recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 21:9 cinema set i århus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips 21:9 cinema set i århus

 Besvar Besvar Side  <1234 18>
Forfatter
Besked
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Status: Offline
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af THMhome THMhome skrev:

Aaaaarghh. Men OK. Det er jo også et helt nyt TV i en ny standart osv. osv. osv.



Der er ikke noget at være trist over, det er et tv man bør holde sig langt væk fra under alle omstændigheder.

OK, her ikke set det. men jeg kan godt lide tanken om en 21:9 (7:3) skærm. Har lige købt et pana G10 og det er da irriterende at man ikke udnytter store dele af skærmen når man ser film.

M.V.H.

THMhome


Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


Der er ikke noget at være trist over, det er et tv man bør holde sig langt væk fra under alle omstændigheder.

Årh ja, det er jo ikke et plasma ISF-ISO9000-THX kalibreret TV fra Pioneer eller Panasonic, derfor er det bare noget *biiiiip*

Hvorfor holder alle andre producenter ikke bare op med at producere fjernsyn og/eller lave noget nyt og anderledes???

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 10:27
Det er noget *biiip* fordi Philips ikke er det mindste interesserede i korrekt billedgengivelse. Du kan have nok så vilde specifikationer og nok så bred en skærm, men hvis du ødelægger billedet med sindssygt vilde farver og endnu sygere Natural Motion, så kan det være nok så ligemeget.
Til top
Ham_Der_Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 10:35
Vil hellere kigge på et farve orgie end et noget fessent udvasket look, det er bare min mening.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 10:41
Der er ikke noget fesent eller udvasket ved et korrekt billede, med mindre det er det instruktøren vil have du skal se. Hvis du fratager instruktøren muligheden for at vise dig det han eller hun havde tænkt sig, så ødelægger du med vilje filmoplevelsen. I så fald kan du vel næsten ligeså godt lade være med at se film.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 11:08
slet


Redigeret af xcardman - 06-Maj-2009 kl. 11:08
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Ham_Der_Hansen Ham_Der_Hansen skrev:

Vil hellere kigge på et farve orgie end et noget fessent udvasket look, det er bare min mening.


desværre ved mange ikke hvad et korrekt billede er og det er meget synd. Men det er jo ikke kun phillips som har det problem. Det fleste stiller jo bare deres nye tv op i stuen og sætter det på standard indstilling. Netop det billede som butikkerne lokker kunderne til på i butikken. Masser af farver og sharphed.

Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 11:11

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Der er ikke noget fesent eller udvasket ved et korrekt billede, med mindre det er det instruktøren vil have du skal se. Hvis du fratager instruktøren muligheden for at vise dig det han eller hun havde tænkt sig, så ødelægger du med vilje filmoplevelsen. I så fald kan du vel næsten ligeså godt lade være med at se film.

Sikke da noget vrøvl. Det der 'korrekt billede'-pimperi er jo ved at antage groteske dimensioner. Vil det nu sige, at man ligeså godt kan lade være med at se film, når nu man ikke er den lykkelige ejer af en skærm der kan angive et 'korrekt billede, som instruktøren havde tænkt sig", osv.?

Man fratager da ikke instruktøren muligheden for noget som helst fordi man ejer en LCD, LED eller en low-end plasma. Tror faktisk han er pænt ligeglad, hvis bare man gider se og købe hans film. Hvis nogen kan lide ekstra farver i forhold til det tiltænkte, så lad da dem om det og stop det der formynderi.


Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 11:15

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Der er ikke noget fesent eller udvasket ved et korrekt billede, med mindre det er det instruktøren vil have du skal se. Hvis du fratager instruktøren muligheden for at vise dig det han eller hun havde tænkt sig, så ødelægger du med vilje filmoplevelsen. I så fald kan du vel næsten ligeså godt lade være med at se film.

 Du laver altså de sjoveste indlæg, det værste er vist at du mener det helt seriøst

Jeg syntes det er fint at du går SÅ meget op i god billedkvalitet... eller korrekt billed, som det jo hedder idag.

Det du siger er, at hvis man ikke får sit TV (plasma for gud skyld) kalibreret, så kan man lige så godt sidde og spille 500 end at se film... korrekt?
Hvad så med musik. Hører du aldrig radio? Her kommer musikerens budskab jo heller ikke til sin ret pga. dårlig lydkvalitet... eller skal vi kalde det korrekt lyd?

Jeg spørger bare, for jeg tror altså ikke på at du får mere ud af en god film på dit TV end jeg får med mit?

Men nok om det, det var et sidespring.

Jeg har ikke selv set det nye Philips fjernsyn, men syntes ikke rigtig om ideen med et så bredt TV.
Så hellere en projekter

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Der er ikke noget fesent eller udvasket ved et korrekt billede, med mindre det er det instruktøren vil have du skal se. Hvis du fratager instruktøren muligheden for at vise dig det han eller hun havde tænkt sig, så ødelægger du med vilje filmoplevelsen. I så fald kan du vel næsten ligeså godt lade være med at se film.

Sikke da noget vrøvl. Det der 'korrekt billede'-pimperi er jo ved at antage groteske dimensioner. Vil det nu sige, at man ligeså godt kan lade være med at se film, når nu man ikke er den lykkelige ejer af en skærm der kan angive et 'korrekt billede, som instruktøren havde tænkt sig", osv.?

Man fratager da ikke instruktøren muligheden for noget som helst fordi man ejer en LCD, LED eller en low-end plasma. Tror faktisk han er pænt ligeglad, hvis bare man gider se og købe hans film. Hvis nogen kan lide ekstra farver i forhold til det tiltænkte, så lad da dem om det og stop det der formynderi.

Nu er Naiera kendt for sine "direkte" indlæg, men der er da nogen som er glade for det nye "korrekt billede" pimperi. Sådan en som Otto, som jo lever af at sælge den slags må jo sidde og klappe i hænderne

IKKE for at sige noget ondt om Otto, han ved hvad han laver og jeg har STOR respekt for hans viden og vilje til at dele ud af den, bla. herinde, men hvis ikke han skulle slå et stort slag for "korrekt billede" hvem skulle så? Hvis jeg en dag skulle få råd ville det da være lækkert at få ham ud og kalibrere mit TV, ingen tvivl om det.

Men indtil da, må jeg vist hellere pakke det sammen jeg har nu, inden jeg får en sur instruktør på nakken som er sur over at jeg ødelægger hans intensioner med filmen

Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 11:27

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Ham_Der_Hansen Ham_Der_Hansen skrev:

Vil hellere kigge på et farve orgie end et noget fessent udvasket look, det er bare min mening.


desværre ved mange ikke hvad et korrekt billede er og det er meget synd. Men det er jo ikke kun phillips som har det problem. Det fleste stiller jo bare deres nye tv op i stuen og sætter det på standard indstilling. Netop det billede som butikkerne lokker kunderne til på i butikken. Masser af farver og sharphed.

Helt enig. Man kan dog sagtens opnå et godt billede, omend ikke 100% "korrekt", ved at indstille det selv med nogle af de mange hjælpemidler, der efterhånden er til rådighed. Eksempelvis Flatpanels er flinke til at lægge indstillingerne fra deres lynkalibrering ud i deres anmeldelser.

Fabriksindstillingerne er jo som regel helt ude i hampen. Mit Sony fik et kæmpe løft efter jeg havde suget nogle kalibreringsindstillinger fra en amerikansk side og efterfølgende kiggede den efter i sømmene med DVE HD Basics. Det tager under en time at få et godt billede på sin dyre skærm.


Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
lebon1971 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af Zardo Zardo skrev:

Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Der er ikke noget fesent eller udvasket ved et korrekt billede, med mindre det er det instruktøren vil have du skal se. Hvis du fratager instruktøren muligheden for at vise dig det han eller hun havde tænkt sig, så ødelægger du med vilje filmoplevelsen. I så fald kan du vel næsten ligeså godt lade være med at se film.

Sikke da noget vrøvl. Det der 'korrekt billede'-pimperi er jo ved at antage groteske dimensioner. Vil det nu sige, at man ligeså godt kan lade være med at se film, når nu man ikke er den lykkelige ejer af en skærm der kan angive et 'korrekt billede, som instruktøren havde tænkt sig", osv.?

Man fratager da ikke instruktøren muligheden for noget som helst fordi man ejer en LCD, LED eller en low-end plasma. Tror faktisk han er pænt ligeglad, hvis bare man gider se og købe hans film. Hvis nogen kan lide ekstra farver i forhold til det tiltænkte, så lad da dem om det og stop det der formynderi.

Nu er Naiera kendt for sine "direkte" indlæg, men der er da nogen som er glade for det nye "korrekt billede" pimperi. Sådan en som Otto, som jo lever af at sælge den slags må jo sidde og klappe i hænderne

IKKE for at sige noget ondt om Otto, han ved hvad han laver og jeg har STOR respekt for hans viden og vilje til at dele ud af den, bla. herinde, men hvis ikke han skulle slå et stort slag for "korrekt billede" hvem skulle så? Hvis jeg en dag skulle få råd ville det da være lækkert at få ham ud og kalibrere mit TV, ingen tvivl om det.

Men indtil da, må jeg vist hellere pakke det sammen jeg har nu, inden jeg får en sur instruktør på nakken som er sur over at jeg ødelægger hans intensioner med filmen

Men når dagen er gået handler det vel om smag....og Philips har da solgt en enkelt skærm eller to?!?.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 18>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu