recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - optagelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketoptagelse

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Emne: optagelse
    Sendt: 08-December-2003 kl. 13:59

Kan man optage en dvd-r (finalized) på f.eks. Panasonic'en i lp-mode (2 timer) og så afspille den på en almindelig dvd-afspiller, således at man kan kopiere en dvd købefilm (glem koder), der jo ofte er på 5-9 GB?

Torben

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2003 kl. 14:06
Hej Torben
 
Hvis du føder den med et kodefrit signal, så ja, ingen problemer.
 
(Dog er det normalt SP-mode der er 2 timer).
 
  /Lars
 
Til top
Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2003 kl. 14:31

Kan man også i redigeringshalløjet vælge WOB-filen (selve filmen) alene evt. med nødvendig underfil, og så vælge flexible recording?

Torben

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2003 kl. 15:07
Hej Torben
 
Der er ingen adgang til data på fil niveau.
 
Alt indenfor DVD og HDD recordere er videoclip med tilhørende lyd.
 
Så ingen menuer el.lign. - kun film sekvenserne.
 
Hvad er det du ønsker at kunne gøre ?
 
  /Lars
Til top
Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2003 kl. 16:19

Lave en fornuftig kopi af en dvd-videofilm, der normalt fylder op til 9 GB på en 4,5 GB dvd-r/rw skive uden synligt tab - stadigvæk ikke for at mangfoldiggøre film, men for at kunne benytte "lej idag 2 film, betal for én, men aflevér lige om lidt" tilbud.

Men det lader til at en dvd-optager er en meget dyr løsning for mig, da mit behov næppe bliver mere end 4 gange om året.

Derimod virker en løsning med en "snor" mellem dvd og pc, hvor jeg efterhånden har fået færden af hvad der skal til og hvor man kan ta' den rå film og gemme med dvd-brænder, som en bredere løsning.

Forøvrigt, er håndtering af hjemmevideo og feriebilleder på f.eks. DMR 100 og 5100'eren ikke en nødløsning? For mig lyder det mere håndtérbart på pc - hvis man altså har grejet.

Jeg vil gerne fortælle mere om netop mit behov, som jeg tror bliver delt af mange, engang.

Torben

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2003 kl. 16:45
Hej Torben
 
Mht. hjemmevideo: Du har ret, en PC kan så meget mere. Men omvendt er den også meget tidskrævende at bruge, næsten lige meget hvad man går igang med af den sl*gs. En simpel redigering, hvor feriefilmen kopieres ind på harddisken, udsættes for en "rå" klipning, og tilbage på DVD er en forholdvis overkommelig opgave. Personligt syntes jeg at begge former har sin berettigelse.
 
Mht. fotos: De bør ind på PC'en også. Men prøv at få familierne med ind til PC'en i kontoret, værelset eller hvor den nu står og stille sig op i en rand udenom skærmen for at se f.eks. feriebilleder. Personligt syntes jeg det er et godt alternativ, at de kan være tilgængelige til gennemsyn på TV'et også. Ikke så meget som alternativ til PC'en, ej heller så meget som alternativ til papirbilleder, men måske mere som et alternativ til det gamle lysbillede apparat. Og hvis man tilmed har - eller får - en projektor, så bliver fremvisningen for familien jo næsten som de efterhånden glemte lysbilleder var.
 
Jeg tror også en DVD-optager vil være en lidt dyr løsning for dig med dit nuværende behov.
 
Jeg syntes selv det er fedt at høre om forskellige behov - og anvendelser for - DVD og HDD optagere. Så endelig, når du og andre måtte få tid og lyst til at dele dem med os andre... Smile
 
  /Lars
Til top
Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2003 kl. 16:59

"Men prøv at få familierne med ind til PC'en i kontoret, værelset eller hvor den nu står og stille sig op i en rand udenom skærmen for at se f.eks. feriebilleder."

Nemlig. Derfor redigerer man vel sidende på sin gode stol ved pc'en, og brænder en skive til fremvisning i den pæne stue.

Torben

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2003 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Torben Torben skrev:

Nemlig. Derfor redigerer man vel sidende på sin gode stol ved pc'en, og brænder en skive til fremvisning i den pæne stue.

 
Det var digitale fotos, det citerede argument gik på Smile
 
  /Lars
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu