Print side | Luk vindue

Boxer lancerer HD TV

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=101656
Udskrevet den: 23-April-2024 kl. 18:01


Emne: Boxer lancerer HD TV
Skrevet af: Lars
Emne: Boxer lancerer HD TV
Skrevet den: 14-September-2011 kl. 09:23
 
 
 
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=5574">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=5574 - Breaking News: Boxer lancerer HD TV
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=5574 - TV-distributøren Boxer skifter det ene af deres tre MUX til DVB-T2, for at skaffe plads til at sende HD kanaler som TV 2 HD.
 
 
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=5531">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=5531 - Boxer: Derfor skifter vi til DVB-T2
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=5531 - Som det kunne læses i den anden nyhed, så er Boxer på vej med HDTV kanaler. I den forbindelse har vi haft en snak med Boxer direktøren, om hvad det betyder nu som i fremtiden.
 
 
 


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 14-September-2011 kl. 12:58
Det lyder godt! Så blir' jeg måske alligevel Boxer kunde på sigt Tongue
 
Og så alligevel ikkeStern Smile
 
"Ja, vi skal have flere kanaler ind i MUX3 og MUX4, men det er vi også overbeviste om at vi kan." siger Steen Ulf Jensen til recordere.dk



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 14-September-2011 kl. 13:42
 
 Det kan der vel egentlig også komme, men så må der også på de MUX bruges T2, ellers vil det tvivlsomt blive godt.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 14-September-2011 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det kan der vel egentlig også komme, men så må der også på de MUX bruges T2, ellers vil det tvivlsomt blive godt.
 
Uanset hvad Boxer siger om bedre MPEG komprimering og stat-muxing, så kan man ikke på nogen god måde få 30 SD kanaler med lyd og signalering ind i  44.6 Mbit/sek  (2 x 22.3 Mbit/sek). 
 
Men man kunne måske tænke, at Boxer flyttede de dyreste og de mindst købte  kanaler til den nye mux5. Boxer kunne så give et tilbud om en ny boks - meget billigt - til disse kunder, der enten betale meget eller kun er ganske få.  
 
I en ny DVB-T2 mux5 kan der vel sendes ca 36,5 Mbit/sek  og så fylder fx 6 SD kanaler @ 2 Mbit/sek = 12 Mbit/sek  jo ikke så meget.  Der ville stadig være 20-22 Mbit/sek tilbage til  HD kanaler og måske 2 Mbit/sek til signalerings-overhead.
 
Man kunne vel også tænke at TV Sport blev sendt i HD på DVB-T2 muxen - er der ikke noget med en ny fodbold aftale her ?
 
Man kan nok meget bedre klemme 2 ekstra SD kanaler ind i hver af mux3 og mux4 end 5 ekstra - en 20% forbedring synes mig sandsynlig.
 
Man skal huske, at de billigste DVB-T2/MPEG-4 HD bokse i England koster £30 ~250 kr.  OK de er uden kortlæser, men alligevel.
 
Lars  Smile
 


-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: mbm1
Skrevet den: 12-Januar-2012 kl. 10:13
Er TV2 HD med hos Boxer nu ?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 12-Januar-2012 kl. 10:24
 
 Den vil som flere steder oplyst, komme hos Boxer når de til April er klar til at kunne udsende i T2.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: spmo
Skrevet den: 19-Januar-2012 kl. 12:11
Hej
 
De er allerede begyndt at sende DR1 i HD & TV2-LORRY (den nye 24 timers kanal).
 
mvh
Søren


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 19-Januar-2012 kl. 12:15
Det er ikke Boxer der sender DR1 og TV2 Lorry


-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 19-Januar-2012 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af spmo spmo skrev:

De er allerede begyndt at sende DR1 i HD & TV2-LORRY (den nye 24 timers kanal).


Det er ikke Boxer. De er de kanaler som alle frit kan modtage via egen antenne (public service).

Boxer tager sig kun af betalingskanalerne.

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-Januar-2012 kl. 12:18
 
 Det har man kendt længe at de kanaler ville komme i i HD efter omlægningen, de har jo heller ikke noget at gøre med Boxer, de kan som skrevet ikke sende HD før til April.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 16:00

Ud over mit CD skal jeg have noget Boxer.

Jeg kan jo så slå 3 fluer med et smæk.
Ville tegne et mini abb. tage sport som tillæg.
1. Så har junior TV2 sport.
2. Ville så tage deres Modtager med HD og smide i soveværelset hvor jeg har mit gamle Pio lx508d hængene, den koster 199,- ved nytegning.
3. Ville så tage ekstra kort til sommerhuset, koster 299,- i engangsudgift som jeg ser det. Hertil modtager uden HDD i og hd til 499,-
Så egentligt får jeg 2 modtagere for 995,- med ekstrakort, det kan jo ikke gøres billigere.
 
Mit spørgsmål er så. Jeg har jo flere små TV på ungernes værelser med DVB-T mpeg4 modtager i. Kan jeg købe et CI+ modul til dem, eller er det kun CI modul der er i dem. CI+ ville være bedst da jeg forventer at de fremtidige TV har DVB-T2 tunere. Programkortet, er det ligeglad med om det sidder i CI eller CI+ modul. Er programkort låst til modtager ?


-------------
SVP03


Skrevet af: Helsinge
Skrevet den: 25-Marts-2012 kl. 19:10
Slettet!



Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 25-Marts-2012 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Helsinge Helsinge skrev:

Ved en tilfældig kanalsøgning fangede jeg i går TV2-øst i HD-kvalitet.
Min antenne peger egentlig mod Hove; men TV2-lorry i HD er nok ikke klar endnu.
Der er jo heller ikke så længe til 2. april.Smiley´er

 
Er du sikker på at det ikke bare er TV2's regional TV ?
Boxer sender føsrt TV2 HD via DVB-T2 fra 2. april efter en kanal omlægning.
 
 


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 25-Marts-2012 kl. 19:49
Regionerne sender i HD, men det meste er vist opskaleret


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 27-Marts-2012 kl. 10:55
Så blev priserne for HD-pakken for Boxer offentliggjort.
 
Hele 89 Kr / md for en HD-pakke !!!!   Det var sgu dyrt.
Troede i det mindste at man ville få TV2 HD gratis ligesom hos de fleste andre udbydere..
 
Tror lige jeg vil genoverveje at udskifte min boks til en med DVB-T2.
 
http://www.boxertv.dk/produkter/Tilvalg-og-Extra-kort/Tilvalgspakker/boxer-hd/ - http://www.boxertv.dk/produkter/Tilvalg-og-Extra-kort/Tilvalgspakker/boxer-hd/


Skrevet af: Helsinge
Skrevet den: 27-Marts-2012 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Helsinge Helsinge skrev:

Ved en tilfældig kanalsøgning fangede jeg i går TV2-øst i HD-kvalitet.
Min antenne peger egentlig mod Hove; men TV2-lorry i HD er nok ikke klar endnu.
Der er jo heller ikke så længe til 2. april.Smiley´er

 
Er du sikker på at det ikke bare er TV2's regional TV ?
Boxer sender føsrt TV2 HD via DVB-T2 fra 2. april efter en kanal omlægning.
 
 

Filmfreak! Du har fuldstændig ret. Det var regionalkanalen TV2-øst, jeg fangede.
Kan du på Boxers hjemmeside finde ud af, hvad det vil koste at se TV2-HD, hvis man kun har et TV2-alene-kort?
Vh.


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 27-Marts-2012 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Helsinge Helsinge skrev:


Filmfreak! Du har fuldstændig ret. Det var regionalkanalen TV2-øst, jeg fangede.
Kan du på Boxers hjemmeside finde ud af, hvad det vil koste at se TV2-HD, hvis man kun har et TV2-alene-kort?
Vh.
 
Så vidt jeg kan se har Boxer (endnu?) ikke skrevet noget om dette på deres hjemmeside. Måske koster det ikke ekstra - eller også er det ikke muligt at tilvælge TV2 HD ???
 
Anbefaler at du ringer til Boxers kundeservice.


Skrevet af: Helsinge
Skrevet den: 27-Marts-2012 kl. 12:08
Jeg mener at kunne læse, at TV2-alene ikke er en basispakke, hvortil man så ikke kan tilkøbe noget.
Så jeg tror - som filmfreak også skriver -, at man slet ikke kan få TV2-HD-alene-kort, men bliver "tvunget" til at købe flere kanaler.
Det er lidt underligt, hvis netop Boxer vil pådutte en flere kanaler. De plejer jo at tale for det frie kanalvalg.
Jeg vil være lidt tålmodig, inden jeg ringer til Boxer.
Vh.



Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 27-Marts-2012 kl. 16:35
Som jeg læser det, så kan man godt få HD pakken med et TV2 kort. Der står Boxer TV2-Pakken HD  89 kr.
Boxer Mix HD 59 kr. Og kun 19 kr hvis man har Max.
Jeg har Mix, så tror da jeg tager HD pakken også. Mens det er for dyrt for TV2-alene og Mini kunder.


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 27-Marts-2012 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Som jeg læser det, så kan man godt få HD pakken med et TV2 kort. Der står Boxer TV2-Pakken HD  89 kr.
Boxer Mix HD 59 kr. Og kun 19 kr hvis man har Max.
Jeg har Mix, så tror da jeg tager HD pakken også. Mens det er for dyrt for TV2-alene og Mini kunder.
 
Boxer TV2-pakken en basis pakke bestående af TV2, Zulu, charlie, TV2 News og TV2 Film.
 
 


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 27-Marts-2012 kl. 17:44
Synes godt nok at det er en høj pris at betale for en HD-pakke, hvor de fleste kanaler haves i forvejen som SD. Og hvis man så også skal lægge 3000 Kr oveni til en ny boks for at kunne modtage dem så ....
Hvis man sammenligner med en Local-pakke fra Canal Digital er Boxer nu ikke længere det billigste !
 
Og i Sverige koster HD-pakken kun 19 Kr (Svenske!!)


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 11:19
 
TV 2 HD bliver uden beregning hos Boxer, og de øvrige HD-kanaler tilbydes frit i 3 måneder.
 
 
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=6671">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=6671 - Boxer TV klar med HD-kanaler
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=6671 - Fra på mandag bliver det muligt at abonnere på HD-kanaler igennem Boxer TV, og TV 2 HD fås uden beregning.


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Som jeg læser det, så kan man godt få HD pakken med et TV2 kort. Der står Boxer TV2-Pakken HD  89 kr.
Boxer Mix HD 59 kr. Og kun 19 kr hvis man har Max.
Jeg har Mix, så tror da jeg tager HD pakken også. Mens det er for dyrt for TV2-alene og Mini kunder.
 
Boxer TV2-pakken en basis pakke bestående af TV2, Zulu, charlie, TV2 News og TV2 Film.
 
 


Det er det da også. Den havde jeg ikke set før.
Det vil sige, at dem med TV2 alene kort ikke kan købe HD pakken.

Hvis TV2 HD bliver uden beregning, så kan det godt være jeg nøjes med det.


Skrevet af: Dotman
Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 17:12
TV2 HD er GRATIS, for alle dem der har TV2 i SD også TV2 alene.
 
HD pakken kan ikke tilkøbes TV2 alene, de får KUN TV2 i HD.


Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 30-Marts-2012 kl. 12:02
Nu har de ændret teksten på http://www.boxertv.dk/produkter/Tilvalg-og-Extra-kort/Tilvalgspakker/boxer-hd/ - http://www.boxertv.dk/produkter/Tilvalg-og-Extra-kort/Tilvalgspakker/boxer-hd/

Nu står der, at TV2 HD vil være med i alle basispakker. Samtidig er TV2 logoet fjernet, nu består HD pakken af de tre andre.
Der skaber så tvivl om TV2 alene kortet, jeg tror ikke det får HD med, selvom man køber et CI+ modul og DVB-T2 modtager.
Jeg er også i tvivl om dem med kampagnepakker får HD. Jeg kender en, der har en Mini kampagnepakke.

Jeg har MIX og synes, at 59 kr pr måned er lidt meget for 3 HD kanaler, så jeg tror jeg nøjes med TV2 HD.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 30-Marts-2012 kl. 13:09
Tror bare jeg venter for at høre om TV2 HD i Boxer-udgave overhovedet er noget værd Wink


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 30-Marts-2012 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tror bare jeg venter for at høre om TV2 HD i Boxer-udgave overhovedet er noget værd Wink
 
Det samme her. Synes 89 kr/md for 3 HD-kanaler, som man (stort set) i forvejen har som SD, er meget dyrt !
 
Er iøvrigt spændt på at se hvordan SD-kanalerne ser ud efter 2. april hvor der skal presses et par kanaler ekstra ned i MUX3 og MUX4 ..


Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 30-Marts-2012 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tror bare jeg venter for at høre om TV2 HD i Boxer-udgave overhovedet er noget værd Wink
 
Det samme her. Synes 89 kr/md for 3 HD-kanaler, som man (stort set) i forvejen har som SD, er meget dyrt !
 
Er iøvrigt spændt på at se hvordan SD-kanalerne ser ud efter 2. april hvor der skal presses et par kanaler ekstra ned i MUX3 og MUX4 ..


Ja, det har du ret i.


Skrevet af: chico
Skrevet den: 30-Marts-2012 kl. 14:57
Jeg ser frem til TV 2 uden udfald - billeder der fryser og lyd der forsvinder som det første!!

-------------
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 30-Marts-2012 kl. 15:46
TV2 SD kører stabilt her. Og nu hvor jeg ikke har "den gamle TV2" at sammenligne med, ser kvaliteten tilforladelig ud også. Så for at se lidt morgenTV og Live fra Bremen, behøver jeg ikke HD Tongue


Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 09:30
Så er de gået i gang. Til min overraskelse har jeg adgang til hele MUX 5, selvom jeg ikke har abonnement til Canal +.
Jeg synes det ser fint ud, selvom Go´Morgen Danmark måske ikke er den bedste udsendelse at bedømme på.
Jeg har også opdaget, at alle Boxer kanaler er åbne pt, og derved kan jeg så se, at sådan en som Nickelodeon til gengæld ligner noget, der er løgn. Er det ikke en af dem der er blevet presset ned i en af de andre MUX?
Jeg har opserveret en pudsig fejltagelse, der hvor der på tv'ets kanalliste står ZDF, der kommer Sverige TV4 og omvendt.


Skrevet af: digitalt.tv
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 11:30
De har nu aktiveret kodning og med CI+ på HD kanalerne

-------------
Bo http://digitalt.tv" rel="nofollow - http://digitalt.tv


Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 11:32
Nu er der lukket igen. Nu har jeg adgang til min Mix pakke samt HD kanalerne. ZDF og Sverige 4 har også byttet plads, så de er på rette plads.
I mine øjne står f.eks TV2 Film HD fint.


Skrevet af: urup
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Nickelodeon til gengæld ligner noget, der er løgn. Er det ikke en af dem der er blevet presset ned i en af de andre MUX?


Jeg har læst at en af Boxer strategier netop var at presse børnekanalerne en tand ekstra. Børn er nok mere ligeglade med kvaliteten end voksne i følge Boxer.


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Nu er der lukket igen. Nu har jeg adgang til min Mix pakke samt HD kanalerne. ZDF og Sverige 4 har også byttet plads, så de er på rette plads.
I mine øjne står f.eks TV2 Film HD fint.
 
Ved du om der er 5.1 lyd på de nye HD-kanaler ?


Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Nu er der lukket igen. Nu har jeg adgang til min Mix pakke samt HD kanalerne. ZDF og Sverige 4 har også byttet plads, så de er på rette plads.
I mine øjne står f.eks TV2 Film HD fint.
 
Ved du om der er 5.1 lyd på de nye HD-kanaler ?


Det kan jeg ikke sige med sikkerhed, jeg har ikke noget sorround anlæg, men i Info Bjælken skriver tv'et HE-AAC.


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Nu er der lukket igen. Nu har jeg adgang til min Mix pakke samt HD kanalerne. ZDF og Sverige 4 har også byttet plads, så de er på rette plads.
I mine øjne står f.eks TV2 Film HD fint.
 
Ved du om der er 5.1 lyd på de nye HD-kanaler ?


Det kan jeg ikke sige med sikkerhed, jeg har ikke noget sorround anlæg, men i Info Bjælken skriver tv'et HE-AAC.
 
OK, men kan der så vælges imellem (lydspor) HE-AAC 2.0 og HE-AAC 3/2.1 ligesom på DR HD ?
Burde også stå på TV'ets info-bjælke.


Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 13:44
Ikke så vidt jeg kan se, jeg får kun én mulighed, når jeg trykker på Audio valg knappen. På DR HD er der rigtig nok to valgmuligheder.
På TV2 Sport HD står der Dolby D, det gør der ikke på de andre.


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 16:07
Hej.
Er der nogen der oplever perodiske udfald på de nye HD kanaler ?
Har problemer her modtager fra Videbæk på en Humax modtager.
Mvh.


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Ikke så vidt jeg kan se, jeg får kun én mulighed, når jeg trykker på Audio valg knappen. På DR HD er der rigtig nok to valgmuligheder.
På TV2 Sport HD står der Dolby D, det gør der ikke på de andre.
 
Øv, fik ellers for nyligt af Boxertv at vide at TV2 HD ville blive sendt med 5.1 lyd .
 
Svar fra Boxertv:
 

Mange tak for din henvendelse.

Vi kan oplyse at pr. 2 april 2012 bliver lydformatet på TV 2 HD og TV 2 Film HD i HE-AAC 5.1.

Lydformatet på 6’eren og TV 2 Sport er endnu ikke endeligt afklaret.



Skrevet af: peranni
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 16:42
Indtil nu er der ingen markeringer for HD på nye annoncerede kanaler og farverne ligner noget fra før 2.verdenskrig.
Jeg modtager over Stoholmsendere og en Humax HD+
Alle kanaler over Humax DVB-T2 er betydelig ringere en over Sony TV  DVB-T med Boxer kort.


Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Ikke så vidt jeg kan se, jeg får kun én mulighed, når jeg trykker på Audio valg knappen. På DR HD er der rigtig nok to valgmuligheder.
På TV2 Sport HD står der Dolby D, det gør der ikke på de andre.
 
Øv, fik ellers for nyligt af Boxertv at vide at TV2 HD ville blive sendt med 5.1 lyd .
 
Svar fra Boxertv:
 

Mange tak for din henvendelse.

Vi kan oplyse at pr. 2 april 2012 bliver lydformatet på TV 2 HD og TV 2 Film HD i HE-AAC 5.1.

Lydformatet på 6’eren og TV 2 Sport er endnu ikke endeligt afklaret.



Men det er jeg heller ikke den rigtige til at svare på, da jeg ikke har et surroundanlæg. Er der andre der har konstateret, om der er surround lyd eller ej på de nye kanaler? Jeg kan ikke se på mit Grundig tv, om det er 5.1 eller ikke. De gamles nye Panasonic har DVB-T2 men der sidder kun et CA modul i, så det kan jeg ikke se det på.


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af peranni peranni skrev:

Indtil nu er der ingen markeringer for HD på nye annoncerede kanaler og farverne ligner noget fra før 2.verdenskrig.
Jeg modtager over Stoholmsendere og en Humax HD+
Alle kanaler over Humax DVB-T2 er betydelig ringere en over Sony TV  DVB-T med Boxer kort.
 
Mener du hermed at billedkvaliteten på de få kanaler med DVB-T2 modtaget på en Humax boks ser ringere ud end dem der er i DVB-T ?
 
Eller mener du billedkvaliteten på Humax boksen generelt er ringere end modtaget direkte på dit Sony TV (med Boxer kort) ??
 
Går ud fra at Humax-boksen er forbundet med HDMI til dit TV.


Skrevet af: D. Jensen
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 17:17

Hej, 

Jeg får denne fejlmeddelse på mit Panasonic 50G30Y :

ID: 391 008, der er fundet en krypteringsfejl. Kontakt boxers kundeservice.......

De har åbenbart travlt ved telefonerne da det er umuligt at komme igennem.

Har TV2 kort, smit C+ cam modul. Har lavet ny kanal søgning, Burde da have adgang til TV2 HD? Nogen der har et godt bud? har haft strømmen fra tv et par minutter, og ventet en halv times tid på kanalen.



Skrevet af: peranni
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 18:35
Billeder over Humax er i dag betydelig dårligere end i lørdags. Det er særdeles dårligere end over Sony Tv med DVB-T og Boxer kort.
I går var der tydelig markering på flere HD kanaler på Humaxèn men i dag ingen markering.
Nå !! nu kan vi vel ikke forvente at Boxer leverer alt, hvad de lover, uden problemer, det er de jo ikke "berømt" for..


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af peranni peranni skrev:

Billeder over Humax er i dag betydelig dårligere end i lørdags. Det er særdeles dårligere end over Sony Tv med DVB-T og Boxer kort.
I går var der tydelig markering på flere HD kanaler på Humaxèn men i dag ingen markering.
Nå !! nu kan vi vel ikke forvente at Boxer leverer alt, hvad de lover, uden problemer, det er de jo ikke "berømt" for..
 
Kan du komme med et konkret eksempel på forskellen mellem Humax og Sony tv (billedekvalitet) ?
 
Mener du f.eks at den nye boxerkanal 'TV2 Danmark HD' eller Svensk 'TV4' ser bedre ud på TV-et end på Humax'en  (begge modtaget via DVB-T2)
 
Iøvrigt sendte Boxer ingen HD-kanaler før idag !


Skrevet af: peranni
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 20:07
Boxer har bebudet at der var omstilling med slut kl 1200 i dag.
Nu kl.1930 er der ikke HD på lovede kanaler ( de var kortvarig markeret korrekt i går).
Nu har jeg for, hvem ved hvilken gang, slukket og tændt, kort ud og i, byttet kort og kanalsøgning, der er en lille bedring fra Humaxèn i farverne.
TV2 HD viser TV Lorry ??? ( hvad kommer det os ved her ovre i det helt mørke Jylland ).
Nu siger "mutter" hun vil se TV og det får hun lov til (jeg tør ikke andet), ssså nu ser vi TV i gode farver
fra Sonyèn DVB-T og Boxer kort.
I morgen starter jeg forfra, jeg kan dog ikke tro at Boxer fumler så meget, særlig hvis ikke andre har de samme problemer.




Skrevet af: peranni
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 20:12
Hov !!!! Jeg glemte at svare filmfreak.
Sony en  har kun DVB-T mens Humax har DVB-T2


Skrevet af: digitalt.tv
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af D. Jensen D. Jensen skrev:

Hej, 

Jeg får denne fejlmeddelse på mit Panasonic 50G30Y :

ID: 391 008, der er fundet en krypteringsfejl. Kontakt boxers kundeservice.......

De har åbenbart travlt ved telefonerne da det er umuligt at komme igennem.

Har TV2 kort, smit C+ cam modul. Har lavet ny kanal søgning, Burde da have adgang til TV2 HD? Nogen der har et godt bud? har haft strømmen fra tv et par minutter, og ventet en halv times tid på kanalen.


Fik du opdateret CI+ modulet i sidste uge?  http://digitalt.tv/boxer-ci-cam-opdatering/ - http://digitalt.tv/boxer-ci-cam-opdatering/  Bare et skud i tågen.


-------------
Bo http://digitalt.tv" rel="nofollow - http://digitalt.tv


Skrevet af: digitalt.tv
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af peranni peranni skrev:


TV2 HD viser TV Lorry ??? ( hvad kommer det os ved her ovre i det helt mørke Jylland ).
Boxer sender vist kun 1 udgave i hele landet, så man skal over på den regionale eller SD udgaven af TV 2 for at se regional-tv fra andet end Lorry.
Det samme er f.eks. tilfældet på satellit hos Canal Digital og Viasat.


-------------
Bo http://digitalt.tv" rel="nofollow - http://digitalt.tv


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 20:22
Og her i det Nordvestjyske,er TV 2 krypteret det meste af tiden,og alle HD kanaler har Boxer blokeret for.
Har Bumax HD+ og Boxer Mix.
Det har dog virket nogle gange i løbet af dagen.
Så de er måske ikke helt færdig med deres omlægning.
Mvh.


Skrevet af: D. Jensen
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Oprindeligt skrevet af D. Jensen D. Jensen skrev:

ID: 391 008, der er fundet en krypteringsfejl. Kontakt boxers kundeservice.......

Har TV2 kort, smit C+ cam modul. Har lavet ny kanal søgning, Burde da have adgang til TV2 HD? Nogen der har et godt bud? har haft strømmen fra tv et par minutter, og ventet en halv times tid på kanalen.


Fik du opdateret CI+ modulet i sidste uge?  http://digitalt.tv/boxer-ci-cam-opdatering/ - http://digitalt.tv/boxer-ci-cam-opdatering/  Bare et skud i tågen.

Jeg har Smit Cam, det var Neotion der kom opdatering til i sidste uge.




Skrevet af: fnuggie
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 20:33
Jeg har samme fejl med et neotion ci+


Skrevet af: D. Jensen
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 20:58

Efter 40 minutters ventetid kunne Boxer support bekræfte at de var bekendt med den fejlkode på Smit modulet og de arbejder på en løsning.




Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af peranni peranni skrev:

Boxer har bebudet at der var omstilling med slut kl 1200 i dag.
Nu kl.1930 er der ikke HD på lovede kanaler ( de var kortvarig markeret korrekt i går).
Nu har jeg for, hvem ved hvilken gang, slukket og tændt, kort ud og i, byttet kort og kanalsøgning, der er en lille bedring fra Humaxèn i farverne.
TV2 HD viser TV Lorry ??? ( hvad kommer det os ved her ovre i det helt mørke Jylland ).
Nu siger "mutter" hun vil se TV og det får hun lov til (jeg tør ikke andet), ssså nu ser vi TV i gode farver
fra Sonyèn DVB-T og Boxer kort.
I morgen starter jeg forfra, jeg kan dog ikke tro at Boxer fumler så meget, særlig hvis ikke andre har de samme problemer.



mine forældre der virker tv2 HD fint, med et boxerkort c+ og et tvet har dvb-t2 tuner
kortet er købt i bilka
de har ikke andre kanaler, men de kunne se alle andre kanaler efter omstillingen

hvor længe det så vare ved jeg ikke, men de lukker nok hurtigt

du får ikke nye HD kanaler med dvb-t




Skrevet af: urup
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Oprindeligt skrevet af peranni peranni skrev:


TV2 HD viser TV Lorry ??? ( hvad kommer det os ved her ovre i det helt mørke Jylland ).
Boxer sender vist kun 1 udgave i hele landet, så man skal over på den regionale eller SD udgaven af TV 2 for at se regional-tv fra andet end Lorry.
Det samme er f.eks. tilfældet på satellit hos Canal Digital og Viasat.


TV 2 leverer kun TV 2 HD med TV Lorry, derfor kan Boxer osv. ikke sende TV 2 HD med andre regioner.
Canal Digital og Viasat vil nok heller ikke spilde plads på 8 HD TV 2 kanaler bare for at sende regionerne på satelit, og det eneste Boxer-mux der (tidligere i hvert fald) er opdelt efter TV 2 regionerne er Mux 3. 


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af urup urup skrev:

TV 2 leverer kun TV 2 HD med TV Lorry, derfor kan Boxer osv. ikke sende TV 2 HD med andre regioner.
...
 det eneste Boxer-mux der (tidligere i hvert fald) er opdelt efter TV 2 regionerne er Mux 3. 
Ja, det er der problemet ligger - MUX 5 følger kun delvist  regionerne.
 
Således sendes mux 5 på samme kanal fra både Hadsten og Hedensted (kanal 55) og  fra både Aabenraa og Tommerup (kanal 49).  
 
Men i stedet sendes TV2 regionerne jo i HD fra  MUX1, så det er da kun et enket tryk, hvis man ikke vil se Lorry.
 
Lars   Smile
 


-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af peranni peranni skrev:

Boxer har bebudet at der var omstilling med slut kl 1200 i dag.
Nu kl.1930 er der ikke HD på lovede kanaler ( de var kortvarig markeret korrekt i går).
Nu har jeg for, hvem ved hvilken gang, slukket og tændt, kort ud og i, byttet kort og kanalsøgning, der er en lille bedring fra Humaxèn i farverne.
TV2 HD viser TV Lorry ??? ( hvad kommer det os ved her ovre i det helt mørke Jylland ).
Nu siger "mutter" hun vil se TV og det får hun lov til (jeg tør ikke andet), ssså nu ser vi TV i gode farver
fra Sonyèn DVB-T og Boxer kort.
I morgen starter jeg forfra, jeg kan dog ikke tro at Boxer fumler så meget, særlig hvis ikke andre har de samme problemer.




Hvad mener du med markering? Der var ingen HD kanaler fra Boxer før i dag. Der var kun DR HD.

Her fungerer HD kanalerne fint. Nu er der jo to udgaver af de kanaler, som sendes i HD. Der er f.eks. TV2 og TV2 Danmark HD.
Er din boks tilsluttet til tv'et med HDMI. Hvis ikke så ser du ingen forskel fra SD til HD.


Skrevet af: peranni
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 22:42
I går kl. 1500 var TV 2 Sport, kanal 6 TV 2 Film markeret med blå ikon med tekst HD, det er de ikke i dag men ekstra kanal med teksten HD er dukket op, det er selvfølgelig færdig resultatet af omlægningen.
Ja!!! der er selvfølgelig HDMI forbindelse.
"Mutter" ser film fra Sony TV `et så jeg kan først se om skavanker fra Humax `en har fortaget sig i morgen.


Skrevet af: peranni
Skrevet den: 03-April-2012 kl. 14:35
Så har  jeg i formiddag vekslet mellem HD kanaler DVB-T2 CI+ og tilsvarende DVB-T CI kanaler.
Jeg er godt nok ikke ekspert til at se afvigelser i farver, men i dagslys vandt DVB-T CI helt klart også på "mutters" seddel.
Lige nu er en farveforringelse altså ikke værd at give 60 kr./mdl. for.
Jeg prøver lige igen efter mørkets frembrud og måske skal Boxer have flere dage til at finpudse.


Skrevet af: urup
Skrevet den: 03-April-2012 kl. 16:19
Hvilke farvesystem bruger boxen til HDMI kablet? Er det f.eks. RGB?


Skrevet af: peranni
Skrevet den: 03-April-2012 kl. 17:52
Nu er vi altså ude i noget teknisk, jeg ikke har forstand.
På  "de gamle " kanaler er der ikke  synlig forskel at se om de kører over Sony TV eller kører over Humax.
Jeg kunne se en bedre kvalitet på DR HD , når de sendte en film parallel med DR 1.
Jeg prøver igen (hvis jeg får lov af chefen) i aften at køre sammenligning mellem nye HD og "de gamle"


Skrevet af: peranni
Skrevet den: 03-April-2012 kl. 18:55
Jeg fik et par minutter på TV 2 og TV2 HD. Farverne faldt mere i vor smag på TV 2, vi sidder  3-4 m. fra vor 55" Sony.
Farverne bedømte vi til være klarere i TV 2 men afgrænsninger bedre i TV 2 HD.
Nu håber jeg at fange en naturudsendelse, Go`aften udsendelse fra et studio giver ikke det rigtige indtryk.


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 03-April-2012 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af peranni peranni skrev:

Jeg fik et par minutter på TV 2 og TV2 HD. Farverne faldt mere i vor smag på TV 2, vi sidder  3-4 m. fra vor 55" Sony.
Farverne bedømte vi til være klarere i TV 2 men afgrænsninger bedre i TV 2 HD.
Nu håber jeg at fange en naturudsendelse, Go`aften udsendelse fra et studio giver ikke det rigtige indtryk.
 
Du er godt klar at du kan indstille dit TV mht farver, lys og kontrast mv individuelt på HDMI-indgangen (dvs boksen) og når du ser TV via TV'ets egen tuner. Derfor er det ikke en fair sammenligning du foretager, hvis f.eks dine farveindstillinger ikke er optimalt når du ser fra boksen over HDMI.


Skrevet af: peranni
Skrevet den: 03-April-2012 kl. 19:54
Når der ikke var/er  synlig forskel fra Humax og Sony fra de "gamle" kanaler og forskellen nu er synlig
på nye HD er det da fair.
Forskellen kan nu sammenlignes fra Humax `en  ved direkte skift til og fra HD



Print side | Luk vindue