recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Original emballage
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Original emballage

 Besvar Besvar Side  12>
Afstemningsspørgsmål: Hvor tit gemmer du den originale emballage?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
16 [26,67%]
17 [28,33%]
6 [10,00%]
15 [25,00%]
6 [10,00%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Original emballage
    Sendt: 07-Marts-2021 kl. 09:34
Jeg tænkte på hvor ofte folk gemmer den original emballage til deres HIFI/Biograf udstyr.

Selv har jeg emballage til højtalere jeg har haft i 5-15 år. Der er også meget som er røret direkte ud.
Jeg er vildt vægelsindet omkring det, at gemme emballagen. Det er rart når det/der skal flyttes, hvilket ikke sker særligt tit. På den anden side fylde det af H. til.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af kec2 kec2 skrev:

Jeg tænkte på hvor ofte folk gemmer den original emballage til deres HIFI/Biograf udstyr.

Selv har jeg emballage til højtalere jeg har haft i 5-15 år. Der er også meget som er røret direkte ud.
Jeg er vildt vægelsindet omkring det, at gemme emballagen. Det er rart når det/der skal flyttes, hvilket ikke sker særligt tit. På den anden side fylde det af H. til.

Jeg gemmer da også megen af min emballage - også til højttalere, jeg næsten lige har købt - de er med pianolak på, så har ikke lyst til at få dem ridset. Til alt andet, såsom TV-boks, computer og lignende, der gemmes der bare så længe, der er garanti/reklamationsret på tingene, så det er lettere at få dem ombyttet...

Et par ORDENTLIGE kasser, med flamingoindlæg, til en bord- og gulvlampe, med glasskærme haves også. Jeg har så heldigvis et opbevaringsrum i kælderen, hvor disse ting står - og ja - det fylder jo, men som du selv siger, det er rart at have i tilfælde af flytning...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 09:49
Gemmer altid emballagen. Hyppige udskiftninger gør at det er nødvendigt, men jeg vil nok til at smide kasserne ud fra det ældste udstyr, der nok ikke skal sælges igen. Gemmer dog altid TV kassen uanset alder, fordi den er et must med de nye tynde skærme.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 09:52
Alt jeg har kasser til, er de gemt.

Har 40m2 garage med et højt loft, så der er godt med plads.
Mine Dali 4b er pakket ned i sin originale emballage. Min Denon PMA 920 er også sat på loftet i original emballage.

De nuværende højttalere er alle købt brugt, dem har jeg ingen kasser til.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Gemmer altid emballagen. Hyppige udskiftninger gør at det er nødvendigt, men jeg vil nok til at smide kasserne ud fra det ældste udstyr, der nok ikke skal sælges igen. Gemmer dog altid TV kassen uanset alder, fordi den er et must med de nye tynde skærme.

Mit Beovision 8, var ikke i nogen kasse, da Expert kom med det, for snart mange år siden. MEN.... Det er jo heller ikke særligt tyndt...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Alt jeg har kasser til, er de gemt.

Har 40m2 garage med et højt loft, så der er godt med plads.
Mine Dali 4b er pakket ned i sin originale emballage. Min Denon PMA 920 er også sat på loftet i original emballage.

De nuværende højttalere er alle købt brugt, dem har jeg ingen kasser til.....


Klaus

Hvordan, med temperatur? Sommer/vinter-udsving.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 09:59
Isoleret loft, aldrig frostvejr og ikke kogende varmt om sommeren.
Rummet under emballagen er opvarmet til 12-15 gader, der er ikke isolering i etageadskillelsen, det er kun loftbrædderne.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Isoleret loft, aldrig frostvejr og ikke kogende varmt om sommeren.
Rummet under emballagen er opvarmet til 12-15 gader, der er ikke isolering i etageadskillelsen, det er kun loftbrædderne.
Off topic:
Betyder det ikke at alt din varme fra boligen ender oppe over de ikke isolerede loftbrædder? Shocked
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 13:32
Det er ikke bolig, men “vaskehus” (vaskemaskine, tørretumbler, fryser og ølkøleskab). Jo, noget af varmen går op gennem træloftet, hvilket betyder at der ikke bliver så koldt deroppe..... 
Døren mellem vaskehuset og garagen er ej heller isoleret. Det er hele garagen til gengæld, så der er ikke alt for koldt om vinteren og dejligt svalt om sommeren.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 18:27
Jeg smider det ud samme dag, det har endnu ikke været et problem
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Jeg smider det ud samme dag, det har endnu ikke været et problem

Heller ikke, ved ombytning? I tilfælde af problemer med tingene, eller du bare ville have noget andet.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2021 kl. 10:05
Gemmer altid, og har været rigtigt glad for det alt for ofte (5 flytninger på 8 år og en projektor som skulle til rep 3 gange Ermm)
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu