recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pio 427 ikke helt så god som ventet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPio 427 ikke helt så god som ventet

 Besvar Besvar Side  123 19>
Forfatter
Besked
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 493
Direkte link til dette indlæg Emne: Pio 427 ikke helt så god som ventet
    Sendt: 17-Januar-2007 kl. 20:09

Med risiko for at blive overfaldet af et par hundrede fælleskøb-købere, tillader jeg mig at komme med et lille opstød vedrørende billedkvaliteten i Pio 427.

Sagen er den at jeg købte en 427XD på fælleskøbet - og ingen tvivl om det, det er et rigtig, rigtig godt TV....men så skulle jeg lige købe et TV til mine forældre også, og det blev et Panasonic 37PV600.

Et eller andet sted er jeg gået hen og blevet lidt misundelig på de gamle forældre, for billedet på Pana'en står med en helt anden klarhed og skarphed en min Pio (derudover er lyden simpelthen sublim). Jeg har indstillet, indstillet og indstillet igen på Pio'en, men kan ikke få det samme rene, klare billede som på Pana'en.

Jeg har prøvet med anbefalede indstilling fra en anden tråd (den med indstilling for de første 200 timer, og indstillinger efter 200 timer).

Er der nogen, der har et komplet sæt indstillinger, der giver optimalt billede?

Jeg er for nærig til at betale 2000,- for kalibrering, når nu TV'et har kostet så meget. Jeg håber ikke , dette er den eneste løsning.

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 20:16

cwitt - hold da helt op at du tør!!!! Jeg tager sørme hatten af for dig.

Men det er altid surt at gøre en erfaring som du der har gjort. Håber meget, at du finder en løsning så du bliver helt tilfreds.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 20:21
Synes det er væsentlig at vide om du benytter et analoge signal, dvb-t eller en form for digital modtager.
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-September-2006
Status: Offline
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 20:35
Endlig en ærlig bruger.

Har altid undret mig over at nye pana ejere straks skriver begejstret over hvor flot billedekvaliteten er, medens helt stilhed fra folk der lige har købt pio.


Tilføjelse:
Måske lige bortset fra når de blir provokeret ....





Redigeret af nextgeneration - 17-Januar-2007 kl. 20:41
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 571
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 20:38

Så vil jeg da lige komme med en bemærking til Pio´s fordel. Det er da den fedeste skærm jeg har set, og jeg har set mange efterhånden. Billedkvaliteten er helt uovertruffen, og design............mmmmmm.

Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 20:47

Hos TapeConnection i Århus hænger Pioneer og Panasonic skærmene lige ved siden af hinanden. Panasonic har bestemt et rigtig godt billede, men farverne er noget mere kolde end de er på Pioneer. Men det er jo en smagssag hvad man bedst kan lide.

Jeg synes at billedet er en lille smule skarpere på Pioneer, men det er ikke særlig meget, men nok til at jeg valgte Pioneer (designet havde også en del at sige). Men helt generelt, så synes jeg at er en digital modtager et must!

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 493
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 20:50

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Synes det er væsentlig at vide om du benytter et analoge signal, dvb-t eller en form for digital modtager.

Nå ja, undskyld.

Signal modtages via TDC Kabel-TV med Selector box, så jeg tror ikke signalet har skylden.

(Dette gælder både Pio og Pana)

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126
Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 493
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Hos TapeConnection i Århus hænger Pioneer og Panasonic skærmene lige ved siden af hinanden. Panasonic har bestemt et rigtig godt billede, men farverne er noget mere kolde end de er på Pioneer. Men det er jo en smagssag hvad man bedst kan lide.

Jeg synes at billedet er en lille smule skarpere på Pioneer, men det er ikke særlig meget, men nok til at jeg valgte Pioneer (designet havde også en del at sige). Men helt generelt, så synes jeg at er en digital modtager et must!

Fint nok, men lad os prøve at holde denne diskussion udelukkende på billedkvaliteten. Ikke på design! Ikke tuner type eller andre features....bare billedet, ellers ender det som hundrede andre tråde om smag.

Jeg giver dig ret i, at farverne er lidt køligere på Pana, men det er nok dette, der gør at billede også virker klarere og renere på Pana. På Pio'en kan det godt virke en lille smule mudret (hårdt ord, men ift. Pana passer det)

 

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 21:02
Vil ikke forsøge at afvise din påstand, men synes personligt ikke særlig godt om de meget kolde farver på pana. Jeg vil gerne poste mine indstillinger senere, men tror kæresten bliver svært utilfreds hvis jeg afbryder hende midt i unge mødre 
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 21:03

cwitt - jeg vil give dig ret!

Jeg har altid været af den holdning af Panny'ernes billedekvalitet er en anelse bedre end Pioneers. Det ligger selvfølgelig meget tæt, men personligt synes jeg billedet er klarere, flottere og renere på Panny'en.

Så du får medhold fra min side - men dermed ikke sagt at Pio er dårlig. Det er jo (også) et fremragende TV!!!

Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-September-2006
Status: Offline
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af cwitt cwitt skrev:

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Hos TapeConnection i Århus hænger Pioneer og Panasonic skærmene lige ved siden af hinanden. Panasonic har bestemt et rigtig godt billede, men farverne er noget mere kolde end de er på Pioneer. Men det er jo en smagssag hvad man bedst kan lide.

Jeg synes at billedet er en lille smule skarpere på Pioneer, men det er ikke særlig meget, men nok til at jeg valgte Pioneer (designet havde også en del at sige). Men helt generelt, så synes jeg at er en digital modtager et must!

Fint nok, men lad os prøve at holde denne diskussion udelukkende på billedkvaliteten. Ikke på design! Ikke tuner type eller andre features....bare billedet, ellers ender det som hundrede andre tråde om smag.

Jeg giver dig ret i, at farverne er lidt køligere på Pana, men det er nok dette, der gør at billede også virker klarere og renere på Pana. På Pio'en kan det godt virke en lille smule mudret (hårdt ord, men ift. Pana passer det)

 



Hvilket bekræfter at intet TV er perfekt.

Det kolde kan der gøres noget ved. De fleste kører på "varm" og med farven justeret lidt ned så det passer. Har den side-effekt at hvidt har tendens til at blive gulligt, men til gengæld får man et dejligt varmt billede, med naturtro hudtoner.



 
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 21:21

Jeg har også været inde hos Tape Connection i Århus for at tjekke nogle TV'er ud.

Så også at Pio'en og Pana'en hang lige ved siden af hinanden, og der må jeg sige at jeg synes at farverne var mere varme på Pio'en som der jo er sagt, dog er billedet efter min mening skarpere på Pio'en end på Pana'en som der jo også er sagt.

Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 19>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu