recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oplevelser med VM i HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOplevelser med VM i HD

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2006 kl. 14:20

Oprindeligt skrevet af sj0301 sj0301 skrev:

Jeg så Sverige - Paraguay i går aftes, og der var problemer, når man panorede oppefra. Fx når der blev slået en lang bold fra den ene ende til den anden. Billedet hakkede i det. Hvis billedet var i "jordhøjde" var der ingen problemer med hurtig panorering.

Hakkende billeder ved panorering opstår i displayet (TV / projektor).

Ofte skyldes det at de mekanismer der skal kompensere for den slags  (eks. natural motion) er sat ud af drift ved HD input.

Netop panoneringer af HDTV er et område der virkeligt skiller fårene fra bukkene, altså hvor de gode TV skiller sig ud.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 402
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2006 kl. 01:31

Der er godt nok stor forskel på kampe sendt fra dr og tv2(Sagem60), godt de har valgt endtil nu at sende alle Argentinas kampe(stor fan) på dr1, er dette også tilfælde ved HD boxen?

     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2006 kl. 03:07
Oprindeligt skrevet af Datamax Datamax skrev:

Der er godt nok stor forskel på kampe sendt fra dr og tv2(Sagem60), godt de har valgt endtil nu at sende alle Argentinas kampe(stor fan) på dr1, er dette også tilfælde ved HD boxen?

Sagem 60, det er jo SDTV. Se denne tråd
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12908& PN=1&TPN=100

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2006 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Datamax Datamax skrev:

Der er godt nok stor forskel på kampe sendt fra dr og tv2(Sagem60), godt de har valgt endtil nu at sende alle Argentinas kampe(stor fan) på dr1, er dette også tilfælde ved HD boxen?

Sagem 60, det er jo SDTV. Se denne tråd
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12908& PN=1&TPN=100



Mon ikke han er klar over det? Han spørger jo til om det _også_ er galt på HD Boxen?! :)

Jeg har ikke TDC's boks, så jeg kan ikke svare på det :)
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
OTol Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2006 kl. 10:10

Gennem HDMI (HD-Tv) er der gennerelt ikke forskel på DR og TV2. Der var en enkelt kamp sendt på TV2 som var rigtig ringe, men det er rettet nu. Jeg har ikke set kampe på SDTV så det ved jeg ikke noget om. Jeg vil tro det er det samme som på Sagem-60.

Mvh. Ole

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2006 kl. 20:16
Alle HD kampene sendes via DR.
Til top
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 402
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2006 kl. 22:49

tja, måske det ikke er rigtigt at blande HD og SD, men fik bare sådan lyst til at høre om "HD folket" der har betalt 2495kr for vm, også skulle have halvdelen af kampene ødelagt af et dårligt tv2 signal..................men det skulle de ikke "se ned!"

""Alle HD kampene sendes via DR""

men jeg sytes ikke tv2 optakt, og indslag virker dårlige, kun kampene.

 HD alle kampe fra dr "you have to love it"

     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2006 kl. 23:14

Oprindeligt skrevet af Datamax Datamax skrev:

men jeg sytes ikke tv2 optakt, og indslag virker dårlige, kun kampene.

Optagelser fra studiet er en taknemmelig sag at MPEG komprimere. Minimal bevægelse i billedet. En fodboldkamp er en helt anden sag; her kan du se forskel på om bitraten er 4 Mbit eller 7 Mbit.

Ved næste Folketingsvalg skal vi alle huske at stemme på et parti, som lover HDTV til folket, i stedet for 117 specialkanaler.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2006 kl. 11:53
Kampene i SD på DR burde jo være lige så dårlige som TV2s via DVB-T (kan
ikke tjekke), og DRs kvalitet falder sikkert også pr. 1. oktober, hvorfra TDC
tilsyneladende ikke længere vil få signalet via SDI.

En dag slog jeg i øvrigt over på Svensk TV4, og der var billedet endnu
dårligere - de må tilsyneladende køre med en endnu mindre bitrate, og
farverne var meget tamme.
Til top
Bulgarien Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2006 kl. 22:37

For en gang skyld, forstår jeg ikke ret meget.!

Meningen med det digitale signal, og fremkomsten af HDTV, var vel at vi skulle få bedre billeder generelt, men i praksis er det modsatte sket,-  grynet og grumset omkring spillerene og en plæne som er ligner et grønt vaskebræt ved panorering, men jeg erkender at det er  knivskarpt ved stillbillede.. Sker dog sjældent ved sportbegivenheder (skydning måske som undtagelse)

Jeg holder mig stadig til billede røret, og DVB-T, men oplever det som i kalder komprimering, som volsomt generende i VM kampene.

Betyder det, at alle udsendelser som er optaget i den så berømte HDTV kvalitet, i virkeligen er så ringe, at det er et tilbageskridt for mange TV seere, både for fladskærms og billedrørsejere, eller er det kun VM kampene, hvor dette ulidelige fænomen skal gør sig gældene?

Underligt, at man promovere HDTV i forbindelse med VM fodboldkampe, hvor det selv på et RØR-TV er tydeligt, at fejl og svagheder ved dette format formentlig er større end forbedringen!!

Drejer det sig i virkeligheden blot om at sælge nogle flere fladskærms fjernsyn på nogle forudsætninger, der ikke holder i virkeligheden?



Redigeret af Bulgarien - 27-Juni-2006 kl. 22:57
        ICEpower
alt andet er spild af energi!

       
http://www.beoworld.org

Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2006 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af Bulgarien Bulgarien skrev:

For en gang skyld, forstår jeg ikke ret meget.!

Meningen med det digitale signal og fremkomsten af HDTV var vel at vi skulle få bedre billeder generelt, men i praksis er det modsatte sket,-  grynet og grumset omkring spillerene og en plæne som er ligner et grønt vaskebræt ved panorering, men knivskarpe ved stillbillede.

Jeg holder mig stadig til billerøret, og DVB-T men oplever det som i kalder komprimering som volsomt generende i VM kampene.

Betyder det, at alle udsendelser som er optaget i den så berømte HDTV kvalitet, i virkeligen er så ringe, at det er et tilbageskridt for mange TV seere, både for fladskærms og billedrørsejere, eller er det kun VM kampene, hvor dette ulidelige fænomen gør sig gældene?

Underligt, at man promovere HDTV i forbindelse med fodboldkampe, hvor det selv på et RØR-TV er tydeligt, at fejl og svagheder ved dette format formentlig er større end forbedringen!!

Drejer det sig i virkeligheden blot om at sælge nogle flere fladskærms fjernsyn på nogle forudsætninger, der ikke holder i virkeligheden?

De fejl du oplever skyldes den lave bitrate i DVB-T udsendelsen, det har intet med HDTV at gøre. De samme problemer vil kunne opleves hvis man sender HDTV med for lav bitrate, men jeg kan love dig for at VM-kampene i HDTV ser voldsomt meget bedre ud end samme kamp via DVB-T. Du må _endelig_ ikke give HDTV skylden for at det ser skidt ud på dit tv.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Bulgarien Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2006 kl. 23:17

Okay Otto,- altså HDTV har en høj  opløsning, lidt ala et kamera med rigtig  mange Mega pixel, og det er super hvis man har en skærm der kan vise det,- det har jeg forstået...

Men dette fantstisk fine og højopløste signal, skal nu modtages på en skærm der ganske rigtigt ikke er i stand til at vise alle de pixel som er til rådighed, og derfor laver man en komprimering så signalet kan gengives via DVB-T ?

Hvorfor er det kun HDTV udsendelserne som præstere et dårligt billede, -jeg mener udgangspunktet er jo et ekstremt højopløst signal i forhold til almindelige digitale TV udsendelser, og der er jo ingen problemer med pixelering, som fænomenet nok skal kaldes ,hvis du forstår hvad jeg mene?

Det er altså alene komprimeringen skyld, og alle der ikke har en HDTV fremviser må forvente, at udsendelser der fremstilles  i dette format og efterfølgende bliver konverteret til DVB_T  må påregne et ringere billede i end på almindelige digitale(DVB-t) udsendelser?

Hvorfor skal vi så invistere i DVB-T, når man kan forvente at flere udsendelse/film med garanti vil blive fremstillet i HDTV formatet, hvilket vil betyder flere udsendelser i dårlig kvalitet, også selvom man har det nyeste DVB-T som stadig er under udvikling og som skal være det bærende for medierne i mange  år fremover?

Jeg forstår altså stadig væk ikke ret meget. Det lader til at jeg har fået alting galt i halsen.!!

        ICEpower
alt andet er spild af energi!

       
http://www.beoworld.org

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu