recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optagekvalitet VHS -> HD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptagekvalitet VHS -> HD?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Emne: Optagekvalitet VHS -> HD?
    Sendt: 29-Juli-2005 kl. 15:59

Hvilken optagekvalitet kan det betale sig at "ofre" på VHS film der skal over på harddisk? Jeg vil gerne overføre i en kvalitet der ikke forringer filmen, uden at fylde disken unødvendigt op. Det er til en Sony 710.

Det er primært Bamse & Kylling film, så kvaliteten er ikke for god i forvejen.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2005 kl. 16:34

 

 Så skulle LP vel være godt nok, men læg dem på DVD så tager de jo ikke nogen plads på HD, og så er der jo ikke nogen fare for at slette det ved oprydning på HD.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Hodja Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2005
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2005 kl. 21:37

Mit bud er EP på 6 eller 8 timer. Jeg kan ikke selv se forskel når jeg bruger den kvalitet på min Panasonic DMR EH60.

Hodja

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2005 kl. 14:27

Mit bud:

Jeg har selv en Sony 710 og ville "tilhvertefælle" (sådan siger Bamse altså ) ikke gå under LSP. For under dette halveres antal billedlinier. Og det kan jeg let se, også på VHS-overførsler.

"der ikke forringer filmen" er jo dit krav. Ellers er Radiomandens bud et fint kompromis.

EP? Nej. Det er dårligere opløst end alm. VHS og er en gnier-løsning med de priser, man kan få blanke skiver til i Tyskland.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Perfektionist Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2005 kl. 15:20

 

Helt enig med Carser. I niveauet under LSP begynder man så småt at kunne se kvalitetsforringelsen, og på EP bliver kvaliteten synligt halvdårlig.

perfektionist

Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2005 kl. 16:01

Hejsa,

Jeg tror jeg havde givet kvaliteten fuld knald HQ+, og så re-encoded ud på en DVD. Hvis ikke, så havde jeg måske nok taget en lidt højere kvalitet hvis filmen er meget mørk, eller måske endda natoptagelser. Måske SP ell. bedre. Men det er der jo sikkert ikke hvis det er Bamse & Kyllingen

Mvh. Moef

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu