recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma tv/ Lcd tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma tv/ Lcd tv

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Sjakal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Marts-2005
Sted: Greenland
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Plasma tv/ Lcd tv
    Sendt: 15-Januar-2006 kl. 19:17
Hej jeg skal ud og købe nyt tv, hvad kan i foreslå mig og hvor henne
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 19:22

Hej Sjakal

Størrelse, pris, forventninger ?

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 19:37

Hej.

Skal der beruges til andet end TV/DVD? PC måske?

m.v.h.

Til top
Sjakal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Marts-2005
Sted: Greenland
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 19:42

Hej,   min 42 tommer  skal bruges med parabol modtager,dvdoptager,ps2, dvdcamera og skulle gerne kunne bruges til HD tv max pris 17000kr

det skal bare tidssvarende og HD parat

 

 

Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 20:39

Du får ikke et ordentligt HD Ready plasma på 42" for 17.000 kroner.Måske Panasonic PV500E i Tyskland til omkring 19.000,-

Du kan måske finde et LCD i rimelig kvalitet i 40". F.eks. Samsung LE-40B51.

 

Til top
Sjakal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Marts-2005
Sted: Greenland
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 23:27

Hej, tak for jeres svar jeg er ikke helt inde i priserne og detaljerne på div HD klare plasma fjernsyn, da jeg bor på Grønland så priser og foreslag til et ordenligt HD ready plasma fjernsyn er kærkomment.

Tak på forhånd til alle som gider at svare og være behjælpelige

Sjakal

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 23:46

Hej Sjakal

Jeg syntes et HD-plasma som LG 42PX5 er rigtigt lækkert til prisen. Det koster fra ca. 20.000 kr. i Danmark.

Se evt. Første kig på LG 42PX5

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
ninjo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Januar-2006
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 23:49
Jeg har netop købt et Samsung PS-42S5H, som er HD-ready og har HDMI samt indbyggede højtalere. Jeg er yderst tilfreds med skærmen og den købes i Danmark hos:  www.laptops.dk
Den koster 17295,- kr set i Fona til 24999,-
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2006 kl. 13:24

Jeg vil klart anbefale dig følgende produkter:

Plasma:

JVC PD-42X50 - dog ikke HD-Ready da den ikke kan vise 720p/50, men de andre HD-formater kører perfekt igennem, dernæst vil du når der kommer HD, blive nødt til at købe en boks ligesom en selector eller parabol modtager, hvori du opsætter hvad din skærm kan vise, og så enten nedskaleres eller opskaleres dit signal til det din skærm kan præstere.

Panasonic PV500

Pioneer generelt

LG 42PX5

LCD:

JVC LT-37S60 - dog kun 37"

JVC LT-37M60 - dog kun 37"

Samsung LE-40M61 - mindre modeller er ikke nær så gode

Philips 42PF9830

Man skal ikke kigge så meget på de tekniske specs. Kig på selve kvaliteten af produktet selv.

Jeg kan nævne hvorfor man ikke skal kigge på specsene. Lysstyrken i et panel måles i cd/m2, på en plasma skærm er det ikke muligt at opnå en nogenlunde ensartet høj lystyrke på over 450 - 500 cd/m2, så når en producent skriver de har næsten 1000 cd/m2 eller derover, så er det totalt misvisende:

Hvorfor?: Du vil overstige den mængde strøm som et plasma panel kan klare, hvis alle pixels skal have fuld lysstyrke på en gang. Derfor måler en del producenter kun nogle få pixels med fuldt lys på, og resten af panelet er slukket, på denne måde opnår du en værdi på ca. 1000 cd/m2 eller derover.

Kontrastforhold: Dette måles i et rum der er fuldstændig mørkt, det er helt ubrugeligt. Kig på skærmene ved siden af hinanden, der er ikke en skærm med 10.000:1 som også er så meget bedre kontrast mæssigt i forhold til resten af markedet. Det er en målestok som du kan finde frem til over et spil poker, den er ikke opgivet reelt.

Response speed: Her skal værdien opgives på en vandring igennem 2 farver, det må ikke være 2 ens det skal være fra gul til grøn eller sort til hvid, eller blå til sort. Hvis man ser en response sped på under 10 m/sek er det kun målt på en farve ikke ved at gengive 2 farver efter hinanden. Derfor skal denne værdi ganges med 2.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2006 kl. 14:27

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

JVC PD-42X50 - dog ikke HD-Ready da den ikke kan vise 720p/50, men de andre HD-formater kører perfekt igennem

De danske TV-stationer vil sansynligvis vælge lige netop 720p/50 som HDTV format. Det gør et TV som JVC PS-42X50 til et dårligt valg - herhjemme.

Jeg vil anbefale at gå efter et HD-Ready TV istedet.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2006 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

JVC PD-42X50 - dog ikke HD-Ready da den ikke kan vise 720p/50, men de andre HD-formater kører perfekt igennem

De danske TV-stationer vil sansynligvis vælge lige netop 720p/50 som HDTV format. Det gør et TV som JVC PS-42X50 til et dårligt valg - herhjemme.

Jeg vil anbefale at gå efter et HD-Ready TV istedet.

  /Lars

Indtil videre har de valgt 720p/50 Hz korrekt. Men måske ændrer de det, det kommer anpå hvilket udstyr der bliver klart i løbet af årene. DR satte sig også på A2 stereo, og i sidste øjeblik ændrede de det til Nicam stereo.

720p/50 Hz har de kun valgt fordi det er det de ligenu kan se som muligt at sende teristisk. 1080i vil altid være en bedre kvalitet, så de kan gå hen og blive presset i en anden retning, hvis de omkringliggende lande vælge 1080i istedet for.

Så lige nu er der ingen grund til at binde sig op på et decideret HD-Ready TV. Det er heller ikke ret længe siden at der blev kørt et fælleskøb på en LG plasma, som bestemt ikke var HD-Ready, men ok, man har jo en mening til man pludselig finder på en ny.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2006 kl. 17:08

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

720p/50 Hz har de kun valgt fordi det er det de ligenu kan se som muligt at sende teristisk.

Tja, men man regner ikke med at hverken 1080i eller 1080p bliver særligt udbredt i Europa til TV-kanaler.

EBU har lavet forsøg med de 2 opløsninger, og kom frem til at med 720p og max. 40" display, ville man aligevel ikke kunne se forskel hjemme i stuen. Altså med normal afstand fra sofa til TV.

Kilde: HDTV-konferencen i København forleden.

Men egentlig er det jo en ligegyldig debat. Det kan ikke anbefales at købe et TV til brug i Europa, som ikke understøtter 720p. Man vil udelukke sig selv fra at se en del HDTV-kanaler.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu