recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PCH A-200 lyd problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPCH A-200 lyd problem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
psico Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-September-2004
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Emne: PCH A-200 lyd problem
    Sendt: 20-Februar-2010 kl. 23:20
Hej.
 
Efter vi nu har fået 2 nye A-200 popcorns i huset nyder vi generelt livet :-)
Men vi oplever desværre gang på gang, at hvis vi ser en film så starter alt godt, men efterhånden som vi kommer længere og længere hen i den så går lyd synkroniseringen af fløjten. Så til sidst i filmen passer lyden ikke til billedet overhovedet, og der kan være op til 2 sekunders afstand imellem billedet og lyden.
Det hjælper ikke at slukke filmen, og så spole hen til det samme sted igen.
 
Jeg har efterfølgende prøvet at starte filmen på computeren istedet, og så spolet hen til samme sted, og der er der absolut ingen problemer.
Både ved afspilning på computeren og TV'et bliver filmet streamet fra en NAS.
 
For at give så meget info som muligt kan jeg også nævne at jeg pt har forbundet PCH'en med min forstærker, både med HDMI og Coax (Da det lader til at der er nogle film hvor lyden ikke kommer med, hvis jeg kun bruger HDMI).
 
Jeg har på fornemmelsen at det kan være et framerate problem, altså 24fps / 30fps osv.
 
Jeg er ny i denne streaming verden, og ved derfor ikke hvor jeg skal starte med at lede efter løsningen. Nogle der kan hjælpe ?
 
Edit:
Efter at have søgt rundt om på nettet, kunne det tyde på at skyldes at jeg har både HDMI og Coax forbundet. Men der må være noget jeg har misset, pga jeg kan som sagt ikke få lyd på nogle filtyper hvis jeg kun bruger HDMI :-( Hvilke indstillinger har i sat i jeres PCH ?
 
 


Redigeret af psico - 20-Februar-2010 kl. 23:50
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 01:31
Det skulle være noget af det der bliver rettet i en af de kommende firmware opdateringer...
Til top
psico Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-September-2004
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2010 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Nexeren Nexeren skrev:

Det skulle være noget af det der bliver rettet i en af de kommende firmware opdateringer...
Der er rigtig mange som ikke har problemet, ifølge hvad jeg kan læse mig til på diverse forums, så hvad kan problemet skyldes som en firmware opdatering vil klare ?
Mange steder skriver de at der ikke er planer om at lave dette i en firmware opdatering, da udviklerne mener at alt er som det skal være.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu