Print side | Luk vindue

YouSee kanaloversigt & tidsplan for kanalændringer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104057
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 02:24


Emne: YouSee kanaloversigt & tidsplan for kanalændringer
Skrevet af: Vilhelm
Emne: YouSee kanaloversigt & tidsplan for kanalændringer
Skrevet den: 11-November-2011 kl. 10:53
YouSee offentliggjorde i går de nye http://yousee.dk/I_foreningen_og_virksomheden/Produkter/YouSee_Clear/Kanaloversigt.aspx - kanaloversigter for de forskellige regioner. De træder i kraft ved kanalomlægningerne 21.-23. nov. 2011.
Opdatering: TDC-butikkerne har i slutningen af november fremlagt nye kanaloversigter ink. en oversigt over radiokanalerne.

Dato for kanalændringerne afhænger af hvor du bor: http://yousee.dk/tv2012/%7E/link.aspx?_id=025995AD22264441ABE4E735D8DE3EB2&_z=z - Tidsplan for kanalændringerne 21.-23. nov. 2011

Ud over kanalomlægningerne får mange tv-kanaler et andet digitalt kanalnummer. Det skal nok i begyndelsen skabe en del forvirring.

Desuden ændres de netværks-id der bruges ved digital kanalsøgning. Der skal bruges ét netværks-id hvis modtageudstyret kan modtage DVB-C MPEG-4, og et andet hvis modtageudstyret kun kan klare DVB-C MPEG-2. Der skal bruges følgende landsdækkende netværks-id hos alle modtagere af regionsudbuddet fra YouSee:
  • Netværks-id er 100 ved MPEG-4-udstyr (dog ikke HD-bokse fra YouSee).
  • Netværks-id er 110 ved MPEG-2-udstyr (dog ikke SD-bokse fra YouSee).

YouSee's HD-bokse (Samsung 3106 og 3126) har for nylig modtaget software-opdateringer, så de skulle gerne være klar til at finde det nye kanaludbud automatisk.  Der bliver tale om følgende netværks-id til boksene fra YouSee.

  • Netværks-id 120 bruges af YouSee's HD-bokse fra Samsung
  • Netværks-id 130 skal bruges til Sagem 60 (MPEG-2 standardboks fra YouSee)
Ved at indføre et netværks-id til MPEG-2 og et andet til MPEG-4 opnår YouSee og kunderne 2 ting:
  • SD- og HD-versionerne af en given kanal får samme digitale kanalplads.
  • Ved kanalsøgning får kunderne kun den ene version af de stadig flere kanaler der sendes i både SD- og HD-version.

    Bruger man netværks-id 100 får man kun HD-versionen af de kanaler der findes i både SD og HD.

    HD-bokse fra YouSee har dog fortsat både HD- og SD-version.
    HD-versionen får kanalpladser under 100 (i h.t. YouSee's kanaloversigt). SD-versionen kan findes på kanalpladser over 500.
Man kan her læse om http://yousee.dk/tv2012/ - kanalomlægningerne hos YouSee .
Se i øvrigt min http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=5707&zoneid=3 - Guide til digitalt kabel-tv hos YouSee.

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm



Svar:
Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 13-November-2011 kl. 08:32
Hvad med de udenlandske radiokanaler? Er det kun fra FM, de forsvinder?


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 13-November-2011 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Hvad med de udenlandske radiokanaler? Er det kun fra FM, de forsvinder?

Nej. YouSee vil sende de samme 16 danske og 4 udenlandske radiokanaler analogt som FM og digitalt som DVB-C.

http://yousee.dk/tv2012/tv2012/Aendringer_i_radiostationer/Radiokanaler_i_2012.aspx - YouSee oversigt over radiokanalerne pr. 21. nov. 2011



-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: VC10
Skrevet den: 13-November-2011 kl. 11:38
Kanaloversigt for de ekstra tv-pakker fremgår dog ikke.
Hvilke kanalpladser får f.eks. kanalerne i HD- og Canal+ Total-pakken?



Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 13-November-2011 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af VC10 VC10 skrev:

Kanaloversigt for de ekstra tv-pakker fremgår dog ikke.
Hvilke kanalpladser får f.eks. kanalerne i HD- og Canal+ Total-pakken?

YouSee har mig bekendt ikke en sådan oversigt.

Man har dog en oversigt over kommende kanalpladser for de Ekstrakanaler som også findes i  Mellempakken og Fuldpakken: Der bliver efter hidtidig praksis lagt 100 til det pladsnummer Ekstrakanalen har i tv-pakken, og de mange ændringer af kanalplads i tv-pakkerne medfører derfor ændringer i Ekstrakanalernes pladsnummer.  (Det samme gælder for de HD-kanaler i HD-pakken som findes i Mellem- eller Fuldpakken).

Eksempel: CANAL9 får nyt kanalnummer 15 i Mellempakken og ny kanalplads 115 som Ekstrakanal.

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/YouSee_Plus/Hjaelp_til_problemer/Find_dine_digitale_kanaler.aspx - YouSee har denne oversigten over disse Ekstrakanalers kommende plads



-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: VC10
Skrevet den: 14-November-2011 kl. 11:39
Jeg har også ledt forgæves på YouSee sitet efter en komplet kanaloversigt.

Det jeg gerne ville bruge en sådan kanaloversigt til er at kunne forberede programmering af de nye kanalpladser som favoritkanaler i min Logitech Harmony One fjernbetjening.


Skrevet af: Niller55
Skrevet den: 14-November-2011 kl. 14:36
Hmm - fik besked i dag på at min 3126 box skulle lave en ny kanal søgning, hvilket jeg gjorde og det virker også fint - hvad jeg ikke forstår er hvorfor mit Netværks-id nu er 120 ? 

Nils


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 14-November-2011 kl. 14:43
Tja, har du HD og SD kanaler blandet sammen, eller kun HD-kanaler? Hvis det sidste, så kan forklaringen skyldes 'se det første indlæg i tråden'???

-------------
mvh Christian


Skrevet af: Ulle
Skrevet den: 14-November-2011 kl. 16:50

"Tidligere har du haft den samme kanal både i en HD-version og almindelige digital version, hvis du har en boks eller en fladskærm med DVB-C-modtager. Fremover får du kanalen i én version - helt præcist den bedste version, du kan modtage. På den måde undgår du, at have en masse overflødige versioner af kanaler i din kanalliste.

Så har du en boks eller et tv, som kan vise HDTV, får du HD-versionen af kanalen, og ellers er det den almindelige digitale version, du kan se."

Hvad er det nu for noget vrøvl? Kan jeg så ikke bruge begge udgaver? De skriver det som om de gør mig en tjeneste: "Nu slipper du for at have alting dobbelt i din kanalliste", noget jeg i øvrigt selv kan tage stilling til, jeg kan jo bare la' vær' med at føje kanalerne til min liste.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 14-November-2011 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Ulle Ulle skrev:

"Tidligere har du haft den samme kanal både i en HD-version og almindelige digital version, hvis du har en boks eller en fladskærm med DVB-C-modtager. Fremover får du kanalen i én version - helt præcist den bedste version, du kan modtage. På den måde undgår du, at have en masse overflødige versioner af kanaler i din kanalliste.

Så har du en boks eller et tv, som kan vise HDTV, får du HD-versionen af kanalen, og ellers er det den almindelige digitale version, du kan se."

Hvad er det nu for noget vrøvl? Kan jeg så ikke bruge begge udgaver? De skriver det som om de gør mig en tjeneste: "Nu slipper du for at have alting dobbelt i din kanalliste", noget jeg i øvrigt selv kan tage stilling til, jeg kan jo bare la' vær' med at føje kanalerne til min liste.
Ja, hvis man laver en favoritliste. Det er bestemt ikke alle, der laver en favoritliste. Der' hvor jeg synes, at det er lidt træls, er i tilfælde af, at der er bøvl med HD-udgaven, men ikke med SD-udgaven. Jeg har oplevet det nogle gange.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 15-November-2011 kl. 00:29
Oprindeligt skrevet af Ulle Ulle skrev:

Kan jeg så ikke bruge begge udgaver? 

Nej, men hvad er problemet?



-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Ulle
Skrevet den: 15-November-2011 kl. 00:45
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af Ulle Ulle skrev:

Kan jeg så ikke bruge begge udgaver? 

Nej, men hvad er problemet?

Hvad Jørn allerede har sagt ovenover.


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 15-November-2011 kl. 09:46

Problemet er nok ikke så stort mere, da Yousee jo heldigvis skruer ned for bitraten på HD-udsendelserne, se http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104206&title=dr-hd-er-kun-62-mbit-yousee - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104206&title=dr-hd-er-kun-62-mbit-yousee



-------------
mvh Christian


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 15-November-2011 kl. 12:54

YouSee har nu offentliggjort en tidsplan for hvornår man gennemfører tv-kanalændringerne, afhængig af det postnummer man bor i:  http://yousee.dk/tv2012/tv2012/Tidsplan_for_aendringerne.aspx - Tidsplan for kanalændringerne 21.-23. nov. 2012

Radiokanalændringer gennemføres i hele landet den 21. nov.




-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 15-November-2011 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:


YouSee har nu offentliggjort en tidsplan for hvornår man gennemfører tv-kanalændringerne, afhængig af det postnummer man bor i:  http://yousee.dk/tv2012/tv2012/Tidsplan_for_aendringerne.aspx - Tidsplan for kanalændringerne 21.-23. nov. 2012

Radiokanalændringer gennemføres i hele landet den 21. nov.


Enten er jeg "blind" eller også har YouSee glemt Aalborg (9000, 9100, 9200, 9210 og 9220.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 15-November-2011 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Enten er jeg "blind" eller også har YouSee glemt Aalborg (9000, 9100, 9200, 9210 og 9220.
Du er blind. første kolonne, fjerde sidste....

-------------
mvh Christian


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 15-November-2011 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Enten er jeg "blind" eller også har YouSee glemt Aalborg (9000, 9100, 9200, 9210 og 9220.
Du er blind. første kolonne, fjerde sidste....
Jeg tror ikke vi har læst listen på samme måde.
Som jeg har forsået det, er alle postnumre nævnt specifikt. Ikke fra nr. til nr.
Står der 9000, 9100, 9200, 9210 og 9220 på din liste?
Håber dog du har ret. Ved nærmere læsning er det sikkert tilfældet.Embarrassed


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 15-November-2011 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Problemet er nok ikke så stort mere, da Yousee jo heldigvis skruer ned for bitraten på HD-udsendelserne, se http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104206&title=dr-hd-er-kun-62-mbit-yousee - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104206&title=dr-hd-er-kun-62-mbit-yousee


 - hviket i den grad kan få mig tilbage på SAT . Bitraten på HD er sgu noget vigtigere end alt muligt gejl med "arkiv" og "start forfra" . Nå, foreløbigt må jeg hen og scanne de nye kanaler ind hos søsteren , og samtidigt overbevise hende om en flytning, hvis ikke YouSee kommer tilbage i kampen .


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 15-November-2011 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Problemet er nok ikke så stort mere, da Yousee jo heldigvis skruer ned for bitraten på HD-udsendelserne, se http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104206&title=dr-hd-er-kun-62-mbit-yousee - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104206&title=dr-hd-er-kun-62-mbit-yousee


 - hviket i den grad kan få mig tilbage på SAT . Bitraten på HD er sgu noget vigtigere end alt muligt gejl med "arkiv" og "start forfra" . Nå, foreløbigt må jeg hen og scanne de nye kanaler ind hos søsteren , og samtidigt overbevise hende om en flytning, hvis ikke YouSee kommer tilbage i kampen .
Her er lidt af et svar fra YouSee: jeg kan dog løfte sløret for at det bl.a. handler om nye generationer af enkodere, som laver samme kvalitet med lavere bitrate.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 15-November-2011 kl. 16:34
DeadAlibisvar ! Bitraten er altafgørende for HD uanset hvor avanceret komprimeringudstyret bliver . Og nu bombes YouSee kunder ned på - mig bekendt - Danmarks laveste bitrate ! ! Dead 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 15-November-2011 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

DeadAlibisvar ! Bitraten er altafgørende for HD uanset hvor avanceret komprimeringudstyret bliver . Og nu bombes YouSee kunder ned på - mig bekendt - Danmarks laveste bitrate ! ! Dead 
Her er lidt mere af svaret: jeg kan dog løfte sløret for at det bl.a. handler om nye generationer af enkodere, som laver samme kvalitet med lavere bitrate.

Så længe debatten kun handler om bitrate tal, uden nogen skelen til teknologi, kompression eller enkodere, så er det ekstremt unuanceret.

Hvis nogen har noget at udsætte på kvaliteten af billedet vil jeg derimod meget gerne høre om det.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 15-November-2011 kl. 18:17
Jeg kan tydeligt se det på mit 63" TV - modsvaret bliver selvfølgeligt at det kun er fordi jeg ved det . En side-by-side med CanalDigita er desværre jo ikke sådan lige at mobilisere .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Ulle
Skrevet den: 16-November-2011 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

DeadAlibisvar ! Bitraten er altafgørende for HD uanset hvor avanceret komprimeringudstyret bliver . Og nu bombes YouSee kunder ned på - mig bekendt - Danmarks laveste bitrate ! ! Dead 
Her er lidt mere af svaret: jeg kan dog løfte sløret for at det bl.a. handler om nye generationer af enkodere, som laver samme kvalitet med lavere bitrate.

Så længe debatten kun handler om bitrate tal, uden nogen skelen til teknologi, kompression eller enkodere, så er det ekstremt unuanceret.

Hvis nogen har noget at udsætte på kvaliteten af billedet vil jeg derimod meget gerne høre om det.

Okay, hvor vil han gerne høre om det?


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 16-November-2011 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Enten er jeg "blind" eller også har YouSee glemt Aalborg (9000, 9100, 9200, 9210 og 9220.
Du er blind. første kolonne, fjerde sidste....
Jeg tror ikke vi har læst listen på samme måde.
Som jeg har forsået det, er alle postnumre nævnt specifikt. Ikke fra nr. til nr.
Står der 9000, 9100, 9200, 9210 og 9220 på din liste?
Håber dog du har ret. Ved nærmere læsning er det sikkert tilfældet.Embarrassed
Tilføjelse:Når jeg ser på nedenstående, kan jeg ikke se 9000, 9100, 9200, 9210 og 9220. Se på 8766 - 9440. Heri ligger alle postnumrene nævnt under den 22. også. Kan det forklares?
21.                                           22.
                          8783
8766-9440          9240-9352


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 16-November-2011 kl. 20:07
Jørn!

Du har påvist at der er fejl i tidsplanen. YouSee må på banen og rette fejlene!


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Wheels
Skrevet den: 17-November-2011 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af Ulle Ulle skrev:

Kan jeg så ikke bruge begge udgaver?

Nej, men hvad er problemet?
For mig vil det være et problem, da jeg med Yousees egen boks kun har 160 GB harddisk. Jeg optager derfor kun i SD, da det fylder mindre, men når jeg ser live-tv, foretrækker jeg HD-kanalerne. Og jeg synes ikke, det er fedt at skulle vælge den ene variant fra.
 
Nu optager jeg mere, end jeg ser direkte, og derfor vil jeg gerne - hvis/når jeg bliver tvunget til det - vælge en opsætning kun med SD-kanaler. Spørgsmålet er så, om jeg overhovedet har mulighed for det, eller om boksen tvinger mig til at bruge opsætningen, der udelukkende indeholder HD-versionerne?
 
Det vil jeg i så fald være pænt utilfreds med Unhappy.
 
 


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 17-November-2011 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Wheels Wheels skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af Ulle Ulle skrev:

Kan jeg så ikke bruge begge udgaver?

Nej, men hvad er problemet?
For mig vil det være et problem, da jeg med Yousees egen boks kun har 160 GB harddisk. Jeg optager derfor kun i SD, da det fylder mindre, men når jeg ser live-tv, foretrækker jeg HD-kanalerne. Og jeg synes ikke, det er fedt at skulle vælge den ene variant fra.
 
Nu optager jeg mere, end jeg ser direkte, og derfor vil jeg gerne - hvis/når jeg bliver tvunget til det - vælge en opsætning kun med SD-kanaler. Spørgsmålet er så, om jeg overhovedet har mulighed for det, eller om boksen tvinger mig til at bruge opsætningen, der udelukkende indeholder HD-versionerne?
 
Det vil jeg i så fald være pænt utilfreds med Unhappy.
 
 
Jeg kan da godt forestille mig, at vi med en boks fra YouSee får mulighed for at se begge dele.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 17-November-2011 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg kan da godt forestille mig, at vi med en boks fra YouSee får mulighed for at se begge dele.


Så skal der være et eller andet skjult net med alle kanaler.

Boksen vil få net 120 hvor der ikke er SD udgaver af HD kanalerne. Net 110 er så udelukkende MPEG-2 og SD, og net 100 er er også med HD kanalerne, men til andre DVB-C modtagere end YouSee boksen.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-November-2011 kl. 14:44
 
 
Oprindeligt skrevet af Wheels Wheels skrev:

  
Nu optager jeg mere, end jeg ser direkte, og derfor vil jeg gerne - hvis/når jeg bliver tvunget til det - vælge en opsætning kun med SD-kanaler. Spørgsmålet er så, om jeg overhovedet har mulighed for det, eller om boksen tvinger mig til at bruge opsætningen, der udelukkende indeholder HD-versionerne?
 
Det vil jeg i så fald være pænt utilfreds med Unhappy
 
 Hvorfor det, når du bruger 120, så får du de kanaler der er i HD + de kanaler der kun er i SD, så er man sikker på, at man får de kanaler som er i HD samt at man har de øvrige i SD.
 


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 17-November-2011 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg kan da godt forestille mig, at vi med en boks fra YouSee får mulighed for at se begge dele.


Så skal der være et eller andet skjult net med alle kanaler.

Boksen vil få net 120 hvor der ikke er SD udgaver af HD kanalerne. Net 110 er så udelukkende MPEG-2 og SD, og net 100 er er også med HD kanalerne, men til andre DVB-C modtagere end YouSee boksen.
Boksene er jo kommet på net 120 og der er alle udgaver. Bl. a. TV3 og TV3 HD.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-November-2011 kl. 14:55
 
 Det falder sikkert på plads når ændringerne er fuldført, og det er der jo ikke endnu.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 17-November-2011 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg kan da godt forestille mig, at vi med en boks fra YouSee får mulighed for at se begge dele.


Så skal der være et eller andet skjult net med alle kanaler.

Boksen vil få net 120 hvor der ikke er SD udgaver af HD kanalerne. Net 110 er så udelukkende MPEG-2 og SD, og net 100 er er også med HD kanalerne, men til andre DVB-C modtagere end YouSee boksen.

Boksene er jo kommet på net 120 og der er alle udgaver. Bl. a. TV3 og TV3 HD.


Ja, men de forsvinder ifbm. omlægningen næste uge.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 17-November-2011 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

 
Boksene er jo kommet på net 120 og der er alle udgaver. Bl. a. TV3 og TV3 HD.


Du mener vel TV3 og 3+ HD? Så vidt jeg ved er der ikke nogen HD udgave af TV3.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 17-November-2011 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Wheels Wheels skrev:

For mig vil det være et problem, da jeg med Yousees egen boks kun har 160 GB harddisk. Jeg optager derfor kun i SD, da det fylder mindre, men når jeg ser live-tv, foretrækker jeg HD-kanalerne. Og jeg synes ikke, det er fedt at skulle vælge den ene variant fra.


YouSee har sænket bitraten på HD kanalerne til ca 6 Mbps (bortset fra DR HD indtil videre), så forskellen i pladsforbrug vil ikke være særlig stor mellem en MPEG2 SD kanal og en MPEG4 HD kanal fremover. Always look at the bright side...Wink

Hvis K5 HD sender 1080i med 6 Mbps CBR ville jeg nok seriøst overveje at optage K5 SD i stedet for, specielt hvis K5 SD er transparent MPEG2 fra sat, men det er en anden diskussion.

Jeg er selv lidt irriteret over denne ændring selv om den kun kommer til at berøre mit Panasonic TV (hvor jeg i forvejen er nødt til at lave en favoritliste for at sortere alle de krypterede kanaler fra), men på den anden side kan jeg godt forstå YouSee. De sparer en masse henvendelser til deres kundeservice (hvorfor er DR1 der to gange blah blah), og hovedparten af kunderne vil nok opleve det som en forbedring.

I princippet kunne YouSee sikkert godt lave et nørd-net med hele dynen. Start en tråd om dette...

Jeg forventer også at min Linux box kan finde alle kanaler (både SD og HD), da den slet ikke gør brug af sendenet 100/151/whatever, men blot scanner alle relevante frekvenser for DVB-C kanaler.





-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 17-November-2011 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

 
Boksene er jo kommet på net 120 og der er alle udgaver. Bl. a. TV3 og TV3 HD.


Du mener vel TV3 og 3+ HD? Så vidt jeg ved er der ikke nogen HD udgave af TV3.
Jeg skulle ha' skrevet TV3+ og TV3+HD.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Niller55
Skrevet den: 17-November-2011 kl. 15:54

Hvis man smider en stor harddisk ( 1000 GB ) i sin box - så er man ligeglad om man optager en HD udsendelse der fylder, hvad jeg ser som et problem er - at nogen gange ser man eurosport HD og så virker det lige pludselig ikke og så kan man gå over på SD kanalen hvor det virker – det sker ikke tit men det har da lavet det nr. en del gange..

 

 

Nils



Skrevet af: Wheels
Skrevet den: 17-November-2011 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Wheels Wheels skrev:

For mig vil det være et problem, da jeg med Yousees egen boks kun har 160 GB harddisk. Jeg optager derfor kun i SD, da det fylder mindre, men når jeg ser live-tv, foretrækker jeg HD-kanalerne. Og jeg synes ikke, det er fedt at skulle vælge den ene variant fra.

YouSee har sænket bitraten på HD kanalerne til ca 6 Mbps (bortset fra DR HD indtil videre), så forskellen i pladsforbrug vil ikke være særlig stor mellem en MPEG2 SD kanal og en MPEG4 HD kanal fremover. Always look at the bright side...Wink
Ha, ja tænk at det rent faktisk skulle vise sig at være en "god" nyhed Ermm.

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

 ... men på den anden side kan jeg godt forstå YouSee. De sparer en masse henvendelser til deres kundeservice (hvorfor er DR1 der to gange blah blah), og hovedparten af kunderne vil nok opleve det som en forbedring.

Det kan jeg sådan set også godt forstå. Jeg kan så bare håbe på, at der bliver en mulighed for manuelt at vælge et netværks-id med alle kanalerne. Eller at man uden besvær kan få ombyttet sin boks til en med større harddisk.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 17-November-2011 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Wheels Wheels skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Wheels Wheels skrev:

For mig vil det være et problem, da jeg med Yousees egen boks kun har 160 GB harddisk. Jeg optager derfor kun i SD, da det fylder mindre, men når jeg ser live-tv, foretrækker jeg HD-kanalerne. Og jeg synes ikke, det er fedt at skulle vælge den ene variant fra.

YouSee har sænket bitraten på HD kanalerne til ca 6 Mbps (bortset fra DR HD indtil videre), så forskellen i pladsforbrug vil ikke være særlig stor mellem en MPEG2 SD kanal og en MPEG4 HD kanal fremover. Always look at the bright side...Wink
Ha, ja tænk at det rent faktisk skulle vise sig at være en "god" nyhed Ermm.

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

 ... men på den anden side kan jeg godt forstå YouSee. De sparer en masse henvendelser til deres kundeservice (hvorfor er DR1 der to gange blah blah), og hovedparten af kunderne vil nok opleve det som en forbedring.

Det kan jeg sådan set også godt forstå. Jeg kan så bare håbe på, at der bliver en mulighed for manuelt at vælge et netværks-id med alle kanalerne. Eller at man uden besvær kan få ombyttet sin boks til en med større harddisk.
Hvis du har lejet boksen, kan du opsige lejemålet og lave et nyt. Det kan du gøre i en TDC butik, hvor du har mulighed for at se, at den boks du får, er en med en HDD på 320 GB. Tror i øvrigt ikke, at de længere sender bokse ud med 160 GB.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: TommyF
Skrevet den: 18-November-2011 kl. 00:18
Jeg hae lidt samme problem med min gamle 160gb, meeeen de burde at bare af bruger service skifte  den til en 320gb med et vink, man betaler jo samme pris som dem de allerede har den...De har dog afvist at bytte min, så reelt for jeg mindre for mine penge end 320gb ejere for, kan ikke være rigtigt man skal igennem en opsigelse og ny opstart, det må da koste mange gange mere...


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 13:18
Så er det blevet ændret hos mig. Der er bare den kanal som hedder TLC, den kan jeg ikke finde? Andre som kan se den?

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Så er det blevet ændret hos mig. Der er bare den kanal som hedder TLC, den kan jeg ikke finde? Andre som kan se den?
Nå, fandt den selv. Den lå oppe i over kanal 1000.Confused


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af Wheels Wheels skrev:

... Eller at man uden besvær kan få ombyttet sin boks til en med større harddisk.
Ja, det kan ret hurtigt blive et problem, især for os der endnu har en boks med 160 GB disk. 
 
Jeg har  altid  af pladshensyn optaget SD versionen af fx en serie for at være sikker på at kunne se alle afsnit, men naturligvis set HD versionen,  når den blev udsendt.
 
Man må håbe youSee forstår at de skal vælge en meget stor harddisk i den næste boks.
 
Lars  Smile


-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Så er det blevet ændret hos mig. Der er bare den kanal som hedder TLC, den kan jeg ikke finde? Andre som kan se den?
Nå, fandt den selv. Den lå oppe i over kanal 1000.Confused

Besynderligt!
TLC har kanalplads 16 ifølge kanaloversigten for Region Hovedstaden. Som Ekstrakanal får den plads 116. Den kommer i øvrigt analogt 1.1.2012.

Hvilket netværks-id er brugt?

Ifølge kanaloversigten ligger de ukodede tv-kanaler i tv-pakkerne fortsat på kanalpladser under 100.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 18:58
YouSee meddeler i dag at
StartForfra kan ikke bruges i dagtimerne man.-ons. 21.-23. november mellem kl. 9 og 17


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Så er det blevet ændret hos mig. Der er bare den kanal som hedder TLC, den kan jeg ikke finde? Andre som kan se den?
Nå, fandt den selv. Den lå oppe i over kanal 1000.Confused

Besynderligt!
TLC har kanalplads 16 ifølge kanaloversigten for Region Hovedstaden. Som Ekstrakanal får den plads 116. Den kommer i øvrigt analogt 1.1.2012.

Hvilket netværks-id er brugt?

Ifølge kanaloversigten ligger de ukodede tv-kanaler i tv-pakkerne fortsat på kanalpladser under 100.
Jeg bruger ID 100. Og alle kanaler er der, også i SD bare langt oppe.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Duelund
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 20:39
Skal de arbejde på opgradering hele natten ?
 
Jeg mangler stadig DR og TV2 - jeg har skiftet netværks ID og scannet.
De nye kanaler modtager jeg.
 
På et tidspunkt i eftermiddags modtog jeg DR + TV2, sammen med "Infokanalen HD", men pludselig forsvandt de igen, imens jeg så TV-Avisen på DR.


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

...Jeg bruger ID 100. Og alle kanaler er der, også i SD bare langt oppe.

Med netværks-id 100 bør du kun få HD-versionen af de kanaler der findes i både SD og HD.

Et par spørgsmål:
Hvilken kanalplads har TV 2 Film HD fået? (den udgår først af Fuldpakken 31.12.)?
I HD-pakken ligger den stadig på 164.
Har du TV 5 Monde? Jeg kan se den ukodet på plads 295!


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

...Jeg bruger ID 100. Og alle kanaler er der, også i SD bare langt oppe.

Med netværks-id 100 bør du kun få HD-versionen af de kanaler der findes i både SD og HD.

Et par spørgsmål:
Hvilken kanalplads har TV 2 Film HD fået? (den udgår først af Fuldpakken 31.12.)?
I HD-pakken ligger den stadig på 164.
Har du TV 5 Monde? Jeg kan se den ukodet på plads 295!
Skal ikke kunne sige det. Jeg er ved at optage noget på mit tv, men skal se på det i morgen.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Duelund
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af Duelund Duelund skrev:

Skal de arbejde på opgradering hele natten ?
 
Jeg mangler stadig DR og TV2 - jeg har skiftet netværks ID og scannet.
Er nu kommet igen efter at have scannet for 5. gang.
 


Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Hvilken kanalplads har TV 2 Film HD fået? (den udgår først af Fuldpakken 31.12.)?
I HD-pakken ligger den stadig på 164.

FilmHD er på Kanal 64.

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:


Har du TV 5 Monde? Jeg kan se den ukodet på plads 295!

Jeg har den også, men er ikke sikker på hvilken kanal den var på før jeg rykkede rundt på kanalerne.


-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:


FilmHD er på Kanal 64.

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:


Har du TV 5 Monde? Jeg kan se den ukodet på plads 295!

Jeg har den også, men er ikke sikker på hvilken kanal den var på før jeg rykkede rundt på kanalerne.
TV 5 Monde lå på kanalplads 95, som nu overtages af Folketinget. Jeg har på fornemmelsen at den fortsætter ukodet på kanalplads 295 indtil 31.12.2011, hvorefter den kun kan fås som Ekstrakanal.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Ulle
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 00:02
Hvad er forskellen på TV2* og TV2? Og DR1 på hhv. kanalplads 1 og 501?


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 00:32
Oprindeligt skrevet af Ulle Ulle skrev:

Hvad er forskellen på TV2* og TV2? Og DR1 på hhv. kanalplads 1 og 501?


Det er måske en forberedelse af den ændring der skal ske 11. jan. 2012, hvor DR1 også vil blive sendt i en HD-lignende version (720p), og TV 2 også sendes som TV 2 HD.

Hvor ligger TV2* ?


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 06:42
TV 2* ligger på plads nr. 5, og TV 2 ligger på plads nr. 505.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 06:51
Oprindeligt skrevet af Ulle Ulle skrev:

Hvad er forskellen på TV2* og TV2? Og DR1 på hhv. kanalplads 1 og 501?
TV2 og DR 1 (501) er de analoge udgaver af de to kanaler. I det mindste har den analoge udgave af DR 1 altid været der.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 07:05
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

...Jeg bruger ID 100. Og alle kanaler er der, også i SD bare langt oppe.

Med netværks-id 100 bør du kun få HD-versionen af de kanaler der findes i både SD og HD.

Et par spørgsmål:
Hvilken kanalplads har TV 2 Film HD fået? (den udgår først af Fuldpakken 31.12.)?
I HD-pakken ligger den stadig på 164.
Har du TV 5 Monde? Jeg kan se den ukodet på plads 295!
Skal ikke kunne sige det. Jeg er ved at optage noget på mit tv, men skal se på det i morgen.
Tv 5 er på 295. Film HD er på 164

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Steen.
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 10:34
Efter min mening er det noget rod Yousee har lavet. Kanalerne er blevet kastet rundt så der er ikke længere nogen logik i den måde de optræder på, Jeg bruger en yousee boks (Samsung).
DR HD ligger ikke længere sammen med de øvrige DR kanaler BBC ligger ikke længere samlet, Børne kanalerne er splittet over 2 sider Discovery ligger ikke længere sammen med de øvrige af den type kanaler, jeg kunne blive ved.At dublet kanalerne er slettet er mig ligegyldigt, men jeg kan forstå at det er det ikke for alle. Jeg er blevet fortalt af Yousee Support at kanalerne nu ligger  i den rækefølge de bliver set mest men det gør at logikken forsvinder. Samtidig er jeg blevet oplyst at jeg jo blot kan lave en favorit liste og det kan jeg, men sikke noget rod.Dead


Skrevet af: VC10
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 12:16
Enig. Kanalrækkefølgen virker ikke længere logisk på YouSee boksen. Det bliver vist nødvendigt at oprette en favoritliste. Unhappy

Og ups der er sket en fejl med placering af nogle radiokanaler! 
Sveriges Radio P2 er lagt under danske kanaler og DR P8 Jazz ligger under udenlandske kanaler... Confused


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 12:19
De er så åbenbart ikke færdige. For næsten hvergang jeg tænder mit tv, så står der, at der er fundet nye kanaler. Og det er ret irriterende, at skulle flytte rundt på kanaler hele tiden. I går havde jeg kanal 5 HD, men den er væk lige nu.
Yousee, tag jer sammen.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

De er så åbenbart ikke færdige. For næsten hvergang jeg tænder mit tv, så står der, at der er fundet nye kanaler. Og det er ret irriterende, at skulle flytte rundt på kanaler hele tiden. I går havde jeg kanal 5 HD, men den er væk lige nu.
Yousee, tag jer sammen.


Hos mig ser alt i øjeblikket fuldstændigt korrekt ud.

På kanalpladserne 501, 504 og 505 findes digitale dubletter af henholdsvis DR1, Infokanalen og TV 2.

Jeg har tidligere skrevet at TV 5 Monde lå ukodet på kanalplads 295. Denne plads findes ikke længere, og TV 5 Monde findes på kanalplads 195, men kodet. Den fås altså fra d.d. kun som Ekstrakanal.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Madz
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

De er så åbenbart ikke færdige. For næsten hvergang jeg tænder mit tv, så står der, at der er fundet nye kanaler. Og det er ret irriterende, at skulle flytte rundt på kanaler hele tiden. I går havde jeg kanal 5 HD, men den er væk lige nu.
Yousee, tag jer sammen.


Har du været inde og se om de retter i dit postnummer i dag.. ? f.eks i mit 8800, rettet de det hele igår selv om der står at de vil gøre det idag.. jeg skal så ikke sige om de så piller ved det igen idag.. men 3 dage her overlever jeg nu nok at der er lidt forstyrelser alle har jo vidt at det ville ske.. efter de 3 dage og der så stadig bliver rodet med det kan man begynde at brokke sig før det burde man nok lige klappe hesten inden man brokke sig... 


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Madz Madz skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

De er så åbenbart ikke færdige. For næsten hvergang jeg tænder mit tv, så står der, at der er fundet nye kanaler. Og det er ret irriterende, at skulle flytte rundt på kanaler hele tiden. I går havde jeg kanal 5 HD, men den er væk lige nu.
Yousee, tag jer sammen.


Har du været inde og se om de retter i dit postnummer i dag.. ? f.eks i mit 8800, rettet de det hele igår selv om der står at de vil gøre det idag.. jeg skal så ikke sige om de så piller ved det igen idag.. men 3 dage her overlever jeg nu nok at der er lidt forstyrelser alle har jo vidt at det ville ske.. efter de 3 dage og der så stadig bliver rodet med det kan man begynde at brokke sig før det burde man nok lige klappe hesten inden man brokke sig... 
Mit postnummer skulle være lavet i går. Nu prøver jeg at opdatere på fredag, og ser om det så var det.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 15:10
Mon ikke, vi skal regne med, at der først falder ro over tingene EFTER d. 23-11?


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:


Jeg har tidligere skrevet at TV 5 Monde lå ukodet på kanalplads 295. Denne plads findes ikke længere, og TV 5 Monde findes på kanalplads 195, men kodet. Den fås altså fra d.d. kun som Ekstrakanal.

Her i hovedstadsområdet sendes TV 5 ukodet på 514 MHz og kodet på 538 MHz. Har ikke checket på hvilke pladser YouSee-boksen lægger dem.


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 18:22
Hej.
 
Var det ikke meningen at Eurosport 1 og 2 samt tv2 sport skulle fortsætte i fuldpakken? Jeg kan ikke se nogen af dem længere. Har lige søgt kanaler igen men de dukker ikke op.
 
Bruger yousees HD boks og net 120. Gør jeg noget forkert?
 
EDIT: Havde glemt at slette favoritlisten. Ren fejl 40...
 
MVH


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Hej.
 
Var det ikke meningen at Eurosport 1 og 2 samt tv2 sport skulle fortsætte i fuldpakken? Jeg kan ikke se nogen af dem længere. Har lige søgt kanaler igen men de dukker ikke op.
 
Bruger yousees HD boks og net 120. Gør jeg noget forkert?
 
MVH
Jeg har de tre kanaler i Taastrup.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 18:25
Min fejl. Skulle lige slette favoritlisten, så dukker de op.
 
MVH


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Hej.
 
Var det ikke meningen at Eurosport 1 og 2 samt tv2 sport skulle fortsætte i fuldpakken? Jeg kan ikke se nogen af dem længere. Har lige søgt kanaler igen men de dukker ikke op.
 
Bruger yousees HD boks og net 120. Gør jeg noget forkert?
 
EDIT: Havde glemt at slette favoritlisten. Ren fejl 40...
 
MVH
Har set tilføjelsen, men alle tre kanaler sendes nu kun i HD-udgaverne på boksen.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 18:28
Fint nok. Går fint igennem nu i "HD" ;-)
 
MVH


Skrevet af: jahafa
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 18:38
Radio?
 
Er nedenstående de kanaler jeg får på min reciever? - eller er det kun på tv'et?

DR P5

DR P6 Beat

DR P7 Mix

DR P8 Jazz

DR Ramasjang

DR MAMA

POP FM

Radio Klassisk

Radio24syv

J:-)H


Skrevet af: jojedk
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 18:49
Jeg synes jeg mangler Discovery HD. Den ligger på kanal 145, men får bare "Intet signal"? 
Andre som har samme fejl.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 18:55
 
 Jeg har en lignende fejl, intet signal på DR-HD.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 18:59
Jeg mangler TV2 Sport HD og gjort siden i går.

-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af jahafa jahafa skrev:

Radio?
Er nedenstående de kanaler jeg får på min reciever? - eller er det kun på tv'et? 
... J:-)H

Det er de samme 20 radiostationer der kan modtages med en FM-receiver tilsluttet radiostikket, som i et tv med DVB-C tuner.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:


Jeg har tidligere skrevet at TV 5 Monde lå ukodet på kanalplads 295. Denne plads findes ikke længere, og TV 5 Monde findes på kanalplads 195, men kodet. Den fås altså fra d.d. kun som Ekstrakanal.
Her i hovedstadsområdet sendes TV 5 ukodet på 514 MHz og kodet på 538 MHz. Har ikke checket på hvilke pladser YouSee-boksen lægger dem.

Jeg bor i København og fik i dag kanalændringerne. TV 5 Monde findes kun kodet på kanalplads 195 og sendes på 538 MHz.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Moef
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 19:13
Jeg har opgivet alt roderiet med indlæsning af kanaler og dannelse af favorit liste, i hvert fald indtil i morgen aften :-)

Moef


-------------
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Jeg har opgivet alt roderiet med indlæsning af kanaler og dannelse af favorit liste, i hvert fald indtil i morgen aften :-)

Moef
Tak for info. Wink


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 19:30
Jeg har ingen problemer med mine kanaler på min YouSee boks (Har Plus + TV1000 pakken som tilvalg). Jeg skulle kun lige rette lidt i min Favorit liste, da boksen havde flyttet lidt rundt. Og nu kører alt som det skal.
Den havde opsat min favorit liste ift. de mest sete kanaler. Synes faktisk det har kørt rimelig smooth og hurtigt denne gang både hvad angår den sidste opdatering og kanalskift - ift. mit YouSee Plus abonn. Så stor ros herfra.
Eneste lille minus er, at der mangler mulighed for Tekst-TV på nogle af mine HD-kanaler. Men ikke noget der kan bringe mit ... i kog. Den feature er i forvejen ikke noget at råbe hurra for pga. at den er dræbende langsom. Bruger altid det analoge, når jeg en enkelt gang i mellem skal bruge Tekst-Tv.
 
Skal over til "de gamle" her på torsdag og ordne deres kanaler. De har ikke Plus, men en Denver boks og mellempakken. Mon ikke det går lige så smertefrit, som hos mig selv. I think so.
Omkring det, at alt ikke er helt på plads lige pt - er vel i og for sig ganske logisk, da de jo nok ikke kan afvikle det hele i et hug. Så alt er vel på plads ift. til deres udmeldte tidsgrænse, som jo hedder 21. til 23. nov. 


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

[QUOTE=dkscan] [QUOTE=Vilhelm]
Jeg bor i København og fik i dag kanalændringerne. TV 5 Monde findes kun kodet på kanalplads 195 og sendes på 538 MHz.

Den findes ukodet på 514 MHz, men boksen finder den ikke. Formentlig fordi den ikke er tildelt nogen kanalplads. På mit Sony tv, hvor jeg ikke har lavet nogen ny kanalsøgning, ses den fint ukodet på sin gamle kanalplacering.

Men den forsvinder formenlig inden længe.


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 20:08
-> Per H. Nielsen, dkscan
Tak. TV 5 Monde forsvandt ved kanalændringen hos mig  i dag . Jeg har tv med MPEG-4 og brugte, som jeg skal, netværks-id 100.

Tilføjelse kl. 21.38:

Alt var på plads og i orden efter kanalændringerne i dag inden kl. 12.00

Men nu mangler jeg disse kanalpladser og kanaler:  1 DR1, 88 SVT2 HD, 91 ARD HD.
(København, Østerbro). Heldigvis fungerer 501 DR1.



-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 22:04
Hvorfor er der en * ud for TV2*

læs det med småt ? eller ?


Skrevet af: Epedemic
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 22:04
FYI til folk med DVB-C tunere i HTPC's, har jeg set 2 nye transpondere i kbh: 248000 & 256000 som primært indeholder de nye hd kanaler... Hvis der er nogen der har fundet andet spændende, så sig endelig til ;)


Skrevet af: mowa
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Hvorfor er der en * ud for TV2*

læs det med småt ? eller ?


Den har jeg også undret mig over - læg dog mærke til der også er en TV2 uden stjerne, helt nede i bunden af kanallisten. Jeg kan ikke lave serieoptagelse på TV2*, men på TV2 uden stjerne virker det...


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 22:47
Den kan jo ikke endnu kaldes for TV2 HD, så mon ikke det er der for at den er mærket med * indtil da.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 23-November-2011 kl. 09:00
hmm hvad tid på dagen laver de alt det her? Er det underligt hvis man slet ikke er berørt af noget endnu? Bor i postnummer 8270.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 23-November-2011 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

hmm hvad tid på dagen laver de alt det her? Er det underligt hvis man slet ikke er berørt af noget endnu? Bor i postnummer 8270.
Det skulle da være sket i går.
 
http://yousee.dk/tv2012/~/link.aspx?_id=025995AD22264441ABE4E735D8DE3EB2&_z=z - http://yousee.dk/tv2012/~/link.aspx?_id=025995AD22264441ABE4E735D8DE3EB2&_z=z


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: john-doe
Skrevet den: 23-November-2011 kl. 09:31
Her på Bornholm er de endnu ikke færdige, selvom der står i deres tidsplan at de skulle være færdige den 21. november Confused


Skrevet af: pkylle
Skrevet den: 23-November-2011 kl. 11:49
Det er altid bøvlet at skanne. Netværksid 100 på Sony og så får man TV3 ind på førsteplads og resten hulter til bulter. Er der nogen der ved hvorfor kanalerne komme i den rækkefølge? Det er ikke nogen synlig sammenhæng mellem frekvensen (den digitale) og positionen.
Så har Sony en mangel idet man ikke kan filtrere kodede fra, og man kan kun ved at prøve sig frem se om kanalen er kodet.


Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 23-November-2011 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af pkylle pkylle skrev:

Det er altid bøvlet at skanne. Netværksid 100 på Sony og så får man TV3 ind på førsteplads og resten hulter til bulter. Er der nogen der ved hvorfor kanalerne komme i den rækkefølge? Det er ikke nogen synlig sammenhæng mellem frekvensen (den digitale) og positionen.
Så har Sony en mangel idet man ikke kan filtrere kodede fra, og man kan kun ved at prøve sig frem se om kanalen er kodet.

Det ligger også helt af h til på mit sony d3000, bruger godt nok 110 da det kun er et mpeg-2 tv men har alle hd kanalerne inde men har ikke tv2? 

Men skulle det ikke være det gode ved 110 at det kun var mpeg-2 kanaler der ville komme frem? Confused


Skrevet af: jahafa
Skrevet den: 23-November-2011 kl. 11:58
Yousee lister dem efter hvor populære kanalerne er (de mest sete ligger så først på listen)
at danskerne så har tv3 som deres topkanal, kan jo godt undre mig lidt :-)
 
JH


Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 23-November-2011 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af jahafa jahafa skrev:

Yousee lister dem efter hvor populære kanalerne er (de mest sete ligger så først på listen)
at danskerne så har tv3 som deres topkanal, kan jo godt undre mig lidt :-)
 
JH

Efter den rigtig yousee liste burde tv3 ligge som 9...

Men har lige prøvet på et andet sony tv, og der ligger de også af h til..  Men på mit samsung plasma ligger de som de skalConfused   Hvad går der lige galt hos sony?


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 23-November-2011 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Oprindeligt skrevet af jahafa jahafa skrev:

Yousee lister dem efter hvor populære kanalerne er (de mest sete ligger så først på listen)
at danskerne så har tv3 som deres topkanal, kan jo godt undre mig lidt :-)
 
JH

Efter den rigtig yousee liste burde tv3 ligge som 9...

Men har lige prøvet på et andet sony tv, og der ligger de også af h til..  Men på mit samsung plasma ligger de som de skalConfused   Hvad går der lige galt hos sony?
Jeg er lidt forundret over, at nogle skulle ha' TV3 først på listen. Mine kanaler ligger nøjagtig som YouSee har beskrevet. Kanalerne hentet via netværks-id 100 i placeringsrækkefølge: DR 1, DR2, DR K, Infokanalen, TV2, TV2 ZULU, TV2 Charlie, TV2 News, TV3, TV3, TV3 Puls, Kanal 4, Kanal 5 o. s. v.
Det skal bemærkes, at det er den rækkefølge, kanalerne automatisk er lagt ind på mit TV.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: jahafa
Skrevet den: 23-November-2011 kl. 12:29
Har hørt at de skulle ligge efter hvor populære de er.

Men det lyder da mere fornuftigt med: DR 1, DR2, DR K, Infokanalen, TV2, TV2 ZULU, TV2 Charlie, TV2 News, TV3, TV3, TV3 Puls, Kanal 4, Kanal 5 o. s. v.
Det må være en "Sony ting" :-)
JH


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 23-November-2011 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Men har lige prøvet på et andet sony tv, og der ligger de også af h til..  Men på mit samsung plasma ligger de som de skalConfused   Hvad går der lige galt hos sony?
På mit Sony W4500 har jeg slet ikke scannet ind igen. Stort set alt ligger hvor det altid har ligget incl. TV5, som ellers er udgået. TLC og TNT7 er dukket op som nye kanaler i både SD og HD.
ARD HD og SVT HD manglede, da jeg checkede i går, men det kan være de dukket op sidenhen. Ellers lever jeg fint uden :-)


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 23-November-2011 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af jahafa jahafa skrev:

Har hørt at de skulle ligge efter hvor populære de er.

Men det lyder da mere fornuftigt med: DR 1, DR2, DR K, Infokanalen, TV2, TV2 ZULU, TV2 Charlie, TV2 News, TV3, TV3, TV3 Puls, Kanal 4, Kanal 5 o. s. v.
Det må være en "Sony ting" :-)
JH
Jeg tvivler på at DR2 og K er mere set end TV2.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Kjaer
Skrevet den: 23-November-2011 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

hmm hvad tid på dagen laver de alt det her? Er det underligt hvis man slet ikke er berørt af noget endnu? Bor i postnummer 8270.


Jeg bor i 8382, der er heller ikke sket noget endnu.


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 23-November-2011 kl. 14:11
Jeg mener TV2 er den mest sete kanal, jeg tror nu heller ikke at Infokanalen er den 4 mest sete....

-------------
mvh Christian


Skrevet af: Moef
Skrevet den: 23-November-2011 kl. 14:34
Jeg syntes det er dumt, at infoHD skal ligge i starten mellem de "almindelige" programmer. Smæk da alle info kanaler samlet op til sidste i kanalrækkefølgen, i stedet for at bryde rækkefølge med Yousee's egne ting.

Og så forstår jeg heller ikke, at DR HD er kommet til at ligge som plads 21 her? Ville det ikke være mere logisk, at holde alle DR's kanaler samlet, så DR HD lå i starten af listen som før omlægningen?

Discovery, National Geo, Animal Channal - syntes jeg også skulle ligge efter hinanden som de gjorde før. Ligeledes burde alle Musik kanaler ligge efter hinanden.

Moef


-------------
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard


Skrevet af: Moef
Skrevet den: 23-November-2011 kl. 14:41
Spørgsmål:
Hvorfor er mit analog skærmbillede blevet smalt med sorte bjælker for oven og forneden efter denne her omlægning? De digitale kanaler er fine nok. Det virker som om, at folk med analog kanaler efterhånden er nødsaget til, at købe noget digitalt recorder udstyr.

Egentlig havde jeg ikke tænkt mig, at købe ny recorder før Yousee's kommende HDD recorder kom på markedet. Men efterhånden er den analog del blevet lidt presset i forbindelse med, at analog kanaler forsvinder og billedet er kommet til at se anderledes ud, øv :(

Moef


-------------
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 23-November-2011 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Kjaer Kjaer skrev:

Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

hmm hvad tid på dagen laver de alt det her? Er det underligt hvis man slet ikke er berørt af noget endnu? Bor i postnummer 8270.


Jeg bor i 8382, der er heller ikke sket noget endnu.
Hvad har du selv gjort?


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.



Print side | Luk vindue