recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer 5100H - regioner og DVout
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer 5100H - regioner og DVout

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer 5100H - regioner og DVout
    Sendt: 30-Oktober-2003 kl. 17:25

Halløjsa,

har jeg ret når jeg går ud fra at en dvd optaget med ovennævnte er regionsfri? Hvad tror I?

Har lige skimmet brugsanvisningen som jeg har downloaded og netop som jeg troede jeg ikke kunne blive mere vild med denne maskine gik det anderledes. At den også kan optage et PAL60 signal fra videoen er jo helt fremragende. Det sparer mig et køb af en NTSC video. Jeg har mange NTSC bånd som jeg endnu ikke har været i stand til at overføre, så det er jo bare fantatisk. At læsningen af brugsanvs. så desværre viste sig negativ andetsteds kan ikke dæmpe min begejstring. (Jeg havde håbet på at kunne bruge DV-out til at overføre materiale fra recorderen til PC'en, hvis der var nogen der lige skulle klippes lidt mere i eller have en smart menu. Hvis jeg forstod det rigtigt er det vist ikke muligt - skal være en camcorder i forb. med et specielt signal. Men jeg kan jo tage fejl.) Det er dog ikke en katastrofe jeg kan jo bare overføre det til dvd og derfra til computer.

Gad vide om man så også kan følgende: Optage noget i PAL på harddisken, men brænde det på dvd i NTSC? Optage PAL60 men gemme som ren PAL. Hmm. Kræver vist en ny gennemlæsning - medmindre nogen ved det selvfølgelig og kommer først med et svar.

 Maria

p.s. det eneste der nu mangler er at få at vide at maskinen er noget  og kvaliteten ditto. Hmm....... Håber det ikke.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2003 kl. 21:39

Hej Marie

Ja, de DVD'er du selv optager får region 0 (regionsfri).

Det er ikke normalt at DVD-optagere kan konvertere NTSC-PAL. Det normale er at hvis man giver den et NTSC signal, så indspiller den det som NTCS og afspiller det ingen som samme uden konverteringer (som er svære er lave). Men det må dog tilføjes at jeg ikke har læst så meget i manualen selv Ermm

  /Lars

Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2003 kl. 11:05

Hej Lars,

takker for oplysningen vedr. regioner.

Nej, jeg tror heller ikke at det er normalt at optagere kan konvertere, men denne kan måske. Det står ikke direkte i manualen, men jeg så det et andet sted. Har selvfølgelig glemt hvor og leder stadig. :-)
Det gør nu heller ikke så meget. Hvis blot den kan optage signalet er jeg glad - meget glad!!  Så kan jeg altid bruge PC bagefter til at bearbejde det.

 Maria

 

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu