recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic EH57/67 opskalering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic EH57/67 opskalering

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
01unos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-April-2007
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic EH57/67 opskalering
    Sendt: 08-Maj-2007 kl. 20:06

Er lige ved at trykke på knappen til følleskøb og købe mig en EH67 som min allerførste recorder:) men vil så gerne høre fra nogen af dem som har modtaget deres EH57 mht. opskaleringen. Det lyder jo alt sammen fint på panasonics hjemmeside men synes i at i kan se en forskel på om i ser det gennem recorderen eller om i ser det direkte på skærmen? (forstået på den måde jeg regner med man kan sætte antennekablet direkte i fjernsynet eller i recorderen og så via HDMI kablet overføre til fjernsynet)

Glæder mig til at høre jeres kommentater

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 20:31

Hej 01unos - nu har jeg endnu ikke selv modtaget min Pana HDD. Men jeg tror at du kan tage vedlagte engelske test som en rettesnor på dit spørgsmål - og så selv det er modellen med digital tuner osv.:

http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2007/05/08/Panasoni c-DMR-EX77-HDD-DVD-Recorder/p1

Så du kan godt trykke på knappen

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Gert13 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af 01unos 01unos skrev:

Er lige ved at trykke på knappen til følleskøb og købe mig en EH67 som min allerførste recorder:) men vil så gerne høre fra nogen af dem som har modtaget deres EH57 mht. opskaleringen. Det lyder jo alt sammen fint på panasonics hjemmeside men synes i at i kan se en forskel på om i ser det gennem recorderen eller om i ser det direkte på skærmen? (forstået på den måde jeg regner med man kan sætte antennekablet direkte i fjernsynet eller i recorderen og så via HDMI kablet overføre til fjernsynet)

Glæder mig til at høre jeres kommentater

Jeg har leget lidt med opskaleringen på EH57'eren, men synes ikke det virker overbevisende. Jeg endte med at sætte den på 576P, det syntes jeg gav det bedste resultat. 1080P var synligt ringere, og i hvert fald ikke noget der kunne forveksles med HD.

Desuden synes jeg ikke den indbyggede analog tuner i EH57 er særlig god. Jeg får i hvert fald synlig dårligere billede hvis jeg ser analog gennem recorderen, kontra ser det direkte på tv. Så at se analog gennem EH57 og så opskalere til 1080P er i mine øjne dobbelt dårlig.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 21:09

Hej Gert - det lyder meget pudsigt med dine oplevelser. Er du sikker på, at dine indstillinger er korrekte? Hvilket TV benytter du?

Jeg nægter at tro på, at Pana´en er ringere end mit Philips sourrund anlæg (som faktisk er ret god), selvom den også kun fyrer af i 576p.

Nå men jeg får jo selv syn på sagen i næste måned 



Redigeret af Hother - 08-Maj-2007 kl. 21:10
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Frbi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af Gert13 Gert13 skrev:

Oprindeligt skrevet af 01unos 01unos skrev:

Er lige ved at trykke på knappen til følleskøb og købe mig en EH67 som min allerførste recorder:) men vil så gerne høre fra nogen af dem som har modtaget deres EH57 mht. opskaleringen. Det lyder jo alt sammen fint på panasonics hjemmeside men synes i at i kan se en forskel på om i ser det gennem recorderen eller om i ser det direkte på skærmen? (forstået på den måde jeg regner med man kan sætte antennekablet direkte i fjernsynet eller i recorderen og så via HDMI kablet overføre til fjernsynet)

Glæder mig til at høre jeres kommentater

Jeg har leget lidt med opskaleringen på EH57'eren, men synes ikke det virker overbevisende. Jeg endte med at sætte den på 576P, det syntes jeg gav det bedste resultat. 1080P var synligt ringere, og i hvert fald ikke noget der kunne forveksles med HD.

Desuden synes jeg ikke den indbyggede analog tuner i EH57 er særlig god. Jeg får i hvert fald synlig dårligere billede hvis jeg ser analog gennem recorderen, kontra ser det direkte på tv. Så at se analog gennem EH57 og så opskalere til 1080P er i mine øjne dobbelt dårlig.

Jeg er også endt på 576p med min EH57, som det mindst ringe. Men 1080p er gråt i min menu på EH57, dvs jeg ikke kan vælge 1080p - hvorfor det, når nu TV'et godt kan håndtere et 1080p signal ifølge specifikationerne. Nogen bud ?.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 21:30

Jeg er meget forundret over den kvalitet som I beskriver. Jeg har som tidligere nævnte en Philips Suround og jeg har også en Samsung HDD, og begge kører 576p - og med et fint billede.

 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Gert13 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Gert - det lyder meget pudsigt med dine oplevelser. Er du sikker på, at dine indstillinger er korrekte? Hvilket TV benytter du?

Jeg nægter at tro på, at Pana´en er ringere end mit Philips sourrund anlæg (som faktisk er ret god), selvom den også kun fyrer af i 576p.

Nå men jeg får jo selv syn på sagen i næste måned 

Jeg skulle nok have skrevet lidt med fed, for det er ikke en helt masse jeg har kigget, men da dyret var sat til går man selvfølgelig lige alle menu'erne igennem og prøvede de forskellige opløsninger og der endte jeg på 576P som jeg lige efter 2 min kiggeri syntes bedst om. Ved lejlighed skal jeg lige prøve det efter igen.

Jeg har har et Sharp LC37XD1E og den analoge tunere er bedre i den end i Pana'en, men som DVD afspiller er den, i mine øjne, ret god. Noget bedre end min gamle NAD afspiller.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 21:50

Hej Gert - nå - puha, så er jeg mere rolig. Iflg den engelske test jeg har linket til, bør den faktisk være ret god - til det hele 

Bortset fra det - er der absolut ingen fidus i at opscalere et signal til 1080p - i HDD´en - fører det videre til TV´et, der så modtager et 1080p, og som igen skal nedscalere til f.eks. 720p



Redigeret af Hother - 08-Maj-2007 kl. 21:54
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Gert13 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 22:13

Sharpens native opløsning er netop 1080 så derfor kunne det godt virke ok at opskalerer til 1080 i HDD'en, men det hele kommer jo an på om scaleren i HDD'en er bedre end den i tv'et. Min første vurdering er, at tv'et er bedst til at scalere. Skal lige efterprøve med mine referrence DVD'er.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 22:22

Hej igen Gert - uanset hvad er 1080p ikke en gevinst - og hva pokker skal man med 1080p når det alligevel ikke er HD - altså rigtigt HD. Det er stadig op - og nedscalering af et SD signal-

720p - burde være det bedste  

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Gert13 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

720p - burde være det bedste  

Hej Hother

Hvorfor burde 720P være det bedste ??? Matrialet er vel 576i og skærmen er oftest 768P eller 1080P, så hvis man opskalere i HDD'en til 720P skal skærmen bagefter opskalere til enten 768P eller 1080P. Det giver 2 skaleringer, hvilket i min bog er dårligere end 1.

Jeg ville da sige,at enten skal HDD'en holde sig til 576 og lade tv'et om at skalere, eller også skal HDD'en skalere til fjernsynets native opløsning så der ingen skalering skal ske i fjernsynet.

Eller er der noget jeg har misforstået.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 16:30

Hej Gert - næh nej der er sådan set ikke noget som du har misforstået. Jeg har bare svært ved at forestille mig, at et SD signal skulle have nogen glæde af at blive kørt op i 1080p. Da jeg nævnte de  720p, tænkte jeg på afspilning af en SD DVD. Her er det min erfaring, og vist flere andre, at her giver 720p et fint resultat.

Omvendt er jeg såmænd ikke vant til full HD skærme, men det ændre nu ikke på, at jeg ikke tror på en højere scalering af SD materiale. er en fordel.  

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu