recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-P50VT60Y og (lettere?) burn-in
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TX-P50VT60Y og (lettere?) burn-in

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic TX-P50VT60Y og (lettere?) burn-in
    Sendt: 16-April-2014 kl. 16:12
I sidste uge har jeg anskaffet ovenstående som demo.

Tv'et har desværre stået på primært DR 1 i en tre ugers tid ved forhandleren, hvad der er muligt at se, hvis baggrunden er lys nok.

Nu er jeg ikke fanatisk omkring det, men vil alligevel gerne høre, om det kan svare sig at prøve at vaske det væk med rullebjælken i minimum tre uger, når det er muligt. På den anden side vil der være programmer, som jeg ønsker at se i normalt skærmbillede, og det vil jo så trække imod.

Det er min fjerde og formentlig også sidste plasma-skærm, som tingenes tilstand er for plasma, og jeg er glad for billedet naturligvis, men kan det svare sig at prøve at gøre noget ved det, eller vil den "nye" 3D-fosfor sørge for, at skærmen bibeholder denne lettere burn-in?

Nu følger jeg naturligvis handlingen på skærmen, når jeg ser et program/film, så jeg ser ikke logoet ved daglig brug, så måske skal jeg bare sige pyt og tage det i almen anvendelse.

Lige nu kører tv'et med rullebjælke på dynamisk med fuld skrue på lyset, som forhandleren foreslog.

Jeg vedlægger forsøgsvist et billede, men det er ikke så slemt, som det fremgår af billedet, da dette er mørkere.

Mvh. Jørgensen




Redigeret af Jørgensen - 16-April-2014 kl. 17:51
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 17:07
Glem det og nyd tvet hvis du er glad for det
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 17:11
Hvis det reelt ER burn-in, så vlle jeg aflevere TV´et til forhandleren.

Du vil med ret stor sandsynlighed kunne ærgre dig over logoet i mange år frem.

Er du ligeglad - jamen så er det bare det. Selv ville jeg ikke overtage et TV med burn- in Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 17:34
3 uger med samme logo, det lyder lidt som "god fornøjelse" i forsøget med at fjerne det. Du skriver VT50Y? Hvorfor har det kun stået som demo i 3 ugers tis? En VT50Y er snart en 2 år gammel model.

Redigeret af JeTex - 16-April-2014 kl. 17:35
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nick_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 17:37
Der står 50VTY, altså er det størrelsen og ikke modelserien der er angivet :)

Hvorfor ikke få det sendt afsted til Panasonic som reklamation?
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 17:38
Ha, det er selvfølgelig en VT60Y.

Nej, jeg vil selvfølgelig ikke returnere det, da billedet i øvrigt er godt.

Men hvis det er omsonst at fjerne et logo, der har haft en tre ugers tid at sætte sig, så vil jeg læne mig tilbage og nyde det.

Mvh. Jørgensen


Redigeret af Jørgensen - 16-April-2014 kl. 17:39
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Nick_S Nick_S skrev:

Der står 50VTY, altså er det størrelsen og ikke modelserien der er angivet :)

Hvorfor ikke få det sendt afsted til Panasonic som reklamation?



Og hvor ved du så det fra? Modelseriens rette betegnelse er endnu ikke oplyst, ej heller tommerne.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 17:49
Så lad mig skrive det fuldt ud. Det er en 50" med navnet TX-P50VT60Y. Jeg beklager tanketorsken, da jeg oprettede indlægget Wink

Mvh. Jørgensen
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 17:49
Den rette modelserie er så blevet oplyst nu, endda med størrelse.
Din beslutning og valg, men jeg ville da være meget ked af sådan en "defekt". Hvis det nærmest har været gratis, så kunne jeg måske overveje det.   

Redigeret af JeTex - 16-April-2014 kl. 17:50
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 17:55
Der var naturligvis demorabat med i købet.

Faktisk var mit andet plasma-tv i G20-serien også en demo, hvor der var lidt burn-in, og det slap den aldrig af med, men det generede mig ikke.

I dette tilfælde ville jeg bare høre, om der var ræson i at prøve at vaske det rent, men det er der åbenbart ikke, så nu vil jeg blot tage det i brug og nyde de kvaliteter, billedet i øvrigt har.

Og som nævnt. Det ser værre ud på ovenstående billede, end det er i virkeligheden.

Mvh. Jørgensen
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 18:23
Som forsøg kan du se tv med billede i zoom 1, dette er måske irriterende, men kan måske over lidt uger afhjælpe problemet. Dr 1 logoet skal i hvert fald have sine muligheder begrænset, ellers vil du blot "fodre" fosforen med mere fastbrænding til følge.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2008
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 19:06
1) Mon ikke det har stået længere end 3 uger hos forhandlere?
 
2) Hvis du ser almindelig TV og blot sikrer at zoome, når der er et logo på det pågældende sted (selvfølgelig vigtigst ved DR1), så vil det blivel idt bedre med tiden.
 
3) Hvidvask i et par uge virker, men Panasonics indbyggede er ikke super effektiv.
 
4) Overvej et cowboytrick: smæk en computer på skærmen via HDMI og gå ind i et tegneprogram. Sæt kanvas til 1920/1080 og start et nyt billede med hvid baggrund. Mal herefter billedet sort på lige præcis det område hvor logoet er, og gem billedet (altså et sort DR1 logo). Nu kan du sætte det hvide billede på og brænde fosfor af alle de andre steder end hvor logoet er. Udfordringen er at have bevægelse så skærmen ikke lukker ned for brightness, fordi den kan se et statisk billede.
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu