recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Post Danmarks Toldgebyr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPost Danmarks Toldgebyr

 Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
panhero Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 18:28
Allan Olesen
Ok godt nytår.

jonaskp
Jeg kan kun give dig ret, men ikke desto mindre tror jeg ikke der er mange der handler ud fra den filosofi, og det er et være tidsspild.
mfg. the one and only panhero



Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Post DK har jo ikke monopol på pakker. Så I kan jo bare få sendt jeres pakker med et andet firma og så ser hvordan det så går.

for her tror jeg næppe i bliver mere tilftredse.



Det tror jeg! De gange jeg har bestilt og brugt et andet kurer firma har jeg været MEGET tilfreds. Det samme kan ikke siges om PostDK.
Til PostDKs forsvar skal det så selvfølgelig nævnes, at jeg bruger dem langt oftere end jeg bruger de andre!
Men mon jeg som kommende læge får lov til at begå ligeså mange fejl, og varetage min funktion lige så ringe som PostDK? Eller mon vi får lov til at tage ekvivalente priser...


Lægeverdenen er nok den mest sammenspiste del af samfundet, hvor der gang på gang dækkes over inkompetente behandlinger med fatale følger, desværre sker der sjældent en skid, når en sag endelig kommer frem. Der er mangel på læger så man tør ikke gøre en bjælde ved kvaksalverne. Og jo lægerne må hjertens gerne SÆNKE deres horrible honorarer til et niveau, som svare til post dk´s gebyr.

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 19:39
Pest DK er åbenbart kun ude efter pakker fra USA. Før jul modtog jeg for anden gang en pakke fra Canada (jeg vidste faktisk ikke den kom fra Canda - jeg troede det var USA - havde købt på eBay.com) .............. uden at blive opkrævet en øre. Og pakken var skam deklareret efter alle kunstens regler - og den var STOR. Sælgeren havde endda spugt efter mit telefonnummer fordi det skulle stå på toldsedlen. Pakken havde en værdi (som fremgik krystalklart af toldsedlen) tættere på 4 cifre end 2 cifre (US $$). Det betragter jeg som Pest DK's julegave til mig 
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Og jo lægerne må hjertens gerne SÆNKE deres horrible honorarer til et niveau, som svare til post dk´s gebyr.



Hvilket land bor du i? Jeg betaler hverken for at ringe til eller besøge min læge. Ej heller betaler jeg for skadestuebesøg eller hospitalsindlæggelser. Og ja - jeg ved godt jeg betaler over skatten men her går mine skattepenge til noget fornuftigt - jeg kunne nævne mange ting jeg betaler til over skatten som jeg gerne ville være foruden.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Pest DK er åbenbart kun ude efter pakker fra USA. Før jul modtog jeg for anden gang en pakke fra Canada (jeg vidste faktisk ikke den kom fra Canda - jeg troede det var USA - havde købt på eBay.com) .............. uden at blive opkrævet en øre. Og pakken var skam deklareret efter alle kunstens regler - og den var STOR. Sælgeren havde endda spugt efter mit telefonnummer fordi det skulle stå på toldsedlen. Pakken havde en værdi (som fremgik krystalklart af toldsedlen) tættere på 4 cifre end 2 cifre (US $$). Det betragter jeg som Pest DK's julegave til mig 


At de kun går efter pakker fra USA er nok en forhastet konklusion, men det er helt sikkert at de kun foretager en stikprøvekontrol, så det er ikke alle pakker (langtfra) som bliver kontrolleret.

Hvis pakken er en almindelig kasse uden firmalabels (som Amazon...) vil det ligne en privat pakke med strikketøj fra faster Anna, der typisk ikke skal toldbehandles.

Dit telefonnummer skal i øvrigt ikke stå på toldsedlen. Det er afsenderen af pakken som indestår for at toldoplysningerne er korrekte.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 21:57
Sidder toldsedlen ikke normalt i en lomme uden på pakken? Det mener jeg da, at de har gjort i de tilfælde, hvor jeg har modtaget noget.

Jeg undrer mig også over, at korrekt deklarerede pakker går lige igennem uden fortoldning.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Jeg undrer mig også over, at korrekt deklarerede pakker går lige igennem uden fortoldning.


Det er vel logisk nok når der ikke bliver kigget på alle pakker... (stikprøvekontrol).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 22:41
Stikprøvekontroller er noget, man bruger mod snyd.

Men her er der tale om pakker, hvor afsender for mig at se følger den korrekte procedure med henblik på at få varen fortoldet. Alligevel sker det ikke.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu