Print side | Luk vindue

SE HER!!!!!!! Yousees priser efter 1. oktober

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=100833
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 12:38


Emne: SE HER!!!!!!! Yousees priser efter 1. oktober
Skrevet af: kennethbrdk
Emne: SE HER!!!!!!! Yousees priser efter 1. oktober
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 14:36
Er det ikke kun hvis man har favoritpakken.....



Svar:
Skrevet af: kena
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

For mit vedkommende bliver prisen næsten fordoblet.


80 kr i alt mod 48 kr nu!



Sparer du ikke kortafgiften på 30 kr?


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 14:54
Kun hvis han ikke ønsker at benytte StartForfra, Cinema og TV-Arkiv.

YouSees egen side om Ekstrakanaler er i øvrigt http://yousee.dk/ekstrakanaler/ - her


Skrevet af: kena
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Kun hvis han ikke ønsker at benytte StartForfra, Cinema og TV-Arkiv.

Ja så er det en betragtelig stigning.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 15:00
Til gengæld kan man, hvis man reelt kun ser 1-2 kanaler i Mellempakken, gå ned på Grundpakken og så tilkøbe den/de kanaler.

Jeg har i øvrigt fået brev om Ekstrakanaler i dag, men intet om hvordan man evt. fravælger on demand fra sit kort.


Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 15:12
De kunne lige så godt lade være at bruge tid og penge på de ændringer og sige de gør det for kundernes, når de har de priser. Det er jo vanvittigt hvis man vil vælge kanaler selv.
Kan vist aldrig betale sig frem for en pakke.

"Hvis du i dag har fire af de billigste kanaler, sparer du faktisk otte kroner til vores nye initiativ«, siger han."

Jaja og hvor mange vælge reelt de billigste kanaler? Det er jo ikke dem der er noget som helst spændende på, med mindre man gider se quiz hele dagen.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

De kunne lige så godt lade være at bruge tid og penge på de ændringer og sige de gør det for kundernes, når de har de priser. Det er jo vanvittigt hvis man vil vælge kanaler selv.
Kan vist aldrig betale sig frem for en pakke.


Det er jo også hvad YouSee hele tiden har sagt når emnet har været oppe.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 15:16
StartForfra, Cinema og TV-Arkiv kræver stadigvæk en afgift på 30,- om måneden.

Dem der slipper er altså dem med anden boks/tv end YouSees egen (og som ønsker ekstra pakker, for ellers er kortet slet ikke nødvendigt), og dem med boks, der ikke ønsker de tre ovennævnte ting.


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

De kunne lige så godt lade være at bruge tid og penge på de ændringer og sige de gør det for kundernes, når de har de priser. Det er jo vanvittigt hvis man vil vælge kanaler selv.
Kan vist aldrig betale sig frem for en pakke.

"Hvis du i dag har fire af de billigste kanaler, sparer du faktisk otte kroner til vores nye initiativ«, siger han."

Jaja og hvor mange vælge reelt de billigste kanaler? Det er jo ikke dem der er noget som helst spændende på, med mindre man gider se quiz hele dagen.


Det kan altså ikke komme som en stor overraskelse at "frit valg" også betyder højere priser for den enkelte kanal end hvis selvsamme kanal var en del af en pakke.
Det har Yousee, Viasat, CD og andre jo sagt i flere år, fordi det nu engang er lettere at presse prisen på en kanal, hvis den kanal er garanteret et vis seergrundlag.
Kort sagt det er ikke anderledes end mængderabat på så mange andre produkter.

Edit: Iøvrigt finder jeg da både sport, film, børne tv, musik, kultur samt en masse andet i den billigeste pakke.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 15:56

Dyrt ...... hva' snakker I om, Playboy tv koster 10 kr pr. måned Wink



Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Kun hvis han ikke ønsker at benytte StartForfra, Cinema og TV-Arkiv.

YouSees egen side om Ekstrakanaler er i øvrigt http://yousee.dk/ekstrakanaler/ - her
 
Det er alle services der kræver  internetadgang fra boksen - eller ?
 
Lars   Smile


-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 16:10
Det er sandelig mange penge at komme af med jeg har set på nogle kanaler som muligvis skulle med oven i Grundpakken, men de kommer til at koste Kr. 200 for de 6 jeg havde set på, det er alt for meget, kun lidt billigere end for de mange kanaler jeg har fra SKY.
De skulle kun købes hvis det viser sig at med de nye sattelitter på 28,2E, at det ikke bliver mulig at modtage her Øst på uden en væsentlig større parabol, (som ikke er mulig), så det skal meget kraftigt overvejes om det så vil være noget der skal gøres, sansynlig vis næppe.
Guld kan også koste for meget, og det vil det da komme til at gøre.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 16:13
DK4 og  TV5 Monde er allerede i grundpakken - hvad er meningen med at give dem en pris som ekstrakanal ?
 
Lars    Smile


-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 16:16
 
 
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

 
Det er alle services der kræver  internetadgang fra boksen - eller ?
 
 
 Det er jo stadig som det er nu når de tilkøbes, bortset fra den så absolutte helt vanvittige pris de kommer op på.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 16:20
 
 
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

DK4 og  TV5 Monde er allerede i grundpakken - hvad er meningen med at give dem en pris som ekstrakanal ?
 
 Det kan de vel kun gøre hvis de til den tid udgår fra Grundpakken. Det er der jo heller ikke den største skade ved at de gør.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

DK4 og  TV5 Monde er allerede i grundpakken - hvad er meningen med at give dem en pris som ekstrakanal ?
 
Lars    Smile
Kan det ikke tænkes, at der er antenneforeninger, der har en anden sammensætning af pakkerne?


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

DK4 og  TV5 Monde er allerede i grundpakken - hvad er meningen med at give dem en pris som ekstrakanal ?
 
Lars    Smile
Kan det ikke tænkes, at der er antenneforeninger, der har en anden sammensætning af pakkerne?
 
 
Men antenneforeninger har  andre priser pr. kanal  (fx 0.00 for TV5Monde)
 
http://yousee.dk/I_foreningen_og_virksomheden/Losninger/Foreninger/~/media/pdf/Foreninger%20og%20Erhverv/B025_45_10.ashx - http://yousee.dk/I_foreningen_og_virksomheden/Losninger/Foreninger/~/media/pdf/Foreninger%20og%20Erhverv/B025_45_10.ashx
 
Det viser i øvrigt også, hvor urimelig youSee's prissætning er - sammenlign fx prisen på TV2-Charlie. 
 
Desværre er TV2 ikke med i ekstrakanalerne. Jeg ville skifte straks, hvis jeg kunne slippe for at betale til TV2.
 
Lars  Smile
 
PS! Radiomand:  Det med TV5 Monde afhænger vel lidt af ens svar på "Parlez-vous français ?" - tror du ikke.   Der er i øvrigt, som jeg husker det,  undertekster  i mange tilfælde.  
DK4 har da ofte programformater, som man ikke ser lignende andre steder.


-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 16:56
 
 Der er kun få gode ting der er kommet ud af Frankrig, den ene er Vin, og TVer ikke blandet de andre ting.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

DK4 og  TV5 Monde er allerede i grundpakken - hvad er meningen med at give dem en pris som ekstrakanal ?
 

Lars    Smile

Kan det ikke tænkes, at der er antenneforeninger, der har en anden sammensætning af pakkerne?

Men antenneforeninger har  andre priser pr. kanal  (fx 0.00 for TV5Monde)


Det Jørn mener er at visse foreninger nok ikke har de to kanaler i deres normale pakker. Derudover er prisen for TV 5 ekskl. KODA.

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Det viser i øvrigt også, hvor urimelig youSee's prissætning er - sammenlign fx prisen på TV2-Charlie. 


Du kan jo ikke sammenligne engrosprisen (som i øvrigt er næsten ét år gammel) med en a la carte pris.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

DK4 og  TV5 Monde er allerede i grundpakken - hvad er meningen med at give dem en pris som ekstrakanal ?
 
Lars    Smile
Kan det ikke tænkes, at der er antenneforeninger, der har en anden sammensætning af pakkerne?
 
 
Men antenneforeninger har  andre priser pr. kanal  (fx 0.00 for TV5Monde)
 
http://yousee.dk/I_foreningen_og_virksomheden/Losninger/Foreninger/~/media/pdf/Foreninger%20og%20Erhverv/B025_45_10.ashx - http://yousee.dk/I_foreningen_og_virksomheden/Losninger/Foreninger/~/media/pdf/Foreninger%20og%20Erhverv/B025_45_10.ashx
 
Det viser i øvrigt også, hvor urimelig youSee's prissætning er - sammenlign fx prisen på TV2-Charlie. 
 
Desværre er TV2 ikke med i ekstrakanalerne. Jeg ville skifte straks, hvis jeg kunne slippe for at betale til TV2.
 
Lars  Smile
 
PS! Radiomand:  Det med TV5 Monde afhænger vel lidt af ens svar på "Parlez-vous français ?" - tror du ikke.   Der er i øvrigt, som jeg husker det,  undertekster  i mange tilfælde.  
DK4 har da ofte programformater, som man ikke ser lignende andre steder.
Både antenneforeninger og andre foreninger har forskellige priser landet over. Er en kanal ikke med i en antenneforenings Grundpakke, så skal man bestille en ekstrakanal hos YouSee - så er prisen ikke forskellig. Svært at forstå? Nej, vel? Wink


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Det kan altså ikke komme som en stor overraskelse at "frit valg" også betyder højere priser for den enkelte kanal end hvis selvsamme kanal var en del af en pakke.
Det har Yousee, Viasat, CD og andre jo sagt i flere år, fordi det nu engang er lettere at presse prisen på en kanal, hvis den kanal er garanteret et vis seergrundlag.
Kort sagt det er ikke anderledes end mængderabat på så mange andre produkter.

Edit: Iøvrigt finder jeg da både sport, film, børne tv, musik, kultur samt en masse andet i den billigeste pakke.



Er godt klar over det altid vil være dyrere, har aldrig påstået noget andet, de her priser er dog sindsyge synes jeg. eneste mulighed vi som forbrugere har for at tvinge kanalerne til at sende noget ordentligt og vise vi er utilfredse, er at fravælge dem. Det er hermed umuligt uden at blive dyrt.
Det mener jeg ikke er nogen fordel for forbrugerne.

For mig at se er det spil af tid at ændre hele systemet på den måde, for at få folk kan spare en 5'er


Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 17:50
http://yousee.dk/Ekstrakanaler/Ekstrakanaler_og_priser.aspx

Priserne er også online på YouSees side


-------------
Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

  Du kan jo ikke sammenligne engrosprisen (som i øvrigt er næsten ét år gammel) med en a la carte pris.
 
Og så er det lige - op i det røde felt -   
 
Der har ikke været nogen stor inflation de senere år - 2-3% måske -  og så kan youSee's produkter heller ikke stige  'over een kam'  med meget, meget mere.  I modsat fald har man da en klokkeklar monopolsag.   Store firmaer med næsten monopolstatus i mange områder - gør klogt i en vis ydmyghed.  
 
Man kunne jo splitte youSee op  - som en ren konkurrencesag - hvis viljen er tilstede.
 
YouSee er et selskab, der har et rent overskud tæt på  en ud af hver tredie krone.
 
Nå, men jeg havde faktisk linket til siden som den er dd.  hos youSee.  Jeg kan naturligvis ikke anklage youSee, blot med henvisning til din bemærkning - lunddal - om "næsten et år gammel'.
 
Der er så heller ikke tale om engrospriser, men om prisen for fællesindkøb til (større ?) foreninger - mon kvantums rabat ikke gives derudover ? -  og uden moms.   Men TV2 Charlie til 13.69 inkl moms koster  i stedet 3 gange så meget - ja +300%.     Dead
 
Lars     Smile 
 


-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 18:01
Jeg kan simplethen ikke lade være. Jeg er så rasende at jeg dirrer - min favoritpakke stiger fra 108 til 220 kr. for INGEN TING!

Som man kan se på http://yousee.dk/Ekstrakanaler/Ekstrakanaler_og_priser.aspx så forsøger YouSee at tage r*ven godt og grundigt på alle deres kunder. De tager ågerpriser på en række kanaler og skylder skylden på de "onde TV kanaler". Det er ikke bare klynkeri, de forsøger virkelig at snyde deres kunder. Beviser siger du? Lyt med:

Selvfølgelig er frit valg af TV kanaler dyre end pakker, men den overpris som YouSee tager for flere TV kanaler er helt ude i hampen. Hvis man f.eks. vælger at købe YouSees nuværnede TILLÆGSPAKKE med HD-kanaler så koster kanalerne i denne "pakke" 99 kr. http://yousee.dk/Tv/Tv_fra_YouSee/Ekstrapakker.aspx

Tager man de samme TV kanaler og vælger dem individulet så koster de som "Ekstra kanaler" kr. 240.

GODT SÅ! Ingen skal bilde mig ind at YouSee pludselig kan købe en række HD kanaler SÅ MEGET BILLIGERE FRA FORSKELLIGE TV SELSKABER OG SÅ BUNDLE DEM I EN HD PAKKE! Om jeg selv har valgt kanalerne eller om YouSee vælger kanalerne for mig det giver IKKE en forskel på 140%

Jeg er seriøst pissed off over YouSee. Det er simplethen røveri ved højlys dag og YouSee forsøger at snyde deres kunder. Det er noget forb*ndet svineri.


-------------
Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 18:19
Tjaa, jeg har opsagt fuldpakken og køber nu kun de 4 kanaler fra fuldpakken jeg plejer og se. Årlig besparelse: knap 4000 kr og det er enda med de nye priser.

Så jeg er meget tilfreds.

J


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Tjaa, jeg har opsagt fuldpakken og køber nu kun de 4 kanaler fra fuldpakken jeg plejer og se. Årlig besparelse: knap 4000 kr og det er enda med de nye priser.

Så jeg er meget tilfreds.

J
Så må du ha' dyrt TV. Jeg giver 3.670 kr. p. a. for Fuldpakken, så hvis jeg skal spare næsten 4.000 kr. p. a., skal YouSee betale mig penge for at modtage kanaler. Wink


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: slate
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 18:33
tja jeg er ikke overrasket; priserne på de enkelte Viasat og TV2 kanaler har været kendt i årevis og jeg har brugt dem som argument hver gang kollegaer og venner har brokket sig over at betale for kanaler de ikke ser.
 
Personligt er det 5-6 år siden jeg droppede fuldpakken; ingen grund til at betale de penge for lidt sporadisk kiggen Discovery og TV2-sport.


-------------
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 18:38
@joern.loenborg: Jeg betalte 322 om måneden, hvilket giver 3864 kr om året. Det er vist også ret dyrt her i denne ejerforening. (jeg havde favoritpakken i forvejen).

J


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

@joern.loenborg: Jeg betalte 322 om måneden, hvilket giver 3864 kr om året. Det er vist også ret dyrt her i denne ejerforening. (jeg havde favoritpakken i forvejen).

J


Så har du jo heller ikke sparet kr 4000


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

  Du kan jo ikke sammenligne engrosprisen (som i øvrigt er næsten ét år gammel) med en a la carte pris.

 

Og så er det lige - op i det røde felt -    


Hvorfor?

Det er da logik for burhøns at en kanal er billigere hvis 500.000 abonnerer på den i en pakke end hvis 10.000 gør det via a la carte.

Kanalen har jo de samme udgifter (og endda færre reklameindtægter) i sidstnævnte tilfælde.

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Nå, men jeg havde faktisk linket til siden som den er dd.  hos youSee.  Jeg kan naturligvis ikke anklage youSee, blot med henvisning til din bemærkning - lunddal - om "næsten et år gammel'.


I og med at priserne er fra december sidste år, er det jo nok tænkeligt at priserne ændrer sig igen til december/årskiftet, og hvem ved hvad TV 2 har sat prisen på Charlie til? (den kanal du nævnte).

Og igen, at sælge Charlie i en pakke til en antenneforening er jo klart billigere end at sælge den enkeltvis.


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:


Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

@joern.loenborg: Jeg betalte 322 om måneden, hvilket giver 3864 kr om året. Det er vist også ret dyrt her i denne ejerforening. (jeg havde favoritpakken i forvejen).

J


Så har du jo heller ikke sparet kr 4000

Jeg skrev også knap 4000. Ok. jeg var da hele 136 kroner fra............

J


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 19:23
Jo, men du skal jo også betale noget fremover, og det skal du jo lige trække fra de 3.864.

Du skal mindst have Grundpakken.


Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 19:46
Det er mig simpelthen ubegribeligt med ågerpriser som YouSee disker op med. Jeg kan godt forstå at visse kanaler koster penge, men at YouSee vælger at opkræve op til 3-4 gange så meget for deres a la carte kanaler, det er noget svineri.

YouSeee peger selvfølgelig fingre at TV-stationerne, men som landets ubetinget støste TV-udbyder, så har YouSee altså en stor magt. YouSee kan vælge at presse TV-stationerne til at levere TV kanaler til rimeligt penge og derefter opkræve rimelige beløb af deres kunder.

Jeg håber virkelig at konkurrencemyndighederne kommer på banen og kigger YouSee i kortene. Enten så er dette "tilbud" en klar demonstration på  YouSees arrogance overfor forbrugerne og myndighederne - eller også er det en klar demonstration på at YouSee udnytter den manglende konkurrence til ugunst for forbrugerne.

40 kroner for TV2 news - JEG ER RYSTET. YouSee betaler ikke engang halvdelen for den TV kanal. 3 kroner for Discovery - de betaler ikke engang 1/3 del for den kanal.


-------------
Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:


Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

@joern.loenborg: Jeg betalte 322 om måneden, hvilket giver 3864 kr om året. Det er vist også ret dyrt her i denne ejerforening. (jeg havde favoritpakken i forvejen).

J


Så har du jo heller ikke sparet kr 4000

Jeg skrev også knap 4000. Ok. jeg var da hele 136 kroner fra............

J
Du skal vel som et minimum ha' Grundpakken eller hvad?
Den pris jeg opgav for Fuldpakke,n er ikke mertillægget for Fuldpakken, men prisen for Fuldpakken incl. Grundpakken (73,18 kr. + 232,60 kr. = 305,78 kr. pr. md.).


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 19:52
og endnu værre - der er ikke engang for 40 kr nyheder på tv2 news om måneden! - Jeg har fuldpakken og betaler knap 400 om måneden kan jeg se. - Tror da godt nok lige jeg skal kigge tingene efter i sømmene nu. Heldigvis er der ved at blive lagt noget fiber herude i århus syd, så jeg kan måske være heldig at kunne komme med på noget waoo hvis det er.



Skrevet af: kerovan
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 20:10
Der er vel kun prisen ekstrkanalerne der stiger ikk ? priserne på pakkerne stiger vel ikke selvom de indeholder de kanaler som stiger ?

Someone enlighten me :-)

-------------
Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

40 kroner for TV2 news - JEG ER RYSTET. YouSee betaler ikke engang halvdelen for den TV kanal. 3 kroner for Discovery - de betaler ikke engang 1/3 del for den kanal.


Det lyder til at du går ud fra at YouSee betaler et fast beløb pr. kunde til en bestemt kanal uanset hvilken pakke kanalen er i.

Du har ikke overvejet at TV 2 selv har differentierede priser?

Du kan jo også se på Viasat Golf. Den har indtil nu været en del af Favoritpakken - altså 12,- pr. måned. Fremover koster den 30,-

Kig så på ejeren Viasat. De tager mellem 48,- og 99,- for deres egen kanal afhængig af antallet af pakker.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af kerovan kerovan skrev:

Der er vel kun prisen ekstrkanalerne der stiger ikk ? priserne på pakkerne stiger vel ikke selvom de indeholder de kanaler som stiger ?

Someone enlighten me :-)


Ja, det er priserne for a la carte valg. Priser som YouSee har sagt i årevis ville være dyre.


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 20:16
Ups, dobbeltpost... Sorry


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jo, men du skal jo også betale noget fremover, og det skal du jo lige trække fra de 3.864.

Du skal mindst have Grundpakken.


Grundpakken kommer via ejerforeningen, den kan jeg ikke slippe for..... Og jo, de 3.864 kr er ene opgraderingen fra grundpakke til fuldpakke. Pænt dyrt, ikke?

J




Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 20:25
Men du skal stadigvæk fraregne prisen for de fore kanaler.

Jeg selv går i øvrigt også ned på Grundpakken (fra Mellempakken) og vælger 4 ekstrakanaler, hvoraf jeg har haft tre af dem som favoritkanaler hidtil.


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Men du skal stadigvæk fraregne prisen for de fore kanaler.

Jeg selv går i øvrigt også ned på Grundpakken (fra Mellempakken) og vælger 4 ekstrakanaler, hvoraf jeg har haft tre af dem som favoritkanaler hidtil.


Jeg havde også de 4 Favorit kanaler før jeg opsagde fuldpakken. Jeg har bare valgt lidt andre kanaler. Nu jeg regner efter bliver de 4 kanaler 12 kr dyrere om måneden. De skal selvfølgeligt trækkes fra. Besparelsen er dog stadig betragtelig.

J


Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

40 kroner for TV2 news - JEG ER RYSTET. YouSee betaler ikke engang halvdelen for den TV kanal. 3 kroner for Discovery - de betaler ikke engang 1/3 del for den kanal.


Det lyder til at du går ud fra at YouSee betaler et fast beløb pr. kunde til en bestemt kanal uanset hvilken pakke kanalen er i.

Du har ikke overvejet at TV 2 selv har differentierede priser?

Du kan jo også se på Viasat Golf. Den har indtil nu været en del af Favoritpakken - altså 12,- pr. måned. Fremover koster den 30,-

Kig så på ejeren Viasat. De tager mellem 48,- og 99,- for deres egen kanal afhængig af antallet af pakker.


Nej, jeg ved godt at YouSee betaler forskellige priser for forskellige kanaler - helt dum er jeg ikke.

Men jeg ved også godt at YouSee betaler VÆSENTLIGT mindre end 40 kr. pr. måned for TV2 news.

TV2 differentierer deres priser alt efter hvilke program pakker man som udbyder vælger at med tage. Men som jeg tidligere har skrevet, så kan YouSee som landets største udbyder af TV vælge og vrage. Der er INGEN grund til at TV2, Viasat og SBS kræver dit og dat for at sælge en enkelt TV kanal - YouSee har midlerne til at forlange en rimelig pris for hver enkelt kanal - Det er ikke raketvidenskab.
Det kræver blot at YouSee siger "sådan er det - take it or leave it".

Hvordan ViaSat VÆLGER at prissætte deres egne kanaler på i deres egne produkter er sagen fuldstændig uvedkommende.


-------------
Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.


Skrevet af: mrj
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

40 kroner for TV2 news - JEG ER RYSTET. YouSee betaler ikke engang halvdelen for den TV kanal. 3 kroner for Discovery - de betaler ikke engang 1/3 del for den kanal.


Det lyder til at du går ud fra at YouSee betaler et fast beløb pr. kunde til en bestemt kanal uanset hvilken pakke kanalen er i.

Du har ikke overvejet at TV 2 selv har differentierede priser?


Men det er billigere at købe adgang til sputnik og så streame TV2s kanaler end det er at få dem hos YouSee hvis man har basispakken.

Jeg gider ikke betale 90 kr bare for Discovery HD , NG HD og BBC HD.

Har også Discovery Science og BBC Knowledge i dag. De er ikke en krone værd (selvom de bliver 2 kroner billigere). De jo ikke ingen gang i 16:9 men 4:3 med sorte bjælker i top og bund også. :D

Jeg tror sku jeg dropper det helt og så kaster jeg en antenne på loftet og må nøjes med DR. Så sparer jeg da 5k om året for mellempakken og de få "favorit" kanaler.


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

  Ja, det er priserne for a la carte valg. Priser som YouSee har sagt i årevis ville være dyre.
 
Enig, men nu opkræver de - i mit tilfælde 100 kr mod nu 48kr -  ovenpå den fuldpakke jeg også betaler.   De 4 kanaler kan nok vælges ret frit, men man skal mindst vælge 4 kanaler.
Desuden skal man betale 15 kr/md/ekstra fjernsyn - det er da bare træls.
 
 
Inkl. en boks bliver  det   600 kr/md eller 7200 kr/år  -   fornemmelsen af gratis er da med sikkerhed væk.
 
Lars :)
 
 


-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

TV2 differentierer deres priser alt efter hvilke program pakker man som udbyder vælger at med tage. Men som jeg tidligere har skrevet, så kan YouSee som landets største udbyder af TV vælge og vrage. Der er INGEN grund til at TV2, Viasat og SBS kræver dit og dat for at sælge en enkelt TV kanal - YouSee har midlerne til at forlange en rimelig pris for hver enkelt kanal - Det er ikke raketvidenskab.


Det er så heller ikke så nemt som du tror.

En sideeffekt (men prismæssigt meget vigtig del) af de nye ekstrapakker er at du nu i Grundpakken har TV 2 (som jo nu bliver en betalingskanal), TV 3 og Kanal 5.

Det var krav fra de respektive udbydere for overhovedet at tillade a la carte.

Samme problem har Boxer, hvor SBS kanalerne overhovedet ikke kan vælges a la carte.

YouSee er selvfølgelig en stor kunde (kun de og Stofa har formået at få Viasat kanaler på nogenlunde vilkår), men det er jo ikke kun pris der forhandles om, men også om i hvilke pakker (hvis overhovedet) kanalerne skal placeres.

Der er du hos YouSee f.eks. ikke tvunget til også at vælge Kanal 4 eller 6'eren hvis du ønsker Kanal 5.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

  Ja, det er priserne for a la carte valg. Priser som YouSee har sagt i årevis ville være dyre.

 

Enig, men nu opkræver de - i mit tilfælde 100 kr mod nu 48kr -  ovenpå den fuldpakke jeg også betaler.   De 4 kanaler kan nok vælges ret frit, men man skal mindst vælge 4 kanaler.



Måske du skulle give dit tv brug et gennemsyn. Ser du/I virkelig alle de kanaler?

Vi er gået fra Fuldpakken til Mellempakken + 4 kanaler og nu Grundpakken + 4 kanaler.

Dit store brok over at skulle betale for TV 2 virker lidt spøjst, når du tilsyneladende uden brok betaler væsentligt mere for andre kanaler med endnu værre indhold (går ikke ud fra at du er den store fan af Viasat og SBS kanalerne).


Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

TV2 differentierer deres priser alt efter hvilke program pakker man som udbyder vælger at med tage. Men som jeg tidligere har skrevet, så kan YouSee som landets største udbyder af TV vælge og vrage. Der er INGEN grund til at TV2, Viasat og SBS kræver dit og dat for at sælge en enkelt TV kanal - YouSee har midlerne til at forlange en rimelig pris for hver enkelt kanal - Det er ikke raketvidenskab.


Det er så heller ikke så nemt som du tror.

En sideeffekt (men prismæssigt meget vigtig del) af de nye ekstrapakker er at du nu i Grundpakken har TV 2 (som jo nu bliver en betalingskanal), TV 3 og Kanal 5.

Det var krav fra de respektive udbydere for overhovedet at tillade a la carte.

Samme problem har Boxer, hvor SBS kanalerne overhovedet ikke kan vælges a la carte.



HOLD - STOP. Grundpakkens sammensætning har INTET med YouSees Ekstrakanaler at gøre. Hvad der bliver betalt for grundpakken har ikke noget med Ekstrakanalerne rent prismæssig - eller rettere det BURDE det ikke have.
Nu skal vi ikke rode tingene sammen. Vi holder os til emnet.

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


YouSee er selvfølgelig en stor kunde (kun de og Stofa har formået at få Viasat kanaler på nogenlunde vilkår), men det er jo ikke kun pris der forhandles om, men også om i hvilke pakker (hvis overhovedet) kanalerne skal placeres.

Der er du hos YouSee f.eks. ikke tvunget til også at vælge Kanal 4 eller 6'eren hvis du ønsker Kanal 5.


Helt rigtigt - men YouSee er så store, at de kan vælge helt at droppe kanaler, som de ikke finder interessante. Altså kunne YouSee vælge at smide nogle Viasat kanaler ud, såfremt ViaSat ikke vil makke ret. At YouSee så IKKE vælger at benytte den magt de har, det var måske noget som konkurrencemyndighederne burde kigge nærmere på...

Men tilbage til emnet: Jeg kan kun se én eneste grund til disse latterlige høje priser fra YouSees side. Det har sat priserne så højt at ingen mennesker kommer til at benytte Ekstrakanalerne og mellempakken/fuldpakken bliver pludselig et mere attraktivt tilbud. Derved bevarer YouSee status quo og samtidig så kan YouSee pege på Eksrakanalerne og sige til myndighederne "se vi har indfør frit valg".

YouSee kvæler bevidst a la carte princippet og tvinger folk til at købe deres pakkeprodukter. *FØJ!*
Jeg syntes det er langt ude - selv for et TDC ejet selskab.

Det værste er at Hr. og Fru Jensen garanteret hopper på YouSees undskyldning med "jamen, sådan er fritvalg - det er TV-selskabernes skyld". Men det er det ikke - det er YouSees skyld - ingen andres.


-------------
Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 22:17
Jeg har Grundpakken og 4 favoritter til 48 kr + 30 kr. for YouSee kort. Nu bliver prisen 100 kr. for kanalerne, men kortafgiften bortfalder.

Mine 4 favoritter findes i HD-pakken, og derfor overvejer jeg den i stedet.
Den annonceres nu til en pris på 99 kr. Hvornår er HD-pakken steget fra 79 kr.? 

Men, så vidt jeg forstår, kan jeg få HD-pakken til 99 kr. uden kortafgift fra 3. okt. (da jeg ikke skal bruge et kort til video on demand-tjenester). Det må så blive mit valg.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: mrj
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 22:36
Nå nu har jeg regnet på det.
Med den nye pris struktur,  vil jeg sige farvel til BBC HD, BBC Knowledge, og Discovery Science(de sidste to ser jeg aldrig pga elendigt 4:3 billede)

Så kan man sige at gider jeg betale for TV3+HD, Kanal 4, 6eren  HD og kanal 9 (og zulu ligger på vippen, for mange genudsendelser)? næææh.
Jeg kan få grundpakken til 130kr og resten til 100(Nat geo HD, Disc HD, TV2 News). Så kan jeg "spare" små 1400 om året.

Men omvendt er de eneste kanaler jeg ser i grundpakken alligevel gratis(DR). så reelt vil jeg så betale 2800kr om året for at få lov til at se de 3 kanaler som jeg nævnte ovenfor. :/

Hmm jeg tror sku bare jeg prøver at koble yousee kablet fra i en måned, sætte en antenne op og se om jeg ikke kan få tiden til at gå alligevel. :D De 4500 jeg sparer kan jeg jo købe rimelig mange dvd film/tv serier for.





Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

TV2 differentierer deres priser alt efter hvilke program pakker man som udbyder vælger at med tage. Men som jeg tidligere har skrevet, så kan YouSee som landets største udbyder af TV vælge og vrage. Der er INGEN grund til at TV2, Viasat og SBS kræver dit og dat for at sælge en enkelt TV kanal - YouSee har midlerne til at forlange en rimelig pris for hver enkelt kanal - Det er ikke raketvidenskab.


Det er så heller ikke så nemt som du tror.

En sideeffekt (men prismæssigt meget vigtig del) af de nye ekstrapakker er at du nu i Grundpakken har TV 2 (som jo nu bliver en betalingskanal), TV 3 og Kanal 5.

Det var krav fra de respektive udbydere for overhovedet at tillade a la carte.

Samme problem har Boxer, hvor SBS kanalerne overhovedet ikke kan vælges a la carte.



HOLD - STOP. Grundpakkens sammensætning har INTET med YouSees Ekstrakanaler at gøre.


Det har det i allerhøjeste grad! Ekstrakanaler er årsagen til at TV 3 og Kanal 5 røg i Grundpakken.

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Altså kunne YouSee vælge at smide nogle Viasat kanaler ud, såfremt ViaSat ikke vil makke ret. At YouSee så IKKE vælger at benytte den magt de har, det var måske noget som konkurrencemyndighederne burde kigge nærmere på...


Viasat ville i så fald vælge at sige nej tak til YouSee. Viasat har et par trumfer, og at have de kanaler i sortimentet giver YouSee en konkurrencemæssig fordel.

Som eksempel på Viasats krav kan nævnes, at de over for fiberselskaberne i sin tid krævede at for at man som slutbruger skulle kunne se Viasatkanaler skulle have en Viasatboks udover den boks fiberselskabet havde til de andre kanaler, samt at folk skulle abonnere på Viasatpakker gennem Viasat direkte.

Bl.a. EnergiMidt sagde nej tak til den løsning med det resultat at de ingen Viasat kanaler havde overhovedet (og det har sammenslutningen fiberselskaber, Waoo, stadigvæk ikke).

Vær ikke så naiv at tro at YouSee bare kan bestemme alt. De har en stor magt, men den er afhængig af udbyderen på den anden side af bordet, og sjovt nok er det aldrig lykkedes dem at afvise en Viasat kanal (TV3 Puls anyone?).

Bemærk også at det ikke er sikkert at TV3+ kommer som Ekstrakanal.

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Men tilbage til emnet: Jeg kan kun se én eneste grund til disse latterlige høje priser fra YouSees side. Det har sat priserne så højt at ingen mennesker kommer til at benytte Ekstrakanalerne og mellempakken/fuldpakken bliver pludselig et mere attraktivt tilbud. Derved bevarer YouSee status quo og samtidig så kan YouSee pege på Eksrakanalerne og sige til myndighederne "se vi har indfør frit valg".


Personligt kommer jeg til at spare 108,- om måneden ved at vælge de kanaler vi reelt ser, og priserne kan igen ikke komme som en overraskelse da 10-40 kroner har været annoceret i over et år nu.


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Måske du skulle give dit tv brug et gennemsyn. Ser du/I virkelig alle de kanaler?

Vi er gået fra Fuldpakken til Mellempakken + 4 kanaler og nu Grundpakken + 4 kanaler.
 
Nu har vi fuldpakken i hele ejendommen (sløjfeanlæg) og jeg ser faktisk een af mine 4 favoritkanaler.    Men jeg ser ikke meget.  Det er så næsten kun DR1/2/k/HD , TV2-news og internationale kanaler (CNN, BBC, ARD, NDR, ZDF ol).
 
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Dit store brok over at skulle betale for TV 2 virker lidt spøjst, når du tilsyneladende uden brok betaler væsentligt mere for andre kanaler med endnu værre indhold (går ikke ud fra at du er den store fan af Viasat og SBS kanalerne).
 
Bortset fra lidt Viasat History, så ser jeg naturligvis aldrig noget Viasat eller SBS eller for den sags skyld  sportskanaler. 
 
OK personligt har pengene ingen anden betydning, end at jeg ikke under nogen lette penge. Lette penge er roden til alt ondt - og  så afstår jeg hellere helt. 
 
Mht. TV2 er det sådan, at TV2 ikke måtte opkræve licens samtidig med reklame salg. Men TV2 må gerne opkræve en brugerbetaling af de serere,  der sådan markedsmæssigt selv vælger TV2 og dermed betalingen.
 
Så er det jeg finder det foragteligt,  at jeg tvinges til at betale, fordi næsten alle Boxers og alle youSees pakker indeholder  TV2 og tvungen betaling herfor. 
Det er ikke et frit marked - og så kunne alle da lige så godt betale over licensen. I øvrigt burde man lade TV2 ikke blot få ret , men få førsteret til at støvsuge reklamemarkedet for cash.
Vore politikere skulle blot have krævet at national radio og tv kunne være holdt udenfor markedet, og kun behøvede at overlade resterne til evt. andre private aktører. 
 
Se jeg mener, at små lande som Danmark skal sikre - nej tvangsfodre - befolkningen med dansk sprog og kultur - ja selv om det til tider  kun er dansk i underteksterne.  Her er det ikke rigtigt nok med DR2, P1 eller 24syv - her har vi også brug for kanaler som   P4 og TV2 - synes jeg.
      
 
Lars   Smile 
 


-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:


Jeg har Grundpakken og 4 favoritter til 48 kr + 30 kr. for YouSee kort. Nu bliver prisen 100 kr. for kanalerne, men kortafgiften bortfalder.

Mine 4 favoritter findes i HD-pakken, og derfor overvejer jeg den i stedet.
Den annonceres nu til en pris på 99 kr. Hvornår er HD-pakken steget fra 79 kr.? 


Da den blev genåbnet 1/6, hvis ikke før.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Måske du skulle give dit tv brug et gennemsyn. Ser du/I virkelig alle de kanaler?

Vi er gået fra Fuldpakken til Mellempakken + 4 kanaler og nu Grundpakken + 4 kanaler.

 

Nu har vi fuldpakken i hele ejendommen (sjøjfeanlæg)


Så ser du vel frem til at de analoge kanaler bliver endnu færre, så I kan gå over til kun at have Grundpakken.


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Måske du skulle give dit tv brug et gennemsyn. Ser du/I virkelig alle de kanaler?
Vi er gået fra Fuldpakken til Mellempakken + 4 kanaler og nu Grundpakken + 4 kanaler.

Nu har vi fuldpakken i hele ejendommen (sjøjfeanlæg)

Så ser du vel frem til at de analoge kanaler bliver endnu færre, så I kan gå over til kun at have Grundpakken.
 
Ikke forstå -  Vi har da alle kanalerne digitalt. Jeg tror da ikke, der er mange, der ser analogt her.  Og jeg er ret ligeglad med pengene - jeg vil blot ikke betale høje og urimelige priser.
 
Lars   Smile
 
 


-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

  En sideeffekt (men prismæssigt meget vigtig del) af de nye ekstrapakker er at du nu i Grundpakken har TV 2 (som jo nu bliver en betalingskanal), TV 3 og Kanal 5.
 
Det er rent had for mit vedkommende - at TV2 er mod betaling (og ikke licens), og at de to andre kanaler i det hele taget er  i grundpakken, som jeg ikke kan undslå mig for.

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

 Det var krav fra de respektive udbydere for overhovedet at tillade a la carte.
 
Det synes at være et rigtigt godt sted at starte - "alle distributører skal have tilbudt alle kanaler individuelt, på ensartede vilkår og uden nogen bindinger."       
 
Hvornår mon konkurrencemyndighederne tager deres ansvar  alvorligt ?  
 
Lars   Smile
 
  


-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 00:23
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Det synes at være et rigtigt godt sted at starte - "alle distributører skal have tilbudt alle kanaler individuelt, på ensartede vilkår og uden nogen bindinger."       
 
Hvornår mon konkurrencemyndighederne tager deres ansvar  alvorligt ?  
 
Lars   Smile
 
Det tror du vel ikke selv på. Hvad skulle konkurrencemyndighederne gøre ved det indenfor lovens grænser? Skal samme myndighed også forlange, at Bilka og SuperBest skal sælge varene til samme pris? Useriøst.
Hvis du vil være seriøs, kunne du starte, hvor du bor og går foran i jagten for at blive fri for YouSee og andre. Jeg siger god fornøjelse.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Baum
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 01:45

Der bliver diskuteret meget om det er udbyderme eller yousee der har magten til at bestemme priserne. Man glemmer at kunderne også har et magtfuldt våben: et massivt boycot. Der er desværre bare ingen der gør noget ved det.

Udbyderne ved godt at folk kun brokker sig, men bliver ved med at betale for flere og flere kanaler der sender det samme. Det var noget andet hvis kunderne hele tiden var på vagt, og klar til at opsige hele lortet, hvis de ikke var tilfredse med varen. Det ville nok få udbyderne til at være forsigtige med f.eks prisstigninger hvis de vidste at en stigning på 20kr/md ville betyde 30% kundefrafald.

Der er selvfølgelig mange der er bundet til uheldige aftaler gennem boligforeninger o.lign, men der er også mange som ville kunne handle her og nu. Og med en kæmpe kundenedgang ville der sikkert ikke gå ret længe før der kom andre boller på suppen. Det er bare at møde talstærkt op til antenne- / boligforeningens generalforsamlinger, og forlange at de dyre aftaler bliver opsagt i protest mod de høje priser. Og for DTH (Direct To Home) kunder er det bare om at få opsagt hurtigst muligt.

Desværre er der ikke kultur for at man på denne måde rotter sig sammen mod leverandører man er utilfreds med. Det er ærgeligt for det ville skabe den konkurrence der er brug for.
 
Jeg er ikke selv kunde hos nogle TV-udbydere, og har heller ikke tænkt mig at blive det på de vilkår der er i dag.


Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 07:25
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Det har det i allerhøjeste grad! Ekstrakanaler er årsagen til at TV 3 og Kanal 5 røg i Grundpakken.


Ja, det er korrekt at TV3 og Kanal 5 er røget i grundpakken og at vi skal betale for disse kanaler i grundpakken.

Men prisen for grundpakken ER FULDSTÆNDIG uafhængig af Ekstrakanalerne. Det er jo ikke sådan at priserne på grundpakken varierer efter hvilke kanaler man køber som Ekstrakanaler. De to produkter bliver prissat uafhængigt, så lad være med at blande dem sammen.

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Altså kunne YouSee vælge at smide nogle Viasat kanaler ud, såfremt ViaSat ikke vil makke ret. At YouSee så IKKE vælger at benytte den magt de har, det var måske noget som konkurrencemyndighederne burde kigge nærmere på...


Viasat ville i så fald vælge at sige nej tak til YouSee. Viasat har et par trumfer, og at have de kanaler i sortimentet giver YouSee en konkurrencemæssig fordel.

Som eksempel på Viasats krav kan nævnes, at de over for fiberselskaberne i sin tid krævede at for at man som slutbruger skulle kunne se Viasatkanaler skulle have en Viasatboks udover den boks fiberselskabet havde til de andre kanaler, samt at folk skulle abonnere på Viasatpakker gennem Viasat direkte.

Bl.a. EnergiMidt sagde nej tak til den løsning med det resultat at de ingen Viasat kanaler havde overhovedet (og det har sammenslutningen fiberselskaber, Waoo, stadigvæk ikke).

Vær ikke så naiv at tro at YouSee bare kan bestemme alt. De har en stor magt, men den er afhængig af udbyderen på den anden side af bordet, og sjovt nok er det aldrig lykkedes dem at afvise en Viasat kanal (TV3 Puls anyone?).

Bemærk også at det ikke er sikkert at TV3+ kommer som Ekstrakanal.


Igen sammenliger du pærer og bananer. Hvor mange kunder har EnergiMidt? Hvor mange kunder har YouSee?

Der er en grund til at ViaSat får deres vilje over fiberselskaberne, og det er udelukkende antallet af kunder. ViaSat dikterer urimelige vilkår får deres små kunder såsom fiberselskaberne. ViaSat dikterer IKKE vilkårene overfor Stofa og YouSee - med mindre YouSees indkøbererne er total inkompetente.

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Men tilbage til emnet: Jeg kan kun se én eneste grund til disse latterlige høje priser fra YouSees side. Det har sat priserne så højt at ingen mennesker kommer til at benytte Ekstrakanalerne og mellempakken/fuldpakken bliver pludselig et mere attraktivt tilbud. Derved bevarer YouSee status quo og samtidig så kan YouSee pege på Eksrakanalerne og sige til myndighederne "se vi har indfør frit valg".


Personligt kommer jeg til at spare 108,- om måneden ved at vælge de kanaler vi reelt ser, og priserne kan igen ikke komme som en overraskelse da 10-40 kroner har været annoceret i over et år nu.


At priserne har været "annonceret", luftet eller hvad man nu skal kalde det, det gør ikke priserne bedre eller mere forståelige.
Der er alt for mange af TV kanalerne som ligger i 30-40 kroners klassen, og sammenlignet med hvad YouSee reelt kommer til at betale for disse kanaler, så er prisen astronomisk. 40 kroner for TV2 news eller Kanal 4 - jeg er stadigvæk rystet.

Jeg håber virkelig at politikerne GENNEMTVINGER FRITVALG uden en fast grundpakke for samtlige danskere. Så kan vi endelig slippe for dette cirkus.


-------------
Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.


Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 07:27
Oprindeligt skrevet af Baum Baum skrev:

Der er selvfølgelig mange der er bundet til uheldige aftaler gennem boligforeninger o.lign, men der er også mange som ville kunne handle her og nu.


Hvis jeg ikke var tvunget til at betale til YouSee, så var jeg smuttet for mange år siden. Det burde være forbudt at være bundet til ét bestemt selskab i en boligforening.


-------------
Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Det synes at være et rigtigt godt sted at starte - "alle distributører skal have tilbudt alle kanaler individuelt, på ensartede vilkår og uden nogen bindinger."       
 
Hvornår mon konkurrencemyndighederne tager deres ansvar  alvorligt ?  
 
Lars   Smile
 
Det tror du vel ikke selv på. Hvad skulle konkurrencemyndighederne gøre ved det indenfor lovens grænser? Skal samme myndighed også forlange, at Bilka og SuperBest skal sælge varene til samme pris? Useriøst.


Naturligvis tror jeg på det - ellers havde jeg ikke skrevet det.   Og jeg skrev ikke, at to distributører skulle sælge til samme pris, som i dit Bilka/SuperBest eksempel;  men at de skulle have dem tilbudt på ensartede vilkår og uden bindinger.

youSee har en dominerende position på markedet  og når  både Viasat og SBS på samme måde begrænser det fri valg og den frie konkurrence, så har  monopolmyndighederne da helt klart en stor og vigtig opgave.

Personligt er jeg ikke så skeptisk til tilbud på  budtere af billige kanaler (2-4 kr/kanal), men her taler vi om kanaler til 40 kr/md/kanal.   Det kan kun opretholdes pga. monopollignende forhold - som jeg ser det. 

Lars    Smile




-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Måske du skulle give dit tv brug et gennemsyn. Ser du/I virkelig alle de kanaler?
Vi er gået fra Fuldpakken til Mellempakken + 4 kanaler og nu Grundpakken + 4 kanaler.


Nu har vi fuldpakken i hele ejendommen (sjøjfeanlæg)

Så ser du vel frem til at de analoge kanaler bliver endnu færre, så I kan gå over til kun at have Grundpakken.



 
Ikke forstå -  Vi har da alle kanalerne digitalt. Jeg tror da ikke, der er mange, der ser analogt her.  Og jeg er ret ligeglad med pengene - jeg vil blot ikke betale høje og urimelige priser.

 

Lars   Smile

 

 


Min pointe var at I kunne nøjes med at betale for Grundpakken og lade folk selv bestemme hvilke kanaler/pakker de ville have, hvis sammenhængen mellem analog og digital pakke blev fjernet.

Efterhånden som antallet af analoge kanaler falder og antallet af tv med digitale tunere stiger, ville det give mening kun at have én analog pakke og så styre pakkevalget via kortet.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Det synes at være et rigtigt godt sted at starte - "alle distributører skal have tilbudt alle kanaler individuelt, på ensartede vilkår og uden nogen bindinger."

Hvornår mon konkurrencemyndighederne tager deres ansvar  alvorligt ?


Udover at jeg ikke lige kan se hvad Konkurrencestyrelsen skal kunne gøre her, så ville dit forslag da kun betyde én ting: endnu højere priser.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af Baum Baum skrev:

Der bliver diskuteret meget om det er udbyderme eller yousee der har magten til at bestemme priserne. Man glemmer at kunderne også har et magtfuldt våben: et massivt boycot. Der er desværre bare ingen der gør noget ved det.



Da TV3 Puls startede med at blive en betalingskanal, droppede jeg Fuldpakken, og med Ekstrakanaler dropper jeg nu også Mellempakken, så jeg bl.a. også undgår at betale for TV3 Plus og andre dyre kanaler jeg ikke ser.

ingen er jo ikke helt korrekt


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Det har det i allerhøjeste grad! Ekstrakanaler er årsagen til at TV 3 og Kanal 5 røg i Grundpakken.


Ja, det er korrekt at TV3 og Kanal 5 er røget i grundpakken og at vi skal betale for disse kanaler i grundpakken.

Men prisen for grundpakken ER FULDSTÆNDIG uafhængig af Ekstrakanalerne. Det er jo ikke sådan at priserne på grundpakken varierer efter hvilke kanaler man køber som Ekstrakanaler. De to produkter bliver prissat uafhængigt, så lad være med at blande dem sammen.


Jeg blander ikke tingene sammen - du kan tilsyneladende bare ikke se sammenhængen.

Hvis ikke TV3 var i Grundpakken, så alle 1,3 mio. betalte for den, ville TV3+ ikke "kun" koste 40,- som Ekstrakanal.

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Igen sammenliger du pærer og bananer. Hvor mange kunder har EnergiMidt? Hvor mange kunder har YouSee?

Der er en grund til at ViaSat får deres vilje over fiberselskaberne, og det er udelukkende antallet af kunder. ViaSat dikterer urimelige vilkår får deres små kunder såsom fiberselskaberne. ViaSat dikterer IKKE vilkårene overfor Stofa og YouSee - med mindre YouSees indkøbererne er total inkompetente.


Pointen var at Viasat stiller krav, og du mener åbenbart så at de ikke er gode/hårde nok til at stille krav over for YouSee og Stofa?

Selvfølgelig har YouSee og Stofa bedre forhandlingsmuligheder, og det ser du også et resultat af, men at tro at Viasat bare bøjer sig forover er noget naivt.

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Der er alt for mange af TV kanalerne som ligger i 30-40 kroners klassen, og sammenlignet med hvad YouSee reelt kommer til at betale for disse kanaler, så er prisen astronomisk. 40 kroner for TV2 news eller Kanal 4 - jeg er stadigvæk rystet.


Udsalgsprisen kan vi jo ikke diskutere, hvis vi ikke kender indkøbsprisen.

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Jeg håber virkelig at politikerne GENNEMTVINGER FRITVALG uden en fast grundpakke for samtlige danskere. Så kan vi endelig slippe for dette cirkus.


Så bliver 40,- pr. kanal nok i den lave ende.


Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:


youSee har en dominerende position på markedet  og når  både Viasat og SBS på samme måde begrænser det fri valg og den frie konkurrence, så har  monopolmyndighederne da helt klart en stor og vigtig opgave.

Personligt er jeg ikke så skeptisk til tilbud på  budtere af billige kanaler (2-4 kr/kanal), men her taler vi om kanaler til 40 kr/md/kanal.   Det kan kun opretholdes pga. monopollignende forhold - som jeg ser det. 


SPOOKY - for én gang skyld så er jeg fuldstændig enig i noget som reslfj skriver...
Jeg sætter et kryds i kalenderen ud for denne mærkedag og erklærer mig 100% enig i Lars' indlæg.


-------------
Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Efterhånden som antallet af analoge kanaler falder og antallet af tv med digitale tunere stiger, ville det give mening kun at have én analog pakke og så styre pakkevalget via kortet.


Men kortet har den grundlæggende designfejl, at det ikke understøtter  'TV i alt'   eller lige nu bare flere fjernsyn uden et ekstra kort og en dyr kortlæsere pr apparat.  Ja, der var nogen der vel tænkte "så kan de bare betale dobbelt, de rige svin med hel TO fjernsyn". 
Det er jo allerede et område, hvor  der er surhed hos seerne og mærkelige forsøg på omgåelser.

Man har tænkt i fjernsyn a la 1956 - et apparat pr familie - måske et ekstra.  Men når alle har en PC og/eller en tablet og/eller store skærme i alle rum  og prisen på flade paneler bare falder og falder,  så ser verden meget forskellig ud om ikke så mange år. 

Det er fint nok med digital adgang i stedet  for analoge  filtre, men  brugen af  et kort pr. apparat skalerer ikke.   I en ikke fjern fremtid vil der slet ikke altid være et bestemt apparat, men   'TV i alt' og hvor skal kortet så være.

Det basale er, at jeg skal betale een og kun een gang for mig og mine - det eneste legitime krav udbyder har er at jeg ikke 'sælger/låner' signalet til naboen.  Nu påføres jeg i stedet  bøvl og omkostninger ved en lavpraktisk men kvart løsning.
 
 
Lars     Smile


-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Efterhånden som antallet af analoge kanaler falder og antallet af tv med digitale tunere stiger, ville det give mening kun at have én analog pakke og så styre pakkevalget via kortet.


Men kortet har den grundlæggende designfejl, at det ikke understøtter  'TV i alt'   eller lige nu bare flere fjernsyn uden et ekstra kort og en dyr kortlæsere pr apparat.  Ja, der var nogen der vel tænkte "så kan de bare betale dobbelt, de rige svin med hel TO fjernsyn". 


15,- pr. ekstrakort om måneden og 3-400,- for en kortlæser.

Der er jo ikke tale om at skulle betale dobbelt op, og hvis det resulterer i at mange kan gå ned på en mindre pakke i jeres forening, bliver det jo billigere.

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Det er fint nok med digital adgang i stedet  for analoge  filtre, men  brugen af  et kort pr. apparat skalerer ikke.   I en ikke fjern fremtid vil der slet ikke altid være et bestemt apparat, men   'TV i alt' og hvor skal kortet så være..


Hvad mener du med 'TV i alt'? Hvis du mener at man kan se tv på bl.a. computere, ja så styres adgangen dertil på en helt anden måde.

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Det basale er, at jeg skal betale een og kun een gang for mig og mine - det eneste legitime krav udbyder har er at jeg ikke 'sælger/låner' signalet til naboen.  Nu påføres jeg i stedet  bøvl og omkostninger ved en lavpraktisk men kvart løsning.


En tvungen Fuldpakke i jeres anlæg er der om noget en omkostning der påføres, og det var såmænd kun det jeg spekulerede i om det kunne gøres bedre når det analoge udbud tynder ud.


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 10:08
Vi er vel ved at nå et punkt hvor dette kan ændre sig.
 
Jeg vil egentlig helst lige i YouseeŽs favør have pakkerne, da enkeltstående kanaler er enormt dyre, og har ikke være kritisk sur på at betale 300kr om mdn for tv, når jeg tænker på hvad DR og deres opland suger i Licens penge for det lort de levere, som alle betaler..
 
det koster penge at drive en kanal. fair nok..
 
men der jeg ser åbningen er der klart med "online streaming" har leget lidt med unblock og CBS / ABC / HULU and so on, og det fungere fantastisk, hvis dog bare de kunne oppe priserne lidt, og så distribuere på verdens basis.
 
så kunne jeg få mit fix af Crappy serier (entourage / californication / how i met your.. and so on, og så betale mig fra noget online tv2 news for nyhederne..
 
Lige nu har vi boxer, og med det kanal udbud de har, synes jeg priserne er enorme, venter på en 199kr om mdn pakke over mit fiber, som tager lidt tid, med viasat og sport + hd..
 
med hensyn til flere kort, så synes jeg faktisk boxers tilbud med engangs prisen er ok, også waoo hvor man køber flere bokse og så bliver de låst op til dit abon (det er bare ROCKER DYRT og irriterende, er lige blevet boxfri, og nu skal D8005Žeren hæftes til sådan en box igen)
 
men har været enormt glad for YouseeŽs frie digitale kanaler, i den periode jeg har haft dem... bare bruge eksisterende antenne net og så indbyggede tunere..
 
der jeg helst ville slippe var faktisk licens mæssigt, vil hellere slippe for den tvunge licens end det yousee monopol.. synes jeg får mere for pengene der.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio


Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 10:14

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Jeg blander ikke tingene sammen - du kan tilsyneladende bare ikke se sammenhængen.

Hvis ikke TV3 var i Grundpakken, så alle 1,3 mio. betalte for den, ville TV3+ ikke "kun" koste 40,- som Ekstrakanal.


Det er korrekt, men TV3 har også tidligere været en del af grundpakken (eller mellempakken) uden at det gjorde en forskel. Det nye er, at TV3 nu kan kræve penge for at ligge i grundpakken.

Vi snakker jo ikke om gynger og karusseler mht. TV3 og 3+. Selv hvis TV3 scorer et par kroner pr. kunde ved at ligge i grundpakken, så betyder det ikke at Viasat henter en betydelig fortjeneste på det.

TV3 og 3+ skal ikke ses som en samlet forretning, som du prøver at gøre det til. Den eneste grund til at 3+ er så dyr, det er fordi de har brugt millioner på rettigheder til fodbold og F1. Men det forklarer ikke hvorfor 3+ er så dyr sammenlignet med andre kanaler.

Og hvad med alle de andre dyre TV-kanaler? Hvorfor er TV2 News så dyr? Hvorfor er Kanal 4 så dyr? Hvorfor er Discovery så dyr?

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Pointen var at Viasat stiller krav, og du mener åbenbart så at de ikke er gode/hårde nok til at stille krav over for YouSee og Stofa?

Selvfølgelig har YouSee og Stofa bedre forhandlingsmuligheder, og det ser du også et resultat af, men at tro at Viasat bare bøjer sig forover er noget naivt.


Viasat er MEGET gode til at stille krav - specielt overfor svage modparter såsom elselskaber.

YouSee og Stofa har en meget bedre forhandlingsmulighed og de kan til hver en tid tryne Viasat, hvis de ønsker det. Men det ønsker de ikke - YouSee og Stofa ønsker en status quo på markedet og presser derfor ikke ViaSat unødvendig.

Det er jo ikke ligesom folk dropper deres kabel-Tv og skrifter til Viasats parabol løsning, hvis Viasat blev smidt ud. Mange folk i boligforeninger er stavnsbundet til YouSee/Stofa og skifter ikke til parabol. Boxer? Glem det - de har heller ikke TV3. Fiber? Ingen Viasat...

Hvis YouSee seriøst siger "ned på alle fire, og ned på bukserne" til Viasat, så lystre Viasat... Det er før set at TV kanaler er blevet banket på plads - se bare på DK4.



-------------
Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:



Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Jeg blander ikke tingene sammen - du kan tilsyneladende bare ikke se sammenhængen.

Hvis ikke TV3 var i Grundpakken, så alle 1,3 mio. betalte for den, ville TV3+ ikke "kun" koste 40,- som Ekstrakanal.


Det er korrekt, men TV3 har også tidligere været en del af grundpakken (eller mellempakken) uden at det gjorde en forskel. Det nye er, at TV3 nu kan kræve penge for at ligge i grundpakken.


TV3 lå i Mellempakken, og Grundpakken steg bl.a. pga. TV3.

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Vi snakker jo ikke om gynger og karusseler mht. TV3 og 3+. Selv hvis TV3 scorer et par kroner pr. kunde ved at ligge i grundpakken, så betyder det ikke at Viasat henter en betydelig fortjeneste på det.


Et par kroner?

1,3 mio. x 15-20,- om måneden. Det er over 200 mio. om året alene fra YouSee kunder.

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

TV3 og 3+ skal ikke ses som en samlet forretning, som du prøver at gøre det til. Den eneste grund til at 3+ er så dyr, det er fordi de har brugt millioner på rettigheder til fodbold og F1. Men det forklarer ikke hvorfor 3+ er så dyr sammenlignet med andre kanaler.


3+ blev oprettet for at lægge fodbolden der i stedet for på TV3, og så gav det en ekstra indtægt både i abonnement og reklamer.

Det samme med 3 Puls, hvor F1 blev lagt.

Der er jo ikke meget andet på de to kanaler som ikke er genudsendelser fra hovedkanalen, der i sig selv er én stor genudsendelse i øvrigt.

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Hvis YouSee seriøst siger "ned på alle fire, og ned på bukserne" til Viasat, så lystre Viasat... Det er før set at TV kanaler er blevet banket på plads - se bare på DK4.


Hvem nævnte pærer og bananer? Du sammenligner DK4 med Viasat?


Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Vi snakker jo ikke om gynger og karusseler mht. TV3 og 3+. Selv hvis TV3 scorer et par kroner pr. kunde ved at ligge i grundpakken, så betyder det ikke at Viasat henter en betydelig fortjeneste på det.


Et par kroner?

1,3 mio. x 15-20,- om måneden. Det er over 200 mio. om året alene fra YouSee kunder.



Det tal er også grebet ud af luften. Mellempakken faldt jo ikke med 20 kr. og grundpakken steg med 20 Kr. fordi TV3 skiftede plads. Ligeledes skiftede Kanal 4 og Kanal 5 jo også plads uden kæmpe prisstigninger eller fald til følge.

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

TV3 og 3+ skal ikke ses som en samlet forretning, som du prøver at gøre det til. Den eneste grund til at 3+ er så dyr, det er fordi de har brugt millioner på rettigheder til fodbold og F1. Men det forklarer ikke hvorfor 3+ er så dyr sammenlignet med andre kanaler.


3+ blev oprettet for at lægge fodbolden der i stedet for på TV3, og så gav det en ekstra indtægt både i abonnement og reklamer.

Det samme med 3 Puls, hvor F1 blev lagt.

Der er jo ikke meget andet på de to kanaler som ikke er genudsendelser fra hovedkanalen, der i sig selv er én stor genudsendelse i øvrigt.


Helt korrekt men det individuelle kanaler med individuelle priser. Det er en måde at skrue priserne op på ved at fordele dyre rettigheder for flere kanaler. Men derfor kører TV3, +3 og 3 Puls stadigvæk som uafhængige kanaler med uafhængige priser overfor forbrugerne.

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Hvis YouSee seriøst siger "ned på alle fire, og ned på bukserne" til Viasat, så lystre Viasat... Det er før set at TV kanaler er blevet banket på plads - se bare på DK4.


Hvem nævnte pærer og bananer? Du sammenligner DK4 med Viasat?


Nå ja - mit eksempel med DK4 var kun for at illustrere at udbyderne rent faktisk kan skrue bissen på overfor TV selskaberne. I DK4s tilfælde var det også Canal Digital (som er markant mindre end YouSee), der skruede bissen på. Jeg kan ikke komme på ét eneste eksempel fra nyere tid, hvor YouSee har skruet bissen på overfor TV-selskaberne udover da YouSee offentligt sagde at det var slut med flere SD kanaler... hvorefter 3 Puls blev introduceret et par måneder senere. "Go Figure!"


-------------
Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Vi snakker jo ikke om gynger og karusseler mht. TV3 og 3+. Selv hvis TV3 scorer et par kroner pr. kunde ved at ligge i grundpakken, så betyder det ikke at Viasat henter en betydelig fortjeneste på det.


Et par kroner?

1,3 mio. x 15-20,- om måneden. Det er over 200 mio. om året alene fra YouSee kunder.



Det tal er også grebet ud af luften. Mellempakken faldt jo ikke med 20 kr. og grundpakken steg med 20 Kr. fordi TV3 skiftede plads.


Øh, Mellempakken vil jo ikke falde pga. en ombytning, da den jo også indeholder Grundpakken. Mellempakken er faktisk steget ret meget de sidste par år.

Derudover er prisen taget fra diverse indkøbspriser for antenneforeninger fratrukket en (godt nok tænkt) avance til distributøren.

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Helt korrekt men det individuelle kanaler med individuelle priser. Det er en måde at skrue priserne op på ved at fordele dyre rettigheder for flere kanaler. Men derfor kører TV3, +3 og 3 Puls stadigvæk som uafhængige kanaler med uafhængige priser overfor forbrugerne..


De tre kanaler kører under én hat: TV3 Danmark.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 12:01
Jeg kan sagtens finde almindelige dagligvarer, der er steget mere end f. eks. Fuldpakken hos YouSee. I 2009 betalte jeg i alt 256,68 kr. pr. md. for Fuldpakken. I 2010 var prisen steget med 7,11% til 274,94 pr. md. og fra 2010 til 2011 var stigningen på 11,22% til en pris på 305,78 pr. md.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Øh, Mellempakken vil jo ikke falde pga. en ombytning, da den jo også indeholder Grundpakken. Mellempakken er faktisk steget ret meget de sidste par år.

Derudover er prisen taget fra diverse indkøbspriser for antenneforeninger fratrukket en (godt nok tænkt) avance til distributøren.


Hvorfor ikke? Hvis TV3 normalt fik 20 kr. i mellempakken, hvorfor skulle de for forsat have 20 kr. i grundpakken, hvor LANGT flere kunder skal betale for kanalen? Prisen på TV3 må jo være faldet, da kundegrundlaget for kanalen er vokset. Hvorfor skal TV3 tjene mere ved at ligge i grundpakken?

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Helt korrekt men det individuelle kanaler med individuelle priser. Det er en måde at skrue priserne op på ved at fordele dyre rettigheder for flere kanaler. Men derfor kører TV3, +3 og 3 Puls stadigvæk som uafhængige kanaler med uafhængige priser overfor forbrugerne..


De tre kanaler kører under én hat: TV3 Danmark.
[/QUOTE]

Altså ligesom Kanal 4, 5  og 6 kører under én SBS hat? Ja, de har samme ejer, men kanalerne kører uafhængigt af hinanden. Ja, YouSee får måske bedre priser når de kan bundle kanalerne, men hver kanal bør kunne købes uafhængigt af hinanden.


-------------
Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Altså ligesom Kanal 4, 5  og 6 kører under én SBS hat? Ja, de har samme ejer, men kanalerne kører uafhængigt af hinanden. Ja, YouSee får måske bedre priser når de kan bundle kanalerne, men hver kanal bør kunne købes uafhængigt af hinanden.
Lad mig gi' dig et eksempel. Da TV2 Sport kom med TV2 Sport HD (til at begynde med sendte kanalerne ikke nødvendigvis det samme) kunne man ikke købe TV2 Sport HD uden at man havde TV2 Sport. Det var et krav fra TV2 Sport (ejerere: Viasat 49% og TV2 51%).


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Altså ligesom Kanal 4, 5  og 6 kører under én SBS hat? Ja, de har samme ejer, men kanalerne kører uafhængigt af hinanden. Ja, YouSee får måske bedre priser når de kan bundle kanalerne, men hver kanal bør kunne købes uafhængigt af hinanden.
Lad mig gi' dig et eksempel. Da TV2 Sport kom med TV2 Sport HD (til at begynde med sendte kanalerne ikke nødvendigvis det samme) kunne man ikke købe TV2 Sport HD uden at man havde TV2 Sport. Det var et krav fra TV2 Sport (ejerere: Viasat 49% og TV2 51%).


Ja, det er godt klar over hvordan TV-stationerne får lov til at bundle deres kanaler. Men at YouSee accepterer den slags afpresning siger alt. YouSee kunne bare have sagt nej tak.

Netop denne "afpresning" fra TV-stationernes side er også grunden til at TV3 og Kanal 5 nu er i grundpakken, men det ændre ikke på at priserne på alle de andre danske kanaler er helt hen i vejret i YouSee "Ekstrakanaler".

YouSee VÆLGER at acceptere TV-stationernes krav - der er ingen der har bedt dem spille svage og acceptere alt lort som TV-stationerne finder på... *HOST* hvem sagde 3 Puls *HOST*


-------------
Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:



Ja, det er godt klar over hvordan TV-stationerne får lov til at bundle deres kanaler. Men at YouSee accepterer den slags afpresning siger alt. YouSee kunne bare have sagt nej tak.

Netop denne "afpresning" fra TV-stationernes side er også grunden til at TV3 og Kanal 5 nu er i grundpakken, men det ændre ikke på at priserne på alle de andre danske kanaler er helt hen i vejret i YouSee "Ekstrakanaler".

YouSee VÆLGER at acceptere TV-stationernes krav - der er ingen der har bedt dem spille svage og acceptere alt lort som TV-stationerne finder på... *HOST* hvem sagde 3 Puls *HOST*


Du ved vel ikke, hvordan det oprindelige tilbud fra TV3 så ud? Det kan jo være de har presset prisen.
Jeg syntes ikke som sådan 40 kr. for en af de kanaler er dyrt. Det er vel prisen, hvis man skal ha dem enkeltvist. Det er klart at TV selskaberne ikke gider sælge dem specielt billigt, da deres kundegrundlag så vil forsvinde.

Yousee, kan jo ikke bare tage TV3 ud af deres pakke. Det ved TV3 også godt. De to firmaer er afhængige af hinanden, og sådan vil det nok altid være. Hvis tv3 forlod Yousee, ville yousee miste mange kunder, det er en ting der er helt sikkert.

Jeg giver ikke en skid for frit valg. Alle folk tror at man betaler et par kroner pr. kanal. Men det er klart at danske kanaler er dyrere. Ja, selvfølgelig koster TV2 news mere end SVT1 eller en anden lorte kanal.


Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 13:51
Nogen der ved hvad tvillinge kort til yousee koster?


Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:


Du ved vel ikke, hvordan det oprindelige tilbud fra TV3 så ud? Det kan jo være de har presset prisen.
Jeg syntes ikke som sådan 40 kr. for en af de kanaler er dyrt. Det er vel prisen, hvis man skal ha dem enkeltvist. Det er klart at TV selskaberne ikke gider sælge dem specielt billigt, da deres kundegrundlag så vil forsvinde.


Nej, det er da IKKE klart at TV-stationernes kundegrundlag per automatisk forsvinder ved frit valgs ordninger. Folk vil blot kun købe de TV-stationer som de finder giver værdi. Vi har hørt det argument igen og igen fra både YouSee og TV stationerne, selv om det ikke har det mindste hold i virkeligheden. I ALLE andre brancher kan det lade sig gøre at vælge frit uden at verden går under af den grund...

40 kr. for en kanal er ikke rimeligt. Det er jo ikke realistisk at en kanal skal koster over det dobbelte som "ekstrakanal" sammenlignet med samme kanal i et pakkeprodukt. En så stor skævvridning på to ens produkter tyder på urent trav - læs: Konkurrencemyndighederne bør kigge nærmere på sagen.

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:


Yousee, kan jo ikke bare tage TV3 ud af deres pakke. Det ved TV3 også godt. De to firmaer er afhængige af hinanden, og sådan vil det nok altid være. Hvis tv3 forlod Yousee, ville yousee miste mange kunder, det er en ting der er helt sikkert.

Jeg giver ikke en skid for frit valg. Alle folk tror at man betaler et par kroner pr. kanal. Men det er klart at danske kanaler er dyrere. Ja, selvfølgelig koster TV2 news mere end SVT1 eller en anden lorte kanal.


YouSee vælger selv hvilke kanaler der ligger i deres pakker udover "must-carry" kanalerne fra DR. Det står YouSee frit for at smide TV3 eller Kanal 5 ud, hvis de måtte ønske det.
Hvis YouSee droppede Viasats kanaler så var de såmænd ikke ringere stillet end fiber selskaberne, Canal Digtal (sat) eller Boxer.


-------------
Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Nogen der ved hvad tvillinge kort til yousee koster?
15 kr. pr. md.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:



Nej, det er da IKKE klart at TV-stationernes kundegrundlag per automatisk forsvinder ved frit valgs ordninger. Folk vil blot kun købe de TV-stationer som de finder giver værdi. Vi har hørt det argument igen og igen fra både YouSee og TV stationerne, selv om det ikke har det mindste hold i virkeligheden. I ALLE andre brancher kan det lade sig gøre at vælge frit uden at verden går under af den grund...





Du lyder meget skråsikker, kan du bakke dine påstande op med noget fakta eller er det bare støj?

TV er ikke det samme som en alm vare. Rigtig mange mennesker betaler "gerne" mange penge, for at se specifikke programmer (læs: især sportsinteresserede) og for os (ja jeg er en af dem) der er TV meget dyrt, men det er prisen hvis man gerne vil se det sport man er interesseret i, bl.a fordi eksklusiv rettigheder er tilladt.
Det ved TV producenter, kanaler, udbydere osv udemærket godt, og derfor kan de tillade sig at tage, de priser de gør, fordi os idioter nok skal betale ved kasse 1.
En liter mælk fra Arla kan jeg tilgengæld købe der hvor jeg finder det billigst, fordi her er eksklusiv salg ikke tilladt.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:



Nej, det er da IKKE klart at TV-stationernes kundegrundlag per automatisk forsvinder ved frit valgs ordninger. Folk vil blot kun købe de TV-stationer som de finder giver værdi. Vi har hørt det argument igen og igen fra både YouSee og TV stationerne, selv om det ikke har det mindste hold i virkeligheden. I ALLE andre brancher kan det lade sig gøre at vælge frit uden at verden går under af den grund...

40 kr. for en kanal er ikke rimeligt. Det er jo ikke realistisk at en kanal skal koster over det dobbelte som "ekstrakanal" sammenlignet med samme kanal i et pakkeprodukt. En så stor skævvridning på to ens produkter tyder på urent trav - læs: Konkurrencemyndighederne bør kigge nærmere på sagen.


Hvis halvdelen af alle kunderne smutter, så er det vel klart nok prisen bliver doblet for de resterende? Det er klart at de får det til helt andre priser, hvis de køber så stort ind og kommer med garantier til Viasat. Hverken Yousee el. Viasat vil vel acceptere at miste indtjening, hvilket vel er meget naturligt?

Som jeg ser det er der nogle krav. 1. Indtjeningen skal holdes. 2. Indtjening skal forøges.
Ingen af de to firmaer vil acceptere nedgang i overskud, hvilket jeg som sagt godt forstår. Det ville jeg da heller ikke, hvis det var mit firma. Ville du det?

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:


Yousee, kan jo ikke bare tage TV3 ud af deres pakke. Det ved TV3 også godt. De to firmaer er afhængige af hinanden, og sådan vil det nok altid være. Hvis tv3 forlod Yousee, ville yousee miste mange kunder, det er en ting der er helt sikkert.

Jeg giver ikke en skid for frit valg. Alle folk tror at man betaler et par kroner pr. kanal. Men det er klart at danske kanaler er dyrere. Ja, selvfølgelig koster TV2 news mere end SVT1 eller en anden lorte kanal.


YouSee vælger selv hvilke kanaler der ligger i deres pakker udover "must-carry" kanalerne fra DR. Det står YouSee frit for at smide TV3 eller Kanal 5 ud, hvis de måtte ønske det.
Hvis YouSee droppede Viasats kanaler så var de såmænd ikke ringere stillet end fiber selskaberne, Canal Digtal (sat) eller Boxer.
[/QUOTE]

http://www.business.dk/brancher/canal-digital-bloeder-i-dansk-tv-krig

http://tvtid-dyn.tv2.dk/nytomtv/article.php/id-28379157.html

Derudover har der været en masse omtale af, hvordan Fiber selskaberne ikke har koblet nok kunder på, og det ikke kunne løbe rundt.

Det kan godt ske det bare er mig. Men der tegner sig efterhånden et billede af at de eneste der kan skrabe penge sammen i det her land, er firmaer der har TV3 i deres portefølje. Nu arbejder jeg selv i et firma, der sælger TV. Og du forstår ikke, hvor uendeligt meget at TV3 og Viasats kanaler betyder for mange mennesker. Det hænger ved at man skal ha TV3. Hvorfor ved jeg ikke, da de ikke sender noget jeg gider se. Men for mange er det som sagt rigtig vigtigt.

Og nej det er ikke Yousee el. Viasat jeg arbejder ved.


Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:



Nej, det er da IKKE klart at TV-stationernes kundegrundlag per automatisk forsvinder ved frit valgs ordninger. Folk vil blot kun købe de TV-stationer som de finder giver værdi. Vi har hørt det argument igen og igen fra både YouSee og TV stationerne, selv om det ikke har det mindste hold i virkeligheden. I ALLE andre brancher kan det lade sig gøre at vælge frit uden at verden går under af den grund...


Du lyder meget skråsikker, kan du bakke dine påstande op med noget fakta eller er det bare støj?

TV er ikke det samme som en alm vare. Rigtig mange mennesker betaler "gerne" mange penge, for at se specifikke programmer (læs: især sportsinteresserede) og for os (ja jeg er en af dem) der er TV meget dyrt, men det er prisen hvis man gerne vil se det sport man er interesseret i, bl.a fordi eksklusiv rettigheder er tilladt.
Det ved TV producenter, kanaler, udbydere osv udemærket godt, og derfor kan de tillade sig at tage, de priser de gør, fordi os idioter nok skal betale ved kasse 1.
En liter mælk fra Arla kan jeg tilgengæld købe der hvor jeg finder det billigst, fordi her er eksklusiv salg ikke tilladt.


Det kaldes økonomiske teorier - og når det kan lade sig gøre i andre brancher så kan det lade sig gøre i TV-branchen.

TV-branchen er på ingen måder unik sammenlignet med så mange andre brancher - også selvom både YouSee og TV-stationerne forsøger at overbevise folk om at "TV er noget helt unik som ikke kan sammenlignes med noget andet".

Forskellen mellem TV-branchen og andre brancher er blot at TV-branchen forsøger at bundle produkterne sammen, og derved forplumre varens reele omkostninger. Forbrugerne er desværre nød til at acceptere dette, da de indtil nu reelt ikke har haft noget valg, hvilket er grunden til at blandt andet forbrugerrådet tidligere skarpt har kritiseret Tv-området.


-------------
Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:


Det kaldes økonomiske teorier - og når det kan lade sig gøre i andre brancher så kan det lade sig gøre i TV-branchen.

TV-branchen er på ingen måder unik sammenlignet med så mange andre brancher - også selvom både YouSee og TV-stationerne forsøger at overbevise folk om at "TV er noget helt unik som ikke kan sammenlignes med noget andet".

Forskellen mellem TV-branchen og andre brancher er blot at TV-branchen forsøger at bundle produkterne sammen, og derved forplumre varens reele omkostninger. Forbrugerne er desværre nød til at acceptere dette, da de indtil nu reelt ikke har haft noget valg, hvilket er grunden til at blandt andet forbrugerrådet tidligere skarpt har kritiseret Tv-området.


Alt kan da sagtens lade sig gøre. Det beviser Yousee da også nu med at du kan vælge kanaler tilvalg. Hvad forventer du at man helt kan droppe grundpakken også nøjes med en kanal til 10 kr fra deres enkelt kanal liste? Hvem skal betale for support? Afskrivning på udstyr? Fejlretning? Bogholderi? osv osv. Det er klart de skal ha en grund indtægt.

Jeg fatter ikke, hvorfor man skriger på frit valg. Det er ligesom om folk ikke fatter at kanal priserne så er langt højere. Altså nogle mennesker tror bare at man kan tage en pakke til 300 kr. med 30 kanaler også dividere de 2 tal også betale 10 kr / mdr. pr kanal man vil ha uanset, hvilken der er tale om. Også dækker det ellers lige alle omkostninger og alt er godt.




Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:


Hvis halvdelen af alle kunderne smutter, så er det vel klart nok prisen bliver doblet for de resterende? Det er klart at de får det til helt andre priser, hvis de køber så stort ind og kommer med garantier til Viasat. Hverken Yousee el. Viasat vil vel acceptere at miste indtjening, hvilket vel er meget naturligt?


Så grunden til at man sætter priserne for "Ekstrakanalerne" til de dobbelte af er altså at man forventer at kanaler som 3+ og Kanal 4 forventer at miste 50% af deres seere? Nej, den må du længere ud med på landet. Hvis man vil kæmpe om seernes gunst, så gælder det jo om at tiltrække kunder - ikke afskrække dem ved for høje priser.

Ja, selvfølgelig får YouSee en rabat ved at love ViaSat et vidst antal kunder, men hvorfor kan YouSee ikke opnå en sådan rabat ved "Ekstrakanaler"? Hvis nu 150.000 danskere vælger 3+ via Ekstrakanaler, kan YouSee så ikke få lidt rabat hos Viasat? Om kunderne kommer via Programpakker eller via Ekstrapakker kan vel gøre lige meget? En kunde er vel en kunde?

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:


Som jeg ser det er der nogle krav. 1. Indtjeningen skal holdes. 2. Indtjening skal forøges.
Ingen af de to firmaer vil acceptere nedgang i overskud, hvilket jeg som sagt godt forstår. Det ville jeg da heller ikke, hvis det var mit firma. Ville du det?


Hvis alternativet er at blive smidt ud, så kan en virksomhed godt acceptere en ringere indtjening.

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:


Det kan godt ske det bare er mig. Men der tegner sig efterhånden et billede af at de eneste der kan skrabe penge sammen i det her land, er firmaer der har TV3 i deres portefølje. Nu arbejder jeg selv i et firma, der sælger TV. Og du forstår ikke, hvor uendeligt meget at TV3 og Viasats kanaler betyder for mange mennesker. Det hænger ved at man skal ha TV3. Hvorfor ved jeg ikke, da de ikke sender noget jeg gider se. Men for mange er det som sagt rigtig vigtigt.

Og nej det er ikke Yousee el. Viasat jeg arbejder ved.


Jeg kan udemærket forstå dit helt gyldige argument. Det ER en konkurrencefordel for YouSee og Stofa at de kan tilbyde Viasats kanaler. Men som jeg skrev, så vil YouSee ikke være ringere stillet end deres konkurrenter hvis de smed TV3 ud.

At fiberselskaberne ENDNU ikke kan forrente deres milliardstore investering er ikke noget nyt. At fiberselskaberne i det hele taget skovler kunder ind i visse områder af landet, burde dog få en til at tænke lige - set i lyset af at de mangler Viasats kanaler.... De skovler kunder ind uden Viasat.... hmmm.
Hvis YouSee skulle ud på markedet i dag og etablere sig, så ville de også tabe penge.


-------------
Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.


Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:


Alt kan da sagtens lade sig gøre. Det beviser Yousee da også nu med at du kan vælge kanaler tilvalg. Hvad forventer du at man helt kan droppe grundpakken også nøjes med en kanal til 10 kr fra deres enkelt kanal liste? Hvem skal betale for support? Afskrivning på udstyr? Fejlretning? Bogholderi? osv osv. Det er klart de skal ha en grund indtægt.


Ja, det ville da være dejligt hvis man kunne undvære grundpakken og nøjes med Must Carry kanalerne + et gebyr til support, og renovering af kabelanlæg, og så frit vælge Ekstrakanaler. Ud med mellem og fuldpakken og frit vælge TV kanaler. Det vil koste nogle TV kanaler livet...


Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:


Jeg fatter ikke, hvorfor man skriger på frit valg. Det er ligesom om folk ikke fatter at kanal priserne så er langt højere. Altså nogle mennesker tror bare at man kan tage en pakke til 300 kr. med 30 kanaler også dividere de 2 tal også betale 10 kr / mdr. pr kanal man vil ha uanset, hvilken der er tale om. Også dækker det ellers lige alle omkostninger og alt er godt.


Kig på telemarkedet for 20 år siden - se hvor langt man er kommet med lidt konkurrence.


-------------
Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:



Så grunden til at man sætter priserne for "Ekstrakanalerne" til de dobbelte af er altså at man forventer at kanaler som 3+ og Kanal 4 forventer at miste 50% af deres seere? Nej, den må du længere ud med på landet. Hvis man vil kæmpe om seernes gunst, så gælder det jo om at tiltrække kunder - ikke afskrække dem ved for høje priser.

Ja, selvfølgelig får YouSee en rabat ved at love ViaSat et vidst antal kunder, men hvorfor kan YouSee ikke opnå en sådan rabat ved "Ekstrakanaler"? Hvis nu 150.000 danskere vælger 3+ via Ekstrakanaler, kan YouSee så ikke få lidt rabat hos Viasat? Om kunderne kommer via Programpakker eller via Ekstrapakker kan vel gøre lige meget? En kunde er vel en kunde?


Nu skal man jo også lige tænke på, hvilket kanaler man kunne vælge før. Ingen af dem der er i 40 krs puljen kunne såvidt jeg huske vælges til favorit før.

Nu spare man jo så også 30 kr / mdr. for program kort osv. Man kan vel også sige at TV3 er sikret flere kunder, hvis kunderne er "Tvunget" til at vælge flere kanaler. Jeg ved ikke om du kan se logikken i det?


Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:



Jeg kan udemærket forstå dit helt gyldige argument. Det ER en konkurrencefordel for YouSee og Stofa at de kan tilbyde Viasats kanaler. Men som jeg skrev, så vil YouSee ikke være ringere stillet end deres konkurrenter hvis de smed TV3 ud.

At fiberselskaberne ENDNU ikke kan forrente deres milliardstore investering er ikke noget nyt. At fiberselskaberne i det hele taget skovler kunder ind i visse områder af landet, burde dog få en til at tænke lige - set i lyset af at de mangler Viasats kanaler.... De skovler kunder ind uden Viasat.... hmmm.
Hvis YouSee skulle ud på markedet i dag og etablere sig, så ville de også tabe penge.



Jeg mener ikke Yousee ville kunne leve uden Viasat som markedet ser ud nu. Der ville blive en flugt af kunder til andre løsninger f.eks parabol. Der er nok også en del boligforeninger/Antenneforeninger der vil gå uden om Yousee som i gamle dage. Det skal man heller ikke undervurdere, og der har yousee også en god slat kunder.

Om fiber selskaberne skovler kunder ind kommer vist an på, hvem man spørger. Men jeg ved da at mange vælger deres TV fra pga. de ikke har viasat.

Yousee ville muligvis tabe penge, men de graver jo gladeligt ud til nye områder, hvor folk betaler fuld pris for at få det gravet ind. Prøv og spørg, hvor mange danskere der gider få gravet fiber ind til 4000 kr? Der er ikke Tv3 med, vil mange svare.

Prøv også at se, hvordan fiber selskabernes markeds andele er i områder med Yousee. Den er ikke ret høj skulle jeg hilse at sige.

Viasat er et konkurrence parameter, og det ved Viasat også godt selv. Derfor tror jeg ikke bare man kan presse og presse. Hvornår har de forøvrigt presset nok? Vi ved jo ikke, hvad udgangspunktet er? Ifølge din teori kunne de jo bare sige "Hej i får 1 kr. pr kunde" også fik de ligesom det, fordi uanset hvad Yousee sagde så var det jo bedre end ingenting.




Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:



Det kaldes økonomiske teorier - og når det kan lade sig gøre i andre brancher så kan det lade sig gøre i TV-branchen.



Så er det da underligt at der ikke findes et eneste land, hvor det har kunnet lade sig gøre som du gerne ønsker det, jeg kender ihvertfald ikke til et sted, hvor tv priser ikke får kritik for at være urimelige høje.

Og jo TV markedet er speciel!!!


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:


Ja, det ville da være dejligt hvis man kunne undvære grundpakken og nøjes med Must Carry kanalerne + et gebyr til support, og renovering af kabelanlæg, og så frit vælge Ekstrakanaler. Ud med mellem og fuldpakken og frit vælge TV kanaler. Det vil koste nogle TV kanaler livet...

Det er jo helt imod hele ideen ved at være med i antenneforening. Det handler jo netop om at få rabat ved at samle sig.

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:


Kig på telemarkedet for 20 år siden - se hvor langt man er kommet med lidt konkurrence.

Mig bekendt så virker telefonnettet og kabal tv nettet jo vidt forskelligt. Det er ikke muligt at have flere udbydere på samme antennenet, hvilket jo er muligt på telefonnettet. Det gør det jo ligesom lidt svært at få lidt konkurrence, for tvivler på at folk vil betale for at få lagt flere kabler ind. Det vil være en alt for stor investering i forhold til den besparelse der vil være mellem de forskellige tv udbydere.

Alt i alt så kommer de høje priser ikke som nogen overraskelse for mig, det bliver jo ikke billigere at drive f.eks. 3+ hvis de kun har halvt så mange seere, men der er kun halvt så mange seere til at betale plus at der ikke kommer så mange reklamekroner i kassen som de tilbageværende seere også skal betale.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Altså ligesom Kanal 4, 5  og 6 kører under én SBS hat? Ja, de har samme ejer, men kanalerne kører uafhængigt af hinanden.


Så 3+ køber genudsendelser af serier, film og programmer fra TV3? Rettighederne til f.eks. F1 dækkes ene og alene af 3 Puls' indtægter?

Sjovt nok er der ingen differentiering mellem kanalerne når det gælder indkøb af reklametid hos dem.


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Altså ligesom Kanal 4, 5  og 6 kører under én SBS hat? Ja, de har samme ejer, men kanalerne kører uafhængigt af hinanden.


Så 3+ køber genudsendelser af serier, film og programmer fra TV3? Rettighederne til f.eks. F1 dækkes ene og alene af 3 Puls' indtægter?

Sjovt nok er der ingen differentiering mellem kanalerne når det gælder indkøb af reklametid.


Lidt flueknepperi men F1 er på 3+ nu, ellers enig Tongue


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 15:42
OK, hvad er der så tilbage på 3 Puls (har ikke kanalen, men den blev jo oprettet pga. F1).

I øvrigt, så er flytning af rettigheder mellem kanalerne (der var også en landskamp på 3 Puls på et tidspunkt) jo også et tegn på at de tre kanaler nok ikke er specielt uafhængigt kørt.


Skrevet af: mrj
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

OK, hvad er der så tilbage på 3 Puls (har ikke kanalen, men den blev jo oprettet pga. F1).

Ja det er jo et godt spørgsmål, jeg fjernede den fra min favorit pakke. Denne "mande" kanal med forbavsende mange kvindeprogrammer på. Smile

Det er vel blot det klassiske kabeltvkanal switcheroo. man laver en ny kanal med programmer som folk vil se.
Når folk så har fået stemt den ind eller fået købt den, udvander man programmerne og begynder en ny kanal.
TV3 har jo reelt ikke mere indhold end det kunne sendes på 1 kanal. :)


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:



Jeg kan sagtens finde almindelige dagligvarer, der er steget mere end f. eks. Fuldpakken hos YouSee. I 2009 betalte jeg i alt 256,68 kr. pr. md. for Fuldpakken. I 2010 var prisen steget med 7,11% til 274,94 pr. md. og fra 2010 til 2011 var stigningen på 11,22% til en pris på 305,78 pr. md.


Jeg betaler stort set det samme for Mellempakken nu, som jeg gav for Fuldpakken i 2008.

Næsten 20% stigning på to år i dit eksempel er også meget og ligger langt over prisindekset.


Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:



Det kaldes økonomiske teorier - og når det kan lade sig gøre i andre brancher så kan det lade sig gøre i TV-branchen.



Så er det da underligt at der ikke findes et eneste land, hvor det har kunnet lade sig gøre som du gerne ønsker det, jeg kender ihvertfald ikke til et sted, hvor tv priser ikke får kritik for at være urimelige høje.

Og jo TV markedet er speciel!!!


Nej, TV markedet er specielt, fordi myndighederne ikke griber ind - og det er uanset om vi snakker om Danmark, Sverige eller Sydkorea.

På telemarkedet havde man en tilsvarende lås situation for nogle år siden. Den gang pålagde man teleselskaberne en række påbud - bland andet mulighed for at serviceprovidere kunne leje sig ind på teleselskabernes netværk. Det gav forbrugerne flere muligheder, flere valg og deraf følgende faldende priser og større konkurrence.

Noget tilsvarende kunne sagtens gøres på TV-markedet. Myndighederne kunne tvinge TV-udbyderne til droppe pakkeprodukterne og lade kunderne vælge frit. Det vil betyde døden for visse kanaler, mens de tilbageværende vil tilbyde mere værdi for færre penge.

Antallet af "danske" kanaler vil måske falde til det halve, men tilgengæld så vil forbrugerne spare MANGE penge.

Det sjove i denne diskussion er hvis talen falder på dagligvarer, priser på fladskærme eller prisen på frisører og tandlæger så ser folk helt anderledes på det. Hvorfor er TV-området så specielt et område at man ikke kan sammenligne med med en mekanikere eller en bank?


-------------
Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.


Skrevet af: mrj
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

[QUOTE=evilguy]
Jeg syntes ikke som sådan 40 kr. for en af de kanaler er dyrt.

40kr om måneden for en kanal der viser 5 minutters reklamer hver 10 minut er da til at åbne op og skide i. Helt til grin.


Skrevet af: mixmaster.jean
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 15:52

Jeg er ansat i den store stygge TDC koncern som mange ser dem for. Så flame mig bare.

 
Jeg mod tog et brev i går som så mange andre og grev strak min telefon for at ringe og høre om det var en joke at mine kanaler ville stige 150% PR kanal. samlet knap 100% Pris stigning for alle 4 samlet set.
 
Jeg er ikke tilfreds langt fra det kan man ikke gøre mod sine kunder.
 
Fik af vide det er pga kunderne er blevet spurgt hvad de vil have (Mere valg frihed) hvilket også er rigtig lækkert og som styrker yousee på TV delen.
Men da ikke for en pris på knap 100% i stigning for 4 kanaler. enda mere for andre kunder.
 
Det er ikke holdbart og slet ikke go markedsføring. Jeg har lige fået kabel tv af yousee og har lige et par måneder endnu af min bindings periode. Jeg over vejer på det kraftigste at opsige det hele, hvis de ikke annulere de priser de køre med og sætte alle kanaler ned til 12kr pr kanal.
 
 
 
 


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

OK, hvad er der så tilbage på 3 Puls (har ikke kanalen, men den blev jo oprettet pga. F1).

I øvrigt, så er flytning af rettigheder mellem kanalerne (der var også en landskamp på 3 Puls på et tidspunkt) jo også et tegn på at de tre kanaler nok ikke er specielt uafhængigt kørt.


Ved det faktisk ikke for jeg ser aldrig 3 Puls, men du har helt ret, TV3, 3+ og 3 Puls er overhovedet ikke uafhængige, som der ellers er blevet postuleret, og det samme gæler SBS kanalerne.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Altså ligesom Kanal 4, 5  og 6 kører under én SBS hat? Ja, de har samme ejer, men kanalerne kører uafhængigt af hinanden.


Så 3+ køber genudsendelser af serier, film og programmer fra TV3? Rettighederne til f.eks. F1 dækkes ene og alene af 3 Puls' indtægter?

Sjovt nok er der ingen differentiering mellem kanalerne når det gælder indkøb af reklametid hos dem.


Så Viasat har valgt samme pris på reklamerblokke på forskellige kanaler? Dvs. reklameværdien i Viasats øjne er lige god om det er på TV3, 3+ eller 3 Puls selvom om de 3 kanaler for forskellige seer-share og forskellige målgrupper.


-------------
Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.



Print side | Luk vindue