recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pentax K10D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPentax K10D

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 09:56

Hej calo2-

Sælger du Pentax?

Hvad er dit "tilhørs-forhold" til PENTAX?

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
calo2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 11:47
Nej. Jeg er bygningskonstruktør og arbejder udover dette ca. hver 2. weekend i TV-forretning(Bang & Olufsen)-og nej der sælger vi ikke Pentax!
Er som mange andre herinde bare glad for elektronik og har indenfor de forskellige mærker nogle producenter jeg foretrækker mere end andre...

Denne tråd er som får skrevet lavet med henblik at jeg ville opdatere tråden(toppen) med henvisninger til reviews, tips, manualer og firmware opdateringer m.m. for interesseret lidt ala stil med tråde du finder på mobildebat.dk hvor der f.eks. blir´linket til sider med media, tips osv. til enkelte modeller(mobiler). Skriv hvis du ikke finder det passende i dette forum?-så skal jeg da straks stoppe.

Ha´en god dag.


Redigeret af calo2 - 26-Februar-2007 kl. 12:01
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 12:34
Fint nok, - selv om jeg er til Nikon ! Så lige at Pentax lancerede nogle spændende objektiver forleden .
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 12:44

Oprindeligt skrevet af calo2 calo2 skrev:

Nej. Jeg er bygningskonstruktør og arbejder udover dette ca. hver 2. weekend i TV-forretning(Bang & Olufsen)-og nej der sælger vi ikke Pentax!
Er som mange andre herinde bare glad for elektronik og har indenfor de forskellige mærker nogle producenter jeg foretrækker mere end andre...

Denne tråd er som får skrevet lavet med henblik at jeg ville opdatere tråden(toppen) med henvisninger til reviews, tips, manualer og firmware opdateringer m.m. for interesseret lidt ala stil med tråde du finder på mobildebat.dk hvor der f.eks. blir´linket til sider med media, tips osv. til enkelte modeller(mobiler). Skriv hvis du ikke finder det passende i dette forum?-så skal jeg da straks stoppe.

Ha´en god dag.

Hej!

Hvorfor svarer du ikke bare på det jeg spurgte om?

Resten var sådan set unødvendigt-hvad JEG mener er "upassende" kan du jo være bedøvende med-jeg stillede dig bare 2 simple spørgsmål-dem kunne du som sagt bare nøjes med at svare på.

lrev

 

 

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
RealMe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af calo2 calo2 skrev:

Nej. Jeg er bygningskonstruktør og arbejder udover dette ca. hver 2. weekend i TV-forretning(Bang & Olufsen)-og nej der sælger vi ikke Pentax!
Er som mange andre herinde bare glad for elektronik og har indenfor de forskellige mærker nogle producenter jeg foretrækker mere end andre...

Denne tråd er som får skrevet lavet med henblik at jeg ville opdatere tråden(toppen) med henvisninger til reviews, tips, manualer og firmware opdateringer m.m. for interesseret lidt ala stil med tråde du finder på mobildebat.dk hvor der f.eks. blir´linket til sider med media, tips osv. til enkelte modeller(mobiler). Skriv hvis du ikke finder det passende i dette forum?-så skal jeg da straks stoppe.

Ha´en god dag.
 
Hej cola2.
Tak for de informationer duhar samlet. Kunne såmen selv ha' gjort de samme. Når man selv er blevet glad for noget og har "gravet" en masse informationer frem, så er det dejligt at kunne gøre dem let tilgængelig for andre........kender jo hvor lang tid det tager at danne sig et overblik.
 
Jeg er selv en person der bruger meget tid på at undersøge tingene grundigt inden et køb, og jeg nyder at få andres syn - OG især - relevante informationer "serveret" Og det synes jeg du gør.
RealMe



TV: JVC AV-32H35SUE Surr.: JVC XV-TH-S3 + Amitech M300 højt DVD/VCR: JVC HR-XV-31E DTT: Digiality CX302T PRV 160GB Anlæg: J
Til top
RealMe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 14:32
PS. Er der nogen der kender til kvaliteten og funktionaliteten af Pentax K100D?? Den findes nemlig på tilbud for 4999,-
RealMe



TV: JVC AV-32H35SUE Surr.: JVC XV-TH-S3 + Amitech M300 højt DVD/VCR: JVC HR-XV-31E DTT: Digiality CX302T PRV 160GB Anlæg: J
Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 16:28

Oprindeligt skrevet af RealMe RealMe skrev:

PS. Er der nogen der kender til kvaliteten og funktionaliteten af Pentax K100D?? Den findes nemlig på tilbud for 4999,-

I det nye nummer af digitalfoto fra i dag får den karakter 7,8 den næstdårligste af 10 spejlreflex kamera test- testvinder cannon EOS 400D efterfulgt af Nikon D80 med 8,8 D50 med 8,7 og den kan købes for ca 4500.-

 



Redigeret af kallek - 26-Februar-2007 kl. 16:33
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD
Til top
RealMe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af kallek kallek skrev:

I det nye nummer af digitalfoto fra i dag får den karakter 7,8 den næstdårligste af 10 spejlreflex kamera test- testvinder cannon EOS 400D efterfulgt af Nikon D80 med 8,8 D50 med 8,7 og den kan købes for ca 4500.-

Tak for hurtigt svar.....må vist en smut på biblioteket og læse

RealMe



TV: JVC AV-32H35SUE Surr.: JVC XV-TH-S3 + Amitech M300 højt DVD/VCR: JVC HR-XV-31E DTT: Digiality CX302T PRV 160GB Anlæg: J
Til top
calo2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 23:12
Hej.

Villa ta´ned forbi en fotobutik og se nærmere på nævnte modeller. En anden god ting er at læse en del reviews og evt. læse lidt med i forums. Du bør dog finde flere end et review af hver model og fra forskellige sider. dpreview.com er en ganske god side, men den kender du nok i forvejen

REVIEWS:

CANON 400D
PENTAX K100D
NIKON D80

- Står valgte mellem disse modeller ville jeg personligt  se nærmere på  Canon EOS  400D.  Det  ligger  på  ca.  5.700,-  Det afhænger  selvfølgelig  også  af  om  du  har  eller  har  adgang  til  tilbehør  der  passer  en  af  producenterne. 

Håber du finder et kamera du blir´glad for.


Redigeret af calo2 - 26-Februar-2007 kl. 23:18
Til top
calo2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 23:22
en lille indskydelse...

Du kunne også se nærmere på Samsungs SLR hvis du overvejer Pentax? De har et par identiske  modeller  af  Pentax. F.eks.  Samsung GX-10 der svarer til Pentax K10D bare nogle hundrede kroner billigere...
Til top
Jorgen Lykke Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 22:33

Har lige købt Pentax K10D.

Fedt kamera og har testet det mod en kammerats Canon EOS 400D, hvor han brugte en Sigma linse til 2.500,- (mener det var en 2,8-5,5 17-85 mm i stedet for kit linsen der følger Canon normalt.)

Den kit linse der følger Pentax kameraet stod absolut distancen i sammenligning med Canon + Sigma linsen.

Nu vil jeg dog alligevel gerne opgradere med en lidt bedre linse end kit linsen til Pentax. Kit linsen har sine svagheder ved lav belysning indendøre. 

Er der nogen i forummet der har dette kamera der kan anbefale en god linse til indendørs brug i prislejet til få tusinde kr? Den må gerne kunne tage gode skarpe portrætfotos.

Tak....



Redigeret af Jorgen Lykke - 03-Maj-2007 kl. 22:35
Til top
calo2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2007 kl. 19:11
Hej.

Du/ i finder en samling af links til opdateringer via dette link:

http://www.akam.no/nyhet/speilrefleks/pentax_oppdaterer_firm ware_og_software/38783
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu