recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plugplayer til iPhone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlugplayer til iPhone

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Emne: Plugplayer til iPhone
    Sendt: 27-Januar-2010 kl. 21:06
er der nogen der kender denne application til iPhone?

tilsynelandende skulle den kunne streame film og fotos fra en NAS via UPnP/DLNA

virker det, eller er det med ringe succes den kan gøre det?


Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 21:23
virker fint til musik, film har jeg ikke haft det store held med.. 
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

er der nogen der kender denne application til iPhone?

tilsynelandende skulle den kunne streame film og fotos fra en NAS via UPnP/DLNA

virker det, eller er det med ringe succes den kan gøre det?


 
Den kører fint med musik... bruger den dog ikke så meget.. men testet på både min pioneer receiver med dnla samt min popcornhour c-200 og der streamer den fint mine flacfiler fra NAS uden der er slået audio codecs til på serveren.
 
Har også testet med foto, det kunne jeg ummidelbart kun få til at køre via min c-200... den vil ikke tage fat i hmg på min krp-600 skærm (den streamer til receiveren, selvom jeg HAR sagt den skal streame til skærmen.. og den kan se den... det må være en bug i pioneers hmg?)
 
Film kunne jeg ikke lige få hul, dvs jeg er sikker på at det skyldes fordi de film jeg har liggende på serveren ikke ligger i rigtigt format (det er dvd og avchd samt blu ray) havde ikke lige noget andet liggende.
 
ellers kan man naturligvis også vise indholdet direkte på iphonen... eller andre iphones.. eller ipod touch,.. da de kan fungere som modtagerenhed for plugplayer
 
Min bror bruger ogsp plugplayer som styrer til sin linn enhed
 
Håber det gjorde dig lidt klogere.
 
 
Mvh

René
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 22:03
takker for info - jeg er blevet klogere

troede kun det kunne bruges til at modtage fra NAS, altså afspille musik, billeder og lign på iphone skærm, men den kan også sende indhold fra iphone til andre enheder på netværket som er dnla kompitabel?

det lyder da super, eller er der noget der gør at man i virkeligheden ikke kan benytte det ordentligt?
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

virker fint til musik, film har jeg ikke haft det store held med.. 

kan godt forestille mig at netværket på en iphone ikke understøtter så kraftig hastighed at den kan streame film i en fornuftig kvalitet
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

takker for info - jeg er blevet klogere

troede kun det kunne bruges til at modtage fra NAS, altså afspille musik, billeder og lign på iphone skærm, men den kan også sende indhold fra iphone til andre enheder på netværket som er dnla kompitabel?

det lyder da super, eller er der noget der gør at man i virkeligheden ikke kan benytte det ordentligt?
spørgsmålet er om den overhovedet sender det videre. monikke den laver en playliste udfra NAS serverindholdet også sender det til den ønskede enhed som så i realiteten er den som henter musikken fra serveren.... det virker ihvertfald mest logisk... det andet vil jo slide batteriet op på nul tid
Mvh

René
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 22:15
hmm god pointe...

glæder mig til jeg (forhåbentlig i morgen) får min nye Qnap, så skal jeg da helt sikkert prøve arbejde lidt med det også
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2010 kl. 11:37
...har lagt Plugplayer på min iPod Touch for at styre mine (ældre!) UPnP-klienter - Philips SLA5520 og Noxon... det fungerer ikke - særligt problemet med at man kun kan spille et nummer ad gangen, er jo ensbetydende med et ubrugeligt produkt: http://www.plugplayer.com/support.html

Men det problem gælder åbenbart kun Philips og Noxon. Ærgerligt for mig! (Jeg har skrevet til Plugplayer og spurgt, om det er noget, de prøver at fixe...).

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 22:29
...har testet lidt videre - og manden bag Plugplayer (hvis det da er ham som energisk forsøger at hjælpe i brugerforummet!) lader til at arbejde med applikationen. Nu er der lige kommet en version 3.1.3. Min gamle SLA5520 spiller stadig kun et nummer ad gangen (duer ikke!) - men min TEAC WAP-4500 styres sgu hamrende effektivt fra min iPod Touch (via Twonky) - og det er mildest talt bedre end TEAC'ens egen remote. Også min Noxon iRadio lader til at funke - men det skal jeg lige teste lidt mere. Endelig kan man også spille direkte fra iPod Touch'en - og da den har bluetooth kan jeg streame hele min musiksamling til min bluetooth-højttaler på terrassen - det er da ret fikst...
/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu