recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af parabol m. monoblock LNB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpsætning af parabol m. monoblock LNB

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked Baglæns sortering
kjul Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Juli-2008
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af sapi100 sapi100 skrev:

 
Ja,monoblok til 2 positioner.
 
 
Find din bopæl,satelit position og kan se visuelt hvad retning skal parabolen peje
 
Den side har jeg også kigget på, samt luret lidt på naboens, kan du evt. fortælle hvilke satelit jeg skal taste ind på dishpointer ? er det Thor´5/6 eller duer det ikke når det også er Viasat
Til top
sapi100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2007
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af kjul kjul skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Hvis du både skal se Viasat og Canal Digital, skal du bruge 2 lnb'er. De 2 sat. positioner er henholdsvis 5 gr. øst og 1 grad vest ( 0,8 gr. vest ).
Der findes et lnb beslag, der er udviklet til 2 lnb'er, med de rigtige "vinkler" til netop disse positioner. En skål på 90 cm.vil være passende, når der skal fanges 2 positioner på en skål.
Hvis du ikke selv har prøvet montering før, ville jeg da smide de omkring 750 kr. efter en montør.
Du skal blot sørge for et passende sted at montere ( frit udsyn mod syd ), enten en husgavl eller en monteret mast/stolpe.
 
Har sådan set også 2 lnb'er, da det jo er en monoblock lnb, altså 2 hoveder med 1 udgang, som jeg har forsået det skulle dennne kunne klare begge program pakker, ellers er jeg da helt galt på den ? ang. montering, er ret sikker på jeg selv kan klare det bare jeg får det nogenlunde forklaret sat et par hints :)
 
Ja,monoblok til 2 positioner.
 
 
Find din bopæl,satelit position og kan se visuelt hvad retning skal parabolen peje.
 
 

Til top
kjul Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Juli-2008
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Hvis du både skal se Viasat og Canal Digital, skal du bruge 2 lnb'er. De 2 sat. positioner er henholdsvis 5 gr. øst og 1 grad vest ( 0,8 gr. vest ).
Der findes et lnb beslag, der er udviklet til 2 lnb'er, med de rigtige "vinkler" til netop disse positioner. En skål på 90 cm.vil være passende, når der skal fanges 2 positioner på en skål.
Hvis du ikke selv har prøvet montering før, ville jeg da smide de omkring 750 kr. efter en montør.
Du skal blot sørge for et passende sted at montere ( frit udsyn mod syd ), enten en husgavl eller en monteret mast/stolpe.
 
Har sådan set også 2 lnb'er, da det jo er en monoblock lnb, altså 2 hoveder med 1 udgang, som jeg har forsået det skulle dennne kunne klare begge program pakker, ellers er jeg da helt galt på den ? ang. montering, er ret sikker på jeg selv kan klare det bare jeg får det nogenlunde forklaret sat et par hints :)
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 09:12
Hvis du både skal se Viasat og Canal Digital, skal du bruge 2 lnb'er. De 2 sat. positioner er henholdsvis 5 gr. øst og 1 grad vest ( 0,8 gr. vest ).
Der findes et lnb beslag, der er udviklet til 2 lnb'er, med de rigtige "vinkler" til netop disse positioner. En skål på 90 cm.vil være passende, når der skal fanges 2 positioner på en skål.
Hvis du ikke selv har prøvet montering før, ville jeg da smide de omkring 750 kr. efter en montør.
Du skal blot sørge for et passende sted at montere ( frit udsyn mod syd ), enten en husgavl eller en monteret mast/stolpe.


Redigeret af JeTex - 24-Maj-2011 kl. 09:13
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
kjul Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Juli-2008
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 08:42
Hej Alle
 
Skal have sat parabol op da vi er flyttet på landet, skålen er en 80cm med monoblock lnb til Viasat og Canal Digital, reciver er en Ipbox 910HD.
Jeg aner stort set intet om hvordan jeg skal justere parabolen, hvilke satelitter den skal pege mod, ja stort set alt, har fundet denne side (www.satlex.net), og taget Thor 5/6, her står så alt info der burde være nødvendigt for at indstille mod denne satelit, men igen, aner ikke om det er den rigtige så jeg kan se både Canal Digital og Viasat.
 
Her er de tal den kommer frem til hvis man tager Hjørring som by og Thor 5/6:
 
Selve udregningen kan laves her:
 
Vil på forhånd sige mange tak for hjælpen...og ser frem til at kunne se tv ;)
 
Ps. har en sat finder, med måler sat lyd..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu