recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-58AX800E backlight bleed(clouding)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TX-58AX800E backlight bleed(clouding)

 Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 20:31
Ingen tvivl om at der bleeding i de øverste højere og ventra hjørne plus i hvert fald to pletter midtfor i bunden. Selv med forbehold for øget lysstyrke på billedet du har taget, så vil jeg sige det er en relativ svær grad af bleeding. Og selvfølgelig KAN en paneludskiftning løse problemet, men det kan også gøre det værre. Der er jo tale om produktionstolerence som er svære at leve op til. Nogle har haft held med at massere kanten af deres skærm (noget B&O-tv). Ved at Samsung skider højt og flot på at folk klager over det, måske Panasonic er bedre. Held og lykke
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 21:28
Jeg har haft Panasonic Center Rødovre hjemme og kigge på mit Pana 47DT60 og her var svaret, at det er hvad der kan forekomme på et LED TV - og at mit faktisk ikke så særlig slemt ud ift. andre han havde set.
Jeg har så efter utallige forsøg på justeringer, endt op med et ret så okay billede: 
Bruger Proff.2 og har skruet baggrundslyset ned til 16, Kontrast 86, lys -2, ingen adaptiv baglyskontrol og slået alt andet fra på nær Intelligent Frame Creation, som er sat til minimum.
 
Jeg bruger ingen kalibrerings ting, da jeg hellere vil indstille ud fra, hvad mine egne øjne observerer.
Så ud fra div. tabeller og udregninger, så er det nok ikke helt korrekt indstillet. Men det må jeg indrømme, at jeg ikke tager så tungt. Da resultatet er faktisk ret så okay. Og den smule clouding eller hva' det nu kaldes, som i nogle tilfælde kan anes, kan jeg sagtens leve med.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Jeg har haft Panasonic Center Rødovre hjemme og kigge på mit Pana 47DT60 og her var svaret, at det er hvad der kan forekomme på et LED TV - og at mit faktisk ikke så særlig slemt ud ift. andre han havde set.


Der er noget der siger mig at det er en standard bemærkning, når man beklager sig over artifacts. Det var helt nøjagtigt det der blev sagt til mig, da jeg beklagede mig over artifacts. Lidt sjovt for jeg mener ikke, at der var samme grad af artifacts på det AX800 som jeg lånte hjem inden jeg købte.

Jeg har så også lært at leve med fejlene, men det er dæleme ikke i orden for et TV med den prislapOuch
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Jeg har så også lært at leve med fejlene, men det er dæleme ikke i orden for et TV med den prislapOuch


Det er netop det man kan forvente med et så stor tv til så få penge.
Der er bare ikke kroner (yen) nok i det til at man kan få A-grade paneler i!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Jeg har så også lært at leve med fejlene, men det er dæleme ikke i orden for et TV med den prislapOuch


Det er netop det man kan forvente med et så stor tv til så få penge.
Der er bare ikke kroner (yen) nok i det til at man kan få A-grade paneler i!

Klaus

Hvad er A-grade paneler og hvad er forskellen på A-grade og B(?)-grade?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Jeg har så også lært at leve med fejlene, men det er dæleme ikke i orden for et TV med den prislapOuch


Det er netop det man kan forvente med et så stor tv til så få penge.
Der er bare ikke kroner (yen) nok i det til at man kan få A-grade paneler i!

Klaus

Nu er AX800 serien nu altså ikke billig, det kostede mere end et Pio 500MWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:


Hvad er A-grade paneler og hvad er forskellen på A-grade og B(?)-grade?


Når man kører en stor produktion af paneler, vil nogle være helt perfekte, andre have småfejl og andre igen lidt flere fejl (eksempelvis pixelfejl, evt på en subpixel).

Populært sagt:
A-grade panelerne er dem der sælges til B&O, B-grade bruges af producenten selv og de lavere rangerende sælges til no-name producenterne.
(Nej, så simpel er verden heller ikke, men det giver et godt billede af hvad der sker)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Nu er AX800 serien nu altså ikke billig, det kostede mere end et Pio 500MWink


58" AX800 koster 22 af de lange, hvad kostede krp600m (næsten samme størrelse, men kun en monitor)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Nu er AX800 serien nu altså ikke billig, det kostede mere end et Pio 500MWink


58" AX800 koster 22 af de lange, hvad kostede krp600m (næsten samme størrelse, men kun en monitor)

Klaus

Jo tak, men panelerne er over tid blevet meget billigere, og jeg forventer bestemt kvalitet, når jeg køber en producents high-end TV, uanset A eller B panelerAngry
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 23:51
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo tak, men panelerne er over tid blevet meget billigere]


På bekostning af?

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


og jeg forventer bestemt kvalitet, når jeg køber en producents high-end TV, uanset A eller B paneler


Når en konsumproducent kalder det High-end er det stadig konsumklasse.
Lidt som at gå i Harald-Nyborg, her er alt værktøjet til "professionelle"......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2014 kl. 00:57
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo tak, men panelerne er over tid blevet meget billigere]


På bekostning af?

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


og jeg forventer bestemt kvalitet, når jeg køber en producents high-end TV, uanset A eller B paneler


Når en konsumproducent kalder det High-end er det stadig konsumklasse.
Lidt som at gå i Harald-Nyborg, her er alt værktøjet til "professionelle"......


Klaus

Der er sørme ikke meget "Professionelt" i at sælge et B-klasse produkt til en ganske høj pris, kalde produktet for en topmodel osv. - det er under al kritik, og jeg er ganske ligeglad med hvad der ellers ligger bag med A og B modeller, så bør kunden i et eller andet omfang orienteres. Den gamle passus om at man får hvad man betaler for, passer ikke i et tilfælde som dette, hvor clouding er så tydelig som her på trådstaters TV.

Jeg erkender at jeg er ganske glad for mit TV, men igen - jeg oplever da artifacts som jeg afgjort ikke havde forventet af en topmodel - det er bare ikke godt nok, uanset hvad man lægger til grund omkring konsumklasse osv. 


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2014 kl. 06:26
Jeg et slet ikke enig i det du kalder "høj pris".

Mit aldrende 42" plasma tv kostede mig 20.000 kroner (og det er stadig et konsum tv).
For 10% mere kan jeg i dag få et tv med 75% større skærmareal, 10,5 så mange pixels og en indbygget computer med nok 100 gange processorkraft i forhold til mit nuværende. Og så er der netværk på det.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu