recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optisk lyd fra Samsung TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptisk lyd fra Samsung TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DenDeffeDoktor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Optisk lyd fra Samsung TV
    Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 09:37
Jeg har netop købt et Samsung UE46C6715 tv.
Jeg vil gerne have lyden fra TV'ets optiske udgang ned i min Denon avr 1600-rd forstærker.
Jeg har tilsluttet et optisk kabel fra TV'ets udgang til forstærkerens optiske indgang, men lige meget hvad jeg gør kan jeg ikke få lyd ud ...
- Alt er tændt
- Højtalere er tilsluttet
... det virker som om at forstærkeren ikke registrerer at der kommer optisk lyd (?) Jeg har prøvet at tage lyden fra min YouSee boks, men der kommer stadig ikke noget. (Kablet er helt nyt)
 
Forstærkeren er jo en lidt ældre sag, og jeg har aldrig tidligere brugt den optiske indgang.
 
Er der nogen der har et bud på hvad jeg kan gøre?
Til top
poul-r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 10:24
Hvilken indgang har du valgt til tv og har du i menuen for Denon angivet at det er optisk.
Til top
DenDeffeDoktor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 10:31
Jeg har kun det optiske kabel ind i forstærkeren.
Jeg har desværre ikke manualen til forstærkeren længere, men tænkte at den selv 'forstod' at det optiske kabel var tilsluttet (?) Forstærkeren har en 'Input' knap på forsiden, men der sker intet når jeg trykker på den.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 11:31
Det er kun de analoge indgange der fungerer "lige ud ad landevejen". Når du vil ha' et signal ind via optisk, skal indgangen tildeles én af de valg du har på indgangsvælgeren. Det gøres inde i menuen.

Redigeret af Kampus - 04-Oktober-2010 kl. 11:32
Til top
DenDeffeDoktor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 11:42
ok - tak for svaret.
Dvs at jeg f.eks vælger 'DVD' indgangen, og finder frem til den indgangs opsætning, og her vælger jeg 'Optisk' ... jeg prøver i aften :-)
 
(Balladen er også at jeg har smidt manualen ud ... for den skulle jeg ikke bruge til noget :-/)


Redigeret af DenDeffeDoktor - 04-Oktober-2010 kl. 11:46
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 11:51
Nu ved jeg ikke helt hvordan menuen er på Denon. Men på min går man ind i System Setup og i Input Setup. Og herinde kan man med piltasterne flytte rundt i alle digitale indgange. Og ligeledes flytte rundt med indgangs navnene.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu