recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejer Oled, hvordan ser Yousee tv ud på det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overvejer Oled, hvordan ser Yousee tv ud på det?

 Besvar Besvar Side  <1 678910>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Bromberg, prøv Bantams indstillinger i denne tråd

http://forum.recordere.dk/lg-oled65b6-til-19999-kr-i-elgiganten_topic149492_post1507803.html


Tak for det:). Jeg havde prøvet dem af tidligere, men besluttede mig for at lave et komplet reset og "tegne på nye papir".
Avforums har et forslag til isf Dark/light, hdr og Dolby vision, som jeg har brugt nu.
Dernæst har jeg set, at jeg IKKE havde aktiveret brug" scanne" og den lille forskel fjernede noget "noise".
Dernæst var jeg ikke opmærksom nok på indstillinger af billede under ALLE inputs og de forskellige kilder der afspilles på de inputs.
Eks Netflix, som har HD, 4K og Dolby vision - det havde jeg fucked up:)
Så idag har jeg et langt bedre billede og nogle farver man skal se før man tror det. Selv fruen har knyttet en kommentar på billedet. Hun kunne i sin tid ingen forskel se på vores Panasonic vt30 og efterfølgeren cx700.(det var ikke med min gode vilje vt30 måtte skrottes) eller andre skærme vi har haft i brug. End ikke sommerhusets gamle grundig 720p HD.
Men oled gjorde alligevel indtryk:)
Jeg vil dog stadig påstå mit cx700 på ren skarphed og "noise" sammenligningen var mere roligt - på antenne signal that is, ikke andre kilder.
Måske jeg havde vendt mig til lcd'ens mindre levende pixels, for når jeg fintænker lidt så er det jeg oplever som støj idag, nok det samme jeg så på plasmaen i sin tid.
Men jeg er glad for det ikke blev 65", det havde været for meget til antenne brug, på lige under 3 meter.

Redigeret af Bromberg5 - 29-Januar-2017 kl. 16:59
Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MfedeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 16:06
Godt at du fandt ud af det. Forhåbentligt bliver billedet endnu bedre, når Yousee hæver bitrate i den nærmeste fremtid :)
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 10:15
Kan se at folk er både for og imod OLED 4K.

Hvad med LCD 4K. Nogle mener også at deres gamle tv var bedre til Yousee. Nu mere man læser nu mere bliver man,i tvivl om det er nu mit tv skal skiftes.

 Tv er 2011.
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PPD77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 10:22
Jeg er en af dem som ikke er overbevist omkring 4K skærmenes evne til at opskalere standard HD tv signal til 4K. Jeg har ikke haft en 4K skærm selv, men har af flere omgange studeret 2016 skærmene med tv signal i Hifi klubben og er ikke imponeret. Og jeg holder stadigvæk fast i at de altså ikke kan levere den samme skarphed i billedet som min 2014 Sony LCD.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 12:04
Opskalering fra HD til 4K burde være lige ud ad landevejen. Det er hhv. en 2-/3-dobling af pixels.

Redigeret af lunddal - 30-Januar-2017 kl. 15:02
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Jeg er en af dem som ikke er overbevist omkring 4K skærmenes evne til at opskalere standard HD tv signal til 4K. Jeg har ikke haft en 4K skærm selv, men har af flere omgange studeret 2016 skærmene med tv signal i Hifi klubben og er ikke imponeret. Og jeg holder stadigvæk fast i at de altså ikke kan levere den samme skarphed i billedet som min 2014 Sony LCD.

Det burde ellers være ligetil, 720p x 3 = 4k 2160p

Mit Pana 65CX800 har ihvertfald ingen problemer med at opskalere mit Stofa TV signal. Billedet står bedre end mit tildligere Pio plasma, med mere lys/kontrast og mere roligt billede.
Til top
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PPD77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 14:04
Enig...jeg er også lidt overrasket over de her "problemer" med 4K tv'ene. Men jeg er ikke den eneste som har oplevet dette, som du vil kunne se her på forummet og på Flatpanels. Nu kender jeg ikke så meget til de senere års Pana modeller, men synes at have læst at 2016 Pana modellerne er nogle af dem som klarer opskaleringen rigtig godt.  
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Jeg er en af dem som ikke er overbevist omkring 4K skærmenes evne til at opskalere standard HD tv signal til 4K. Jeg har ikke haft en 4K skærm selv, men har af flere omgange studeret 2016 skærmene med tv signal i Hifi klubben og er ikke imponeret. Og jeg holder stadigvæk fast i at de altså ikke kan levere den samme skarphed i billedet som min 2014 Sony LCD.

Det burde ellers være ligetil, 720p x 3 = 4k 2160p

Mit Pana 65CX800 har ihvertfald ingen problemer med at opskalere mit Stofa TV signal. Billedet står bedre end mit tildligere Pio plasma, med mere lys/kontrast og mere roligt billede.

Så simpel er udregningen nu ikke, at der blot skal ganges med tre.
HD ( ready ) er lig med 1280x720 pixels, som giver et samlet pixeltal på 921.600.
Full HD er lig med 1920x1080 pixels, som giver et samlet pixeltal på 2.073.600.
4K er lig med 3840x2160 pixels, som giver et samlet pixeltal på 8.294.400.
4K er dermed en 9 faktor større end HD Ready / 720p opløsning.

Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Jeg er en af dem som ikke er overbevist omkring 4K skærmenes evne til at opskalere standard HD tv signal til 4K. Jeg har ikke haft en 4K skærm selv, men har af flere omgange studeret 2016 skærmene med tv signal i Hifi klubben og er ikke imponeret. Og jeg holder stadigvæk fast i at de altså ikke kan levere den samme skarphed i billedet som min 2014 Sony LCD.


Så simpelt ser jeg det ikke. Mit cx700 klarede det fint, men stadig et lcd billede der er noget mindre livligt en plasma og oled.
Så 4K diskvalificere ikke et HD signal i sig selv. Der er nok mere tale om at nogle skærme nemmere afslører støj end andre. Ligesom forstærker gør det med lyd.
Opskalering fra eks Blu Ray 1080p til 4K er dog absolut til at se. Så mit behov ville bestemt afgøre mit valg.
Var mit behov udelukkende tv, så fandt jeg et 1080p. Men når film og spil min primære prioritet, så er jeg bestemt ikke ked af 4K og da slet ikke oled.
Opløsning er ikke det store, men farver og lys er i en anden liga.
Nærstuderere lige signalet fra Waoo på på et ks7000 og her der sgu også den støj jeg ser på mit B6v:). Men helt tæt (2 meter) på står det "skåret" skarpere på lcd'en.
Men uanset er oled da den store vinder - i mit hjem.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Jeg er en af dem som ikke er overbevist omkring 4K skærmenes evne til at opskalere standard HD tv signal til 4K. Jeg har ikke haft en 4K skærm selv, men har af flere omgange studeret 2016 skærmene med tv signal i Hifi klubben og er ikke imponeret. Og jeg holder stadigvæk fast i at de altså ikke kan levere den samme skarphed i billedet som min 2014 Sony LCD.

Det burde ellers være ligetil, 720p x 3 = 4k 2160p

Mit Pana 65CX800 har ihvertfald ingen problemer med at opskalere mit Stofa TV signal. Billedet står bedre end mit tildligere Pio plasma, med mere lys/kontrast og mere roligt billede.

Så simpel er udregningen nu ikke, at der blot skal ganges med tre.


Hun mener jo 3 gange på hver led, som giver de 9, du skriver.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 15:45
Hvis der står 720p x 3 = 2160p, må resten jo være gætværk, da jeg ikke aner hvad Kampus tror, mener eller ved. Ville næste beregning så have været, at sige1280p x 3 = 3840p ? Ville det have bragt mig nærmere den rigtige opløsning?
Det kan godt være, at du ved eller tror hvad Kampus mener, men det gør jeg ikke. Så derfor er det rigtige regnestykke sat op, så man får det rigtige indtryk af forskellen på opløsningen.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Hvis der står 720p x 3 = 2160p, må resten jo være gætværk, da jeg ikke aner hvad Kampus tror, mener eller ved. Ville næste beregning så have været, at sige1280p x 3 = 3840p ? Ville det have bragt mig nærmere den rigtige opløsning?


Øh, ja?!?

1280 * 3 på den ene led. 720 * 3 på den anden = 4K opløsning på 3840 x 2160.

Tredobling på hvert led. 3^2 = 9.

Noget nemmere at regne ud i hovedet, end at skulle gange 3840 med 2160 og dividere med resultatet af 1280 x 720.

Redigeret af lunddal - 30-Januar-2017 kl. 16:30
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu