recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer + Harman Kardon + XTZ bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer + Harman Kardon + XTZ bio

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Firebird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 15:47
Fedt set up. Dine naboer må være glade for dig...LOL
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hyl.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 23:07
Fik jeg nævnt jeg bor på kollegie godt nok i stuen, men med naboer på begge side og over Wink Har dog 7-9-13 ikke fået nogen klager. Selvom jeg nyder en god film eller god musik for fornuftig volumen forsøger jeg at holde mig til tidspunkter hvor jeg ikke skaber for mange fjender. Jeg skulle jo nødigt blive tvunget til at nedgradere! (Hvilket så nok heller aldrig kommer til at ske.) Er man først en gang vænnet til god lyd, er det meget svært at gå den anden vej.

Redigeret af Hyl.dk - 06-Februar-2010 kl. 01:23
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hyl.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 22:51
Så er der sket lidt nyt igen. Min gamle Marantz har været til rep de sidste måneder. Der kan desværre ikke bestilles nye dele hjem i øjeblikket, så nu har jeg købt noget midlertidigt Wink. På trods af de gode erfaringer med Marantz ville jeg alligevel prøve lidt nyt. Denne gang blev det en Pioneer LX60 købt brugt.

Der er desuden også kommet en anden centerhøjtaler til, denne kommer der også billeder af på et tidspunkt. Faktisk er den skylden til problemet med min Marantz da jeg kom til at kortslutte udgangen under opsætningen af denne... Confused

Nu til billederne:












Redigeret af Hyl.dk - 11-Oktober-2010 kl. 22:52
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 22:54
Ja skønheden fornægter sig ikke! Jeg er helt vild med designet.Big smile
Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hyl.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2010 kl. 18:14
Her var lige de sidste billeder:


Her er den nye center højtaler close up. Det er modellem XTZ 99.21, det overraskede mig hvor dyb den faktisk er, men 
tilgengæld spiller den rigtigt godt og kan levere overraskende meget bas.

Her har vi så den nye sub... Der er tale om en MK VX-100 som blev købt sammen med Pioneer'en. Der er anvendt en helt 
lukket kabinet med selve enheden der vender ned mod gulvet. Det er kun 8", men den sparker nu ok fra sig alligevel. Det 
der har overrasket mig mest ved denne sub er nok at den spiller så stram en bas den fint følger med på musiksiden. Jeg er 
efter lidt test frem og tilbage endt med at have den slået til både i film om musik og skære ved 50 Hz.

Typisk amerikansk beskedenhed

Lidt membranvandring kan den også:
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2010 kl. 22:16

Det ser rigtig godt ud. Og rigtig flotte billeder forresten.

Rart at se udstyret i brug Wink
 
Nu mangler du vist kun en ordentlig skærm...
 
/sejrsen


Redigeret af Sejrsen - 27-Oktober-2010 kl. 22:17
Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hyl.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2010 kl. 19:57
Det kan du har ret i. Det bliver også det næste der skal skiftes ud, men det må nok vente til næste år. Måske får jeg nogle penge fri når/hvis min gamle receiver bliver færdig til rep, så ryger den til salg.
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hyl.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 14:42
Kamp til døden

Så sker der noget igen i den lille hule. Jeg har længe godt ville prøve en Harman Kardon Signature 1.3. Nu bød muligheden sig så for at købe en til fornuftig pris og få den bragt til døren. Derfor valgte jeg at slå til, så må taberen mellem Holfi og HK forlade lejligheden med knækket stolthed!

Først et par billeder:

Keep it simple!



HK'en bærer stolt sit navn, endda med hyggeligt lys i når musikken spiller.

Her skulle der så gerne kunne leveres 3x 100 W og 100 A peak!

De 2 kamphaner får på skift lov til at vise hvad de kan.

Når lidt om lyden. Først vil jeg starte med at sige, at jeg på forhånd havde forventet 2 forstærkere der lå lidt længere fra hinanden i lyden end tilfældet faktisk er. Holfi'en er ægte dansk håndværk under fornem ledelse af Peter Holstein, mens Signature kommer fra "over there" hvor lyd først og fremmest skal lyde stort  . Dog er netop 1.3 kendt for at være noget at det bedste HK har flækket sammen på deres samlebånd.

Det viser sig dog hurtigt at de minder ret meget om hinanden. Jeg har indtil videre kun givet de 2 kompentanter en god times tid i ringen, hvor HK'en selvfølgelig har fået lov til at spille mest. Det skal ikke være nogen hemmelighed at der ikke tegner sig nogen klar vinder indtil videre. De spiller begge 2 på en måde der gør det meget svært at sætte sig ned og lytte efter bitte små detaljer, da de bare er utroligt musikalske. Man får meget mere lyst til at flyve rundt som luftguitarist og har svært ved at holde foden i ro.
Den største forskel indtil videre er det overskud der ligger bag HK'en. Når der skal spilles højt eller meget dybt lader den til at have en marginal fordel. Der er dog tale om ret små forskelle der er tale om og ikke noget der i sig selv giver anledning til en beslutning.

Jeg må indtil videre give HK'en et lille forspring, men jeg er glad for de begge er mine, så jeg kan teste grundigt det næste stykke tid. Så kan det meget vel være der dukker mere afgørende forskelle op som endeligt kan afgøre kampen. Lige nu nyder jeg bare synet og lyden af de 2.


Redigeret af Hyl.dk - 03-April-2011 kl. 17:18
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 14:51
SPÆNDENDE! Jeg ville gerne være med til sådan en lyttetest! 

Jeg har selv overvejet den Harman, og du har jo talt så godt om din Holfi - selv set i forhold til hvad jeg har stående pt. Der er jo lidt pris og størrelses forskel. LOL

Jeg glæder mig til at høre mere om sammenligningen!

Kan du røbe hvad du måtte slippe for den HK?
Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hyl.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 15:16
jep 3 kilo inc. levering til døren.
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 15:34
Fin pris. Og så kan den jo også bruges til center. :-)

Hvad skete der egentlig med din Marantz?
Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hyl.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 15:42
Da jeg købte min nye XTZ centerhøjtaler og ville sætte den op kom jeg til at kortslutte højtalerledningerne til centerkanalen. Fordi den spillede meget lavt og jeg ikke opdagede det før den slukkede slog sikringen ikke fra og i stedet røg hele udgangstrinnet. Jeg var så nede ved Sunaudio da de jo forhandler Marantz. Men da der på daværende tidspunkt var problemer med Marantz importøren her i DK kunne de ikke få dele hjem. Nu har jeg set HiFifreaks har overtaget importen så der er håb forude. Skal bare lige finde ud af om det kan betale sig at få den repareret eller det bliver for dyrt ift hvad den kan sælges for.
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu