recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer + Harman Kardon + XTZ bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer + Harman Kardon + XTZ bio

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hyl.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer + Harman Kardon + XTZ bio
    Sendt: 19-Juni-2009 kl. 23:32
Hej folkens, så er det vist blevet tid til at jeg opretter en tråd i hjemmebiografafdelingen i stedet for kun at vise mit stereo. Siden da er der nemlig kommet 3 højtalere til samt en DVD-afspiller til, så betegnelsen hjemmebio må vist være mere passende. Desværre er pladsen blevet mindre siden sidst og jeg må klare mig med 12-13m^2. Som ikke kun skal fungere som biograf, men også soveværelse, kontor og spisestue.
Som følge af de små m^2 og et meget tæt på kvadratisk rum er bassen lidt et problem, men med forskellige tweaks både fysisk og indstillinger i reveiveren går det overraskende godt.

Setup'et består for tiden af:

 - Receiver: Pioneer VSX-LX60
 - Harman Kardon Signature 1.3
 - Cambridge DACmagic
 - DVD-afspiller: Cambridge DVD99
 - Fronthøjtalere: XTZ 99.32
 - Centerhøjtaler: XTZ 99.21
 - Baghøjtalere: JBL ES10
 - Kabler: Chord Carnival Sliver "bi-wire" + Tara Labs Prism Klara + Supra EFF-ISL signalkabel
 - Receiver: Marantz SR5003
 - Centerhøjtaler: System Audio 1100 AVX
 - DVDafspiller: LG DVX492H
 - CD-afspiller Marantz CD-57
 - Effektforstærker: Holfi Power 8

Så til billederne...



Sådan ser herligheden ud fra sweetspot. Centerhøjtaleren er vinklet ved at smide kork rundt i kanten.


Biografsæde 1+2+3 midt for!




DVD/boghøjrnet...



JBL ES10 mest valgt ud fra størrelsen og den pris jeg kunne købe dem til brugt... De gør det fint som baghøjtalere, men leverer ikke ligefrem gulvrystende bas og diskanten kan ikke helt følge med XTZ'erne.


Her ses System Audio 1100 AVX uden tøj på, en fin højtaler, der dog ikke kan matche fronterne, men fandt den til en pris jeg ikke kunne modstå!



Lige et par billeder af enhederne fra forskellige vinkler.





Her ses bånddiskanten som jeg mener, er med til at gøre denne højtaler til noget helt specielt i denne prisklasse. Den spiller bare super godt uden at skære i ørene specs siger op til 40.000 Hz. Dog er den utaknemlig over for dårlige indspilninger, så MP3'er og dårlige indspillede CD'er kan godt lyde ret dårlige ved højt lydtryk. Til gengæld laver den frygteligt comeback når indspilningen er god og man får bare lækker lyd i lange baner.


Et sæt spikes er det også blevet til.





Her ses kraftværket samt DVDafspilleren. Begge gør en fremragende stykke arbejde. Receiveren udmærker sig ved at være super god til både musik og film, og levere varen når det kommer til effekt. DVDafspilleren overrasker ved at være rimelig billig, voldsomt hurtig i optrækket, kunne bitstreame lyden og være i stand til at afspille billeder, musik og film fra USB-enheder.


Jeg er dog alligevel kommet til at købe et ekstra kraftværk. Det giver lige det sidste i stereo


Næste projekt bliver at finde en fornuftig DAC. Pengepungen siger dog at det må vente lidt.

PS. Alle der har lyst til en demo skal være velkommen til at komme forbi og få et lyt. Skriv bare en besked under min profil eller på hyl_dk@hotmail.com. (Bor pt. i Aalborg)


Redigeret af Hyl.dk - 05-April-2011 kl. 20:04
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 23:56
Det ser lækkert ud

Jeg er selv lidt vild med de XTZ, og har hørt fra mkirkelund, som har lagt et besøg, at de spillede fantastisk, så det kan godt være jeg kunne blive fristet til at komme forbi.

Du skulle vel ikke have nogen erfaring med deres subs?
Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hyl.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2009 kl. 10:40
Du skal være velkommen, min nuværende lejlighed er dersværre ikke helt så god rent lydmæssigt, men næppe noget man bemærker hvis ikke man ved hvordan de kan spille 

Jeg har desværre ikke nogen erfaringer med deres subs, men de får jo god omtale af de fleste der kommer i nærheden af dem, så mon ikke de leverer "bang for buck" ligsom resten af deres højtalere!
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2009 kl. 10:44
Har kigget på nogle 99.36, men 99.32 vejer næsten 8 kilo mere og prisen er jo halv pris. ved du hvad forskellen er, eller har 99-36 bare lidt bedre enheder. de vil nemlig passe rigtig godt i pianolak til mit pio 500M. Må snart til at ansætte en rengøringskone
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2009 kl. 12:59

Åh, et nostalgisk gensyn med mit gamle CRT Sony Trinitron 100Hz. Det er et fedt TV, som kun kan overtrumfes af et Pioneer Kuro.

Og så er det nogen virkelige nice speakers du har. Det må lyde helt fantastisk

 

Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hyl.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2009 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Har kigget på nogle 99.36, men 99.32 vejer næsten 8 kilo mere og prisen er jo halv pris. ved du hvad forskellen er, eller har 99-36 bare lidt bedre enheder. de vil nemlig passe rigtig godt i pianolak til mit pio 500M. Må snart til at ansætte en rengøringskone


Ja 99.36 har andre enheder. Jeg tror nok bassen er den samme, men diskant og mellemtone er en anden model. Jeg kan desværre ikke fortæller dig hvor meget der er at komme efter. Tror kun en AB test kan afgøre om det er de ekstra penge værd. De spiller i hvert fald kanont godt.

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Åh, et nostalgisk gensyn med mit gamle CRT Sony Trinitron 100Hz. Det er et fedt TV, som kun kan overtrumfes af et Pioneer Kuro.

Og så er det nogen virkelige nice speakers du har. Det må lyde helt fantastisk



Jeg er i hvert fald ganske godt tilfreds med TV'et, det har tjent mig godt gennem mange år og der er intet at komme efter. Jeg sidder ret tæt på skærmen, så 28'' virker ikke så småt endda... men en større skærm kan man altid bruge. Dog syntes jeg man vender sig til en stor skærm så hurtigt, at glæden er "kort"


Redigeret af Hyl.dk - 20-Juni-2009 kl. 14:35
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2009 kl. 15:08
Nåh men mit var sørme i 32", og jeg havde det i 1½ år. Skiftede til 50" Panasonic, og det var noget der rykkede. Synes faktisk Pana'en gjorde det lige så godt som Sony'en med en digitaltuner. Og nu har jeg helt bestemt et bedre billede på Pio
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2009 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af Hyl.dk Hyl.dk skrev:

Du skal være velkommen, min nuværende lejlighed er dersværre ikke helt så god rent lydmæssigt, men næppe noget man bemærker hvis ikke man ved hvordan de kan spille 

Jeg har desværre ikke nogen erfaringer med deres subs, men de får jo god omtale af de fleste der kommer i nærheden af dem, så mon ikke de leverer "bang for buck" ligsom resten af deres højtalere!


Jamen det må jeg få gjort - jeg er selv lidt varm på dem - måske nogle standerhøjttalere, men stadigvæk. Forskellen er nok ikke sindssyg. Der er nemlig et par til salg på DBA!

Jeg er også kommet dertil, at hvis jeg selv skulle bygge en sub i stil med en XTZ, så ville jeg faktisk skulle give mere + bruge en masse tid for at få nogenlunde det samme ud af det - så jeg opdaterer nok min egen bio med en W12.18P.

Men hvis jeg bliver helt bidt af XTZ, så kommer der et sæt fronter + en center til salg her i sommeren


Redigeret af Anima - 20-Juni-2009 kl. 18:22
Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hyl.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 14:40
Så er der kommet en bette Holfi power 8 til familien! Hold da op en lille vidunderforstærker. Den har løftet musikken ganske betragtligt og givet klart mere overskud når man banger lidt til lydniveauet.

Her er lige et par billeder fra prøve opsætningen.


Det hele roder lige her til at starte med. Mangler lidt plads til den lille ny, må lige se hvad kreativiteten giver mig af ideer.


En fin træfront i kirsebær, billederne yder ikke helt forstærkeren retfærdighed. Den er faktisk ganske flot. Det er rart med noget andet end da kedelige sorte man ser overalt i dag.


Så er der rod i kabelbunken. Her er det endda kun det absolut nødvendige der er tilsluttet for at kunne spille musik.
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 18:01
Tillykke med den nye forstærker,dejligt at se noget Holfi,har det gjort noget ved dit stereo billede samt detaljer i lyden?for jeg synes ikke,at min Marantz SR 5002 kan levere et ordentligt stereo billede.
 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Tillykke med den nye forstærker,dejligt at se noget Holfi,har det gjort noget ved dit stereo billede samt detaljer i lyden?for jeg synes ikke,at min Marantz SR 5002 kan levere et ordentligt stereo billede.
 

Det kan Pioneer SC-LX71. Men den er måske dyrere end Holfi

Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 19:31
Hvad pokker hyl! Jeg troede ellers ikke du mente du manglede en effekt. 

Hvad måtte du slippe for den sag?! Man må jo snart komme til lyt igen!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu