recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic EH57/67 opskalering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic EH57/67 opskalering

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
01unos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-April-2007
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2007 kl. 10:26
selvom der er lidt blandede erfaringer med opskaleringen tror jeg nu alligevel jeg ender med at købe den. Har selv et panasonic 37"PV60 fjernsyn og så passer det hele jo sammen;)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2007 kl. 10:40

Hej 01unos - jeg modtog min EH 57 i går, og jeg er bestemt ikke færdig med dels at teste dens formåen - endsige lære den helt at kende.

Nu ved jeg jo ikke om der er Viera link på PV60 modellen - men hvis du har det, så virker det utroligt godt sammen med din Pana HDD.

Indtil nu synes jeg at HDD´en er velfungerende. Omvendt må jeg sige, at den ikke optager meget bedre end min "gamle" Samsung. Tilgengæld har Pana´en hel del flere og bedre funktionaliteter en Samsung´en. Samtidig er jeg måske lidt skuffet over den som DVD afspiller. Ikke at EH57 ikke gør det flot, men jeg havde vel troet at den gjorde det endnu bedre. Specielt når vi taler om opscalering. Som sagt jeg er ikke færdig med at lære den at kende, og måske bliver jeg klogere. Men EH 57 slår intil nu ikke min Toshiba HD E1 når vi taler om afspilning af SD DVD. 



Redigeret af Hother - 13-Maj-2007 kl. 10:51
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2007 kl. 12:04

Tillykke med optageren, Hother!

Hvad med at gøre nogle af os glade og teste nogen af de begræsninger, der skulle være i recorderen. Jeg tænker her på DivX fra en DVD+R/RW eller DVD-RW (DVD-R og CD-R/RW skulle den jo officielt kunne klare)?

Og så er der også den der "feature", der forhindrer dig i at se en NTSC DVD, mens du optager på HDDen i PAL. Det er vist en kendt "feature" i alle optagere, men Panasonic skulle vist have gjort det en tand værre ved også at have begrænsningen hvis der er sat en *timeroptagelse* (uanset om den er lige ved at gå igang eller ligger dage væk).

Sidst og mindst er der den med at optage en 16 : 9 udsendelse på DVD-R fremfor DVD+R. Ved "-" medier skulle den bare kunne optage udsendelsen i 16 : 9 som det er, mens den ved "+" medier skulle strække (eller presse?) billedet til (anamorf) 4 : 3 format, så man ved afspilning selv skal slå over på 16 : 9 for at få det rigtige sideforhold.

Glæder mig til at høre mere! Der er stadig to dage jeg kan bestille i... :)

/az



Redigeret af azrael - 13-Maj-2007 kl. 12:05
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2007 kl. 12:13

Hej azrael - tak for dit tillykke.

Mht til dine ønsker, jamen så benytter jeg slet ikke alle de formater og funktionaliteter som du gerne vil have testet. Jeg hører til dem der kun optager, kopier og afspiller fra HDD og DVD. Skulle jeg gennemfører en sådan test, så skulle jeg jo bruge en del tid på det. Og det er en tid, som jeg hellere vil bruge til andre formål - sorry.

I øvrigt har jeg slet ikke DVD+R skiver

 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2007 kl. 18:12

Lidt synd, at du ikke kan lokkes til et par simple tests.

Jeg kunne ellers forestille mig, at du, om ikke andet, også på et tidspunkt rammes af problematikken mht. NTSC afspilning samtidigt med, at en PAL optagelse er planlagt.

/az

"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2007 kl. 18:14

Hej azrael - sorry. Med den tidshorsont som du har givet mig så går den ikke

Det er jo ikke en øvelse jeg bare gør fordi at jeg ikke har andet at lave

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu