|
PAS PÅ ved køb af Samsung TV! |
Besvar | Side <1 141516 |
Forfatter | ||||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Ja, hvordan det lykkedes dig at misse de understregninger jeg ellers satte til dig, og sætte dem i relation til det vi snakker om. Men den del tror jeg ikke længere på du har i sinde at bemærke. Så kan jeg ikke udtrykke mig tydeligere over for dig. Beklager! |
||||||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
I selv samme tekst du har kopieret det fra, uddyber de svaret. Det udlader du meget belejligt fordi det viser at de mener det samme selv om ordlyden er lidt forskellig.
Jeg undlod da på igen måde det du havde understreget. Jeg fandt ud af hvor de kom fra og fandt ud af der var en uddybning, som tydeligt beviser du ikke har ret.
|
||||||
AnyFellow
Bruger Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 99 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Jeg giver op. Når du ikke engang kan huske hvad du selv har skrevet er det håbløst at debattere. Du skrev det i relation til omkostninger forbrugeren kan pålægges hvis fejlen ikke er omhandlet af reklamationsretten. Da jeg ikke vil lægges ord i munden, kan jeg godt se at jeg er nødt til at tage hele historikken med hver gang der quotes, nu når din hukommelse er så dårlig.
Lad mig skære det ud i pap så:
Hvis forhandleren konstaterer at en fejl ikke er omhandlet af reklamationsretten kan vedkommende tage et undersøgelsesgebyr, såfremt forbrugeren på forhånd er oplyst om dette.
Hvis producenten konstaterer at en fejl ikke er omhandlet af reklamationsretten kan vedkommende tage et undersøgelsesgebyr, såfremt forbrugeren på forhånd er oplyst om dette. Hvori består forskellen?
Igen tager du fejl. Forhandleren er ansvarlig for at købeloven overholdes og ikke andre. Uanset hvad servicepartneren beslutter eller ej, er det forhandleren der er ansvarlig. Servicepartneren kan principielt ikke træffe beslutninger om noget som helst på vegne af forhandleren. Det er i hvertfald forbrugeren uvedkommende.
Ikke korrekt. Sælgeren skal modtage min reklamation. Vil han ikke det er det ham der nægter.
Anyway er det sidste indlæg fra min side.
Tråden er klistret til med links fra relevante kilder om at loven skal tolkes som jeg og andre fremlægger.
Til trods for dette, bliver du ved med at ævle om dokumentation, selvom du ikke selv fremviser noget som helst dokumentation fra relevante kilder på at loven skal tolkes som du fremfører.
Indtil jeg ser noget dokumentation der understøtter dine påstande, har jeg ikke mere at bidrage med i denne tråd.
|
||||||
kasp
Bruger Oprettet: 27-December-2005 Status: Offline Point: 128 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
La mig prøve at komme med et eksempel.
Du henvender dig med en RMA sag til en tilfældig medarbejder hos din forhandler. Forhandleren henviser til producenten, som du kontakter og aftaler reparation af sagen. Efter to måneder uden svar kontakter du producenten, der siger at din vare er forsvundet. Producenten siger dog at det er forhandlerens ansvar. Du kontakter derfor din forhandler, der siger at de ikke har nogen reklamationer liggende på dig (da du tog direkte til producenten), men de vil da lige kontakte producenten, der igen melder at de intet har. Forhandleren vil/kan ikke gøre mere, da de ingen data har på at du har kontaktet dem med en RMA-sag (selvom de egentllig ønsker at hjælpe). Nu skal du så til at dokumentere en kontakt (dvs. bøvl for dig) at du HAR henvendt dig til producenten og at du HAR sendt den forsvarlig osv. osv. Derudover er der mange kunder der ønsker, og er mest trykke ved at de kan gå ned til deres forhandler og aflevere reparationer personligt. Derfor er reglerne skruet sådan sammen. For at beskytte og berolige forbrugere. Reglerne er ikke nødvendigvis lavet for at det skal gå så hurtigt som muligt, men for at beskytte ved tvister. Det er ikke tilladt udelukkende at henstille til at kontakte producenten. Dét er blevet indskærpet over for flere kæder. Det er ofte nemmest for BÅDE forhandler og kunde at gøre det sådan, men ikke noget man som forhandler kan "gemme sig" bagved. "Rimelig tid" er et så difust et begreb er forhandlere næsten altid kan tale sig ud af det, medmindre det har taget mange måneder. Det kan som regel dækkes ind under teknisk avanceret produkt el. lign. Og nej vil ikke skade din sag, hvis du har nægtet at kontakte producenten i en eventuel tvist. Nemmere tværtimod. Du har gjort, hvad du kan for at undgå tvist/uenigheder/misforståelser.
|
||||||
Dynaudio Contour S1.4, Contour S C, MK Sound SS 150T, Velodyne SPL1200 Ultra, Anthem MRX 700, CSN Custom Cables, Sony VPL-HW40ES, Lissau True Color Lærred
|
||||||
Besvar | Side <1 141516 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |