recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Peter Pan’s digitale B&O hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Peter Pan’s digitale B&O hjemmebio

 Besvar Besvar Side  <1 6263646566 75>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2017 kl. 07:15

Du kan prøve at gå ind på RadioMonster Her finder du den station der passer dig.
Herefter downloader du den app der passer til den lyd afspiller du benytter på din PC.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2017 kl. 08:36

Servicetips - BeoLab Penta 1, 2, 3. Læs her.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2017 kl. 14:21
   


Redigeret af Peter Pan - 14-Maj-2018 kl. 23:35
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 22:57
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2017 kl. 10:53


BeoVision 7-40 "Mk III Full HD. Passive BeoVox Penta. JJAZ IP205KW 2 x 500 watts 4 Ohm ICEpower stereo amplifier.
Audio Pro ACE-Bass B1.20 Sub. BeoLab 4000 rear speaker. BeoLab 7-4 center speaker. BeoLab 3500. BeoLink Converter
type 1611. Beocord V8000 VHS video. BeoCenter 9300. Beogram TX turntable with MMC1 pick-up. Beo4 Cinema Remote.
X-tra Speaker Kit for Passive Speaker. Cayin CD-252. NAD C162 Pre-amp. Oppo BDP-93 EU Blu-ray player. iPad Mini.
Medion NAS Server. 2 x Apple TV3. DVB Tuner - Samsung SMT-H3106 YouSee HD.

Redigeret af Peter Pan - 14-Maj-2018 kl. 23:14
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2017 kl. 09:51
ICEpower's historie - Click her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 13:49
Mit setup pr. 11-1-2018.
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
riishoj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-August-2015
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér riishoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 20:13
Hej Peter 

Du har tidligere hjulpet mig, og jeg håber igen din store viden kan løse mit problem. 

Beovision 7-40MK2 
Pludselig, efter at have virket i flere år, har jeg mistet lyden på alle DR-kanaler, kanal 4, zulu - hvorimod TV2 og TV3 virker fint. Jeg har på fornemmelsen, at TV'et, af sig selv, har nulstillet helt, da min option-, højtaler-, tilslutningsopsætning var væk. 
Efter gendannelse af disse, virker lyder jvf. overstående, ligesom det Beosound 4 som sidder i link også virker uden problemer. 
Opsætning: 
Yousee kabeltv -> Samsung Yousee boks -> HDMI->DVI-I (billede) 
Lyd: Yousee boks ->Toslink ->Toslink converter-> Coax optisk lyd -> AV4 
Det har tidligere fungeret fint i DTV mode, da Yousee boksen både sender lyd gennem HDMI og Toslink. Alt vel og mærke kun i 720p. 

Et Beovision 8-40 tilsluttet andet sted i huset virker lyden fint på alle kanaler.

Hvis jeg laver factory reset i service menuen, mister TVét så sine indlæste PUC-koder? (som jeg bruger til at styre Yousee boksen). 

På forhånd tak.
Anders

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 11:38

Hej riishoj

   

Efter alt blev digitaliseret fra YouSee via Samsung HD DVB tuneren, oplevede jeg et problem i mit setup.
Se billede - den billige konverter fungerede pludseligt ikke mere. Først da jeg købte den dyre version, fik
jeg signalet igen via coaxial til BV 7. Er dette ikke fejlen, så se din gamle tråd om du har samlet det rigtigt.   

riishoj - Her den gamle tråd - http://forum.recordere.dk/beovision-740-mk2-digital-lyd_topic144172.html



Redigeret af Peter Pan - 16-Februar-2018 kl. 08:17
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2018 kl. 08:05

Hvorfor ikke Dolby’s Atmos-varianten

Her er der flere ting man skal overveje. - Vil man have højttaler i loftet ?. Kan man regne med at producenten
af det produkt man køber til formålet, har betalt licens, da Dolby Atmos ikke som DTS: X er åben og licensfri.

Personligt vil det aldrig komme på tale, at montere højttaler i loftet i vores stue. OG hvad så ?

Så vil man måske vælge dette alternativ. I teksten "Hvad er DTS: X" - Står der - Du tror måske, at det lyder
meget som Dolby Atmos, og du ville have ret.

Hvor DTS: X afviger, ligger i den nødvendige højttaler konfiguration. Mens "Dolby Atmos" kræver, at du tilføjer
ekstra kanaler = loft højttaler, udover din 5.1 eller 7.1 opsætning, fungerer DTS: X med standard surround
højttaler opsætninger - ligesom det, du måske allerede har hjemme.

Nu et dilemma. LG Electric producere soundbars for dts X sound. De har indbygget de Atmos-kanaler der
understøtter ekstra overhead dts X sound kanaler.

Ikke lige det Bang & Olufsen tænkt på, da de udviklede deres Eclipse Sound Center.

Mit dilemma. Jeg har aldrig accepteret fiktive lydkanaler, men som et kompromis for kærligheden til store
musikalske oplevelser, må jeg lytte til en dts X soundbars ved lejlighed. Måske det ikke lyder så tosset endda. 

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2018 kl. 08:07

Til passive BeoVox Penta bruges et 6 mm2 højttaler kabel. 

 

 Kan købes her:  AV-Cables.dk 2 x 600 mm2.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2018 kl. 10:02
2 x 600 mm2, føj for et monsterkabel
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6263646566 75>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu