recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer + Harman Kardon + XTZ bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer + Harman Kardon + XTZ bio

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrik-t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Har kigget på nogle 99.36, men 99.32 vejer næsten 8 kilo mere og prisen er jo halv pris. ved du hvad forskellen er, eller har 99-36 bare lidt bedre enheder. de vil nemlig passe rigtig godt i pianolak til mit pio 500M. Må snart til at ansætte en rengøringskone



Klart 99.36 er bedre... end 32ér ... vægten er kun 8 kg pga de har brugt 99.36 piano lak udgave af som model til denne lillebror udgave..... de 8 kg du siger den vejer mere er kun Vs dråbeformen i 99.36 (som er matt lak og walnutt finish ),   ikke piano lak udgaven af 99.36 som er 100% samme kabinet

i enhederne er der stor forskel i mellem tone og diskanten (mener bassen er den samme men er ikke sikker.)... nu det længe siden jeg "selv" rådet hyl.dk til at købe 99.32 efter de penge han hade til rådighed vs hans  udstyr som han hade dengang

jeg har lavet en brugeranmeldelse af 99.36 som meget snart kommer på forumet, så snart Lars poster den ( han skal lige tilpasse den og rette nogle stavefejl)


og til hyl.dk det begynder at se rigtigt godt ud... et godt råd ville være at rykke hele setup´et ca 30-45cm til venstre (eller rykke dem 20 cm og vinkle dem lidt ind mod midten af sweetspot) , pga højtalernes placering tæt på væggen giver forstærket og dårligere lyd i forhold til den anden højtaler, og osse så du komme mere lige imellem bagkanalerne og ikke skal justere alt for meget i forstærkeren for at få det til at spille optimalt...

Henrik


Redigeret af henrik-t - 09-Juli-2009 kl. 20:41
+100HD Film
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 22:00
Leverer sådan nogle gulvhtt. nok bas til film, eller er det kun til musik?


Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrik-t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 23:45
ja de har god bas til film, og er både en film/musik "stereo" højtaler som mange mærker ikke kan prale af.. men en sub er da at fortrække, helt sikkert, men de kan saktens uden hvis man ikke er krævende.
+100HD Film
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 23:56
Hvor har du købet de spikes henne
Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hyl.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:


Tillykke med den nye forstærker,dejligt at se noget Holfi ,har det gjort noget ved dit stereo billede samt detaljer i lyden?for jeg synes ikke,at min Marantz SR 5002 kan levere et ordentligt stereo billede.


Jeg har aldrig selv betragtet (eller høre andre omtale) min Marantz 5003 som en dårlig forstærker, men den kan dog ikke følge med i denne klasse. Det er lidt, som et tæppe der er fjernet foran højtalerne. Der er flere detaljer, musikken er kommet "tættere på" og indbyder i højere grad til at danse/synge med, trods jeg ikke kan nogen af delene  . Når jeg spiller højt, kan man tydeligt høre der er mere at give af i Holfi’en. Nu kan der virkeligt spilles op til fest, uden at lyden bliver belastende. Det der har overrasket mig mest, er den forskel det har gjort selv når jeg spiller lavt, bassen er mere lineær og musikken er som sagt kommet tættere på. Jeg har aldrig været utilfreds med stereolyden før, men dette her har givet et godt løft. Jeg fortryder i hvert fald absolut ikke min handel.

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Hvad pokker hyl! Jeg troede ellers ikke du mente du manglede en effekt. 

Hvad måtte du slippe for den sag?! Man må jo snart komme til lyt igen!


Tja det var helle ikke noget jeg havde planlagt. Efter vores sidste tur, fik jeg øjnene op for hvor meget en forstærker kan give. Her i sommerferien har man jo tid til at søge lidt rundt på brugtmarkedet og finde de gode tilbud.
Jeg har kun givet 2300 kr for selve forstærkeren. Derudover fik jeg forhandlet mit til et sæt Supra EFF-ISL signalkabel til 240kr hos samme sælger. Alt i alt en ret god handel hvis jeg skal sige det selv. Du er som altid velkommen til at tage endnu et prøvelyt.

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Har kigget på nogle 99.36, men 99.32 vejer næsten 8 kilo mere og prisen er jo halv pris. ved du hvad forskellen er, eller har 99-36 bare lidt bedre enheder. de vil nemlig passe rigtig godt i pianolak til mit pio 500M. Må snart til at ansætte en rengøringskone



Klart 99.36 er bedre... end 32ér ... vægten er kun 8 kg pga de har brugt 99.36 piano lak udgave af som model til denne lillebror udgave..... de 8 kg du siger den vejer mere er kun Vs dråbeformen i 99.36 (som er matt lak og walnutt finish ),   ikke piano lak udgaven af 99.36 som er 100% samme kabinet

i enhederne er der stor forskel i mellem tone og diskanten (mener bassen er den samme men er ikke sikker.)... nu det længe siden jeg "selv" rådet hyl.dk til at købe 99.32 efter de penge han hade til rådighed vs hans  udstyr som han hade dengang

jeg har lavet en brugeranmeldelse af 99.36 som meget snart kommer på forumet, så snart Lars poster den ( han skal lige tilpasse den og rette nogle stavefejl)


og til hyl.dk det begynder at se rigtigt godt ud... et godt råd ville være at rykke hele setup´et ca 30-45cm til venstre (eller rykke dem 20 cm og vinkle dem lidt ind mod midten af sweetspot) , pga højtalernes placering tæt på væggen giver forstærket og dårligere lyd i forhold til den anden højtaler, og osse så du komme mere lige imellem bagkanalerne og ikke skal justere alt for meget i forstærkeren for at få det til at spille optimalt...

Henrik


Jeg har absolut ikke fortrudt, at jeg fulgte dit råd i sin tid. Selv efter at have lyttet til en del forskelligt, har jeg stadig ikke fundet noget i samme prisklasse, jeg hellere ville have. Nu har jeg godt nok ikke lavet en A/B test mellem XTZ’erne og Dali Ikon 6, men sidst jeg gav Ikon et lyt, var jeg ikke imponeret. Jeg beholder mine XTZ’er!
Jeg har INGEN mulighed for at flytte rundt på tingene ift. hvordan de står nu. Er flyttet i ny lejlighed og har mindre plads end før. Det fungere dog fint, kun bassen er svær at styre i det lille rum. Når jeg rigtigt skal lytte til musik, trækker jeg dog højtalerne ud som på billedet nedenfor. Det giver bedre perspektiv og mere præcis bas.



Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Leverer sådan nogle gulvhtt. nok bas til film, eller er det kun til musik?


De leverer bestemt en god bas. Når man ser film kan man lige trække de basplugs der sidder på bagsiden ud, så får man virkeligt en solid bas, desværre gør det den også en del mere upræcis, så det er kun til film dette trick er smart. Jeg skal i hvert fald ikke ud og have en subwoofer. Jeg generer naboerne rigeligt som det er nu  .
Det er dog klart at de aldrig vil kunne levere jordskælv som en 12-18” rigtig aktiv subwoofer kan. Et rigtigt film setup bør have en SUB, men det kommer an på hvad kravene er.

Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Hvor har du købet de spikes henne


De er såmen købt i Biltema. Til 129 kr for et sæt med 4 stk. både fødder og spikes. (søg på ”spikes” på deres hjemmside kan ikke linke.) Jeg nægter at tro på, der er meget at hente, ved at købe dem til fx HFK til 2-3 gange prisen. Jeg kan sige de virker rigtigt godt og solide. Eneste anke, er at den montering de kommer med er en slags dobbeltklæbende tape med skum imellem. Dette prøvede jeg først, men det giver ikke en ret stabil konstruktion. Jeg har derfor limet dem direkte på højtaleren med kontaktlim, men alm. dobbeltklæbende tape ville nok også kunne gøre det.

Håber alle fik svar på det de spurgte om. Ellers må i skrive igen :D

Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 17:01

Citér

Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Hvor har du købet de spikes henne


De er såmen købt i Biltema. Til 129 kr for et sæt med 4 stk. både fødder og spikes. (søg på ”spikes” på deres hjemmside kan ikke linke.) Jeg nægter at tro på, der er meget at hente, ved at købe dem til fx HFK til 2-3 gange prisen. Jeg kan sige de virker rigtigt godt og solide. Eneste anke, er at den montering de kommer med er en slags dobbeltklæbende tape med skum imellem. Dette prøvede jeg først, men det giver ikke en ret stabil konstruktion. Jeg har derfor limet dem direkte på højtaleren med kontaktlim, men alm. dobbeltklæbende tape ville nok også kunne gøre det.

Håber alle fik svar på det de spurgte om. Ellers må i skrive igen :D

Tak

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 13:20
Hej hyl

Tak for dit svar

Jeg er nemlig på nippet til at bestille nye højttalere, og jeg regner med at det bliver XTZ.

JEg kan egentlig bedst lide højttalerne i valnød, og vil derfor gerne have 99.26 og en sub. Dog synes jeg også at 99.38 virker interessant, men den er rimelig dyr og fås kun i sort piano lak, hvilket jeg ikke er så vild med - På mine standere til baghøjttalerne er der altid en ordentlig mængde støv.. Enten er jeg bare et svin, eller også er det virkelig slemt med piano lak og støv. Ihvertfald ikke så fedt.

Du skulle vel ikke have hørt 99.26 nogen steder? - JEg tror det bliver sådan et par.

Edit:

Er der nogen som har 99.26 eller 99.36, som bor i ok afstand fra Aalborg? - for måske jeg lige skal se om det ikke skal være sådan nogle fætre.


Redigeret af Anima - 11-Juli-2009 kl. 13:23
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrik-t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 13:49
du kan roligt købe 99.26 da det er den samme højtaler som 99.36 (størrelse og enheder)  bare uden bas delen , som alligevel sidder i sit eget lukket del af 99.36 kabinettet..

husk at købe 3 ens til fronten.

Henrik
+100HD Film
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 14:07
Det er så det, om man skal tage gulvhøjttaleren, og droppe en decideret sub (også grunden til at jeg har kigget på 99.38 - 2 stk. 10" baselementer).

JEg ved godt det er svært at sige, men hvordan vil man udmiddelbart sammenligne en KEF HTB2 (link) med en XTZ gulvhøjttaler? - hvilken spiller udmiddelbart bedst?
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrik-t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 14:41
et godt råd til dig, lad vær med at købe den kef sub, ( du har den sikkert i forvejen, ) køb 99.26 x 3 hvis det skal være et film setup som er god til musik /super til film og benyt din sub..

køb 99.36 hvis det skal være rimlig super til musik (uden sub) og hav en sub sat til aligevel, som er til når du skal se film....!!!! og køb en ny sub ala monohlite bkelec fra UK ~4500,- / SvS sb 12 ~5-6k


Redigeret af henrik-t - 11-Juli-2009 kl. 14:46
+100HD Film
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 14:49
Hej henrik

JEg har solgt den anden sub - jeg købte sidste sommer et 5005.2 system.

MEn jeg vil gerne over hvor græsset er grønnere.

Hvorfor nævner du ikke XTZ's subs? - havde regnet med at købe det hele hos dem..

Jeg burde egenlig lave min egen tråd til dette her
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hej henrik

JEg har solgt den anden sub - jeg købte sidste sommer et 5005.2 system.

MEn jeg vil gerne over hvor græsset er grønnere.

Hvorfor nævner du ikke XTZ's subs? - havde regnet med at købe det hele hos dem..

Jeg burde egenlig lave min egen tråd til dette her


Det har du da også gjort.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu