Print side | Luk vindue

Opsætning af Pioneer-VSX-921 og Samsung D8005

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=103919
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 07:01


Emne: Opsætning af Pioneer-VSX-921 og Samsung D8005
Skrevet af: plbagger
Emne: Opsætning af Pioneer-VSX-921 og Samsung D8005
Skrevet den: 07-November-2011 kl. 23:09
Hejsa

Tænkte jeg ville starte en tråd om UE55D8005 og VSX-921, da det voldte nogle problemer at få det sat korrekt op for mig.

Jeg kunne ikke få Audio Return Chanel til at virke! Og dermed ikke få lyd fra fjernsynet over højtalerne.

På Samsung er det HDMI2 der har ARC så der havde jeg sat stikket fra Pioneer i - men jeg havde ladt de andre HDMI-stik blive siddende i fjernsynet til jeg havde fået min VSX til at virke. Det skal man IKKE gøre. Mine råd:

1. Fjern alle andre HDMI-kabler fra Samsung når du sætter Pioneer VSX'en op. De skal alligevel over i VSX'en på et senere tidspunkt.

2. Virker det stadig ikke så vælg 'tools' og sæt Annynet 'til'.
------------------------
Opsætning af Remote:
Hvilken Samsung kode vil I anbefale jeg bruger på Pioneer remoten - har prøvet de første 3... men de virker ikke når man f.eks. er i 'opsætning' - her bladre Pioneer remoten ikke i opsætningsmenuen - men skifter kanal på fjernsynet...



Svar:
Skrevet af: Plan
Skrevet den: 08-November-2011 kl. 19:00
Hej,
Kan man søge nogen steder om TV Har ARC
Samsung har sagt at mit har men jeg kan ikke få det til at virke, måske jeg skulle prøve det med HDMI 2
Jeg vender tilbage
Min samsung model LE46C535F1WXXE
 


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-November-2011 kl. 19:13
 
 Efter hvad jeg kan se (Manualen og yderligere specifikationer), så er der IKKE ARC på HDMI.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: pcfreak
Skrevet den: 14-Januar-2012 kl. 19:13
Selvom der sidder andre enheder i, så bør det bare være at trykke på tools - anynet+ - og så trykke på "modtager" og vælge til.

Jeg har lige nogle spørgsmål, hvis du sætter lyd output fra fjernsynet til PCM, kan du så få 5.1 lyd til at virke på f.eks. DR HD?

EDIT: jeg har fundet ud af min i hvert fald skal stå til Dolby Digital, så outputter den det rigtig ser det ud til. Jeg troede nu PCM bare var rå lydstream.


Skrevet af: Maothor
Skrevet den: 07-Februar-2016 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af plbagger plbagger skrev:

Hejsa

Tænkte jeg ville starte en tråd om UE55D8005 og VSX-921, da det voldte nogle problemer at få det sat korrekt op for mig.

Jeg kunne ikke få Audio Return Chanel til at virke! Og dermed ikke få lyd fra fjernsynet over højtalerne.

På Samsung er det HDMI2 der har ARC så der havde jeg sat stikket fra Pioneer i - men jeg havde ladt de andre HDMI-stik blive siddende i fjernsynet til jeg havde fået min VSX til at virke. Det skal man IKKE gøre. Mine råd:

1. Fjern alle andre HDMI-kabler fra Samsung når du sætter Pioneer VSX'en op. De skal alligevel over i VSX'en på et senere tidspunkt.

2. Virker det stadig ikke så vælg 'tools' og sæt Annynet 'til'.


Jeg har stort set samme setup - dog med et UE55JS8005 TV.
Jeg har 2 udfordringer:
1) Receiveren skifter automatisk til TV/SAT input i løbet af 10-20 sekunder når AnyNET er slået til , og jeg skal så selv ændre det tilbage til DVR/BDR som er den indgang jeg har min satellit boks sat til. Det sker kun éngang i forbindelse med at TV og receiver tændes. Er der nogen der kender en løsning på dette?
2) Jeg vil gerne sætte satellit boksen direkte til fjernsynes, så jeg ikke altid har brug for at tænde receiveren (hvis jeg bare lige skal se nyhederne, så er TV'ets højtalere nok), og det virker selvfølgelig fint at springe receiveren over, men jeg mener at jeg burde kunne køre lyden fra TV'et til receiveren via ARC, men det kan jeg ikke få til at virke. Er der nogen der kan guide mig til HDMI kabelføringen i denne situation? Jeg har prøvet med ARC ind/udgangen på TV'et til både HDMI OUT og diverse input på receiveren, men får ingen lyd ud af receiveren.

På forhånd tak...


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-Februar-2016 kl. 18:15

Kablet skal tilsluttes de porte der er mærket med ARC, på Samsung skulle det være HDMI 2, og på Reciver er det HDMI Out. Anynet skal være aktiveret, Modtager (Reciver) til.
De indstillinger er sat på mit,(2011 model), og det kører som det skal.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Maothor
Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Kablet skal tilsluttes de porte der er mærket med ARC, på Samsung skulle det være HDMI 2, og på Reciver er det HDMI Out. Anynet skal være aktiveret, Modtager (Reciver) til.
De indstillinger er sat på mit,(2011 model), og det kører som det skal.


Tak for svaret - men hvor skal jeg tilslutte HDMI kablet fra min satellit boks? Jeg tænker at det skal i den HDMI port på fjernsynet der hedder stb?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 18:03

Den sluttes til Reciveren. Hvis til TVet, så ligeledes med Toslink til Reciver, ellers ikke 5.1 lyd.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Maothor
Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Den sluttes til Reciveren. Hvis til TVet, så ligeledes med Toslink til Reciver, ellers ikke 5.1 lyd.


Mit spm er hvordan jeg kan lave en opsætning hvor jeg forbinder sat boks til TV, og får lyden fra TV til Receiver, så jeg kun behøver tænde for receiver når jeg vil have 'god' lyd, men kan få lyd fra TV højtalerne når jeg bare lige skal se en omgang nyheder. Hvis jeg sætter sat boksen til receiveren, så er jeg vel nødt til at tænde receiveren for at se TV?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 18:14

Det er der jo svaret på: Hvis til TVet, så ligeledes med Toslink til Reciver, ellers ikke 5.1 lyd.
Så kan du begge dele.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Maothor
Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af Maothor Maothor skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Kablet skal tilsluttes de porte der er mærket med ARC, på Samsung skulle det være HDMI 2, og på Reciver er det HDMI Out. Anynet skal være aktiveret, Modtager (Reciver) til.
De indstillinger er sat på mit,(2011 model), og det kører som det skal.


Tak for svaret - men hvor skal jeg tilslutte HDMI kablet fra min satellit boks? Jeg tænker at det skal i den HDMI port på fjernsynet der hedder stb?


Hvad mener du med 'Modtager (Receiver) til'?
Når jeg kører en 'search for devices' står der at den konfigurerer receiver (og også Apple TV), men efterfølgende står der ikke noget om receiver eller andre enheder jeg kan slå til/fra.


Skrevet af: Maothor
Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er der jo svaret på: Hvis til TVet, så ligeledes med Toslink til Reciver, ellers ikke 5.1 lyd.
Så kan du begge dele.

Ah - OK, jeg troede lyden kunne køre fra TV'et til receiveren via HDMI kabel i ARC stikkene.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 18:19

Det kan man også, men kun 2.0

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Maothor
Skrevet den: 28-Februar-2016 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det kan man også, men kun 2.0


Blev lige sendt udenlands af arbejdet, men nu er jeg tilbage og fortsætter med 'projektet' med at få sat TV og receiver sammen :)
Med Radiomanden's hjælp er jeg nået næsten i mål, men selv med Toslink kabel fra TV til receiver får jeg kun lyd i stereo ud af receiveren - er der nogen der har en idé om hvad der er galt?

På forhånd tak...


Skrevet af: Maothor
Skrevet den: 12-Marts-2016 kl. 16:42
Bumb :)



Print side | Luk vindue