recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn Hour C-200 - firmware på vej ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn Hour C-200 - firmware på vej ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn Hour C-200 - firmware på vej ?
    Sendt: 11-Marts-2010 kl. 17:23
Hejsa,
 
Er der ny firmware på vej ? Pft.
 
Mvh. Torben
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2010 kl. 18:14
er der ikke altid det?? Wink
 
Typisk en gang hver 2 måned har der kommet ny firmware til den
Mvh

René
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2010 kl. 18:15
Der er altid ny firmware på vej  LOL
 
men den næste firmware kommer om ikke så længe - vi er igang med at teste RC2
Jeg forventer at der imorgen fredag besluttes om den skal releases eller om der skal komme en RC3 også der testes en uge længere.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2010 kl. 19:33
Mange tak for info Tongue
 
Mvh. Torben
Til top
Hr. Dam Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 00:00
Er der noget nyt om sagen?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 07:32
Firmwaren der henvises til i denne tråd blev releaset d. 16 marts
 
 
hvorefter en ny runde beta firmware test blev startet og den er nu nået til RC2 også (jeg forventer en RC3 imorgen og en mulig release i næste uge)
 
Herefter starter igen en ny beta firmware testrunde osv. osv. 
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Firmwaren der henvises til i denne tråd blev releaset d. 16 marts
 
 
hvorefter en ny runde beta firmware test blev startet og den er nu nået til RC2 også (jeg forventer en RC3 imorgen og en mulig release i næste uge)
 
Herefter starter igen en ny beta firmware testrunde osv. osv. 



hehe, - nu arbejder jeg selv med deadlines og de plejer at betyde at tingene skal være i orden og færdige til den eller den dato.

Hvordan kan det være at det er så svært at finde ud af hvad der virker eller ikke virker i denne type produkt og så sætte en deadline hvor det altså bare skal virke, - man kan jo finde ud af de i mange andre brancher, - og bare fordi man kan opdatere firmwaren i et produkt skal det jo ikke gå ud over brugeren, - jeg ser en firmware update som en ekstra service fra producentens side, - ikke som en backdoor ind i allerede solgte produkter som er fyldt med fejl.

vh

Godowsky




Til top
Byteman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 17:32
Hvilken branche arbejder du i godowsky ?
Jeg arbejder selv i IT og ved hvor svært det er. Der er jo ikke uanede ressourcer.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 18:06
#godowsky
 
Tja - et godt spørgsmål
 
Produkter som disse er så følsomme for udvikling og forældelse af de ofte releases før alle problemstillinger er løst. Venter man for længe til man mener alt er løst, så er produktet allerede forældet når det releases og konkurrende produkter der kan mere er releaset i mellemtiden.
 
Samtidig er det en form for nicheprodukter der hovedsagligt produceres af forholdsvis små firmaer til en forholdsvis begrænset kunde gruppe med behov/ønsker der ikke passer til de typiske begrænsede/låste hyldevare produkter der produceres af multimilliard koncerner som Sony og Apple o.lign. - der er mere begrænsede ressourcer til rådighed og producenten er også afhængig af underleverandører som chipset leverandør mht. til at levere nye SDK, fejlrettelser osv.
 
Samtidig er firmwaren i produkter som disse ikke kun fejlrettelser men også løbende tilføjelse af funktionalitet. Derfor vil du se en konstant firmware udvikling i hele produktets levetid.
 
Det er svært at tale om egentlige deadlines her, dels fordi det ville betyde en beslutning om at produktet var færdigudviklet på et bestemt udviklings stadie, og det er ikke intentionen med produkter som disse. Det kan også være svært eller umuligt at give en egentlig deadline for hvornår et konkret problem er løst, man skal nu engang først finde årsag og løsning før man kan give bud på en deadline - der er ikke altid en fast opskrift på hvordan "bollerne skal bages" eller hvordan resultat bliver når man tilføjer en ny ingrediens.
 
Alt i alt, skal man forvente en løbende firmware udvikling hele tiden fra disse produkter.
 
Smile
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

#godowsky
 
Tja - et godt spørgsmål
 
Produkter som disse er så følsomme for udvikling og forældelse af de ofte releases før alle problemstillinger er løst. Venter man for længe til man mener alt er løst, så er produktet allerede forældet når det releases og konkurrende produkter der kan mere er releaset i mellemtiden.
 
Samtidig er det en form for nicheprodukter der hovedsagligt produceres af forholdsvis små firmaer til en forholdsvis begrænset kunde gruppe med behov/ønsker der ikke passer til de typiske begrænsede/låste hyldevare produkter der produceres af multimilliard koncerner som Sony og Apple o.lign. - der er mere begrænsede ressourcer til rådighed og producenten er også afhængig af underleverandører som chipset leverandør mht. til at levere nye SDK, fejlrettelser osv.
 
Samtidig er firmwaren i produkter som disse ikke kun fejlrettelser men også løbende tilføjelse af funktionalitet. Derfor vil du se en konstant firmware udvikling i hele produktets levetid.
 
Det er svært at tale om egentlige deadlines her, dels fordi det ville betyde en beslutning om at produktet var færdigudviklet på et bestemt udviklings stadie, og det er ikke intentionen med produkter som disse. Det kan også være svært eller umuligt at give en egentlig deadline for hvornår et konkret problem er løst, man skal nu engang først finde årsag og løsning før man kan give bud på en deadline - der er ikke altid en fast opskrift på hvordan "bollerne skal bages" eller hvordan resultat bliver når man tilføjer en ny ingrediens.
 
Alt i alt, skal man forvente en løbende firmware udvikling hele tiden fra disse produkter.
 
Smile


Tak for svar, - jeg forstår godt det fede ved at man har mulighed for at holde et produkt ved lige via firmware updates, - det er en super feature.

Men der bør ikke være så mange ting der ikke virker, bare fordi man skal være hurtigt ude, - 
det er jo åbenbart noget som er blevet accepteret af køberne og så er man jo inde i den onde spiral af fejl og rettelser.

Hvis brugeren fra starten havde nægtet at tage i mod en maskine der har så mange mangler, - og jeg tænker ikke specielt på popcorn hour, - bare tag vores elskede digitale bokse fra TDC/Samsung, - så kunne det jo være at producenterne havde oppet sig lidt og brugt muligheden for firmware updatering til det der er meningen, - nemlig updates, - synes faktisk at Sony (ved godt det er et stort firma) gør det godt med deres ps3.

Tænk hvis dit fjernsyn virkede på samme måde, - så der måske kun var lyd de første par måneder, - eller man var nødt til at slukke hver gang man skulle skifte kanal, - bare for at få panasonics nyeste model??
Ellers din bils bremse bare ikke lige virker hver gang, - men så er det til gengæld også den sidste fra Toyota ;)

Jeg tror at producenterne tisser i bukserne for at holde varmen, - jeg ville da købe en popcorn hour alene på sloganet "virker med det samme", - må indrømme at jeg håbede/troede at boksen fra TDC var noget specielt, - men jeg har lært noget nyt, - nemlig, at der er producenter der tror, at os brugere elsker deres nicheprodukter så meget at vi vil bruge timer i diverse fora blot for at få lor... til at virke.

Naturligvis, hvis man kun ønsker at have en lille nørdet kundekreds, - men hvem ønsker det?

vh

Godowsky






Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 20:27
En popcorn har bare rigtig mange muligheder
men det jeg bruger den til, der virker den til UG
mangler dog understøttelse af dvb-t undertekster og har købt en anden lille boks til det formål.
Min popcorn c-200 er tilsluttet min projektor istedet for mit tv.

synes da det fedt der kommer nye ting til hele tiden.

mange har købt et tv og pågrund af video understøttelse og opdager ingen ny firmware og kan kun afspiille ganske få filer.

der udover kan man ikke få en anden maskine som kan det samme


Redigeret af xcardman - 01-Maj-2010 kl. 20:30
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu