recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer, JVC eller Samsung?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer, JVC eller Samsung?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Rean Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer, JVC eller Samsung?
    Sendt: 01-Marts-2006 kl. 08:26

Hej,

jeg er nyt medlem at 'recordere.dk-familien' som overvejer at købe fladskærm, men....

kan ikke helt bestemme mig for et af følgende modeller:

Pioneer XDE/FDE 436 eller måske de nye modeller SXE/RXE, JVC LT37M60 eller Samsung LE40M61?

Skærmen skal hovedsageligt bruges til tv-kiggeri - har TDC kabel. Er der nogen som kan 'guide' mig til det 'rigtige' køb -  og har erfaringer med ovenænvte skærme?

Findes der en test som sammenligner de to LCD skærme? - lige nu hælder jeg mest til JVC efter megen positiv omtale i dette forum

 

If you can dream it - You can do it!
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2006 kl. 10:44

Hej Rean

Velkommen til, det bedste man kan gøre er at gå ud og se på skærmene med sine egne øjne. Den bedste måde at se forskellen på dem er at se dem ved siden af hinanden med samme kilde tilsluttet, test er gode men kan ofte være "farvede" af mærke fra dem der tester .

Pioneer laver nok de bedste Plasma, men plasma skærme lider stadigvæk af indbrændning af logoer og lav opløsning, jeg har selv et Samsung LE40M61 som jeg valgte efter lang tids kiggen på LCD skærme, og er meget tilfreds. Jeg så til sidst på  JVC LT37M60 - Samsung LE40M61 og Philips 9830  ved siden af hinanden med samme kilde, og efter 5 min valgte jeg Samsungen på grund af god tuner - kontrast og naturlig farve.

Samsung LE40M61 var den med den bedste og behageligste skærm efter mine øjne , men vi er alle forskellige så derfor gå ud og kik



Redigeret af klander
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2006 kl. 14:57

Hjesa.

 

Jeg har også tænkt på Samsung LE40M61 , men har hørt at der kommer nye skærme i april måned.

Er der noget om snakken?

 

The_Unforgiven

Til top
tvit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2006 kl. 15:28

Hej Rean

Har selv en Pioneer 50" som jeg er utrolig glad for, og jeg har ikke haft problemer med indbrænding.

Hvis bare du ser alm. tv d.v.s la vær med at se 7 timer i træk på en kanal, så har du en fladskærm du bare siger wauu til.

Kan kun anbefale plasma frem for LCD da billederne er mere naturtro og LCD kan bare ikke vise sorte nuancer.

John

Til top
Swiss Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-November-2005
Status: Offline
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2006 kl. 15:54
HI,

Jeg har en Pioneer, og har kun positivt at sige om den, jeg har selv TDC kabel, og for nyligt fået DVB-T op at køre på den.
Man kan stort set ikke se forskel på digitalt tv og det analoge signal fra TDC.

Indbrænding har jeg ikke set noget til.
Til top
Rean Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2006 kl. 16:06

Hej, og tak for svarende...

Jeg syntes, at svarende drejer mod enten Samsung eller måske Pioneer - sidstnævnte har bare et 'hammer-flot' design, men som der også nævnes i svarende, så er jeg lidt foruroliget for indbrænding -   LCD er vel stadig fremtidens TV - et par år endnu.

Er der nogle som kan bekræfte, at Samsung kommer med nye spændende skærme i april???Så er det vel værd at vente.

Har nogle i forummet handlet hos Fleggaard i Padborg? De kan sælge Pio. 436 FDE for 'kun' kr. 20.000 og den nye 436 RXE for omkring kr. 22.000 - ligner et godt tilbud!? Såvidt jeg har forstået kan jeg alligevel ikke gøre brug af DVB-T tuneren, når jeg kører kabelTV? De sælger også Samsung til en rigtig god pris....Tja på med kørehandskerne og fuld fart mod grænsen.

Mojn.....

 

 

If you can dream it - You can do it!
Til top
tvit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2006 kl. 16:15

Hej igen

Du kan ikke bruge DVB-T tuneren når du er på kabel nettet.

Jeg har ikke handlet i Fleggaard men har hørt mange der har og er fuldt ud tilfredse.

Så kom ned og hent den Pioneer, den bli'r du altså mest glad for.

m.v.h
John Winther
Til top
Rean Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2006 kl. 16:26

Hej igen - fra den stadig mere og mere 'fladskærmshungrende fynbo'

Bilen er varmet op, men forresten hvordan er billedet på Pio. når der vises fodbold??? Jeg har hørt, at LCD skærme har lidt af et problem med visning af hurtige bevægelser - har plasma skærme samme tendens?

 

 

If you can dream it - You can do it!
Til top
Techfreak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2006 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af Rean Rean skrev:

Jeg har hørt, at LCD skærme har lidt af et problem med visning af hurtige bevægelser - har plasma skærme samme tendens?

Nej det problem har plasma ikke, ej heller på de LCD skærme du nævner  længere oppe i tråden.
mvh

Jørgen Giversen

Meget tilfredse ejer af: TV: Panasonic TX-P46G30Y + 42PX70 + 42PW6. DVR: Panasonic DMR-EH67. DSR: Pioneer VSX-921-K. BDP: Sony PS3. LS: KEF KHT2005.2 RMC: Logitech Harmony 885.
Til top
tvit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2006 kl. 16:53

Jeg har set en del fodboldkampe på mit pioneer og der er ingen problem, bolden er rund og er kun et sted på banen.

LCD'erne har det med at trække et spor op til 5cm efter bolden.

Længe leve plasma

m.v.h
John Winther
Til top
Thorkil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-December-2005
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2006 kl. 17:14

Hej.

Jeg har lige haft PIO 436FDE på prøve i 14 dage. Kanon godt billede - meeeen: Overfladen på skærmen er "Spejlblank" (som på alle plasmaskærme jeg har set) og i vores stue med mange vinduer og lyse vægge dúr det bare ikke - her er de fleste LCD'er noget bedre (efter min mening), idet de har en mat overflade, og dermed ikke er så følsomme overfor "genskin". Desuden var jeg meget skuffet over den "ventetid" der er når man skifter til TxtTV, ca. 2 sek., og når man skal forlade TxtTV skifter den først til PIP (2 sek. igen), og herefter endnu et tryk for at komme tilbage til TV (2 sek. igen) - altså 6 sek ialt. Dette alene var nok til at jeg fravalgte PIO. Jeg går nu kun efter LCD, og har kig på de samme modeller som du - glæder mig til at prøve Samsungen.

Til top
tvit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2006 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Thorkil Thorkil skrev:

Hej.

Jeg har lige haft PIO 436FDE på prøve i 14 dage. Kanon godt billede - meeeen: Overfladen på skærmen er "Spejlblank" (som på alle plasmaskærme jeg har set) og i vores stue med mange vinduer og lyse vægge dúr det bare ikke - her er de fleste LCD'er noget bedre (efter min mening), idet de har en mat overflade, og dermed ikke er så følsomme overfor "genskin". Desuden var jeg meget skuffet over den "ventetid" der er når man skifter til TxtTV, ca. 2 sek., og når man skal forlade TxtTV skifter den først til PIP (2 sek. igen), og herefter endnu et tryk for at komme tilbage til TV (2 sek. igen) - altså 6 sek ialt. Dette alene var nok til at jeg fravalgte PIO. Jeg går nu kun efter LCD, og har kig på de samme modeller som du - glæder mig til at prøve Samsungen.

Det er rigtig nok at tekst tv delen er en smule langsom, men jeg syntes det er synd at fravælge sådan et kanon tv p.g.a den lille detalje.

Vil du ikke hellere nyde et perfekt billede end at købe et LCD hvor kontrasten er alt for overskruet.

m.v.h
John Winther
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu