recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oplevelser med VM i HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOplevelser med VM i HD

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Emne: Oplevelser med VM i HD
    Sendt: 11-Juni-2006 kl. 17:45

Hej Alle

Dette emne er til debat om:

  • Signaler fra TDC og Stofa.
  • Kvaliteten af HD-udsendelserne.
  • Forsinkelse af HD-bokse.

osv.

Altså alt det som ikke er egentlig teknisk feedback til TDC (eller Stofa).

Feedback på teknikken i Selector HD i dette emne: Feedback til TDC

  /Lars



Redigeret af Lars - 12-Juni-2006 kl. 10:11
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
pingu22 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2004
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2006 kl. 18:00

God initiativ at oprette dette forum!

Mine (gode) oplevelser er beskrevet her:

Oprindeligt skrevet af pingu22 pingu22 skrev:

Jeg VILLE bare se VM i HD iår (via en Z4 projektor), så jeg har lavet et redundant set-up hejhjemme med en Humax HD Satellite box som modtager Premiere HD signal fra Tyskland (een måneds VM abonnement via en lånt parabol) og så en Selector HD fra TDC Kabel TV.

Jeg har prøvet at skifte lidt mellem de to feeds og jeg synes at Premiere signalet står en smule bedre - de bruger også MPEG4-10 enkodning, hvor TDC kører med MPEG-2 tror jeg nok (i hvert fald p.t.).

Den største forskel er nok studio-optagelserne inden, mellem og efter kampen, hvor billedet fra det tyske studie er noget bedre end det fra DR. Det skyldes jo nok, at der har været meget fokus på HD fra Premiere i Tyskland og at de har været i luften i snart 6 måneder samt har et meget stort marked hvor man også kan bruge nogle flere penge på lyssætning, HD kamera'er etc.

Det eneste jeg savner lige nu er en lille HDMI switch-box så jeg ikke behøver at skifte kablet mellem de to bokse. Men, en sådan kan jo købes i USA til billige penge...

Hilsen

pingu22

 



Redigeret af Lars - 11-Juni-2006 kl. 18:41
Til top
pingu22 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2004
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2006 kl. 22:40

Lige en kort update efter at have set på billederne fra Portugal-Angola.

Nu synes jeg alligevel at TDC/Selector HD signalet står bedre end Premiere, primært fordi er der nogle relativt tydelige kodnings-artifakter på Premiere signalet når man ser ordentlig efter.

 - Billedet "pulser" med GOP sekvensen - d.v.s. man kan se når kodning starter med et nyt "udgangs-billede" (I-frame, efter ca. hver 50 frames)

 - Når man ser de nederste tilskuerrækker over banen, så "hakker" den øverste 1/5 del af billedet på mærkelig vis....

Så, m.h.t. selve fodbolden, har vi nok nogle af de bedste billeder i Europa med TDC/Selector HD.

Hilsen

pingu22

Til top
OTol Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2006 kl. 23:44

Mine erfaringer med Selector-HD

HD fodbold og C-More-HD: Forrygende billede, men kort lydudfald ca. hvert 10 minut (kun konstateret på fodbold).

Normal digital TV: Over HDMI ingen problemer, flot billede i mindst samme kvalitet som Sagem 60. Over scart kabel: Dårligere billede med forstyrrelser i form af grønne streger over skærmen. Jeg har mit kabel mistænkt for at være af for ringe kvalitet, selv om det er det samme som blev brugt uden problemer til Sagem 60.

Jeg har ikke haft problemer med at den selv slukker, ingen problemer med fjerbetjeningen. Mit display skruer ned for lyset når den går i standby. I det hele taget kan jeg ikke genkende problemerne der blev beskrevet da de første boxe kom ud.

Kan det tænkes, at der på de sidst solgte boxe er lagt ny firmware ind? Er der et sted man kan aflæse firmvare version.

mvh. Ole

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2006 kl. 07:40
Oprindeligt skrevet af OTol OTol skrev:

Er der et sted man kan aflæse firmvare version.

Ja - jeg sad og legede med alle menuerne i går og fandt det. Jeg kan ikke lige huske præcis hvor - information måske. Er på job lige nu så jeg kan ikke tjekke. Min firmaware var dateret 30/5-06.

Til top
pknarb Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2006 kl. 09:12

Man skal ind under "Information" -> "Boks Info" for at aflæse firmware version og dato.

Til top
OTol Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2006 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af OTol OTol skrev:

Er der et sted man kan aflæse firmvare version.

Ja - jeg sad og legede med alle menuerne i går og fandt det. Jeg kan ikke lige huske præcis hvor - information måske. Er på job lige nu så jeg kan ikke tjekke. Min firmaware var dateret 30/5-06.

Ja det man først bliver blind på..........

Min box´s software er også dateret 30/6-06 kl. 14:37:20, version: 4.0.09, så der skulle jo ikke være den store forskel.

Har du oplevet nogle af de mange beskrevne fejl, ud over lydudfaldet.? Hvordan står dit digitale billede på HDMi / scart-kabel.?



Redigeret af OTol - 12-Juni-2006 kl. 09:42
Til top
cbrdaniel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2006 kl. 10:15

hej jeg har også fået en sagem 81hd. Primært for at se vm i hd, også for at få et bedre billede på mit nye prisdumpet hitachi pd7200 42" plasma. Ang. vm i hd SUPER! selv min kæreste kan se forskel,  så der er dælme tale om kæmpe forskel!! Har ikke haft problemer med fjernbetjenningen, ej heller at den slukker af sig selv. Men nu og næste funktionen er ikke meget værd, det passer ikke med tid... Har heller ikke problemer med lydudfald, har dog endnu ikke fået dolby d på c-morehd, og heller ingen undertekster og de "hænger" også på canal+. Men ellers har vi vel fået hvad vi er blevet lovet, digi-tv og mulighed for hd, ikke mere eller mindre. Jeg blev ihvertfald gjordt godt opmærksom på at det var en tidlig boks, og at den endnu ikke var helt færdig med software (epg data osv.) inden jeg købte ved expert. 

Dog er jeg lidt format forvirret... scart, fint billede fylder hele skærmen ser ikke forkert ud. HDMI godt billede men sorte bjælker i "ægte" 4:3 signal. Er skrevet en del om det i andre tråde, og løsningen lyder til at være en auto funktion. 

Jeg kan ikke se nogen forskel på 720p og 1080i, så det er vel bare tegn på at selector eller tv scalere super godt, eller hvad??



Redigeret af cbrdaniel - 12-Juni-2006 kl. 10:19
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2006 kl. 23:26
-----> Lars.

Hej.

Nu har jeg endnu engang set fodbold i Hd på min nye selector, men jeg syntes der er en del fejl i billedet. kan det passe.?

når der zoomes ind på spillerne er baggrunden grumset,uklart ligner lidt pixelfejl.

når man ser billedet fra siden-oppefra er det ligesom der er nogle linier lodret ned af billedet med ca 3 cm mellemrum.
er det kun mig som har oplevet dette.?

Jeg køre med et 2m. hdmi arogon kabel fra hifi-klubben til 499,- kan det være dette, kunne det skyldes mit antennakabel? eller er det boksen. syntes kun at det er noget som jeg bemærker når jeg ser fodbold i 1080i. ikke på HD film kanalen. Hvis jeg tjekker signal styrken i boksen svinger den fra 169-171

på hd more oplever jeg noget flimmer engang imellem som om at signalet ikke er stærkt nok.

mærker også de andre fejl på boksen som nævnes her på siderne.

Har også oplevet at når jeg trykker på nu og næste knappen så hopper den ind i radio kanalerne. ( nu og næste programmerne passer hellere ikke med tidspunktet )

Ville gerne have den funktion med i boksen så den kan opscaleré det SD signal til et 37" LCD tv så man slipper for at se de sorte bjælker.

Mvh
SuperBilleN
Til top
pknarb Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 09:56

Det du oplever som fejl i billedet er macroblocking/kompressionsartefakter, når der er mange detaljer og/eller meget bevægelse i billedet og det skyldes, at båndbredden ikke er stor nok til, under alle forhold, at give et "perfekt" billede.

Jeg har ikke oplevet det med de lodrette linier.

HD billedet  er dog oceaner bedre end det tilsvarende digitale SD signal fra TV2 og DR1. Specielt TV2's er næsten fornærmende dårligt!

Prøv evt. at slå "MPEG noise reduction" til, hvis dit fjernsyn har sådan en feature.

Jeg oplever det samme som dig på CMore HD, med at der engang imellem mangler lidt "blokke" i billedet.

Til top
jdg1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2006
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af pknarb pknarb skrev:

Det du oplever som fejl i billedet er macroblocking/kompressionsartefakter, når der er mange detaljer og/eller meget bevægelse i billedet og det skyldes, at båndbredden ikke er stor nok til, under alle forhold, at give et "perfekt" billede.

Jeg har ikke oplevet det med de lodrette linier.

HD billedet  er dog oceaner bedre end det tilsvarende digitale SD signal fra TV2 og DR1. Specielt TV2's er næsten fornærmende dårligt!

Prøv evt. at slå "MPEG noise reduction" til, hvis dit fjernsyn har sådan en feature.

Jeg oplever det samme som dig på CMore HD, med at der engang imellem mangler lidt "blokke" i billedet.

Jeg tror nu mere, at svaret skal findes et andet sted;

Video-optagelser i HD er noget af det sværeste for en skærm at de-interlace og skalere. Og da skærme har forholdsvis dårlig de-interlacing og skalering (i det hele taget og i særdeleshed ved HD) er det ikke så mærkeligt at du oplever "fnidder" med billedet.

Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af pknarb pknarb skrev:

Prøv evt. at slå "MPEG noise reduction" til, hvis dit fjernsyn har sådan en feature.



Hos mig er det ikke muligt og slå til når jeg bruger HDMI kabel.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu