recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PlayTV med HE-AAC og mpeg4 optag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlayTV med HE-AAC og mpeg4 optag

 Besvar Besvar Side  <1 16171819>
Forfatter
Besked
mads420 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 17:24
Hej. Jeg skrev til Digi-tv den anden dag, og fik svar fra DR...De mener ikke der er ændret noget på signalet den 9/12, men de skal da have ros for at svare hurtigt.

Er der andre end mig der ser mange lost frames, når I spiller noget optaget DR HD med VLC?


Redigeret af mads420 - 14-December-2009 kl. 19:56
Til top
kaja69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2007
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 12:10
Jeg har pt. ikke købt en PlayTV, men jeg følger denne tråd da jeg svært gerne vil have en TV optage løsning UDEN at skulle ud i en ny boks (familien har vænnet sig til PS3). Der er en ting jeg ikke forstår: folk rapportere at det ene øjeblik virker det fint, det andet øjeblik er der problemer i en grad så det ikke kan bruges. Der peges på DR, men jeg kan slet ikke se det logiske i hvorfor DR skulle ligge og ændre på hvordan de sender deres signaler ud hele tiden. Ville det ikke også give problemer i andre modtagere? Med andre ord: hvis nu man antager at DR IKKE ændre signalet hele tiden, er der så andre elementer i kæden fra PS3 til TV der kan være årsagen?
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)
Til top
stelujen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-September-2007
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af kaja69 kaja69 skrev:

Jeg har pt. ikke købt en PlayTV, men jeg følger denne tråd da jeg svært gerne vil have en TV optage løsning UDEN at skulle ud i en ny boks (familien har vænnet sig til PS3). Der er en ting jeg ikke forstår: folk rapportere at det ene øjeblik virker det fint, det andet øjeblik er der problemer i en grad så det ikke kan bruges. Der peges på DR, men jeg kan slet ikke se det logiske i hvorfor DR skulle ligge og ændre på hvordan de sender deres signaler ud hele tiden. Ville det ikke også give problemer i andre modtagere? Med andre ord: hvis nu man antager at DR IKKE ændre signalet hele tiden, er der så andre elementer i kæden fra PS3 til TV der kan være årsagen?
 
Der er netop det, som er irriterende; altså at det svinger mellem at virke og ikke virke.
Der er ingen ændringer i mit system, som har nyeste firmware.
Så ud over at signalets styrke  evt kan svinge med vejrliget, ser jeg ikke andre muligheder end ændringer i den måde signalet sendes ud på.
Til top
mads420 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 13:24
Jeg har heller ikke lavet nogle ændringer i mit setup, ud over at opdatere firmware, når der kom en ny. Og eftersom det holder op med at virke for alle eller begynder at virke for alle på de samme tidspunkter kan det heller ikke være modtagerforhold, der har skylden.

Men eftersom det virker, hvis man sætter PlayTV til sin PC, er der ikke noget der tyder på, at der som sådan er noget galt med signalet. Jeg tror bare PS3'en har det svært med det som DR nu engang sender, men det er åbenbart ikke muligt at identificere præcis hvad det er.

Jeg kan ikke selv konvertere noget video, hvor PS3'en opfører sig ligesådan, så det kan måske være, at der er for mange fejl i bitstrømmen, og PS3'ens mpeg4 afspiller simpelthen ikke magter at rette dem. Det kunne være sjovt at introducere fejl-bits i en video, der fungerer, og se om det så ligesådan ud, men jeg ved ikke umiddelbart hvordan det skal gøres.
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 14:11
Jeg er overbevist om, at det er signalerne der ændres. Dels kommer problemerne simultant for flere PlayTV brugere, dels kunne det ses i Mediainfo at der var forskelle.
Endelig giver det også mening at fintune signalet i forhold til indhold og kvalitet så længe man holder sig inden for standarden.

Nu er mit behov for at optage DR HD ikke så voldsomt, og PlayTV enheden har allerede overgået mine forventninger, da jeg anskaffede den inden den kunne håndterer nogen form for MPEG4.
Jeg vil derfor ikke bruge mere energi på at fejlfinde.

Jeg håber så til gengæld at Sony får opdateret PlayTV softwaren i næste firmware opgradering, så den bliver i stand til at modtage det samme som de fleste andre DVB-T tunere. Jeg forventer en opgradering i begyndelsen af det nye år, når PlayTv skal lanceres i New Zealand. Noget med en proprietær EPG standard. Selve kanalerne kan de godt se allerede.

/B
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af stelujen stelujen skrev:

Så ud over at signalets styrke  evt kan svinge med vejrliget, ser jeg ikke andre muligheder end ændringer i den måde signalet sendes ud på.
Undskyld, har læst et par sider i tråden, og det overrasker mig hvor blindt i ser på produktet, og lægger årsagerne over på andre?
 
Er der ikke en grundlæggende ting burde bekymre jer alle, at det faktum er , alle i DK som kører via DVBT og medvirker i "digitale forums" skriver ikke om disse modtage problemer..
   Så virker det, så virker det ikke.
 
Leverer Sony ikke et produkt som fungerer og følger standarderne, eller har andre tekniske fejl såsom periodiske fejl i software/hardware, så bør i vel ikke blande gud og enhver anden ind i det.

Havde andre danskere et lignede problem på DVBT siden med deres DVBT modtager, så var nyheden nok nået til nyhedsredaktionerne på DR og TV2.
 
I bør nok hellere koncentrere jer om at forklare Sony at produktet ikke virker under danske forhold, og så er det vist stadig et spørgsmål omkring Dansk support? den findes vist slet ikke..
PlayTV er stadig ikke lanceret til det danske marked, så jeres forventninger bør være lige som med de parallel importede tv som ikke altid virker under danske forhold og at man kan forvente tingene bare ikke virker i nogle tilfælde... Så hertil kan man kun Sige: Sony er uskyldig indtil de officielt annoncerer de understøtter danske modtage forhold?

Ret mig hvis jeg ikke har ret, Sony har vist da ikke lanceret PlayTV til det danske marked?


Redigeret af pendec - 17-December-2009 kl. 14:13
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 14:15
Må desværre meddele at min  Play TV heller ikke virker mere. De første 14 dage gik ellers rigtig godt.
Til top
mads420 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 14:26
@pendec:

Jo, vi er klar over at det er Playstationen den er gal med, og har også tidligt i forløbet skrevet til Sony, men som du siger: PlayTV er ikke supportet i DK, så det er tvivlsomt at Sony vil gøre noget, selvom problemerne med hak lige når man skifter kanal også optræder i Spanien og Frankrig.

Jeg synes egentlig heller ikke vi blander så mange andre ind i det end dem, der læser denne tråd. Derudover har jeg skrevet til DR for at høre om de har ændret noget, som vi kunne gå videre til Sony med, men det synes jeg da ikke er at "blande gud og enhver mand" ind i problemet.


Til top
mads420 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Må desværre meddele at min  Play TV heller ikke virker mere. De første 14 dage gik ellers rigtig godt.


Har dit DR HD fungeret indtil i dag?
Til top
kaja69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2007
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 14:29
Enig i at problemet må ligge hos Sony (foruden at forskellige setups - HDMI eller ej, typen af T, kører man igennem recevier etc. - alt andet lige kan spille ind). Er det muligt at få en officiel udtalelse fra Sony om PlayTV softwaren kommer til DK eller ej?
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af mads420 mads420 skrev:


Jeg synes egentlig heller ikke vi blander så mange andre ind i det end dem, der læser denne tråd. Derudover har jeg skrevet til DR for at høre om de har ændret noget, som vi kunne gå videre til Sony med, men det synes jeg da ikke er at "blande gud og enhver mand" ind i problemet.
Det er lidt ekstremer at spørge DR om de har ændret noget.
Ligesom at spørge vejdirektoratet om de har ændret noget da vejen er lidt anderledes at køre på idag Wink

Og digi-tv er vist også nævnt tidligere, så der er hørt hos andre end selve kilden til det rigtige problem.. Sony bør snart give efter og få den til at spille og supportere et dansk marked. den er jo snart en gammel spiller på marked, så de må have fået lidt erfaringer som de kan trække på.
 
Til top
mads420 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 14:44
Jeg tror egentlig at det er Nordisk Film Interactive, der skal beslutte om de vil markedsføre den i DK, og det tror jeg ikke at de har nogen planer om. Ikke så vidt jeg har hørt i hvert fald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 16171819>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu