recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage fra norlys Antenne signal.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optage fra norlys Antenne signal.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lynggaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynggaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Optage fra norlys Antenne signal.
    Sendt: 08-Juli-2022 kl. 23:48
I forbindelse med at kigge på nyt TV ringede jeg til norlys for at høre om man skal bruge 2 moduler og kort hvis TVet har dobbelt tuner.

Fik at vide man slet ikke kan optage fra norlys hvilket jeg synes lyder helt skørt da min nuværende boks lystigt optager (Den har endda kun et kort selvom den har 2 tunere).

Vedkommende kunne ikke forklare hvorfor, men mente bestemt ikke man kan optage.

Det er da norlys medarbejderen som tager fejl? Man kan sagtens sagtens optage Antenne TV med rette modul/kort?

Det er ren Antenne ikke noget app eller streaming
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2022 kl. 08:09
Den person du har talt med ved ikke hvad han/hun taler om. Selvfølgelig kan man optage fra Norlys. Det kræver dog som Bo fra Digitalt TV tidligere har oplyst 2 CA moduler og 2 kort hvis der skal optages fra 2 kodede kanaler, eller der skal ses en kodet kanal samtidig med der optages en anden kodet kanal.

Flemming


Redigeret af fltk - 09-Juli-2022 kl. 08:15
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Lynggaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynggaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2022 kl. 09:29
Ja det var det jeg tænkte. Blev noget paf heraf spårgsmålet her

Ville bare lige have det bekræftet fra norlys om man rent faktisk skal bruge 2 kort. Min gamle boks har nemlig kun et og vi har aldrig oplevet en begrænsning af det vi kunne optage,

Er kodede kanaler lig betalingskanaler eller er der ikke nødvendigvis en en-til-en sammenhæng der?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2022 kl. 09:35
Kodede kanaler = betalingskanaler. At den gamle boks kun behøver ét kort skyldes, at det er en udbyder boks hvor muligheden er indbygget i hardwaren. Det kan ikke lade sig gøre med en ikke-udbyderboks eller TV.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2022 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Lynggaard Lynggaard skrev:

Fik at vide man slet ikke kan optage fra norlys hvilket jeg synes lyder helt skørt da min nuværende boks lystigt optager (Den har endda kun et kort selvom den har 2 tunere).

Hej.

I gamle dage havde Boxer TV en liste over Godkendte TV og Bokse. Jeg tror ikke at nogle af de godkendte kunne optage. For ca 15 år siden købte jeg en IKKE godkendt boks hos en Boxer TV forhandler til min søster, som kunne optage. Forhandleren oprettede et
Boxer Abonnement med en velkomst rabat.

Da Boxer skiftede kodnings system, købte jeg en Dreambox med to tunere, som også kan optage. Den kan optage et DR program, mens man ser et kodet TV2 program, eller omvendt. Men man kan ikke bruge to TV 2 programmer samtidigt, da den kun har et kortlæser modul. Men der findes også en større Dreambox DM 920 med to kortlæser moduler uden denne begrænsning.

Dreambox bruger et kortlæser modul, til hvert kodet signal.
Jeg har læst om en VU+ boks der kan klare sig med et kortlæser modul til to kodede kanaler. Hvis man bruger to kodede kanaler samtidigt, så optager den det ene i kodet format på harddisken. Og når man senere ønsker at afspille filen, sker decodningen så først i kortlæser modulet.

Men som jeg forstår Nordlys/Boxer svar til dig. Så er optagelse ikke noget de supporterer, og nok heller ikke noget, de ønsker at du spørger om.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 09-Juli-2022 kl. 10:25
Til top
Lynggaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynggaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2022 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Kodede kanaler = betalingskanaler. At den gamle boks kun behøver ét kort skyldes, at det er en udbyder boks hvor muligheden er indbygget i hardwaren. Det kan ikke lade sig gøre med en ikke-udbyderboks eller TV.

Flemming

Tak, kan se den gamle boks har et boxer logo så det må være derfor
Til top
Lynggaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynggaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2022 kl. 13:08
Nu var jeg i elgiganten for at kigge og under snakken med ekspedienten hvor jeg nævnte det sagde han at det kunne have noget med licenser at gøre og at forskellige udbydere kunne forsøge at forhindre optagelser for at flytte folk i retning af deres verden (apps)

Så der var ingen garanti man kunne optage eller forsætte med det i fremtiden...

Ved ikke om det er teknisk korrekt, men kan sagtens forestille mig udbydere ønske dette
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2022 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Lynggaard Lynggaard skrev:

Så der var ingen garanti man kunne optage eller forsætte med det i fremtiden...


Der er aldrig nogen garanti. Det styres suverænt af filmindustrien o.l.
De kortmoduler der anvendes i dag er som regel af typen CI+, som giver udbyderen adgang til at begrænse optagelse eller forhindre at der springes over reklamer. Jeg var selv ude for det for nogle år siden da jeg købte et nyt CA modul i den lokale Stofa forretning. Da jeg brokkede mig fik jeg den besked, at de ikke havde andre moduler, og at de i øvrigt ikke havde nogen indflydelse på begrænsningerne. Jeg fik mine penge tilbage og købte et brugt modul uden +, og det har virket siden. Så det er afgørende at bruge et modul hvorpå der kun står CI, og ikke +, hvis man vil gardere sig lidt mod den slags.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2022 kl. 14:06
Hvis der er mulighed for kabel-tv vil det gøre det hele meget lettere. Her betaler man for en pakke, og der skal hverken bruges kortlæser eller kort. Alle kanaler kan frit optages. Kun hvis man køber ekstra kanaler skal der bruges kort og kortlæser, og kun til disse kanaler. 

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Lynggaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynggaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2022 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvis der er mulighed for kabel-tv vil det gøre det hele meget lettere. Her betaler man for en pakke, og der skal hverken bruges kortlæser eller kort. Alle kanaler kan frit optages. Kun hvis man køber ekstra kanaler skal der bruges kort og kortlæser, og kun til disse kanaler. 

Findes desværre ikke på adressen. Der er et ubrugt fiber, men det er nok dyere end nuværende abonnement
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2022 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Lynggaard Lynggaard skrev:

Der er et ubrugt fiber, men det er nok dyere end nuværende abonnement


Det er måske værd at undersøge?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2022 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvis der er mulighed for kabel-tv vil det gøre det hele meget lettere. Her betaler man for en pakke, og der skal hverken bruges kortlæser eller kort. Alle kanaler kan frit optages. Kun hvis man køber ekstra kanaler skal der bruges kort og kortlæser, og kun til disse kanaler. 

Flemming
Det er utroligt, så meget nyt man finder på.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu