recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Powernode n330 vs Sound Hub+Oberon 1C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Powernode n330 vs Sound Hub+Oberon 1C

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
FordPrefect Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FordPrefect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Powernode n330 vs Sound Hub+Oberon 1C
    Sendt: 18-April-2023 kl. 22:09
Jeg skal til at investere i bedre lyd til tv´et - jeg har p.t. en gammel Sonos Amp og et par Minipod højttalere til musik.
Regner med at stille anlæg og højttalere ind i (clic/unnu agtigt) tv møbel - bredde 180 cm. 
Jeg starter med to fronthøjttalere, så kan baghøjttaler og evt. center følge senere. Er ikke interesseret i at have en subwoofer stående.   

Noget siger mig at den bedste løsning vil være en rigtig surround receiver, problemet er bare at de fylder så meget at der ikke vil være plads til både den og en centerhøjtaler i midterste rum i møblet.

Jeg overvejer derfor nedenstående to alternativer, som jeg har fået demonstreret. Begge dele lyder  bedre end tv´ets højttalere, men jeg synes det er svært at overføre lytteoplevelsen fra butik til stuen...  

Er det hip som hap hvilken af alternativerne jeg vælger / er er der noget jeg overser? 

1) Powernode n330
Kan bruges sammen med mine eksisterende højttalere til at begynde med (men de skal alligevel skiftes ud inden alt for længe).
+ billigste alternativ 
+ understøtter normale kablede højttalere
+ mulighed for mindre baghøjttalere
- ingen mulighed for centerhøjttaler

2) Dali Oberon 1C + Sound Hub
Umiddelbart bedre lyd i forhold til Powernoden (der var parret med med 'sammenlignelige' passive højttalere).  
+ mulighed for centerhøjttaler  
- noget dyrere løsning 
- kan kun benytte Dalis aktive højttalere (og de har ingen små fikse baghøjttalere)
- tilslutning med strømkabel i stedet for højttalerkabel ingen fordel for mig 

Hilsen FordPrefect
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2023 kl. 23:14
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
FordPrefect Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FordPrefect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2023 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad med sådan en her?

Tak for forslaget, kiggede lidt, men den virker lidt 'niche'.

Har besluttet mig for at prøve powernoden, da den generelt får god omtale, selv om jeg må undvære centerhøjttaleren - løsningen med sound hub bliver for proprietær.

Så nu skal jeg bare finde nogle højttalere...


Hilsen FordPrefect
Til top
Magnusrex Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2023
Sted: Køge
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Magnusrex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2023 kl. 22:13
Hvad med generelt mindre AVRs som Marantz NR1711, den er noget lavere end en normal en. Så der stadig fuld åbenhed for udvidelsen og højtaler valget. 
Newbie
5.1.2
Dali oberon 7 og Oberon vokal LCR. Oberon 3 surrounds, Alteco c-1 og E-12f
Til top
FordPrefect Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FordPrefect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2023 kl. 22:04
Helt perfekt.. bortset fra dybden desværre. Der ville ikke være plads til kabler (heller ikke vinklede), og tænker også der helst skal være en smule luft omkring.
Hilsen FordPrefect
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu