recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller > PS4
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PCM fra PS4 - ingen surround?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PCM fra PS4 - ingen surround?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2007
Sted: 2665
Status: Offline
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér minusop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PCM fra PS4 - ingen surround?
    Sendt: 20-Marts-2015 kl. 16:43
Halløj

Fik, endelig, købt en PS4 - byttede min PS3 ud med 'dyret' og regnede med, at det så ellers bare kørte ... men AK nej. Lyden overføres, via PCM, kun i 2 kanaler, så jeg er uden surround, både i spil og BD. Man kan, åbenbart, ikke som på PS3 finjustere en hel del på PS4's lydopsætning - og min receiver (Sony STR-DH700) er sat til auto - som altid.

Jeg kunne, selvfølgelig, tilslutte et optisk kabel, istedet for HDMI, men så har får jeg ingen glæde af 7.1 i de film, som har dette.

Nogle idéer? Kan læse mig lidt frem til, at mange har problemer med lyd - men ingen har en løsning? Er det bare et spørgsmål om at afvente en opdatering?
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 16:54

Hvilke lydformater kan den stilles til.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 16:57
Der er flere indstillinger at finde hvis du starter en film og derinde åbner menuen med indstillinger.
Til top
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2007
Sted: 2665
Status: Offline
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér minusop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 17:06
Naiera,
Ja - jeg har prøvet at sætte den til bitstream - det "trigger" ikke receiveren til noget som helst. (iøvrigt ville dette jo ikke hjælpe på spillene...)

Radiomanden,
Det er faktisk meget "simpelt" - enten HDMI eller optisk på PS4'eren. Ikke som på PS3'eren, hvor der var et 'hav' af muligheder (Linear, Dolby, DTS....)


Redigeret af minusop - 20-Marts-2015 kl. 17:07
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 17:11

Det var netop Bitstream jeg fiskede efter, for så skulle det da virke, som det vil gøre med en BD afspiller. Toslink bruger man jo ikke hvis man vil have mulighed for HD lyd, som der jo er på en BD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2007
Sted: 2665
Status: Offline
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér minusop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 17:15
Det ændrer ikke noget - receiver står til AFD Auto, men får (dvs afspiller) stadig kun lyd i 2 kanaler (+diskret LFE).

Redigeret af minusop - 20-Marts-2015 kl. 17:15
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 17:47

Det lyder da mærkeligt, har du e.v.t. prøvet med andre indstillinger på Reciveren.
Bitstream er jo ellers det som Reciveren selv afkoder, det kunne også min gamle 15+ år Reciver gøre. BD afspilleren og DVD afspillere har aldrig været stillet til andet end Bitstream.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2007
Sted: 2665
Status: Offline
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér minusop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 11:13
Fandt endelig "fejlen" ... en HDMI splitter. Jeg læste på et UK forum, at andre har haft problemer med EDID .. at PS4'eren fik info fra tv istedet for receiver (og derfor, naturligt nol (?) sendte stereo signal afsted). Jeg bruger netop en splitter mellem PS4 og receiver (således at jeg kan køre 3D + lyd udenom receiveren, da denne ikke understøtter dette). Det virkede fint på PS3 men altså ikke på PS4.

Løsning : at hive det stik ud af splitteren, som går direkte til tv - nu spiller det på alle fronter i receiveren. 

Så er spørgsmålet bare om de mon løser dette i en FW opdatering? Om jeg kan få en splitter der ikke har det problem (anyone?) Eller om jeg bare skal leve med manuelt at sætte stik i, når jeg vil se 3D...

Pyyyh....


Redigeret af minusop - 21-Marts-2015 kl. 11:13
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu