recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 21:9 cinema set i århus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips 21:9 cinema set i århus

 Besvar Besvar Side  <12345 18>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 11:33
Og det har de i allerhøjeste grad på grund af uvidenhed, og ikke fordi folk går efter deres egen smag.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Man fratager da ikke instruktøren muligheden for noget som helst fordi man ejer en LCD, LED eller en low-end plasma. Tror faktisk han er pænt ligeglad, hvis bare man gider se og købe hans film. Hvis nogen kan lide ekstra farver i forhold til det tiltænkte, så lad da dem om det og stop det der formynderi.


Jeg kan LOVE dig for at instruktøren ikke er ligeglad. Enhver seriøs instruktør ville BRÆKKE sig over at se sine egne film på et Philips farvelade-tv med for syg ambilight, og vil selvfølgelig helst heller ikke have at forbrugerne ser hans værker på denne, ødelæggende, facon.

Det er overhovedet ikke tilfældigt hvordan en film ser ud. Det look en film har er i allerhøjeste grad valgt for at sende en bestemt besked og stemning ud til seeren. Ser du dine film på et Philips tv sk*der du højt og flot på dette.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af Zardo Zardo skrev:

Hvad så med musik. Hører du aldrig radio? Her kommer musikerens budskab jo heller ikke til sin ret pga. dårlig lydkvalitet... eller skal vi kalde det korrekt lyd?


Der findes som sådan ikke korrekt lyd. Her kan man kun stræbe efter så god lydkvalitet som muligt, indenfor de givne rammer.

Og lade være med at lytte for meget mp3 på dyre højttalere, og holde sig helt fra Cerwin Vega.


Redigeret af Naiera - 06-Maj-2009 kl. 11:39
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 11:39

For at vende tilbage til emnet:

Jeg så skærmen i Elgiganten i Glostrup. Den hang på en stor Philips opstilling hvor de havde 4 andre Philips skærme hængende. Her ville man jo så tro at de ville gøre alt hvad de kunne for at få 21:9 skærmen til at fremstå bedst. Det var nok også derfor at de andre skærme alle var mindre.

Men så vælger de tilgengæld at vise præcis det samme billede på alle skærmene. Om det var et 16:9 billede der blev strukket på 21:9 skærmen eller om det var et 21:9 billede der blev tilpasset 16:9 skærmene ved jeg ikke, men det var præcist det samme de viste.

Og så er det jo lidt svært at se fordelen ved 21:9 . Fatter ikke at Philips ikke har fået Elgiganten til at lave et bedre setup, hvor de rent faktisk viser fordelen ved 21:9 - nemlig at man slipper for de sorte kanter. Det er vist en om'er!

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Zardo Zardo skrev:

Jeg spørger bare, for jeg tror altså ikke på at du får mere ud af en god film på dit TV end jeg får med mit?


Det kan jeg 100% garantere dig for, at jeg gør. Også af dårlige film

Ellers er vi enige om, at idéen med sådan et bredt tv er noget forfejlet. Hvis man er hardcore filmfan nok til at ville se 2.40:1 film uden sorte bjælker, så har man nok allerede investeret i et projektorsetup der kan dette. Det er også lige før at man kan presse det ind i et budget på 40k.

Og så synes jeg i øvrligt lige, at vi skal kigge igen på det indlæg jeg lavede: Jeg svarede på en der skrev, at han hellere ville kigge på et farveorgie, end et fesent, udvasket (altså sådan som han tilsyneladende opfatter det han tror er et korrekt billede; jeg tror ikke på at han nogensinde har oplevet sådan et, men det er en anden sag) billede. Her taler vi, som jeg har forstået det, om bevidst at gå ind og ødelægge filmen, ikke blot at have et lidt mindre godt tv der ikke er professionelt kalibreret. Jeg har selvfølgelig aldrig skrevet, at hvis man ikke har et professionelt kalibreret Pioneer 50" tv, så kan man ligeså godt pakke sammen. Læs nu hele sammenhængen.


Redigeret af Naiera - 06-Maj-2009 kl. 11:46
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 12:03

@Naiera

Jeg gider ikke at diskutere det med dig og jeg forstår så udemærket det du skriver. Jeg skriver netop også at jeg ikke kan lide ideen med deres nye 21:9 TV, jeg ville da også klart hellere have en projekter, men som regel får du ikke læst sammenhængen i andres indlæg

Du er meget firkantet indrettet og vi bliver ikke enige. Sådan er det nu engang og det kan jeg sagtens leve med. Så jeg lader den bare ligge der, ingen grund til flere sidespring i denne tråd.

 

@jonaskp

Hehe... er det ikke bare Elmutanten i en nøddeskal

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af Zardo Zardo skrev:

@jonaskp

Hehe... er det ikke bare Elmutanten i en nøddeskal

Jo sikkert. Men det kan undre at Philips ikke selv er mere opsatte på at få det til at se ordentligt ud. Den opsætning de hang på lignede noget af det man har set Philips har haft med til diverse messer (stor, bred, hvid væg med runde hjørner), så jeg gætter på at Philips selv har haft et par mand ude og sat det op - som minimum har de ihvertfald sendt det til Elgiganten, og så må man gå ud fra at de har vedlagt vejledning til hvordan det skal opsættes og derefter er kommet ud for at kontrollere det.

Er der andre der har oplevet lignende, de steder hvor de har set tv'ene? Hvis Philips vil have det her til at slå igennem, så skal de da virkeligt komme ind i kampen og få vist hvad fordelen ved 21:9 TV kan være.

Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 12:23

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvis man er hardcore filmfan nok til at ville se 2.40:1 film uden sorte bjælker, så har man nok allerede investeret i et projektorsetup der kan dette.

ENIG! Kan man lide 2:40.1, som absolut langt fra alle gode film udgives i, så kan Philips nye 21:9 sgu ikke svare sig. Husk, hvis man investerer i Philips' 21:9 skærm, så dømmes man sgu da til at stræbe efter 2:40.1 filmene, og alt TV kiggeri bliver med sorte bjælker i siderne, eller alle udsendelser strækkes til ukendelighed, hvis det er det man kan lide....

Projektoren vinder sgu frem for 21:9 skærmen der.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af Zardo Zardo skrev:

Jeg skriver netop også at jeg ikke kan lide ideen med deres nye 21:9 TV, jeg ville da også klart hellere have en projekter, men som regel får du ikke læst sammenhængen i andres indlæg



Peg venligst på et eksempel herpå.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jo sikkert. Men det kan undre at Philips ikke selv er mere opsatte på at få det til at se ordentligt ud. Den opsætning de hang på lignede noget af det man har set Philips har haft med til diverse messer (stor, bred, hvid væg med runde hjørner), så jeg gætter på at Philips selv har haft et par mand ude og sat det op - som minimum har de ihvertfald sendt det til Elgiganten, og så må man gå ud fra at de har vedlagt vejledning til hvordan det skal opsættes og derefter er kommet ud for at kontrollere det.

Er der andre der har oplevet lignende, de steder hvor de har set tv'ene? Hvis Philips vil have det her til at slå igennem, så skal de da virkeligt komme ind i kampen og få vist hvad fordelen ved 21:9 TV kan være.

Helt sikkert... De får jo ikke solgt nogen hvis folk for fornemmelsen af at det er samme oplevelse?

Men sådan er det sikkert de fleste steder. Jeg oplever tit at Pioneer ser dårlig ud i en butik og man ved jo det ikke er tilfældet, så fabrikanterne lader butikkerne om det salgsmæssige.

Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Zardo Zardo skrev:

@Naiera

Jeg gider ikke at diskutere det med dig og jeg forstår så udemærket det du skriver. Jeg skriver netop også at jeg ikke kan lide ideen med deres nye 21:9 TV, jeg ville da også klart hellere have en projekter, men som regel får du ikke læst sammenhængen i andres indlæg

Du er meget firkantet indrettet og vi bliver ikke enige. Sådan er det nu engang og det kan jeg sagtens leve med. Så jeg lader den bare ligge der, ingen grund til flere sidespring i denne tråd.

 

@jonaskp

Hehe... er det ikke bare Elmutanten i en nøddeskal

Det var da "i-land-trækkeri" af dimensioner, det første og bedste indlæg manden skyder tilbage på dig, efter du vel og mærke har ladet ham få den ret så store tur, "trækker" du dig ud af diskusionen.

Når det så er sagt, så angriber du ting, du med garanti, aldrig selv har oplevet. Oj jo en film bliver meget _bedre_ med displayet kalibreret. Der er meget større dybde, samt bedre adskildelse af gråtoner.

Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af goAMinD goAMinD skrev:

ENIG! Kan man lide 2:40.1, som absolut langt fra alle gode film udgives i, så kan Philips nye 21:9 sgu ikke svare sig. Husk, hvis man investerer i Philips' 21:9 skærm, så dømmes man sgu da til at stræbe efter 2:40.1 filmene, og alt TV kiggeri bliver med sorte bjælker i siderne, eller alle udsendelser strækkes til ukendelighed, hvis det er det man kan lide....

Projektoren vinder sgu frem for 21:9 skærmen der.

Jeg er godt nok noget skeptisk overfor 21:9 formatet, omend jeg godt kan forstå tankegangen bag.

Tror mere 21:9 skærmene skal ses som et alternativ til projektoren og ikke en slags konkurrent. Der er sikkert en grundig markedsanalyse bag udviklingen af det nye format. Sikkert også mange forbrugere og filmentusiaster, der synes projektorløsningen er lidt for uspiselig.

Denne skærm stiller sig lidt mellem 2 stole. Spændende at se, om der er et marked for den, for hvad nytter det, at slippe for bjælker på filmene, hvis man til gengæld skal se på endnu større bjælker, når man ser tv?


Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 18>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu