recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - parallelimporteret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketparallelimporteret

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Jeg så LH5000 i Elgiganten (som de er eneforhandler af i dk).

I plejer jo at sige herinde at hvis et tv står godt i Elgiganten, så er det
sgu et godt tvWink
 
Nej, det er der vist ingen herinde, som siger - tværtimod!
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:


Jeg så fodbold på det og det kunne den vise uden nogen form
for efterslæb og lign.
 
Efterslæb er stort set en saga blot. Det er kun på ringe skærme, med alt muligt billed fnidder-fnadder slået til, man vil opleve efterslæb.
 
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:


De kørte også den meget omtalte dvdtest de har, og her klarede tv'et
sig klart bedst. Jeg ved så ikke om de kan lave en dvd der kører bedst
på Philips/LG skærme. Det lyder mærkeligt hvis de kan.
 
Man kan ikke bruge en "dvd-test" til at bedømme billedkvalitet ud fra!
 
Der er ingen tvivl om at det du har set, er skærme som står med fabriksindstillinger, så de virker så imponerende så muligt. Du har slet ikke haft mulighed for at se TV'enes reelle formåen. Grunden til at butikkerne bruger test-dvd'er, Blu-Ray m.v. er netop for at sløre de problemsider der er ved diverse skærme.
 
Jeg vil helt seriøst mene at du har behov for at tage ud og kigge skærme i forretninger, hvor du kan få seriøs vejledning (ikke vildledning!). I butikker, hvor man gør et stykke arbejde for, at kunderne kan se skærmens reelle billedkvalitet, og hvor du kan få reel vejledning, ud fra dit behov, og ikke ud fra, hvilke TV sælgeren får den største provision ved at sælge...
 
M.v.h.
Til top
bøffen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 15:14
Hva størrelse var det.?
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 15:25
42".

Jeg kan se ude på nettet at den får fine anmeldelser, så tror ikke at
man går galt i byen her.
Der findes også en LH4000 og nogle siger at den er ligeså god.
Så kan det købes for 5200 kr.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

42".

Jeg kan se ude på nettet at den får fine anmeldelser, så tror ikke at
man går galt i byen her.

 
Personligt vil jeg også næste gang jeg handler TV -  gå mere efter test og anmeldelser, end egne synsoplevelser i butikker. Man skal bare "kende" sine testsites, da man næsten altid kan surfe sig frem til det man helst vil høre - positivt som negativt. I min verden vægter kun test fra Flatpanels.dk, HDTVtest.co.uk samt OttoAV´s udsagn.  
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2004
Status: Offline
Point: 266
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2010 kl. 16:25

   
Din verden er lidt lille. :)  Det var sku et snævert test-felt. Jeg synes flatpanels.dk har lavet flere fejl og korrigeret i deres test. Så.... jeg kan gå med til HDtvtest og Otto er vel også OK, men ligefrem sidestille ham med seriøse testsites. Otto er kalibrator og "kommentator" og ikke seriøs tester. Men jeg er nu for det meste enig med ham i hans betragtninger.   - Og også du, Lennon har vel valgt testsites ud, som passer ind i dit billede..  :)  Nej, jeg læser så mange forskellige reviews som muligt for at få et nuanceret billede af de pågældende tv,  og  derefter ser  tv' ene i virkeligheden, hvis det er muligt. (men indrømmet, det er sjældent særligt givtigt, da man som regel ikke kan få lov til at justere på tv'ene)  .

Hvis man kun læser få udvalgte, som passer ind i ens smag. så bliver det let lidt ensidigt og unuanceret. Jeg synes at de fleste reviews har noget at give. Et review kan fremhæve nogle ting og et andet kan gøre en opmærksom på ting, man ikke tidligere havde bemærket. Også selv om dette website måske ikke hører til "de store".
Men det er selvfølgelig helt ok at vægte nogle sites højere end andre, hvis de gang på gang svarer overens med egne oplevelser - men helt ignorere eller ikke tage notits af andre, synes jeg er helt forkert og grænser til arrogance.



Redigeret af buller1 - 14-Februar-2010 kl. 17:10
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu