recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma: 42" tommelfinger regler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma: 42" tommelfinger regler?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Emne: Plasma: 42" tommelfinger regler?
    Sendt: 26-Januar-2006 kl. 07:20

Hejsa

Vil høre jer klogehoveder og der er nogen "tommelfinger regel" ved 42" plasma. Jeg tænker her mere specifikt på Responstid og Kontrastforhold?

 

Hvad er minimum responstid og ang. kontrastforhold, er 10.000:1 da godt?

 

 

Til top
Bics Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2006 kl. 08:43

Ang. responstid, så er det så vidt jeg ved ikke noget man reelt snakker om ved plasma-skærme, det er primært ved LCD-skærme. Det er vist noget med at de bedste LCD-skærme har en responstid på ned til ca. 8 millisekunder, mens plasma-skærme er helt nede på 1,5 mikrosekunder.

Når man snakker kontrast, så skal man passe lidt på. Det er rigtigt at jo mere kontrast, jo bedre, men der er vist flere folk der mener at visse producenterne er lidt rundhåndede når de angiver kontrasten. Og en kontrast på 10.000:1 er IKKE dobbelt så godt som 5.000:1. Jeg tror såmænd ikke at de fleste mennesker vil opdage forskel 10.000:1 og 5.000:1

 

Til top
psico Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-September-2004
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2006 kl. 16:22
Problemet med Kontrast er at der er flere forskellige testtyper, dvs måder at måle kontrasten på. Så man skal være sikker på at det er samme navn på testen for de enkelte TV, ellers kan man ikke sammenligne dem. Der er vist 2 eller 3 forskellige måder at måle den på. Dvs et tv med 2000:1 kan godt have bedre kontrast end et med 5000:1. Alt efter hvilken test de er målt med.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu