recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer 5090H
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer 5090H

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 19:51
Super tone og konstruktive svar trådstarter har fået. 

5090H har ikke mulighed for at få DVB-C dekodning på nogen måde, men hvis du vil udenom Yousees boks, så kan du købe en anden DVB-C tuner og bruge den uden programkort. Som du selv er inde på, så er en del af HD-kanalerne nu gratis på Yousees net, så du har reelt ikke behov for et boks med kortlæser. Der har tidligere været DVB-C bokse på tilbud i eks. Aldi til ca. 500 kr.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Avenue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 19:53
@Kampus
 
Har Den Mpeg4?
 
@Radiomanden
 
Jeg fortår overhovedet ikke hvad du mener med det du skriver - det er lidt svært at læse dine tanker...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 19:57
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 
Oprindeligt skrevet af Avenue Avenue skrev:

Som jeg forstår det så sender de nu HDD via det alm. digitale signal  altså uden om boksen.  
 
 Skriv lige tilbage når du har styr på de rigtige ting.
Ja undskyld men hvad f..... er det for en snobbet attitude at fremture med?!?! Vi er her sgu da for at hjælpe hinanden... Ikke for at komme med sådan nogle børnesure kommentarer...

Hvad med at hjælpe personen ved at forklare hvad du mener han har opfattet forkert istedet for det bræk der... Dead

Jeg håber da du får igen af samme karakter næste gang du har brug for hjælp...
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Avenue Avenue skrev:

Som jeg forstår det så sender de nu HDD via det alm. digitale signal  altså uden om boksen. Jeg kan godt undvære optager samt sætte udsendelser på pause for at spare 2500 kr. om året. Som jeg ser det, så betaler jeg 2500 kr. for at optage på Yousee boksen og sætte udsendelse på pause! 
 
Hvis din Pioneer havde digital kabeltuner slap du rigtigt nok for Yousee box-lejen, - hvilket jeg mener er ca 5-600 kr årligt for den med optagefunktion (?) . Men du skal altså stadig betale for de kanaler du ser, og det er altså den helt dyre del af dit abonement .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Avenue Avenue skrev:

Kan mit Pioneer 5090H modtage de digitale programmer uden det skal igennem Yousee boksen? ...

For at vende tilbage til dit spørgsmål:
Du har et udmærket tv der fortjener digital tv-modtagelse, men desværre har dit tv ikke kabel-tv-tuner (DVB-C-tuner). Det kan du få med en digital modtagerboks af typen DVB-C MPEG4. Du har flere muligheder.

YouSee Boksen, Samsung 3126, koster 2695 kr. kontant. Den lejes for 89 kr./md. (1068 kr./år) inklusive et YouSee kort, der er med i prisen og obligatorisk, når man lejer boksen.

Men boks uden kort får du adgang til alle digitale kanaler i din tv-pakke, herunder en række digitale kanaler (herunder HD-kanaler) som kun sendes digitalt.  Boks med kort giver yderligere adgang til on demand-tjenesterne StartForfra, TV Arkiv og filmleje og mulighed for Ekstrapakker.

Der findes alternative DVB-C MPEG4-bokse, lige fra nogen som kun koster 500 kr. i store supermarkeder som Føtex (uden mulighed for brug af YouSee Kort) til væsentligt dyrere bokse med harddiskoptager og plads til YouSee Kort.

Måske kan du også finde en billig brugt Samsung 3106 (uden harddisk) som YouSee ikke sælger længere.



Redigeret af Vilhelm - 01-December-2010 kl. 22:28
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2010 kl. 11:28
Jeg har samme TV og har købt en Bluetinum-boks i Bilka til ca. 500,-. Hvis du sætter en USB-harddisk eller et USB-stick i boksen kan den også optage.

Boksen er ikke den kønneste i verden, og billedkvaliteten er måske marginal bedre på Samsung-boksen har jeg hørt, men til prisen er jeg godt tilfreds.

Jeg havde dog en lille smule bøvl med boksen i starten. Den genstartede spontant flere gange, men efter at have opdaterer firmwaren kører den upåklageligt.

Bilka havde også en Denver-boks, der i princippet kan det samme. Designet er noget pænere og boksen er lidt mindre - så altså efter dit vægbeslag kan den muligvis gemmes af vejen på væggen bag panelet...

Go' jagt!

/Jeppe
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
LazTheGreek Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2010 kl. 13:51
Den her mpeg4 dbv-c boks skulle vist fungere upåklageligt. Jeg har selv tænkt på at købe, da jeg står

i samme situation. Har en 5090 KURO og en yousee boks, som jeg er blevet vældig træt af !!!

http://www.av-connection.dk/?PGr=3553&ML=1337


Til top
RuzzFrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Søborg
Status: Offline
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2010 kl. 14:21

Jeg har lovet min far at finde en boks til dem, så jeg hopper lige på tråden :)


Er Yousee boksen den eneste med 2 tunere og mpeg4 på markedet?, jeg har ikke kunde finde andre. Mine forældre har den mindste pakke og er ikke interesseret i andet, er det så ligemeget om den har kortlæser?. 

Og er der et alternativt der er til at finde ud af (til de gråhåret), uden jeg skal ringes op hver aften LOL

Mpeg4, 2 tunere og harddisk, og så helst ikke over 2500,-


Vh/ Thomas

Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2010 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af RuzzFrog RuzzFrog skrev:

Jeg har lovet min far at finde en boks til dem, så jeg hopper lige på tråden :)

Er Yousee boksen den eneste med 2 tunere og mpeg4 på markedet?, jeg har ikke kunde finde andre. Mine forældre har den mindste pakke og er ikke interesseret i andet, er det så ligemeget om den har kortlæser?
Og er der et alternativt der er til at finde ud af (til de gråhåret), uden jeg skal ringes op hver aften LOL

Mpeg4, 2 tunere og harddisk, og så helst ikke over 2500,-  Vh/ Thomas

Kort er ikke nødvendig, når man kun vil modtage sin tv-pakke.

Når man ønsker en betjeningsvenlig boks med 2 tunere og harddiskoptager, er det vist svært at finde et billigere alternativ end YouSee Boksen (Samsung 3126). Den sælges for 2695 kr. kontant. Den kan også lejes for 89 kr./md inklusive kort. (Kort er obligatorisk når man lejer YouSee Boksen). Et kort i boksen giver adgang til on demand-tjenesterne StartForfra, TV Arkiv og Cinema filmleje.

Billigere alternativer kan være DVB-C MPEG4 bokse i store supermarkeder som Føtex og Bilka, hvor prisen er ca. 500 kr. Hertil kommer udgift til en usb-tilsluttet harddisk. Men kvalitet og betjeningsvenlighed kan være et problem med de alternative bokse.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
RuzzFrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Søborg
Status: Offline
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 01:48

Vilhelm, ok tak for svar :), det er dog mig noget ubegribligt man ikke kan købe en boks med, 2 tunere, mpeg4 og harddisk/tilslutning af hd, uden den skal hedde yousee. 

Vh, thomas

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 03:14
Oprindeligt skrevet af RuzzFrog RuzzFrog skrev:

Vilhelm, ok tak for svar :), det er dog mig noget ubegribligt man ikke kan købe en boks med, 2 tunere, mpeg4 og harddisk/tilslutning af hd, uden den skal hedde yousee.



Det kan du også.
Vantage, Dreambox, IPBox, etc.

På disse ikke-YouSee boxe kan du endda flytte optagelserne over netværk til en computer. Den slags friheder tillader YouSee ikke.


Redigeret af JesperLund - 03-December-2010 kl. 03:41
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu