recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Paralell import
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketParalell import

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Failed Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Februar-2008
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Paralell import
    Sendt: 25-Februar-2008 kl. 09:56
Davs

Jeg har fundet ud af at min tv er paralell importeret. Har købt en fladskærm igennem Cinemagic. Jeg ville helst have ungået et importeret tv.
Jeg ville jo ikke have købt mit tv hos dem, hvis jeg vidste dette i forvejen.

Kan jeg forlange pengene tilbage fra dem, da der intet står på deres hjemmeside om importeret tv ??


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 14:08

Alarmklokkerne burde vel have ringet ved synet af dette skilt. Men der da rigtigt at der ikke står direkte at deres varer er importeret.

 

Også denne tekst siger det:
 
» Dansk manual
Der medfølger som regel dansk manual til vores produkter. Men du skal være opmærksom på at det ikke altid er tilfældet.

Klik her for at læse de danske manualer 
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 14:21

Oprindeligt skrevet af Failed Failed skrev:

Jeg ville helst have ungået et importeret tv.

Hvorfor vil du helst undgå det? Du har præcis den samme juridiske beskyttelse, uanset hvorfra forhandlerne har produktet. Forhandleren skal altid overholde den danske lovgivning.

Oprindeligt skrevet af Failed Failed skrev:

Kan jeg forlange pengene tilbage fra dem, da der intet står på deres hjemmeside om importeret tv?

Nej. Forhandleren har ikke pligt til at oplyse dig om, at produkterne er importeret, så han har ikke gjort noget forkert. Hvis det er mindre end 14 dage siden, at du har købt din skærm, kan du dog gøre brug af din fortrydelsesret i henhold til forbrugeraftaleloven.



Redigeret af Sandal - 11-Marts-2008 kl. 08:24
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Failed Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Februar-2008
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 15:24

OKay så.

Men Sandal har faktisk forklaret det som jeg var usikker på mht de skal følge den danske lovgivning. Så er alt jo godt

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu