folk som med Windows 10.
Jeg synes Windows 7 er godt og Windows 8.1 er bedre. Men Windows 10 minder mest af alt om noget der er lavet til hjemme brugeren og ikke til erfarne brugere.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2015 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

I øvrigt SKAL Windows 10 jo også fejle, når man følger historien:

Windows 95
Windows 98 
Windows ME (fejludgivese)
Windows 2000
Windows XP
Windows Vista (fejludgivelse)
Windows 7
Windows 8
Windows 10 (fejludgivelse)

Ahh, burde windows 8 ikke også have været rød, når man tager i betragtning af den massive kritik det fik. Samt at det faktisk rimelig hurtigt er blevet erstattet af windows 10?

Jeg er ikke selv modstander af windows 8, tværtimod har jeg generelt set været meget imponeret af det, til trods for jeg er super bruger og helst ønsker jeg kan alt selv. Men potentialet i windows 8 synes jeg var ekstremt stort for folk der har mindre forstand på windows.
Anyway.. Jeg har været meget uenig i den kritik windows 8 fik. Men den fik det, og derfor bør den vel være rød. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2015 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

 
Jeg har aldrig oplevet et større forsøg på at "trække" et OS ned over hovedet på folk som med Windows 10.

Helt enig. Men det behøver jo ikke være en dårlig ting, selvom du bruger ordene "trække ned". Jeg opfatter Windows 10 som et forsøg fra Microsoft side, at få ryddet op i al det gamle, og få et "fast" system, som vi skal huske, primært skal bæres af salg fra Store, samt integreres i flere enheder, (mobil/tablet).

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

 Jeg synes Windows 7 er godt og Windows 8.1 er bedre. Men Windows 10 minder mest af alt om noget der er lavet til hjemme brugeren og ikke til erfarne brugere.

Windows 7 er helt klart det mest fantastiske OS Microsoft har lavet. Det er som i de gamle XP dage.

Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2015 kl. 14:02
Hej. @Kandersen.

 
" Windows 7 er helt klart det mest fantastiske OS Microsoft har lavet. Det er som i de gamle XP dage. "

Det lyder som om at jeg måske ikke behøver at være ked af,at min Windows opdatering ikke virkede.Wink

Mvh.nesager






















Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2015 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Hej. @Kandersen.

 
" Windows 7 er helt klart det mest fantastiske OS Microsoft har lavet. Det er som i de gamle XP dage. "

Det lyder som om at jeg måske ikke behøver at være ked af,at min Windows opdatering ikke virkede.Wink

Mvh.nesager

Det vil jeg ikke sige. Det kommer jo meget an på, hvor Windows-kyndig du er. Er du den gængse bruger, så vil jeg umiddelbart tro, at du ville være ganske tilfreds med windows 8 eller 10.

Jeg anbefalede kraftigt windows 8 til nye brugere, og specielt til den ældre generation, fordi det på mange måder er så meget nemmere, ud fra en betragtning af, at det primært er til surf, email og evt. lidt underholdning, og brugerprogrammer. De som har haft problemer med overgangen fra windows 7 til 8, de har, efter min mening, primært været fordi de har haft problemer med at omstille sig til noget nyt. Og så er det ligegyldigt hvilken windows det så havde været. De er usikre i forvejen på windows, og så findes der ikke noget værre end, hvis det så også samtidig ser anderledes ud. Den holdning har jeg stor forståelse for.

Men alt nyt skal man ligesom vænne sig til. Det skal/skulle jeg også, lige siden windows 3, eller overgangen fra DOS til windows. Jeg havde kæmpe problemer med at slippe DOS. Selv den dag i dag må jeg ty til DOS promt med jævne mellemrum. 
Eller endnu værre, fra mine Atari maskiner (TOS) til DOS, til Windows. I helt gamle dage bruger jeg alle, (Atari TOS), DOS og Windows, praktisk talt samtidig, (jeg havde kun 5 computere kørende samtidig, dengang). 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2015 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Mange opdateringer virker eksempelvis ikke hvis der ligger en fyldt MSR partition, som også er benyttet som service partition til gendannelse af maskinen. Mange Dell maskiner har denne opsætning.

Ok, så fordi Dell har en bestemt opsætning, så er der Microsofts skyld?
Nej, men skal det gå ud over en masse forbrugere ude i verden at nogle leverandører har en opsætning som ikke spiller optimalt med en Windows?
Det kunne jo også være andre ting som spiller ind som f.eks. skærmdrivere der giver problemer.
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det er også før set at man får blå skærm af diverse opdateringer og Microsoft har nogle gange været måneder om at rette de fejl. Men det er vel også lige meget om brugerens computer ikke virker, når systemet er "Gratis".

Sjovt, det har jeg aldrig oplevet, hverken alle de år, jeg har kørt Windows 7 eller Windows 8. Kan det måske skyldes skrammel hardware, skrammel drivere eller andet, som ikke fungerer optimalt, på de maskiner som opdateres?
Bare fordi du aldrig har oplevet det, så er det ikke ensbetydende med at det ikke sker:




Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg kan godt forstå hvis mange brugere synes at Windows 10 er super!
Men det er måske også dem som er vant til noget mere simpelt som eksempelvis en tablet.

Vrøvl! Det lyder mere, som en som arbejder med IT til dagligt, som "tuder" over, at ikke alle muligheder er synlige/fundet endnu, i et helt nyt OS!
Også til PC-brug er Windows 10 ganske fremragende - også med de indstillingsmuligheder som findes.

M.v.h.
Men Windows 10 minder mest af alt om noget der er lavet til hjemme brugeren og ikke til erfarne brugere.

Det er netop det den også er ... Jeg føler mig en smule fristet til at sige, måske mangler du erfaring ;)
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2015 kl. 14:35
Hej. @Kandersen.

Tak for dit svare.Jeg tilhører 65+ generationen,men ville godt prøve Windows 10,men det blev ikke lige her og nu,da jeg som sagt ikke fik lov at opdatere.
Tror jeg forsætter med Windows 7  så længe der kommer opdateringer til den.
Vil ikke ud og købe windows 8.
Mvh.nesager
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2015 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

I øvrigt SKAL Windows 10 jo også fejle, når man følger historien:

Windows 95
Windows 98 
Windows ME (fejludgivese)
Windows 2000
Windows XP
Windows Vista (fejludgivelse)
Windows 7
Windows 8
Windows 10 (fejludgivelse)

Ahh, burde windows 8 ikke også have været rød, når man tager i betragtning af den massive kritik det fik. Samt at det faktisk rimelig hurtigt er blevet erstattet af windows 10?

Jeg er ikke selv modstander af windows 8, tværtimod har jeg generelt set været meget imponeret af det, til trods for jeg er super bruger og helst ønsker jeg kan alt selv. Men potentialet i windows 8 synes jeg var ekstremt stort for folk der har mindre forstand på windows.
Anyway.. Jeg har været meget uenig i den kritik windows 8 fik. Men den fik det, og derfor bør den vel være rød. 
Jeg oplevede at den kritik Windows 8 fik, var omhandlende den nye start menu. Jeg mener også at man kunne have lavet det mere elegant, ingen tvivl om det.
Men vores brugere på arbejdet fandt sig hurtigt til rette med den nye start menu og det har været den letteste overgang til noget OS jeg længe har oplevet.
Startmenuen i Windows 7 mener jeg også er et problem. Det kan aldrig være smart at skulle scrolle i en menu. Det samme har de lavet i den nye program menu på Windows 10, her skal man scrolle uden at have installeret noget endnu.
Man kan heller ikke vælge flere programmer på samme tid i Windows 10. Så for at opsætte start menuen skal man sidde med sine 30 programmer og højreklikke-føj-til-start.
I Windows 8 kan man vælge dem alle og sige føj-til-start.


Redigeret af Cyberguyen - 03-August-2015 kl. 17:45
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2015 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Hej. @Kandersen.

Tak for dit svare.Jeg tilhører 65+ generationen,men ville godt prøve Windows 10,men det blev ikke lige her og nu,da jeg som sagt ikke fik lov at opdatere.
Tror jeg forsætter med Windows 7  så længe der kommer opdateringer til den.
Vil ikke ud og købe windows 8.
Mvh.nesager

Bare rolig, du kan heller ikke opdatere til Windows 8, da den i.flg. MS stiller samme krav til bios og system disk partitionWink

Hvis du var tæt på mig, så havde vi hurtigt fået den ged barberet.
.....
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2015 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

I øvrigt SKAL Windows 10 jo også fejle, når man følger historien:

Windows 95
Windows 98 
Windows ME (fejludgivese)
Windows 2000
Windows XP
Windows Vista (fejludgivelse)
Windows 7
Windows 8
Windows 10 (fejludgivelse)

Ahh, burde windows 8 ikke også have været rød, når man tager i betragtning af den massive kritik det fik. Samt at det faktisk rimelig hurtigt er blevet erstattet af windows 10?

Jeg er ikke selv modstander af windows 8, tværtimod har jeg generelt set været meget imponeret af det, til trods for jeg er super bruger og helst ønsker jeg kan alt selv. Men potentialet i windows 8 synes jeg var ekstremt stort for folk der har mindre forstand på windows.
Anyway.. Jeg har været meget uenig i den kritik windows 8 fik. Men den fik det, og derfor bør den vel være rød. 
Der er vel ikke noget i Windows 8 som du ikke kan selv, den er lige så konfigurérbar som Windows 7.
Alt kan da sætte op som man ønsker, medmindre man da taler om en helt anden start menu.

I Windows 10 er man begyndt at fjerne muligheden for at opsætte alting selv, eksempelvis tray menu og muligheden for at have flere vinduer åbne i indstillinger osv.

Et eksempel er de nye Windows applicationer som Edge. Man kan ikke åbne mere en ét vindue i Edge, Microsoft skal bestemme at det er standarden. Med Chrome og IE kan man åbne flere vinduer og flere faner i hvert vindue. Men det vil Microsoft ikke have brugerne til, for det er ikke tablet filosofien.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu