recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - panasonic -pioneer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketpanasonic -pioneer

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 20:16
Det bliver da spænnende, men gad nu vide om de rent faktisk kan "kopiere" kuro.panelerne, eller om de bare har givet dem adgang til at lave en teknik med samme funktion som Pioneer's?

For mig er der ikke lighedstegn inden vi ser et display som er direkte lavet som en Kuro. Patenterne forhindrer kopiering - de mangler vel stadig al Pioneer's know how..?

Men det kan heller ikke vare mange år før der kommer tv som kan konkurrere med G9, og som ikke koster mere end hvad jeg selv gav for snart 1½ år siden..
Til top
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Rod83 Rod83 skrev:

Ah jeg kan se at mit link har fundet sig vej hertil .. ja kuro paneler i 2010 modellerne det ville ikke være dårligt . Gad så vide om det også kommer til at gælde "Entry-modellerne" ? Det kunne være ret vildt.. 


en x11 model med pioneer panel til 5000 kr
Nej det skal du nok ikke regne med.
hvorfor skulle man så købe deres topmodel.



Nå ja, men de har du jo med at bruge de "samme" paneler igennem modellerne (ved godt at det ikke er tilfældet i år ), men hey lad os nu se hvad der sker. Men du har sikkert ret ..
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Det bliver da spænnende, men gad nu vide om de rent faktisk kan "kopiere" kuro.panelerne, eller om de bare har givet dem adgang til at lave en teknik med samme funktion som Pioneer's?

For mig er der ikke lighedstegn inden vi ser et display som er direkte lavet som en Kuro. Patenterne forhindrer kopiering - de mangler vel stadig al Pioneer's know how..?

Men det kan heller ikke vare mange år før der kommer tv som kan konkurrere med G9, og som ikke koster mere end hvad jeg selv gav for snart 1½ år siden..


det skal nok komme.

men se lige hvad deres z1 model koster i dag.

andre tv producenter kan lave et panel som pioneer og endnu bedre.
de kunne bare tage sig sammen og levere et godt billede.
desværre går de fleste en anden vej end pio.
så man kan håbe at panasonic levere et endnu bedre neo/kuro panel.

For de nye kommer sikkert ikke til at hedde panasonic kuro v11
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 20:46
Xcardman, jeg er bestemt ikke i tvivl om at det sker; jeg er bare selv forbløffet over, at selv her 1½ år siden er der ikke noget tv som er til at betale som vipper Pioneer af tronen.

Men ok, jeg er også ligeglad. Jeg har købt tv for sidste gang.
Til top
wcc1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Maj-2008
Sted: aalborg
Status: Offline
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 21:52
eneste minus ved panasonic er at deres pris på tv er for vilde . hvis man skal købe et 50" v10 skal man betale ca 16,000kr skal man have 58" så skal man af med ca 50,000kr. der er alt for stor spring på deres priser. tager man feks. samsung 855 plasma så koster 50" ca 16,000kr skal man købe 58"koster det ca 22,000kr. det er panasonic største fejl de laver deres priser hænger ikke sammen jeg snakkede med pana i vodskov lyd og billed han gav mig også ret. tag nu bare deres z modeller det er jo også i den dyre ende. lidt ærgeligt at de ikke kan finde ud af det.




Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 22:00

Lidt sjovt, men tidligere i dag havde jeg besøg af en gammel bekendt, som i øvrigt er butikschef i en større dansk AV-kæde. Han slog på, at Panasonic i dag laver paneler der er på højde med Pioneer.

Så satte jeg Pioneers Demo BD på fra 2008 på BD-afspilleren. Hvis man kan tale om en decideret "kæbedasker", så faldt den lige her. Desværre havde jeg ikke mit digitalkamera ved hånden

Han måtte erkende, at han aldrig havde set et så fremragende billede - og det gentog han faktisk



Redigeret af Hother - 27-Oktober-2009 kl. 22:03
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 23:15
Men Hother, næste gang må det blive en projektor, såfremt rummet er til det. Så kan det være det er dig som skal samle kæben op fra gulvet
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 08:52

Panelet er jo kun en blandt mange komponenter i et TV.

Jeg ved ikke hvor stor en betydning panelet alene har for forskellen mellem V10 og Kuro.

Kuro
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Xcardman, jeg er bestemt ikke i tvivl om at det sker; jeg er bare selv forbløffet over, at selv her 1½ år siden er der ikke noget tv som er til at betale som vipper Pioneer af tronen.

Men ok, jeg er også ligeglad. Jeg har købt tv for sidste gang.


problemet er at de fleste er gået en anden vej. der er kun samsung og panasonic tilbage. Lcd kommer ikke til at vise det samme billede som en pioneer. Kan være jeg tager fejl, men tror det ikke.

husk det ikke  kun er kuro panel, der er også andre faktor.
Men hvis panasonic ikke benytter dynamisk kontrast til næste år, ja har de en mulighed for at slå et pioneer.
ikke kun på et enkelt punkter som man altid hører om.

så man kan hurtig se om det er neo eller kuro panel.
dynamisk kontrast


skal også i gang med projektor og oled tv senere



Redigeret af xcardman - 28-Oktober-2009 kl. 09:20
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Panelet er jo kun en blandt mange komponenter i et TV.

Jeg ved ikke hvor stor en betydning panelet alene har for forskellen mellem V10 og Kuro.



for mig dynamisk kontrast. alså levere en meget dyb sort uden brug af dynamsik kontrast. Det er kun pioneer som kan levere det.
Til top
t-h-k Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 13:38
Gu ved om Panasonic også har fået Pioneers Fuga billedprocessor med i købet, da den var under udvikling da det var meningen at de skulle bruge Panasonic paneler. Alt det som jeg nåede at læse om den lød meget lovende. Jeg tror også at der kan hentes meget mere ud af de paneler som er på markedet nu, hvis der kom et ordentligt billedkredsløb på, hvor jeg tit tror det er der man sparer.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af t-h-k t-h-k skrev:

Gu ved om Panasonic også har fået Pioneers Fuga billedprocessor med i købet, da den var under udvikling da det var meningen at de skulle bruge Panasonic paneler. Alt det som jeg nåede at læse om den lød meget lovende. Jeg tror også at der kan hentes meget mere ud af de paneler som er på markedet nu, hvis der kom et ordentligt billedkredsløb på, hvor jeg tit tror det er der man sparer.



billedkredsløb er netop her slaget skal står, det giver jeg dig helt ret i.
Men jeg tror stadig ikke man skal forvente et kæmpe spring. 
Plasma var ved at når toppen med pioneer, selvom der er plads til lidt mere udvikling. Men jeg mener stadig oled bliver det næste større spring, hvis det blilver lavet ordenligt. 

  
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu