recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plexconncet apple tv 3 v6.02
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Plexconncet apple tv 3 v6.02

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andmm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Plexconncet apple tv 3 v6.02
    Sendt: 08-December-2013 kl. 14:33
Jeg har købt et apple tv3, updateret firmwaren til 6.02, og så var planen at installere Plexconnect. Jeg har allerede PMS installeret på in Macbook.

Jeg følger først den guiden med at lave et certifikat:
http://langui.sh/2013/08/27/appletv-ssl-plexconnect/

Jeg får dog ikke det "giant green check" 

Jeg finder så ud at af Plexconnect skal være installeret først.
Det prøver jeg så på. 
1)Jeg indstiller DNS på apple tv til at være lig med den på min Macbook som beskrevet i https://github.com/iBaa/PlexConnect/wiki/OSX-and-ATV-with-5.2-firmware-and-ethernet-internet-connection-installation-guide.
2)Derefter åbner jeg en terminal og skriver "cd" og indtrækker den downloadede mappe "PlexConnect-master" trykker enter.
2) skriver "sudo ./PlexConnect.py", og taster password. 
3) Prøver at åbne trailer eller kortfilm appen på apple tv, men der sker ikke noget.

Hvad har jeg gjort galt?
Elac 190 5.1 med 2030 Sub. Yamaha RX-V1073 Benq W1070. Panasonic 37PX70, PS3, Lg199h recorder.
Til top
bbrauner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbrauner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 15:05
Hej. Det virker jo som om du er på rette spor. 

Kan jeg få dig til at skrive følgende i terminalen på din MacBook
"ifconfig -a", kopiere outputtet og smide det her ind. 
En nem måde at gøre det på er at skrive "ifconfig -a > ifconfig.txt" men du kan også bare copy/paste fra terminalen.  

Vil også gerne vide hvad DNS er sat til på dit Apple TV, Samt det plexconnect skriver når du starter det.

Til top
bbrauner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbrauner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af bbrauner bbrauner skrev:

Hej. Det virker jo som om du er på rette spor. 

Kan jeg få dig til at skrive følgende i terminalen på din MacBook
"ifconfig -a", kopiere outputtet og smide det her ind. 
En nem måde at gøre det på er at skrive "ifconfig -a > ifconfig.txt" men du kan også bare copy/paste fra terminalen.  

Vil også gerne vide hvad DNS er sat til på dit Apple TV, Samt det plexconnect skriver når du starter det.


Og tjek at du har husket

"Now we need to move the trailers.pem file so that PlexConnect can find it. Open the directory PlexConnect is in, open the assets directory, create a directory called "certificates" inside it, and then put trailers.pem inside certificates."
Til top
andmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andmm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 15:27
Nå jeg fulgte denne guide:
https://github.com/iBaa/PlexConnect/wiki/Install-Guide-Mac
Og nu virker det:), bortset fra at jeg ikke får dolby digital/dts ud af mine mkv. filer.

Og ja bbrauner det var det som jeg havde overset!!
Elac 190 5.1 med 2030 Sub. Yamaha RX-V1073 Benq W1070. Panasonic 37PX70, PS3, Lg199h recorder.
Til top
andmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andmm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 18:20
YES så fik jeg også dolby digital til at virke. Kiggede i Plex/web istedet for Plex Medie Server settings.
Der kunne man krydse at at man ville have AC3 lyd på apple tv.

Skal lige høre et apple tv med plex vs. wd live: I apple tv vil pcen lave konverteingen mod apple tv mod i wd live vil pcen bare sende data og boxen fortage encodningen. Er det korrekt? Vil det ikke betyde øget strømforbrug ved Plex+ apple tv 3 vs. WD live?
Elac 190 5.1 med 2030 Sub. Yamaha RX-V1073 Benq W1070. Panasonic 37PX70, PS3, Lg199h recorder.
Til top
bbrauner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbrauner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af andmm andmm skrev:

YES så fik jeg også dolby digital til at virke. Kiggede i Plex/web istedet for Plex Medie Server settings.
Der kunne man krydse at at man ville have AC3 lyd på apple tv.

Skal lige høre et apple tv med plex vs. wd live: I apple tv vil pcen lave konverteingen mod apple tv mod i wd live vil pcen bare sende data og boxen fortage encodningen. Er det korrekt? Vil det ikke betyde øget strømforbrug ved Plex+ apple tv 3 vs. WD live?

Altså du forstår det som sådan rigtigt. (Lidt ord forvirring)
D

Apple tv bruger omkring 3-4 watt hvor wd live bruger 6-8 watt. En tændt macbook der skal live transcode vil måske bruge omkring 15-30 watt (måske mere). Men skal computeren alligevel stå tændt så tror jeg ikke det øgede strømforbrug ved transcoding skal gøre det endelige udfald i din beslutning :)

Du kan jo overveje at pakke dine h264 dts i mkv ned i en mp4 med h264 og acc. Det er ikke så tidskrævede da det kun er lyden der skal konverteres. 

Hvis du ikke bruger nogle af de apple specifikke funktioner så vil du da få en renere løsning (uden hacks) med wd tv som nok vil give en mere stabil løsning. Alternativt hedder det vel noget roku, eller hacked atv2. 

Min erfaring er dog at de bedste løsninger er dem hvor man bruger et produkt som tiltænkt og at hacks næsten altid vil være problemfyldt og en tidssluger. 
Til top
andmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andmm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2013 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af bbrauner bbrauner skrev:

Oprindeligt skrevet af andmm andmm skrev:

YES så fik jeg også dolby digital til at virke. Kiggede i Plex/web istedet for Plex Medie Server settings.
Der kunne man krydse at at man ville have AC3 lyd på apple tv.

Skal lige høre et apple tv med plex vs. wd live: I apple tv vil pcen lave konverteingen mod apple tv mod i wd live vil pcen bare sende data og boxen fortage encodningen. Er det korrekt? Vil det ikke betyde øget strømforbrug ved Plex+ apple tv 3 vs. WD live?

Altså du forstår det som sådan rigtigt. (Lidt ord forvirring)
D

Apple tv bruger omkring 3-4 watt hvor wd live bruger 6-8 watt. En tændt macbook der skal live transcode vil måske bruge omkring 15-30 watt (måske mere). Men skal computeren alligevel stå tændt så tror jeg ikke det øgede strømforbrug ved transcoding skal gøre det endelige udfald i din beslutning :)

Du kan jo overveje at pakke dine h264 dts i mkv ned i en mp4 med h264 og acc. Det er ikke så tidskrævede da det kun er lyden der skal konverteres. 

Hvis du ikke bruger nogle af de apple specifikke funktioner så vil du da få en renere løsning (uden hacks) med wd tv som nok vil give en mere stabil løsning. Alternativt hedder det vel noget roku, eller hacked atv2. 

Min erfaring er dog at de bedste løsninger er dem hvor man bruger et produkt som tiltænkt og at hacks næsten altid vil være problemfyldt og en tidssluger. 
 
Er der så nogen kvalitests froskel mellem traWD live og Apple tv3 plex?
Hvis man tilsluttede harddisken til WD live ville man vel kunne spare de 30-40 watt pce vil bruge.
Hvis jeg konvertede mine filer til MP4 ville apple tv altså kunne spise dem?
Jeg bruger apple play, men har læst at The Little Black Box også kan airplaye og kører XMBC, gå ud fra at den kan det samme som WD Live med decodningen.
 


Redigeret af andmm - 09-December-2013 kl. 09:55
Elac 190 5.1 med 2030 Sub. Yamaha RX-V1073 Benq W1070. Panasonic 37PX70, PS3, Lg199h recorder.
Til top
Jacobtoft Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 28-September-2008
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacobtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 16:31
Jeg sidder med et problem i samme kategori som trådstarter. ALT er gennemført korrekt i mit setup, alternativer afprøvet, som at skifte dns til min routers ip i setup-filen, men jeg får stadig intet indhold/fejlmeddelelse, når jeg forsøger at logge ind i 'trailers' på apple tv. Det er nyeste version af tv med nyeste firmware.
Til top
Jacobtoft Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 28-September-2008
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacobtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 20:44
Det skal vist nævnes, at alle medier ligger på en nas, men er læst ind på min macbook. Jeg har også forsøgt med lokale filer på macbook, men kan stadig ikke få adgang til trailers. Dns routing fungerer fint, både med henvisning til google og lokal dns. Alt ser sådan set ud til at fungere perfekt... Bortset fra det, der egentlig burde ske!
Til top
andmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andmm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2014 kl. 17:07
Husk at certifikaterne skal ligge i asset mappen
Elac 190 5.1 med 2030 Sub. Yamaha RX-V1073 Benq W1070. Panasonic 37PX70, PS3, Lg199h recorder.
Til top
Jacobtoft Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 28-September-2008
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacobtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2014 kl. 20:08
Det gør de, og .cer filen er også korrekt indlæst
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu