recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer DVR-5100H 0 satellit-tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer DVR-5100H 0 satellit-tuner

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer DVR-5100H 0 satellit-tuner
    Sendt: 29-December-2003 kl. 09:08
Hej

Lige et par hurtige fra morgenstunden.

Først vil jeg lige starte med at sige, at jeg vidensmæssigt er på temmelig bar bund mht paraboler/satellit-modtagelse.

Jeg har ikke pt en parabol+parabolmodtager, men man ved jo aldrig hvad man får med tiden. Efter at have kigget lidt i manualen til Pioneer'en, har jeg et par spørgsmål.

1) Er det rigtigt forstået at man kan tilslutte en satellit-modtager til Pioneer'en og optage fra en hvilken som helst kanal fra denne, hvis man vel at mærke sørger for at satellit-modtageren står på den rigtige kanal? Så vidt jeg kan se, kan Pioneer'en ikke fortælle satellit-modtageren hvilken kanal der ønskes optaget fra (ved f.eks. timer-optagelser).

2) Det nævnes i manualen, at man kan sætte Pioneer'en i en form for standby hvorfra den vækkes af satellit-modtageren når satellit-modtagerens timer starter. Kan man optage flere programmer i træk på denne måde, eller går Pioneer'en ud af standby-mode efter første "vækning"?

3) Er det alle satellit-modtagere (med timer) der kan styre Pioneer'en på denne måde.

4) Er det i det hele taget ikke lidt "bøvlet" at sætte satellit-udstyr sammen med apparater som Pioneer'en?
Så vidt jeg kan se af andre tråde herinde, er det endnu værre hvis man har kabel-tv og bruger en TDC Selector.

5) Det nævnes på side 12 i manualen til Pioneer'en at hvis ens TV har EPG (Electronic Program Guide), så kan det bruges til at programme Pioneer'ens timer. Ret meget mere står der ikke. Hvad er EPG helt præcist, og er der nogen fælles standard for EPG, og for hvordan de styrer apparater som Pioneer'en og hvilke TV understøtter noget sådant? Kan "EPG"'er fra f.eks. satellit-tunere også bruges til at programme optagelser på Pioneer'en?

Håber jeg ikke tog pusten helt fra jer med alle de spørgsmål

Mvh
Per Michael Knudsen
Til top
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2003 kl. 21:48
Hej

Jeg kan se at mange har kigget på mine spørgsmål. Er der virkelig ikke en behjertet sjæl der kender svarene, og er villige til at dele dem med mig

Mvh
Per Michael Knudsen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu