Print side | Luk vindue

Mindre abbey - mere bas!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=100154
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 15:05


Emne: Mindre abbey - mere bas!
Skrevet af: Suckyboyfriends
Emne: Mindre abbey - mere bas!
Skrevet den: 07-August-2011 kl. 12:43
 

Efter at have lyttet til P3 på fjernsynet 2 mdr. er jeg endelig på vej tilbage i en verden af lyd og billeder!

 

Kort historie om min tid med anlæg:

 

Det hele startede med en god vens anlæg som bestod af monoblokke og Zomax højtalere (15" bas og horn). Var 12 år gammel og elskede den måde man mærkede musiken på. Helt anderledes end radioen i køkkenet hjemme hos moar!

 

Havde fritids-job så sparede og sparede til mit eget. Konfirmationen blev holdt om lørdagen, og søndag var alle aftaler klar: 1 stk. nad 116/218 og et sæt Zomax Take off (2x15" bas, mellemtone horn og bullet diskant).. Elskede det! - Gjorde naboerne i lejlgheds-blokken ikke!

 

Derefter gik det fremad med Dali 808, CV AL1000, B&W DMxxx og an masse endet.

 

Da jeg var færdig som studerende blev der upgraderet til B&W N804 med tilhørende center, bag og ASW825 som Sub. brugte en Denon AVR3808 til at styre sagerne og PS3 til blu-ray.

 

Derefter blev dette skiftet til et Euphonia setup (MS5, CS4, RS3 og B&W855). Det blev styret af nad master seriens surround.

 

Men lejligheden var lille og det lød aldrig perfekt.. Så hele skidtet blev solgt!

 

Nu er jeg flyttet i 130m2 lejlighed med stor stue og plads til højtalere.

 

Købte derfor et større lærred (havde 92") -  Et Stewart 120" firehawk G3 Tab tension

 


 

Hentede også et sæt front højtalere (eller fik flyttefolk til det)


 


 


 

Projektoren: JVC HD1 (ingen regnbuer eller fake kontrast - er det bedste i mit setup:)  )

 


 

 

 

Er flyttet for en uge siden så der mangler stadig en del i forhold til indretning.

 

Skal have fundet/lavet en AV-bænk med plads til forstærkeren - kommende effekt blok - PS3 - Sonos osv osv!

 

Lige en samlet oversigt over setup:

 

Afspiller: PS3 - Sonos ZP90

Surround Forstærker: Denon A11XVA

Front: B&W 800D

Bag: B&W P6 (indtil der kommer Diamond bagkanaler)

Projektor: JVC HD1

Lærred: Stewart 120" tab tension lux a firehawk G3

TV: Samsung - Whatever model!

Kabel: 99,997 % kobber og noget HDMI

 

Opdatering med nye billeder følger når jeg er kommet på plads:)

 

 



Svar:
Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 07-August-2011 kl. 13:38
Ser sgu godt ud Clap
 
Glæder mig til at høre det Wink


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input


Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 07-August-2011 kl. 13:55
du skylder så absolut dig selv at få gjort noget ved akkustikken, det fortjener dit anlæg, og dit billede. til gengæld har jeg sjældent set et lytterum med så god en udsigt.
 
men vigtigst af alt, det er tydeligt at anlægget er blevet prioriteret først, og det kan man kun tage hatten af for.


-------------
Crown - there is no substitute.


Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 07-August-2011 kl. 15:39
Fantastiske højttalere, det bliver da helt kanon med de Classe blokke. Jeg håber at der er godt isoleret mellem lejlighederne, så du kan give den noget jesus.
 
Skal du finde den store center til dem så?


Skrevet af: BigRaj
Skrevet den: 07-August-2011 kl. 21:51
Hvor er det bare flot. Kan slet ikke komme mig over de højtalere. Nice!!!!!

-------------
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 08-August-2011 kl. 07:16
Super lækre højtalere Thumbs Up  


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 08-August-2011 kl. 15:28
Virkelig virkelig lækkert grej du har dig. Spændende at se når du er færdig med det hele.

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 10-August-2011 kl. 15:38
Tak for alt jeres ros:) - Er også glade for de nye diamanter!
 
SOS: Du siger bare til. Ved jo du har dit at se til med din lille ny.
 
Kim: Har valgt lejlighed efter hvordan anlægget kan stilles op så det skinner nok igennem:) - Har udsigt over den nye DR bygning.. Flot i blå!
Men det er dejligt med udsigt og endnu bedre med komplet mørklægning af den når der skal ses film. Var det allerede ved inflytning så klager ikke:)
Har et lærred der ikke reflektere lys så meget og den sorte væg (mørklægningen fra gulv til loft) og sort mat gulv hjælper rigtig meget.
Med hensyn til akkustik går der lidt. Har en lille hvalp så gulvtæppe er NO GO!
 
IRON MAN: En mand efter mine tanker. Har budt på en HTM1D på Ebay.de men han fjernede annoncen. Tror aldrig det bliver til noget, desværre! Indtil nu kører jeg uden center og det lyder fint så længe jeg sidder midt for.
 
Har lige sat en Classé 401 på til fronterne som jeg har på prøve. Anti klimaks uden lige! - det lyder helt forkert og mistænker denonen for at have dårlige pre-udgange!
Nu kigger jeg efter en Classé SSP 800 og må nok droppe Sub, center og andet!
 


Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 10-August-2011 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

IRON MAN: En mand efter mine tanker. Har budt på en HTM1D på Ebay.de men han fjernede annoncen. Tror aldrig det bliver til noget, desværre! Indtil nu kører jeg uden center og det lyder fint så længe jeg sidder midt for.
 
Har lige sat en Classé 401 på til fronterne som jeg har på prøve. Anti klimaks uden lige! - det lyder helt forkert og mistænker denonen for at have dårlige pre-udgange!
Nu kigger jeg efter en Classé SSP 800 og må nok droppe Sub, center og andet!
 
Ærgerligt at det ikke lyder rigtigt. Jeg måtte lige vise dine fronter til min kæreste Smile
 
"Skat prøv at se de her højttalere, er de ikke flotte? Dem skal jeg også have"
"Jamen de kan da ikke være der"
"Jo de kan"
"Nå okay, jamen det må du selv om"
 
Wink godt hun er ligeglad.


Skrevet af: Therien
Skrevet den: 10-August-2011 kl. 16:48
B&W 800D - den flotteste højtaler til under 100k pr. stk. og blandt de aller flotteste i verden.. Du er en heldig eller meget hårdt arbejdene mand! LOL

Jeg syntes tit jeg ser McIntosh fortstærkere på de store B&W'er på andre forums - noget du har overvejet? Mener, nogen speciel grund til at det skal være Classe?


-------------
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 10-August-2011 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

IRON MAN: En mand efter mine tanker. Har budt på en HTM1D på Ebay.de men han fjernede annoncen. Tror aldrig det bliver til noget, desværre! Indtil nu kører jeg uden center og det lyder fint så længe jeg sidder midt for.
 
Har lige sat en Classé 401 på til fronterne som jeg har på prøve. Anti klimaks uden lige! - det lyder helt forkert og mistænker denonen for at have dårlige pre-udgange!
Nu kigger jeg efter en Classé SSP 800 og må nok droppe Sub, center og andet!
 
Ærgerligt at det ikke lyder rigtigt. Jeg måtte lige vise dine fronter til min kæreste Smile
 
"Skat prøv at se de her højttalere, er de ikke flotte? Dem skal jeg også have"
"Jamen de kan da ikke være der"
"Jo de kan"
"Nå okay, jamen det må du selv om"
 
Wink godt hun er ligeglad.
Hold fast i hende! Smile
 
SuckyBoyfriends: Det ser sgu godt ud! Hvis du mistænker Denon'en for at lyde forkert, kunne du evt. koble en kilde direkte til effektforstærkeren og prøve?
 
Jeg vil dog give Kim ret - de højttalere fortjener langt bedre akustik end det man kan fornemme på billedet. Du kan få akustiklofter som ligner et normalt loft på en prik (Rockfon Mono).
 
Kan du spille ved ordentlige niveauer uden at genere naboer?


Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 10-August-2011 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Jeg syntes tit jeg ser McIntosh fortstærkere på de store B&W'er på andre forums - noget du har overvejet? Mener, nogen speciel grund til at det skal være Classe?


Der generelt mange amerikanere som bruger McIntosh med alt fra 800 serien. Jeg gemmer tit billeder af fede B&W anlæg og der er mange billeder, hvor de bruger det.

Classe lyder dog også super med de højttalere.


Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 10-August-2011 kl. 17:20
Ser bare super fedt udWink


Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 10-August-2011 kl. 18:03
Classé SSP 800 er nok den flotteste processor jeg har set ! Og deres effekter er også rigtig flotte...
 
Tja - der er da nogle ting at holde styr på med den lille. Kunne være jeg kunne komme afsted en aften i næste uge. Ellers må i komme herop.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 11-August-2011 kl. 19:44
 
Iron Man: Fedt med din kæreste. Min er også glad for deres design i forhold til meget andet firkantet skrammel derude. Men synes nu også 803D gør sig godt i de forskellige finish - Specielt den nye diamond har de i noget lyst træ som er kanon flot!
 
Jeg er på udkig efter en Classe SSP - 800 istedet for min Denon. Er nok nød til at gå hele vejen hvis det skal blive rigtig godt!
 
Har også set Mc intosh men de laver ikke surround, og så er deres design hæsligt i en moderne lejlighed imo.
 
Synes et alternativ med fedt design er Pass - Men igen - Ingen snurrerundt lyd!
 
Classe kan jeg desuden starte en koncert med skærmen på SSP800 uden at tænde projektor og så har den 2 hdmi ud som jeg virkelig mangler lige nu!
 
Omkring indretning med rockfon så er lejligheden ny designet med et råt look som jeg faldt for fra starten. Så nyt loft osv er helt udelukket! - Når hvalpen er klar kommer der nok noget tæppe/skin foran fronten på gulvet. Eller bliver det højest noget billeder på væggen med rockwool bagved. Synes ikke her er så slemt. Specielt gulvet er genialt i forhold til trægulv. Har ingen stående bølger og aftstanden til væggen gør bassen helt fantastisk!
 
Har i øvrigt sat Denon til salg hvis nogle vil have en kæmpe snurre rundt forstærker til billige penge:)


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 11-August-2011 kl. 19:52
 
Synes lige jeg ville vise et billede af en "stor surround forstærker på +20 kilo" og en forstærker fra Classé:)
 
Synes min eller voldsomme forstærker blev meget lille:)
 
Beklager kabel-rodet men går først igang med skinner og skænk når jeg har det endelige grej. Som sagt ryger denonen nu:)
 


Skrevet af: Lukket bruger 2
Skrevet den: 11-August-2011 kl. 20:54
Kan du beskrive lyden med AVC'en som pre ?


Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 11-August-2011 kl. 21:33
Det er godt nok noget af en effektblok ! Kan huske jeg så den Denon inde på Åboulevarden engang og syntes at den var kæmpe stor Wink
Hvis du køber SSP-800 kommer du jo til at mangle effekt til 2-3 kanaler.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 11-August-2011 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Kan du beskrive lyden med AVC'en som pre ?
 
Jeg skal prøve:
 
Classé har en input impedans som er 75kohm som åbenbart er højt.
 
Kombineret med denon som har en output impedans 10kohm 1.2 v lyder det ikke helt fantastisk. lyden er tam, kedelig og lys. Slet ikke som når Denon fungerer som forstærker!
 
 Har efterfølgende sat min sonos ZP90 op som har 93 ohm output imp. og det lyder MEGET bedre. Detaljerne mangler grundet skidt D/A del, men lydbilledet hænger sammen.
 
Har dog hørt denon med NAD effekt på og det lyder perfekt. NAD kræver åbenbart mindre af en pre-amp.
 
Går efter en Classé SSP 800 som pre amp. Den har et out put på 56 ohm hvilket burde være perfekt.
 
Arbejder du i klubben?
 
SOS: Det gør jeg, men der tager jeg nok noget Nad små kravl til bagkanalen lige som start;)


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 11-August-2011 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Det er godt nok noget af en effektblok ! Kan huske jeg så den Denon inde på Åboulevarden engang og syntes at den var kæmpe stor Wink
Hvis du køber SSP-800 kommer du jo til at mangle effekt til 2-3 kanaler.
 
Synes også denon var stor.. Men Classe er bare BAD ASS!:)
 
Glæder mig til at give dig et lyd.. Synes det begynder at spille!:)


Skrevet af: Lukket bruger 2
Skrevet den: 13-August-2011 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Kan du beskrive lyden med AVC'en som pre ?
 
Jeg skal prøve:
 
Classé har en input impedans som er 75kohm som åbenbart er højt.
 
Kombineret med denon som har en output impedans 10kohm 1.2 v lyder det ikke helt fantastisk. lyden er tam, kedelig og lys. Slet ikke som når Denon fungerer som forstærker!
 
 Har efterfølgende sat min sonos ZP90 op som har 93 ohm output imp. og det lyder MEGET bedre. Detaljerne mangler grundet skidt D/A del, men lydbilledet hænger sammen.
 
Har dog hørt denon med NAD effekt på og det lyder perfekt. NAD kræver åbenbart mindre af en pre-amp.
 
Går efter en Classé SSP 800 som pre amp. Den har et out put på 56 ohm hvilket burde være perfekt.
 
Arbejder du i klubben?
 
SOS: Det gør jeg, men der tager jeg nok noget Nad små kravl til bagkanalen lige som start;)


Det er altid et problem, hvis max outputtet fra din Pre ikke matcher effektblokken.

Og ja... jeg arbejder i 'Klubben


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 13-August-2011 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:


Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Kan du beskrive lyden med AVC'en som pre ?




 

Jeg skal prøve:

 

Classé har en input impedans som er 75kohm som åbenbart er højt.

 

Kombineret med denon som har en output impedans 10kohm 1.2 v lyder det ikke helt fantastisk. lyden er tam, kedelig og lys. Slet ikke som når Denon fungerer som forstærker!

 

 Har efterfølgende sat min sonos ZP90 op som har 93 ohm output imp. og det lyder MEGET bedre. Detaljerne mangler grundet skidt D/A del, men lydbilledet hænger sammen.

 

Har dog hørt denon med NAD effekt på og det lyder perfekt. NAD kræver åbenbart mindre af en pre-amp.

 

Går efter en Classé SSP 800 som pre amp. Den har et out put på 56 ohm hvilket burde være perfekt.

 

Arbejder du i klubben?

 

SOS: Det gør jeg, men der tager jeg nok noget Nad små kravl til bagkanalen lige som start;)


Det er altid et problem, hvis max outputtet fra din Pre ikke matcher effektblokken.

Og ja... jeg arbejder i 'Klubben


Ja.. Ved ikke meget om pre amps men synes fanme denon er skidt på dette punkt. Og kan læse at det er næsten alle deres surround produkter der er sådan!

Kender du til ssp 800?


Skrevet af: Lukket bruger 2
Skrevet den: 15-August-2011 kl. 08:10
Denon'en gør det nu fint nok. Problemet er at udgangsspændingen er for lav til dit effektrin. Iøvrigt en lille detalje som mange overser når du kobler et effekttrin på. Hvis du ikke har signal nok, så kan du ikke udstyr effekten med det den har brug for at yde og den samlede oplevelse bliver temmelig tam.

Og nej. Jeg har ikke rodet med SSP800. Vi flytter ikke så meget af den slags gear i det kronjyske.


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 15-August-2011 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Denon'en gør det nu fint nok. Problemet er at udgangsspændingen er for lav til dit effektrin. Iøvrigt en lille detalje som mange overser når du kobler et effekttrin på. Hvis du ikke har signal nok, så kan du ikke udstyr effekten med det den har brug for at yde og den samlede oplevelse bliver temmelig tam.

Og nej. Jeg har ikke rodet med SSP800. Vi flytter ikke så meget af den slags gear i det kronjyske.




Jeg anede det ikke. Gik ud fra en forstærker til de penge ikke gik ned på den parameter.
Desuden skal man Google længe før man på deres belgiske hjemmeside kan finde informationen!:)


Skrevet af: BigRaj
Skrevet den: 15-August-2011 kl. 11:55
Et lille sidespring. Den glashylde du har sat din projektor på. Hvor har du købt den og hvad koster den?

-------------
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 15-August-2011 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af BigRaj BigRaj skrev:

Et lille sidespring. Den glashylde du har sat din projektor på. Hvor har du købt den og hvad koster den?


Som man kan se på resten af udstyret er jeg glad for hifi klubben;)

Spøg til side.. Tror den koster en plo mand og selv kæresten synes den er flot!

Kan godt li at glasset er tonet så bunden ikke er så tydelig


Skrevet af: michael9000
Skrevet den: 15-August-2011 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Denon'en gør det nu fint nok. Problemet er at udgangsspændingen er for lav til dit effektrin. Iøvrigt en lille detalje som mange overser når du kobler et effekttrin på. Hvis du ikke har signal nok, så kan du ikke udstyr effekten med det den har brug for at yde og den samlede oplevelse bliver temmelig tam.
 
Det passer nu ikke helt. Problemet er netop Denon'ens 10KOhm udgangsimpedans...
Hvis udgangsspændingen er for lav, svarer det til at der ikke kan skrues helt op for volumen.
 
At det kan ende med at lyde tamt, er fordi at impedansen danner et filter sammen med kondensatorer i DC-afkoblingen. Og når modstanden (impedansen) ændres, bliver filterets cut-off frekvens også ændret.
Så hvis ud- og indgangsimpedansen ikke passer sammen, ændres filteret så det kan nå ind i det hørtbare frekvensområde.
 
 
Edit:
By the way, super nice setup


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 22-August-2011 kl. 12:11
Update: Så er Denon forstærkeren solgt igen:)
 
Hva skal man købe som pre-amp..


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 22-August-2011 kl. 12:24
Havde du ikke besluttet dig for Classé? Hvis du kan leve med et mindre kønt design, ville jeg kigge på ADA og deres processorer.


Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 22-August-2011 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Update: Så er Denon forstærkeren solgt igen:)
 
Hva skal man købe som pre-amp..

CLASSÉ Delta SSP-800 surround-forforstærker
 
Thumbs UpDen flotteste forforstærker derude.
Thumbs UpSpiller rent, neutralt og realistisk. En mester i at reproducere nøjagtigt det som ligger på skiven.
 
Hvis man foretrækker et biograf produkt som fortolker lyden på sin egen måde, fx med lidt ekstra fokus på en lysere top og en mere markant bund, findes der måske andre alternativer som er bedre.
 
Der er flere her på siden som bruger Lexicon, de vil helt sikkert også kunne smide nogle anmeldelser om dem, de skal nok finde frem til tråden.
 


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 22-August-2011 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Update: Så er Denon forstærkeren solgt igen:)
 
Hva skal man købe som pre-amp..
 
Hvis man foretrækker et biograf produkt som fortolker lyden på sin egen måde, fx med lidt ekstra fokus på en lysere top og en mere markant bund, findes der måske andre alternativer som er bedre.
 
Hvilke biografprodukter snakker du om? SSP-800 er da designet til at gengive surround, så hvad er der mindre biograf over den i forhold til andre processorer?


Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 22-August-2011 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Hvilke biografprodukter snakker du om? SSP-800 er da designet til at gengive surround, så hvad er der mindre biograf over den i forhold til andre processorer?

Der er ikke noget der er mindre biograf over den Smile 
 
Jeg har ikke hørt voldsomt mange processorer i den prisklasse, da det er ret begrænset, hvor man kan få en demo. Tager man surround produkter fra en lidt lavere prisklasse (Denon, Onkyo, Pioneer ), så har tildens til, at spille mere lyst eller hvad du vil kalde det i toppen med en fyldigere bund, end hvis man spillede på et decideret stereo produkt. Klangen får et tvist som matcher surround, det er der ikke noge galt i. Andre produkter gør det i mindre grad, fx det NAD som jeg har, det er en smagssag.
 
Classé spiller efter min mening meget neutralt, uden farvning i nogen retning også i surround, og hvis man går efter det, så vil de være et perfekt match til de B&W'eren. Hvis manden foretrækker en lidt mere aggressiv forforstærker, så er der måske andre produkter som han hellere skulle lytte til. Jeg hørte Classé for et par uger siden, og jeg er selv vild med lyden. Det skal ikke forståes som om, at den fx mangler dynamik.


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 22-August-2011 kl. 13:43
hvis det skal være musikalsk er meridian et godt bud. i den anden grøft er ADA eller lexicon. MC-12 fra lexicon er på ingen måde koldtklingende. den er bare ikke så luft i diskanten som de mest musikalske . Midt imellem er ,i mine øre Anthem. den ligger ret så tæt op ad meridian i stereo, men er langt mere kontroleret og dynamisk end meridianen er til film.
en mc-12 tror jeg vil være et godt bud til specielt film, sammen med B&W. de er jo ikke specielt tilbage holdende i de øvre frekvenser.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Arbejder du i klubben?
 
SOS: Det gør jeg, men der tager jeg nok noget Nad små kravl til bagkanalen lige som start;)
Har du evt. hørt B&W FPM6? Jeg vil meget gerne have baghøjttalere på sidevæggen, men det forudsætter at de er ret flade og det er de.
 
De er er trods alt en 2,5 vejs højttaler med 2*5". De er vel noget lignende den lille CM center i et lidt mindre kabinet.


Skrevet af: Lukket bruger 2
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Arbejder du i klubben?
 
SOS: Det gør jeg, men der tager jeg nok noget Nad små kravl til bagkanalen lige som start;)
Har du evt. hørt B&W FPM6? Jeg vil meget gerne have baghøjttalere på sidevæggen, men det forudsætter at de er ret flade og det er de.
 
De er er trods alt en 2,5 vejs højttaler med 2*5". De er vel noget lignende den lille CM center i et lidt mindre kabinet.
 
Ironman: Hvem spørger du ? Du har trukket kommentarer fra to indlæg af forskellige forfattere sammen til et quote !


Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Ironman: Hvem spørger du ? Du har trukket kommentarer fra to indlæg af forskellige forfattere sammen til et quote !

Hov jeg var lige for hurtigt, troede han spurgte om du arbejder i klubben og så at det gør han, men det sidste var til en anden :)
Men så må du gerne svare, evt. i min tråd så, tak.


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 00:13
Hehe er faret lidt vild i min egen tråd:)

Iron man: tak for dit input. Har hørt rigtig meget på nad og denon igennem tiden og har haft toppen af begge producenter inden for surround. Er mest til nad men kan godt li den behagelige lyd toppen af denon serien har. Tror mange har lyttet for meget til de små avr modeller denon laver når de beskriver lyden. Der er STOR forskel på avc og avr lyden!!!

Omkring anthem og lexicon vil jeg helst have produkter fra virksomheder der gør sig i stereo. Bilder mig ind at eks. Classe har erfaringen til at lave surround produkter der lyder godt i stereo grundet deret stereo fokus. Det samme med eks denon og Nad. Surround fejler meget få producenter rigtigt på imo.

Kender godt den flade b&w model.. Er selv lidt splittet omkring bagkanal da hele min ene sidevæggen er glas hele vejen rundt:s


Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 08:09
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Kender godt den flade b&w model.. Er selv lidt splittet omkring bagkanal da hele min ene sidevæggen er glas hele vejen rundt:s

Jeg er i hvert fald træt af at have 2 suværene baghøjttalere til 8 kilo stykket, hvor man ikke rigtigt kan høre andet end når virkeligt kommer kraftige effekter i bagkanalerne. Tidligere havde jeg dem på siden, og det var så meget bedre, men det er simpelthen ikke muligt nu.
 


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Kender godt den flade b&w model.. Er selv lidt splittet omkring bagkanal da hele min ene sidevæggen er glas hele vejen rundt:s






Jeg er i hvert fald træt af at have 2 suværene baghøjttalere til 8 kilo stykket, hvor man ikke rigtigt kan høre andet end når virkeligt kommer kraftige effekter i bagkanalerne. Tidligere havde jeg dem på siden, og det var så meget bedre, men det er simpelthen ikke muligt nu.

 


Hvordan kan det være at de ikke kan side på siden?


Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Hvordan kan det være at de ikke kan side på siden?
Vi har vindue som gør det lidt upraktisk.


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Hvordan kan det være at de ikke kan side på siden?




Vi har vindue som gør det lidt upraktisk.


Samme her.. Sidder ret tæt på bagvæg så er på herrens mark!



Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 14-September-2011 kl. 22:31
Status pt: får en classe ssp 800 på besøg i morgen som jeg har glædet mig til i 100 år.

Er rigtig spændt på hvordan den lyder.. Bare lidt ala cp700 og cdp202 så er jeg solgt:)


Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 15-September-2011 kl. 10:10
Hvornår er der åbent hus ?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Hvornår er der åbent hus ?
 
Jeg starter kl 15:00 i dag og hele aftenen... KÆRESTEN ER UDELOLLOLLOL
 
Er du frisk?


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 09:31
Glæder mig til at høre om dine oplevelser med den SSP 800 Thumbs Up

Super gennemført design på den.


Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Hvornår er der åbent hus ?
 
Jeg starter kl 15:00 i dag og hele aftenen... KÆRESTEN ER UDELOLLOLLOL
 
Er du frisk?


Hmm - har godt lige lidt ekstra arbejde iaften - men kan kigge forbi Wink


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Glæder mig til at høre om dine oplevelser med den SSP 800 Thumbs Up

Super gennemført design på den.
 
Tak:)
 
Glæder mig også helt vildt.. Kæresten forlangte ro i går på grund af valgConfused
 
Hvis der er nogle rigtig entusiaster fra kbh er døren selvfølgelig åben.


Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 11:13
Haha - med det valg havde jeg nok kommet til at høre musik alligevel......

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Haha - med det valg havde jeg nok kommet til at høre musik alligevel......
 
Hvorfor det - Dit ynglings parti enhedslisten gik da helt vildt frem?WinkWinkLOLLOL


Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 12:52
Hvis jeg var kommunist havde jeg flyttet til Kina eller Nordkorea - vist de eneste steder der stadig tror på kommunismen......og så lige et par danskere !

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input


Skrevet af: Therien
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 13:10
Ærede formand SosFarum!

-------------
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Hvis jeg var kommunist havde jeg flyttet til Kina eller Nordkorea - vist de eneste steder der stadig tror på kommunismen......og så lige et par danskere !
 
 
et par.. Kan du sige ca. 270.000 personer synes åbenbart vi skal nedlægge politiet og gøre lego og mærsk til statsvirksomhedLOLLOL - Eller også synes en masse af deres leder er "ret lækker"
 
 
Nok politik i min tråd!
 
Har aldrig glædet mig så meget til at komme hjem.. Legede med opsætningen i går.. Hold kæft konkurrenterne kan lære noget.. Kanon simpelt og alligevel med avancerede muligheder!
 
Inden jeg tænder projektoren kan jeg få et preview på skærmen på selve processoren:)
 
 


Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 13:17
Glæder mig sgu til at høre om den er bedre end den Marantz du havde på besøg.

Har forresten købt lidt humle til at stille tørsten Wink


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Glæder mig sgu til at høre om den er bedre end den Marantz du havde på besøg.

Har forresten købt lidt humle til at stille tørsten Wink
 
Hehe fantastisk.. Så gafler jeg lidt slik:)


Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 14:24
Det kan godt være jeg ikke har læst det helt igemmen men hvilken blok sætter du til den ssp-800? og hvilken hifi-klub har du lånt den fraSmile


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 16:16
Classe ca401 2 x 400 w 8 ohm og 50 kilo

Har bare lånt den af Hifiklubben mod depositum:)


Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 18:15
Fedt!!  Kunne også godt selv bruge lidt 800 serie og classe..  Men det bliver nok bare til CM9 og nad T787 til at starte med. men ser frem til at høre hvad du synes om ssp-800Smile


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 23:52
Åårrhh hvaaad:)

Naboerne må være PÆNT sure!


Skrevet af: KennyIver
Skrevet den: 17-September-2011 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Åårrhh hvaaad:)

Naboerne må være PÆNT sure!

Thumbs Up


-------------
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 18-September-2011 kl. 20:15
 
Her kommer min vurdering af Classe SSP800
 
Baggrund
 
Om mig
Jeg er 25 år gammel. Jeg har lyttet til anlæg og musik siden jeg fyldte 14 år og købte min første forstærker, en NAD 116/218THX med et par ordentlige højtalere. Min baggrund er en opvækst med enlig mor med få midler, så har lært at arbejde for at få råd til legetøj og samtidig sætte pris på det.
 
Min lytteerfaring kommer fra mit eget anlæg, venners anlæg, messer og besøg i alle landet hifi butikker. Mit eget anlæg har været CV AL1000, B&W 600 serie biograf, B&W 800 serie Biograf, Dali Euphonia Biograf og nu B&W igen. Forstærker har været Denon 3808/AVC A1XVA, Nad Master serie og det nuværende.
 
Anmeldelse
Udpakning af SSP800 er som altid fra en solid papkasse. Der følger et kraftig strømkabel med og en fjernbetjening i rustfrit stål.
 
Opsætning
 
Opsætning er modsat mange andre helt manuel. Der er ingen målemikrofon eller automatisk opsætning med, hvilket Classe begrunder med at skidtet aldrig virker. Har prøvet med denon og må give dem ret på nogle punkter. Afstandsmålling og cut frekvenser er nu rare foregår automatisk på en Denon. I mit tilfælde brugte jeg mållinger fra en tidligere processor hvor anlægget stod på samme måde.
 
 
Opsætning foregår via fjernbetning eller touch skærm på selve enheden. Det fungere brugervenligt og uden problemer. Man kan opsætte flere profiler for højtaler setup således at CD kan være LARGE front og film kan være SMALL front. En rigtig god idé. Profilerne kan linkes til inputtet så det ikke skal ske manuelt som på andre.
 
Man har i indstillinger mulighed for at indstille alt det gængse som: Størrelse højtaler, cut frekvens og kurve, afstand osv osv. Man har desuden mulighed for at indstille hvilke elementer der skal poppe op på skærmen som OSD. Eks. volumen er stort i den eget display og er rart at slå fra. Derimod er input format rart at få på skærmen så man er sikker på indstillingen er korrekt. Classe har på alle måder mange simple muligheder i opsætningen som jeg ikke har set før.
 
En sjov ting er status hvor der kan ses eks. fase på strømtilslutningen:
 
 
 
Der er desuden en EQ som har 5 spor. Her kan man vælge hvor meget en given frekvens skal bostes og hvor stejl dykket tilbage skal være. Det giver lidt sjove muligheder for at lave sin egen frekvens gang eller fjerne store udsving.
 
Man finder information omkring hvor stejle kurverne bliver ud fra en skala som kan importeres til Excel. I mit tilfælde har jeg på sidste dagen lavet et bosst fra 30-190 hz på ca. 2 db. og et dyk fra 10.000 hz og ned til 20.000 hz. Dykket slutter på -4 db.
 
Jeg kan ikke måle hvordan rummet måler, men lyden var en smule lys fra starten hvilket gjorde stemmer lidt kedelige. Kan godt lide en varm lyd og en smule hævet bas, så det hjalp kurven til. Men tid og udstyr bliver det helt sikkert MEGET bedre. Der kan købes alt muligt udstyr til dette billigt hvilket jeg helt sikkert gør (man er vel nørd).
 
Lyden
Som tidligere nævt er lyden en smule lysere en eks. parasound c1 som jeg havde hjemme tidligere. Lyden er på ingen måde skinger men er mere "korrekt" ala lyngdorf i klangen. Dette giver et meget realistisk billeder at stemmer. Et eksempel er John Mayer Blu Ray koncert hvor der på pladen er en smule zeppelin og lys klang i hans stemme. Dette fremstår præcis som det er på godt og ondt. Denne klang giver samtidig uhyggeligt mange detaljer. Små pust i mikrofonen og forskelle mellem hvor tæt hans mund er på mikrofonen er helt tydelige. Instrumenter fra hele bandet står perfekt adskilte. Der er ingen boost i bassen hvilket giver nuancerne i trommerne og detaljering i bassen.
Klangen er overordnet meget anderledes end både nad og denon som farver surround meget mere og ikke har den samme detalje grad. Ved action film som eks Thor er der selv i kampscener helt styr over detaljer og ingen mudring pga. alle de mange lyde.
 
To be continued.. Skal op og leje film.. Skriver resten i morgen:)
 
 


Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 18-September-2011 kl. 21:48
Var forbi i mandags og høre Marantz AV8003.
Denne var noget skinger i stereo og det lød ikke specielt godt. I surround lød den i mine ører godt.

Var også forbi fredag hvor der står Classe SSP800 på menuen.
Denne lød bare godt i stereo. Vi endte med at sidde og høre musik på rimelig høj volumen Big smile
I surround var det også styr på tingene og det lød rigtig godt. Kan helt sikkert komme til at lyde bedre hvis man fik den kalibreret helt rigtigt.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 18-September-2011 kl. 22:20
Marantz skringer? - det er vist noget nyt. De er ellers ret karakteristiske med at være mørke i lyden. Det er ikke bare forstærkeren som var skringer?


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 19-September-2011 kl. 08:14
Vi brugte samme grej til både marantz og ssp.


Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 19-September-2011 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Marantz skringer? - det er vist noget nyt. De er ellers ret karakteristiske med at være mørke i lyden. Det er ikke bare forstærkeren som var skringer?


Ja den var skinger og man blev hurtigt træt i ørene ved stereo på Marantz'en. Ved ikke om det er generelt for Marantz da det faktisk er første gang jeg rigtig lytter til dette mærke. Det var også kun i stereo den var det.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 20-December-2011 kl. 23:18
 
SÅ KOM DER NYT I STUENBig smile
 
Måtte skifte det svageste led ud i mit setup som var processor.
 
Hvad har jeg så lyttet til:
 
Classé SSP-800
Rotel 1068
Marantz 8003
Nad M15
Denon AVC-A11XVA (en forstærker med pre out)
 
Og sidst men bestemt ikke mindst denne Parasound C1:
 
 
 
Egentlig lånte jeg den hjem af en sælger på DBA som påstod, at den i stereo lød fantastisk. Havde tænkt den som midlertidig løsning til jeg fik penge til Classé ssp-800 som slog alt jeg havde lyttet til indtil nu.
 
Allerede ved opsætningen går det op for én hvor proffesionelt den fungerer:
 
Ved calibrering følger en solid mikrofon med som man normalt ser fra proffesionelle værktøjer.
 
Den første test er LEVEL (bemærk at dette er en seperat måling og ikke en samlet måling)
 
Den sender ikke en test tone ud og kalkulere sig frem til cirka niv. Den sender en lav tone ud og skruer langsomt op til maks. Dette sker 3 gange hvor mållingen kommer på skærmen. Ud fra dette beregnes et gennemsnit.
 
Det samme sker ved DISTANCE målingen som igen er seperat.
 
Man er ikke et sekund i tvivl om, at dette er bedre om mere nøjagtigt end de sædvandelige værktøjer!
 
Selve udseendet er ogå noget for sig. Knapperne på enheden er oplyst bagfra hvilket minder om belysningen i en fin mercedes. Diskret men lækkert.
 
Jamen hvordan er lyden så?
 
Den har ikke HD formatter og ingen rum korrektion! - Men i mit rum hvor højtaleren kan stå som den skal behøver jeg ikke alt det korrektion!
 
I stereo tæsker den classé med digitalt input fra min Sonos. den er langt foran alle andre alternativer jeg har hørt som tidligere er nævnt.
 
Lyden er lækker, fyldig og varm.. Men til trods for dette lyder hård rock (Rage against the machine) detaljeret og crisp. Stemmer lyder korrekt og selv høje kvindetoner skriger ikke men er behagelige selv ved høj volumen.
 
Balancen er langt over hvad jeg ellers har hørt i selv dyre dedikerede stereo setups. Det bedste er at det har fjernet den lidt monitor agtige lyd som B&W 800D kan have og erstattet den med en smule varme. Dog uden detaljerne er forsvundet i alt det hyggelige og nærmest hippie agtige varme.
 
Jamen hvad så med film lyd når den mangler HD?
 
Jeg tester ALTID min processor med live koncerter. Jeg har ingen idé om hvordan eksplotioner og transformers skal lyde, men jeg kender mine ynglings-artister. Hvis koncerter lyder rigtigt følger resten typisk med.
 
Jeg har testet Adele, John Mayer, Clapton og Joe Bonnamessa. Og lad mig afsløre noget.. de sidste bits kan man kun høre i MEGET dyre setups. Parasound kan kun tage 1,6 MBIT DTS fra et DTS-MASTER spor, men jeg hørte detaljer i trommerne til Joe B koncerten som selv ikke Classé fik frem.
 
Har set Rise of the planets of the abes. Sad med det største smil på igennem hele filmen. Det harmonere fantastisk. Min gode ven var med. Han går ikke op i lyd, men sagde flere gange da jeg satte skiver på at den lød langt bedre end alt jeg tidligere har sat bag mit setup. Det samme sagde kæresten. Og de er irriterende ærligeLOL
 
Har langt flere skiver der skal testes men er ikke i tvivl. Dette produkt var lige præcis det mit setup trængte til for at nå helt til tops! - Er tilfreds med mit setup og det har været en svær opgave!LOL
 
Glæder mig til at få besøg af de faste nørd venner og høre deres mening selv om den ikke vil ændre min egenLOL 
 
Den næste tilføjelse bliver en sub og måske en HTM1D som center, men ellers er jeg snart sat.
 
Kommer med billeder når jeg har sat den helt perfekt ind med resten. Med det look bliver den ihvertfald ikke gemt væk i et skab:)
 
Godnat og sov godt


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 07:25
er enig - HDMI er ikke nødvendigvis en deal breaker.

Rum EQ er dog andet end højtalerpladsering.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 08:18
Så blev det afsløret - havde ikke helt gættet på du ville vælge denne Parasound....men du har jo godt nok også talt en del om den.
 
Glæder mig til at høre den - og tror nu også at min Young dac får svært ved at slå den.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input


Skrevet af: scantek
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 09:02
Damn den ser sq vild ud !
 
Tillykke med den, glæder jeg mig til at høre Big smile
 
 
/michael


-------------
https://forum.recordere.dk/wall-of-sound-and-picture-atmos-bio_topic103912_page39.html" rel="nofollow - Wall of Sound Atmos Bio


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 09:03
Den er satme lækker! Nok det lækreste design til dato.! Surt at Parasound ikke forsøger sig med en ny udgave, hvis denne er top kval. 

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

er enig - HDMI er ikke nødvendigvis en deal breaker.

Rum EQ er dog andet end højtalerpladsering.
 
Jeg overrasket over hvor fantastisk DTS pludselig kan lyde. Har ikke A/B testet med Classé som har HD formatter men synes alligevel parasound får mig til at smile mere:)
 
Rum EQ har aldrig været min kop the. I mine øjne bygger eks. B&W en højtaler som bliver designet 100 % efter at den skal virke på et traditionelt setup uden korrektion. Det vil sige at komponenter og tweeking er gjort med de naturlige begrænsninger passive komponenter medfører.
At man derefter begynder selv at pile ved fase og tidskorrektion osv. er i mine øjne næsten blasfami. Jeg kan gå med til at EQ sig ud af store udsving i frekvenskurven som skyldes rummets udformning.
 
Købte jeg en Porsche 911 Turbo ville jeg heller ikke begynde at rode i motoren og skifte fælge. Går ud fra Porsche har testet den igennem godt og grundigt!:)
 
Går man efter at ramme en refference fra en studie indspildning vil jeg også tro at deres setup enten er med aktive højtalere, hvor fase osv er et mindre problem, eller er med passive som eks. Abbey road hvor de mixer med de "fejl" højtaleren nu har.
 
Nok om det!
 
 
Kenzo, Scan og SOS
 
Jeg inviterer til movie-night efter nytår til noget test:)
 
Er virkelig imponeret over design og ydelse. Specielt når man tænker på den for ny kostede Ca. 40.000 kr. som er langt minde end Classé..
 
For første gang i lang tid sider jeg på arbejdet og glæder mig til at komme hjem og lytte flere blå skiver igennem;)


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

 
Købte jeg en Porsche 911 Turbo ville jeg heller ikke begynde at rode i motoren og skifte fælge. Går ud fra Porsche har testet den igennem godt og grundigt!:)

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

 
Efter min bog, kan man ikke sammenligne fuldstændig med en bil f.eks. netop pga. den består af andet end chassiet "højtalerne" og effekten "Motoren" da det er en fuld pakke med det hele.
 
Går man efter at ramme en refference fra en studie indspildning vil jeg også tro at deres setup enten er med aktive højtalere, hvor fase osv er et mindre problem, eller er med passive som eks. Abbey road hvor de mixer med de "fejl" højtaleren nu har.
 
Nok om det!

Kenzo, Scan og SOS
 
Jeg inviterer til movie-night efter nytår til noget test:)
 
Er virkelig imponeret over design og ydelse. Specielt når man tænker på den for ny kostede Ca. 40.000 kr. som er langt minde end Classé..
 
For første gang i lang tid sider jeg på arbejdet og glæder mig til at komme hjem og lytte flere blå skiver igennem;)
Glæder mig squ også til at lytte til det udstyr! fik du købt den "C1'ern" eller har du den til låns?


-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 12:22
Kan se der er en c1 til salg på dba til 10.500 kr... Er det den du har købt, for det sku da en ok pris så hvis den lyder lige så godt som classe ssp800Big smile


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Kan se der er en c1 til salg på dba til 10.500 kr... Er det den du har købt, for det sku da en ok pris så hvis den lyder lige så godt som classe ssp800Big smile
 
Det var den jeg købte:)
 
Lånte den med hjem og var som sagt solgt med det samme!! - Er totalt glad for jeg gav den en chance og ikke gik efter den dyreste løsning fra starten:)
 
Kenzo: Min pointe er ikke jernet. Jeg tænker at dem der mixer/designer filmen/bilen har en ide om hvordan den skal lyde. Derfor vil jeg ikke pille ved ting som de ikke gør i studiet som ændre den grundlæggende oplevelse. Lige så lidt som jeg vil ændre på dele af porshen som ændre den oplevelser der var mig tiltænkt.
 
Forstår du min pointe? :)
 
Nogle der ved hvor meget der bliver indstillet på fase og tidsdomæne inden de mixer i eks abbey road? - B&W har jo de samme fase probs osv som alle andre passive højtalere? - Gør de noget for at fixe det?
 
 


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 12:55
Tillykke med den lille ny :) Gør dog lidt ondt at høre, hvor meget forbedring en ny processor kan give. Nu er jeg jo nødt til at bruge penge snart LOL

Er enig i din EQ betragtning: Man må antage at den højttaler man har er konstrueret korrekt og selve "højttaleren" ikke har brug for EQ. Derefter skal man sikre sig at rummet er korrekt, og derefter, kan man benytte EQ. Mange folk ser EQ som en løsning på et dårligt rum, hvilket er helt forkert.

Men selvom rum/position er god, er det ikke unormalt at se 10-15db boost omkring 100hz på fronterne. Du burde måle dit rum :)


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Tillykke med den lille ny :) Gør dog lidt ondt at høre, hvor meget forbedring en ny processor kan give. Nu er jeg jo nødt til at bruge penge snart LOL

Er enig i din EQ betragtning: Man må antage at den højttaler man har er konstrueret korrekt og selve "højttaleren" ikke har brug for EQ. Derefter skal man sikre sig at rummet er korrekt, og derefter, kan man benytte EQ. Mange folk ser EQ som en løsning på et dårligt rum, hvilket er helt forkert.

Men selvom rum/position er god, er det ikke unormalt at se 10-15db boost omkring 100hz på fronterne. Du burde måle dit rum :)
 
Hvis du tager måleudstyr med giver jeg gerne mad og drikke?:)
 
For at vende tilbage til bilen (eneste jeg ellers kender til åbenbart).. Selv den bedste motor yder ikke bedre end det brænstof man fylder på.
 
Processoren er jo den vigtigste og eneste komponent i signalbehandlingen der virkelig "behandler" den digitale lyd. Jeg har oplevet kæmpe forskelle igennem mine mange processore. Har faktisk også haft en Onkyo 886 processor (EDIT: Så din var en anden onkyo, men de er great value for money) som spillede rigtig fornuftigt:)


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:


Hvis du tager måleudstyr med giver jeg gerne mad og drikke?:)
 
For at vende tilbage til bilen (eneste jeg ellers kender til åbenbart).. Selv den bedste motor yder ikke bedre end det brænstof man fylder på.
 
Processoren er jo den vigtigste og eneste komponent i signalbehandlingen der virkelig "behandler" den digitale lyd. Jeg har oplevet kæmpe forskelle igennem mine mange processore. Har faktisk også haft en Onkyo 886 processor som spillede rigtig fornuftigt:)
Jeg er klar! Hvis jeg får nosset mig sammen til at købe ny mikrofon, så er vi sikre på, at målingerne er præcise.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Rum EQ har aldrig været min kop the. I mine øjne bygger eks. B&W en højtaler som bliver designet 100 % efter at den skal virke på et traditionelt setup uden korrektion.

Det er sådan alle bygger højttalere. Man tester dem dog under forhold som en alm. stue ikke vil kunne efterligne. 

Det er altid en opgave for en producent at designe en højttaler som lyder bedst muligt under idelle betingelser. Det er så forbrugerens opgave at give højttaleren de mest ideelle betingelser og dét er mere end bare at kunne opstille en ligesidet trekant i sit lytterum.. sorry to say, men dit rum ligner et rum som er alt andet end ideelt til at lytte til musik/film, men man kan jo tage fejl når man ikke har været der selv.. men jeg holder nu stadig på at din akustik er en flaskehals i dit setup.

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Købte jeg en Porsche 911 Turbo ville jeg heller ikke begynde at rode i motoren og skifte fælge. Går ud fra Porsche har testet den igennem godt og grundigt!:)
 

Hvis du havde penge nok, så ville duWink
 


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Kenzo: Min pointe er ikke jernet. Jeg tænker at dem der mixer/designer filmen/bilen har en ide om hvordan den skal lyde. Derfor vil jeg ikke pille ved ting som de ikke gør i studiet som ændre den grundlæggende oplevelse. Lige så lidt som jeg vil ændre på dele af porshen som ændre den oplevelser der var mig tiltænkt.
 
Forstår du min pointe? :)
 
Jeg forstår den udmærket godt, der er dog flere parametre, som spiller ind. Kan godt være at højtaleren er perfekt, men omgivelserne ikke er.
Bla. kan følgende gøre stor forskel:
  • Effekttrin
  • Proccessor
  • Signalvej
  • Dacs
  • PSU i forstærkerne.
  • Afspiller
  • Kilde
  • Korrekt opstilling/placering af udstyr
  • Rummet akustiske funktioner.
  • Tidsforskydning i forhold til afstand af højtalerne.
  • Fase
  • EQ, grundet ikke optimale forhold.
  • evt. mange flere "Jonas_H" har sikkert flere parametre.
Anima viser i hvertfald hvad de optimale forhold, som en højtaler producents rum kreere en højtaler i.


-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:


Hvis du tager måleudstyr med giver jeg gerne mad og drikke?:)
 
For at vende tilbage til bilen (eneste jeg ellers kender til åbenbart).. Selv den bedste motor yder ikke bedre end det brænstof man fylder på.
 
Processoren er jo den vigtigste og eneste komponent i signalbehandlingen der virkelig "behandler" den digitale lyd. Jeg har oplevet kæmpe forskelle igennem mine mange processore. Har faktisk også haft en Onkyo 886 processor som spillede rigtig fornuftigt:)
Jeg er klar! Hvis jeg får nosset mig sammen til at købe ny mikrofon, så er vi sikre på, at målingerne er præcise.
 
Jeg tager hatten af for dig hvis du kan gøre det uden mikrofon på gehør;)


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:


Jeg tager hatten af for dig hvis du kan gøre det uden mikrofon på gehør;)
Haha, det bliver nok lidt svært! Med ny mikrofon mener jeg én der erstatter min eksisterende som i teorien kan være +/- 15db i målingerne. (Burde den dog ikke - men jeg hader at man ikke kan være sikker).
Men lad os finde en dag i det nye år!


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Rum EQ har aldrig været min kop the. I mine øjne bygger eks. B&W en højtaler som bliver designet 100 % efter at den skal virke på et traditionelt setup uden korrektion.

Det er sådan alle bygger højttalere. Man tester dem dog under forhold som en alm. stue ikke vil kunne efterligne. 

Det er altid en opgave for en producent at designe en højttaler som lyder bedst muligt under idelle betingelser. Det er så forbrugerens opgave at give højttaleren de mest ideelle betingelser og dét er mere end bare at kunne opstille en ligesidet trekant i sit lytterum.. sorry to say, men dit rum ligner et rum som er alt andet end ideelt til at lytte til musik/film, men man kan jo tage fejl når man ikke har været der selv.. men jeg holder nu stadig på at din akustik er en flaskehals i dit setup.

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Købte jeg en Porsche 911 Turbo ville jeg heller ikke begynde at rode i motoren og skifte fælge. Går ud fra Porsche har testet den igennem godt og grundigt!:)
 

Hvis du havde penge nok, så ville duWink
 
 
Jeg har forsøgt at overtale kæresten til at indrette stuen PRÆCIST som det billede, men hun er ikke med på den;) - Mit rum er, som du siger, som alle andres.
 
Jeg tror bare ikke på at du kan justere i grundsignalet (digitalt) og fjerne de problemer rum og højtaler naturligt har, uden at medføre en masse andre.
 
Tager du eks. lyngdorf og Audessey tror jeg meget af den forbedring man hører er rent EQ ændring som man sagtens kan gøre digitalt. Men resten tror jeg hverken Lyngdorf eller Audessey kan gøre ordentligt.
 
Desuden ændre eks. audessey også på den naturlige kurve som resten af systemet ellers er lavet til. Så man får Audessey kurve istedet for B&W kurven som man købte fra startenConfused Tror man kan lege mere i deres pro version?
 
Men det eneste kick ass produkt jeg har set til korrektion er DSPre 1 fra Holm Akoustik. Det  lyder som om det kan noget. Og det koster 50K alene i stereo. Så forestil jer det samme i 7,1 kanaler


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:


Jeg tror bare ikke på at du kan justere i grundsignalet (digitalt) og fjerne de problemer rum og højtaler naturligt har, uden at medføre en masse andre.

Nej, det tror jeg heller ikke man kan. Som Jonas siger, så er EQ ren symptombehandling. Det fjerner ikke problemet. EQ er ligesom medicin; der er altid en benefit to risk ratio, hvor nogle lider store bivirkninger af medicinen, hvor andre er mindre plaget. I specielle tilfælde kan (automatisk) EQ også fucke det hele op, præcist ligesom nogle får anafylaktisk shock/chok af nødderSmile 

Derfor bør man altid først få et så ideelt rum som muligt og derefter justere ind med EQ. 

Af ren interesse kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan akustik-produkter burde se ud hvis de skulle ind og stå i en stue? - ville der ikke være mange penge i at lave et akustikprodukt som kunne se artistisk ud samtidig med at produktet virker?


Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

 
Af ren interesse kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan akustik-produkter burde se ud hvis de skulle ind og stå i en stue? - ville der ikke være mange penge i at lave et akustikprodukt som kunne se artistisk ud samtidig med at produktet virker?
Sad lige og stenede lidt rundt på nettet og fandt dem her ASC Tube Traps - synes ikke se er helt vildt grimme som så meget andet.
 
En bio med deres produkter
http://www.asc-home-theater.com/jeff-theater.htm - http://www.asc-home-theater.com/jeff-theater.htm


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:


Jeg tror bare ikke på at du kan justere i grundsignalet (digitalt) og fjerne de problemer rum og højtaler naturligt har, uden at medføre en masse andre.

Nej, det tror jeg heller ikke man kan. Som Jonas siger, så er EQ ren symptombehandling. Det fjerner ikke problemet. EQ er ligesom medicin; der er altid en benefit to risk ratio, hvor nogle lider store bivirkninger af medicinen, hvor andre er mindre plaget. I specielle tilfælde kan (automatisk) EQ også fucke det hele op, præcist ligesom nogle får anafylaktisk shock/chok af nødderSmile 

Derfor bør man altid først få et så ideelt rum som muligt og derefter justere ind med EQ. 

Af ren interesse kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan akustik-produkter burde se ud hvis de skulle ind og stå i en stue? - ville der ikke være mange penge i at lave et akustikprodukt som kunne se artistisk ud samtidig med at produktet virker?
 
Rent EQ er fint nok til at tage store udsving i kurven, men ikke andet hvis du spørger mig.
 
Det kunne være fantastisk hvis der var et produkt der var pænt samtidig:)
 
Mine vægge bag lytteposition og højtaler position er næsten en meter tykke med gips og isolering. Det hjælper ihvertfald på lyden i forhold til beton.
 
Min ene sidevæg er kun tungt gardig og det hjælper også en del.
 
Jeg har højt til loftet (over 4 meter) som også hjælper.
 
Min udfordring er faktisk kun gulvet. Dette er sort som er genialt når jeg har projektor.
 
Synes mit rum er okay:)


Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Surt at Parasound ikke forsøger sig med en ny udgave, hvis denne er top kval. 
Deres "nyeste" surround produkt er P7, som egentlig bare er en stereo pre med 2*7.1 input. Dvs at den ikke har nogen dekodning, der derfor skal ud i afspilleren.
Lidt anderledes måde at gøre det på.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 14:51
 
SOS: Bliver helt sentimental af glæde når jeg ser den smukke SMUKKE center:)
 
Synes de plader bagved er nogenlunde, men de høje ting ser mærkelige ud!
 
Som jeg kan forstå skal akkustik laves efter de problemer rummet giver? Alt efter hvilke bølger og peaks man har, skal dæmpningen tilpasses frekvenser. Ellers ender man med et rum hvor man dæmper frekvenser som ikke var for høje..


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:


Jeg tager hatten af for dig hvis du kan gøre det uden mikrofon på gehør;)
Haha, det bliver nok lidt svært! Med ny mikrofon mener jeg én der erstatter min eksisterende som i teorien kan være +/- 15db i målingerne. (Burde den dog ikke - men jeg hader at man ikke kan være sikker).
Men lad os finde en dag i det nye år!
 
Den tanke kender jeg godt! - Lad os tage en dag, og så kunne de andre eventuelt kommer bagefter og lytte med:)


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:


Den tanke kender jeg godt! - Lad os tage en dag, og så kunne de andre eventuelt kommer bagefter og lytte med:)
Cool. Hvis det ikke er for besværligt at koble min DBX fra, kunne det være sjovt at tage den med og se om det kunne give yderligere løft dit setup. Jeg vil vove at påstå, at den er fuldstændig usynlig i lydkæden - dette kunne også være sjovt at teste! (Kan jeg ikke teste hos mig selv, da mine højttalere ikke kan spille uden den).


Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

 
Som jeg kan forstå skal akkustik laves efter de problemer rummet giver? Alt efter hvilke bølger og peaks man har, skal dæmpningen tilpasses frekvenser. Ellers ender man med et rum hvor man dæmper frekvenser som ikke var for høje..
Ja rummet skal måles ud og så skal der bestilles traps der passer til de frekvenser der problemer med.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 16:54
Jeg er af den overbevisning at hvis man ikke har mulighed for at gøre noget ved rummet, så skal der rum EQ til. Jeg har rigtig gode erfaringer med ARC som er indbygget i min anthem processor. Jeg syntes kun at den tilføre noget godt. Den bruger også rummet som preference, ikke en flad kurve som eks audyssey .

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 17:14
Nu har jeg ikke lige i farten bemærket hvilken Bluray afspiller du har, men du kan vel godt få HD-lyd fra de blå skiver hvis din Bluray har analog ud og din Parasound har ditto ind..?
Det er ellers en lækker sag den Para..............Thumbs Up 

-------------
Ning


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Surt at Parasound ikke forsøger sig med en ny udgave, hvis denne er top kval. 
Deres "nyeste" surround produkt er P7, som egentlig bare er en stereo pre med 2*7.1 input. Dvs at den ikke har nogen dekodning, der derfor skal ud i afspilleren.
Lidt anderledes måde at gøre det på.
Hmm. ja det lyder lidt alternativt! 


-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Jeg er af den overbevisning at hvis man ikke har mulighed for at gøre noget ved rummet, så skal der rum EQ til. Jeg har rigtig gode erfaringer med ARC som er indbygget i min anthem processor. Jeg syntes kun at den tilføre noget godt. Den bruger også rummet som preference, ikke en flad kurve som eks audyssey .
Hmm. Jeg forstår ikke helt hvad du mener med rummet som preference. Hvordan skal en kurve være? 
er der regler for hvordan en kurve skal være når den skal bruges til film vs. musik samt alm. tv.? 


-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Jeg er af den overbevisning at hvis man ikke har mulighed for at gøre noget ved rummet, så skal der rum EQ til. Jeg har rigtig gode erfaringer med ARC som er indbygget i min anthem processor. Jeg syntes kun at den tilføre noget godt. Den bruger også rummet som preference, ikke en flad kurve som eks audyssey .


Anthem bruger også en okay mikrofon og pc til opsætning? - men jeg tror det man hører er den ændring i EQ delen, og ikke alt det andet hokus pokus de påstår den kan:)
Imo skulle EQ systemet bruge højtalerens kurve og kun fjerne store udslag!

Kan du på anthem selv lege eller er det All auto?


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Nu har jeg ikke lige i farten bemærket hvilken Bluray afspiller du har, men du kan vel godt få HD-lyd fra de blå skiver hvis din Bluray har analog ud og din Parasound har ditto ind..?
Det er ellers en lækker sag den Para..............Thumbs Up 



Før jeg har købt en afspiller med bedre d/a del og tilsvarende kabler er budgettet helt i vejret i forhold til en mulig minimal forbedring.. Hvis nogen:) - men tror de helt store oppo er fede!?

Kenzo - ideen med en stereo forstærker med surround pass through kommer vel efter mange har købt alle mulige fikse løsninger til at kombinere high end stereo setup med lidt surround lir?


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Jeg er af den overbevisning at hvis man ikke har mulighed for at gøre noget ved rummet, så skal der rum EQ til. Jeg har rigtig gode erfaringer med ARC som er indbygget i min anthem processor. Jeg syntes kun at den tilføre noget godt. Den bruger også rummet som preference, ikke en flad kurve som eks audyssey .


Anthem bruger også en okay mikrofon og pc til opsætning? - men jeg tror det man hører er den ændring i EQ delen, og ikke alt det andet hokus pokus de påstår den kan:)
Imo skulle EQ systemet bruge højtalerens kurve og kun fjerne store udslag!

Kan du på anthem selv lege eller er det All auto?



MAn kan ændre roomgain.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:


Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Jeg er af den overbevisning at hvis man ikke har mulighed for at gøre noget ved rummet, så skal der rum EQ til. Jeg har rigtig gode erfaringer med ARC som er indbygget i min anthem processor. Jeg syntes kun at den tilføre noget godt. Den bruger også rummet som preference, ikke en flad kurve som eks audyssey .

Hmm. Jeg forstår ikke helt hvad du mener med rummet som preference. Hvordan skal en kurve være? 
er der regler for hvordan en kurve skal være når den skal bruges til film vs. musik samt alm. tv.? 


Alle rum sætter etcfodaftryg på lyden. Bla ved roomgain, som er en pukkel i basområdet fra ca 300hz og nedefter. Den gain finder EQen ud af hvad er, og benytter den som targetcurve.

Der findes en targetcurve som man mikser ud fra .....mener den hedder smte curve eller noget i den retning.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 22:31
http://www.studiotips.com/ - http://www.studiotips.com/    - Under RTA står der noget om target frekvens.
 
Alle steder jeg har googlet har samme ide til hvordan en target curve skal se ud.
 
Et boost under 100HZ på ca. 2-3 DB
Flad mellemtone
Mild afrulning fra 7-8KHZ og opefter.
 
Men er højtalere normalt ikke bygget op efter en target curve?
 
Har i øvrigt set Conan her til aften.. Gad ikke engang se den færdig!
 
Satte John Mayer på i stedet.. Langt større fornøjelse:)
 
 


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:


Kenzo - ideen med en stereo forstærker med surround pass through kommer vel efter mange har købt alle mulige fikse løsninger til at kombinere high end stereo setup med lidt surround lir?

Ahh ja det kan der være noget om! Men stadig lidt trist, ville gerne se en opgradering af en C1'r.


-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

 
Alle rum sætter etcfodaftryg på lyden. Bla ved roomgain, som er en pukkel i basområdet fra ca 300hz og nedefter. Den gain finder EQen ud af hvad er, og benytter den som targetcurve.

Der findes en targetcurve som man mikser ud fra .....mener den hedder smte curve eller noget i den retning.

Hmm. er Roomgain ikke blot noget Anthem bruger til at betegne det frekvensområde.? eller er det en generel betegnelse.
Men alligevel vi snakker om frekvens kurve kontra target kurve, hvordan ved en rumkorrektion, hvilken filosofi højtaler producenten går ud fra?


-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!



Print side | Luk vindue