recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pladespiller m/Phono output?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pladespiller m/Phono output?

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 

 
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den er forøvrigt halvautomatisk, dvs du sætter selv nålen i pladen med liften, og den returnerer selv armen og slukker når pladen er slut.

 

 Så er der det mere der kan svigte, helt manuel med  Direct Drive som min Technics det et bedre. Der er kun en Manuel hæve/sænke, en vælger til 33/45, Tænd/sluk og en Pitch kontrol.

Nej ikke når pladespilleren er af en hvis kvalitet. Det har aldrig svigtet. Pladespilleren er iøvrigt en Pioneer.


Kampus, at din pladespiller er en Pioneer, det undre mig på ingen måde! LOL

evt salg? tjah.. nu må jeg lige se.. er først ved at undersøge hvad der er der ude, evt. køb kommer først til at ske engang i det nye år.

Og er som sagt ved at ramme det punkt hvor jeg køber en ekstern RIAA.
Og mange tak for info omkring størrelserne, gør det lidt lettere at vide hvad jeg skal lede efter.
At armen ikke fungere sådan at man f.eks. bare kunne trykke på en knap og så klare den hele skidtet for en, gør mig sådan set ik noget, så længe jeg bare ikke nødvendigvis selv behøver placere nålen på vinylen, så er resten omkring armen sådan set mig ligegyldigt.
(hvorfor jeg siger sådan, er fordi den godt må have evnen til langsomt at sænke sig ned på vinylen af egen evne som jeg ved nogen kan.)

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Jeg ville ikke være nervøs for evt. fastmonteret kabler, fokus burde istedet rettes på kvaliteten af riaa og pick-up. Kig på de sytråde tynde ledninger der forbinder pick-up'en, de er nok ikke stort bedre end resten af kablingen.
Du vil, efter min bedste overbevisning, vinde mest på riaa og pick-up.


Har skam også fokus på begge de ting, og det som sagt os derfor jeg er ved at være "overtalt" om man vil, til en ekstern RIAA, det bare vigtigt for mig, at den fylder så lidt som muligt, da jeg ikke har særlig meget plads..
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 19:21
 
 De fylder ikke så meget, hvis du har set på nogle, så vil du se, at de ikke er større end  f.eks en pakke smøger, så den kan nemt ligge skjult.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 De fylder ikke så meget, hvis du har set på nogle, så vil du se, at de ikke er større end  f.eks en pakke smøger, så den kan nemt ligge skjult.


okay, lad mig sige det sådan her, hvis du kender denne her boks, så har jeg ikke plads til mere end hvad sådan en fylder! Smile
http://www.av-cables.dk/coaxial-digital-converter/coaxial-digital-til-optisk-digital-converter.html
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 20:51
Hvis jeg nu skal ud og have mig en ekstern RIAA, hvor god ville den her så være, sammenlignet med andre alternativer, og inden for det prisleje hvor jeg os søger pladespiller? Smile

http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=32&product_number=3332022


Redigeret af Muffeh - 28-September-2013 kl. 01:31
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 21:08
Nu er det jo sådan med kablet på en pladespiller, at det som regel er nøje udvalgt at fabrikanten så det passer til kvaliteten af pladespilleren og den forventelige kvalitet at pick-up´s. Feks. ligner kablet på en Rega P3 ikke noget særligt men det er MEGET NØJE udvalgt efter MANGE timers test og lytning, og det ydre kan jo godt se latterligt ud men indmaden være klasse :-)
Så, som en anden også påpeger, så koncentrere dig om kvaliteten af pick up og riaa del og de skal være MEGET dyre (læs: over ca. 3000kr stk.) før du skal overveje at skifte kabel :-)
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 21:17
Hader bare at være "bundet" om man vil, til de standard kabler, og vil derfor gerne have frit valg for hvad jeg sætter sammen og benytter. så hvis der er flere muligheder, med at finde en pladespiller hvor jeg frit kan vælge kabel på, hvis jeg tager en ekstern RIAA, er der så nogen forslag?
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 21:50
For det første forstår jeg ikke dette med 30 og 17 hvad mener du med det.? Er det størrelsen på pladerne eller hvad. Jeg har godt set at et gammelt medlem herinde svarer at det er hastigheden, men det er det jo ikke. Omdrejninger pr.min. er 33/1/3 - 45 eller 78.
 For det andet forstår jeg ikke at du fokuserer så meget på kablet endnu. Der er andre ting der er vigtigere så tidlig i din proces f.eks. værk - arm - pickúp. Jeg vil anbefale dig at kigge efter et  DD drev, evt. en SL1200/1100, så er alle muligheder åbne for at lege med arme og PU og kabler.
         carsten
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 22:47
Og så en gang til for arveprins knud:
30 og 17 er i cm og er str på hhv en LP og en single, og disse to formater kræver hver sin afspilningshastighed, nemlig 33 1/3 for LP og 45 for singler. Fes den ind nu!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 23:12
 
 Så er der også lige Maxisingler som undtager sig fra den regel da de jo er LP størrelse men er på 45 Rpm.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 23:14
Ja og special EP'er i 17 cm som afspilles med 33 1/3 omdr
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og så en gang til for arveprins knud:
30 og 17 er i cm og er str på hhv en LP og en single, og disse to formater kræver hver sin afspilningshastighed, nemlig 33 1/3 for LP og 45 for singler. Fes den ind nu!


Hvad så med maxi singler?


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 23:19
 
 Hallo, se lige et par indlæg højere oppe.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu